Adaptery Bluetooth - oprogramowanie wymagane pod XP

Data: 2009-12-25 11:16:37
Autor: A.J.
Adaptery Bluetooth - oprogramowanie wymagane pod XP
Cześć,

mam problem chyba trywialny, ale - dla mnie - trudny. ;)

Zamierzam zakupić adapter Bluetooth na USB. Dokonując rekonesansu w
Google zauważyłem, że jedną z różnic pomiędzy poszczególnymi modelami
jest to, czy Windows XP wspiera je natywnie (bez żadnego
oprogramowania firm trzecich), czy też wymagają one zainstalowania
osobnego programu czy też sterownika (tutaj najczęściej obijała mi się
o uszy nazwa "BlueSoleil").

Oczywiście wolałbym nabyć adapter, który takich dodatkowych programów
czy pakietów nie wymaga. Z trzech przyczyn:
1) aby móc łatwiej i szybciej instalować go na kolejnych komputerach,
2) aby nie zaśmiecać systemu zbędnym oprogramowaniem,
3) ponieważ sądzę, że jeśli XP jest w stanie wykryć, zainstalować i
obsługiwać go automatycznie, to będzie on też łatwo wspierany przez
inne systemy operacyjne, już nie autorstwa Microsoftu.

I stąd moje pytanie. Czy istnieje jakaś metoda na *jednoznaczne i
pewne* stwierdzenie na podstawie opakowania danego adaptera, czy
Windows XP rozpozna go samodzielnie i bez żadnych problemów, czy też
będę musiał coś doinstalowywać z dołączonej płyty lub z Sieci? Chodzi
mi oczywiście o metodę inną niż założenie, że warunki te spełniają
wszystkie adaptery o cenie powyżej x złotych lub o określonej marce.
Mam na myśli raczej oznaczenie zgodności z jakimś określonym
standardem, protokołem, lub coś podobnego, o czym można przeczytać na
etykiecie. Czy też jestem tu skazany na domysły/strzelanie?

Czytanie recenzji i uwag o poszczególnych modelach jest tu raczej
bezużyteczne, ponieważ użytkownicy nie rozwodzą się nad tym, w jaki
sposób zainstalowali dany model i wykonania jakich kroków ta
instalacja wymagała.

Pozdrawiam :)

Data: 2009-12-25 20:58:28
Autor: Animka
A.J. pisze:
[...]

To sobie kup ten adapter. Kup na wszelki wypadek tylko taki z płytką instalacyjną programu BluSoleil. Możesz go sobie przecież nie instalować.

--
animka

Data: 2009-12-26 03:30:14
Autor: A.J.
On Dec 25, 8:58 pm, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
> [...]

To sobie kup ten adapter. Kup na wszelki wypadek tylko taki z płytką
instalacyjną programu BluSoleil. Możesz go sobie przecież nie instalować.

Dzięki, ale właśnie w tym rzecz, że nie mam jeszcze żadnego
konkretnego modelu na oku. ;) Dopiero szukam.

Aha, pobieranie sterowników ze strony producenta jest też w porządku.
Chodzi o to, abym nie musiał instalować właśnie żadnego "bloatware".

Data: 2009-12-26 12:50:26
Autor: JoteR
Adaptery Bluetooth - oprogramowanie wymagane pod XP
"A.J." napisał

Dzięki, ale właśnie w tym rzecz, że nie mam jeszcze żadnego
konkretnego modelu na oku. ;) Dopiero szukam.

Tych donglów to jak mrówków - ciężko tu na grupie ułożyć litanię sprzętu jaki kto ma i czy mu Winda to sama z siebie to obsłuży. Zawęź swój zakres poszukiwań do kilku modeli i może wtedy odezwą się ich posiadacze. Ja mogę napisać, że Unitek Y-221 jest obsługiwany z marszu, ma też dołączone oprogramowanie Widcomm. Z kolei Tracer (bez symbolu) też nie wymaga posadzenia dołączonego do niego BlueSoleil, Winda sobie z nim poradzi. Ale co z tego, za każdą wizytą np. w Saturnie widzę inny zestaw dostępnych modeli. Dzisiaj są takie, jutro już inne.

Aha, pobieranie sterowników ze strony producenta jest też w porządku.
Chodzi o to, abym nie musiał instalować właśnie żadnego "bloatware".

To jeszcze zdefiniuj, do czego ten BT ma służyć, bo windziany stos BT jest dość ubogi i chociaż przygarnie w zasadzie każdego dongla jako "Generic Bluetooth Radio", to wykorzystanie bardziej zaawansowanych usług niż np. przesłanie plików między komputerem a telefonem może wymagać posadzenia dołączonego oprogramowania.

JoteR

Data: 2009-12-26 11:15:49
Autor: A.J.
On Dec 26, 12:50 pm, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
> [...]

Bluetooth Radio", to wykorzystanie bardziej zaawansowanych usług niż np.
przesłanie plików między komputerem a telefonem może wymagać posadzenia

Ano, muszę przesyłać pliki z telefonu do komputera i udostępniać temu
ostatniemu połączenie internetowe z komórki (GPRS i EDGE). W kwestii
modeli, do tej pory rzucił mi się w oczy Pentagram Fang Compact -
znośna cena, wysokie oceny i mniej lub bardziej znana firma. Ale jeśli
zaproponujecie coś innego do 30-40 złotych, to też się ucieszę. :)

Dzięki za wskazówki.

Data: 2009-12-27 01:53:58
Autor: Animka
A.J. pisze:
[...]

Darmowego kabla USB nie masz do komórki? Też możesz śmigać w internecie.

animka

Data: 2009-12-27 01:59:07
Autor: Konrad Kosmowski
** A.J. <vinyanov@gmail.com> wrote:

[...]

To jednak w przypadku plików multimedialnych (masz jakieś inne na myśli?)
wygodniej (w sensie szybciej) kablem czy przez kartę pamięci.

i udostępniać temu ostatniemu połączenie internetowe z komórki (GPRS i EDGE).

Jeżeli Twój telefon ma wifi i jest w miarę nieegzotyczny to możesz użyć
programiku JoikuSpot, który zamienia Twoją komórkę w access point, do którego
podpinasz się via wifi (ma każdy współczesny laptop). W kontekście bloatu to
chyba jest najbardziej minimalistyczne rozwiązanie.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-12-26 18:49:57
Autor: A.J.
On Dec 27, 1:59 am, Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> wrote:
> i udost pnia temu ostatniemu po czenie internetowe z kom rki (GPRS i EDGE).

Je eli Tw j telefon ma wifi i jest w miar nieegzotyczny to mo esz u y
programiku JoikuSpot, kt ry zamienia Twoj kom rk w access point, do kt rego
podpinasz si via wifi (ma ka dy wsp czesny laptop). W kontek cie bloatu to
chyba jest najbardziej minimalistyczne rozwi zanie.

Hm, gdybym miał pewność, że wszystko na czym mi zależy mogę uzyskać
via kabel, to pewnie, że tak bym zrobił. Ale ten telefon nie pochodzi
z najwyższej półki - Nokia 2330 - i wg producenta jedynym sposobem
połączenia go z komputerem jest BT. Połączenia kablowe służą w nim
ponoć tylko do diagnostyki w serwisie. Z tego powodu zakładam, że
połączenie go z nim go bezprzewodowo będzie wygodniejsze niż
odgadywanie, jaki kabel powinienem zastosować, gdzie go kupić, i co z
nim dalej zrobić. :/

A obsługi kart czy Wi-Fi też nie ma.

Tak, będę przekopiowywał tylko zdjęcia z aparatu. :)

Data: 2009-12-26 09:27:33
Autor: Dariusz
W dniu 2009-12-25 20:16, A.J. pisze:

[...]

raczej nie znajdziesz adaptera ktorego nie obsluzy windows
ze swoimi sterownikami, 2 dni temu kupilem
http://www.emarket.pl/pricelist/item.aspx?PID=C8410791
mam tez x-micro i w obu przypadkach zadny bloatware
tylko domyslne sterowniki

--
web, print, branding & logo design
http://quaint.pl

mózgowiem i tabletem
http://blog.quaint.pl

Data: 2009-12-26 10:18:19
Autor: jerzu
On Sat, 26 Dec 2009 09:27:33 +0100, Dariusz <dariusz@quaint.pl> wrote:

mam tez x-micro i w obu przypadkach zadny bloatware
tylko domyslne sterowniki

Ja mam dwa takie dongle. Jeden w stacjonarnym obsługiwany przez
sterowniki windowsa. Drugi, po podłączeniu do laptopa, musiał
sterowniki ciągnąć z netu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2009-12-26 10:20:15
Autor: jerzu
Adaptery Bluetooth - oprogramowanie wymagane pod XP
On Sat, 26 Dec 2009 10:18:19 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

Ja mam dwa takie dongle. Jeden w stacjonarnym obsługiwany przez
sterowniki windowsa. Drugi, po podłączeniu do laptopa, musiał
sterowniki ciągnąć z netu.

Ten drugi jest z obługą EDR.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2009-12-26 16:01:20
Autor: Piotrek

Użytkownik "A.J." <vinyanov@gmail.com> napisał w wiadomości news:1134afbc-a475-474c-a62d-bdf66247ab7ek19g2000yqc.googlegroups.com...

Zamierzam zakupić adapter Bluetooth na USB.
(...)
Oczywiście wolałbym nabyć adapter, który takich dodatkowych
programów czy pakietów nie wymaga.
(...)

Mam taki sposob na instalacje dongli noname'owych niewykrywanych przez Windows (XP):

1) Włożyć dongle do USB (Windows krzyczy, ze nie znajduje sterownikow)
2) Panel Sterowania -> System -> Menedzer Urzadzen
3) Prawym klawiszem myszy na niezainstalowanym urzadzeniu (zolta ikonka)
4) Wlasciwosci -> Szczegoly -> Identyfikator wystapienia urzadzenia
5) Spisujemy identyfikator, np. USB\Vid_1131&Pid_1001
6) Edytujemy plik %Systemdrive%\Windows\inf\bth.inf
7) Dopisujemy do ;-- -- -- -- -- -- - Device section - Start -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
    pod [Cambridge.NT.5.1]
    np. Generic Bluetooth Radio 2=                        BthUsb, USB\Vid_1131&Pid_1001
8) Anulujemy okno z "krzykiem" Windowsow o sterowniki i wyciagamy dongle z USB
9) Wkladamy dongle ponownie i teraz powinien wykrywac wszystko OK

Adaptery Bluetooth - oprogramowanie wymagane pod XP