Adoracja sejmowa.

Data: 2014-08-09 05:11:45
Autor: stevep
Adoracja sejmowa.
# Ksiądz sejmowy - nie jestem na etacie

  Od 1993 r. w podziemiach parlamentu jest kaplica pod wezwaniem  Bogurodzicy Maryi Matki Kościoła. W środku na posłów czeka Matka Boska  Fatimska i Jezus Miłosierny.

  - Na mszę o 7.30 przychodzi z prawej strony od kilkunastu do  kilkudziesięciu posłów. Tych z lewej jeszcze nie widziałem - mówi ks.  Paweł Powierza, kapelan parlamentarzystów. - Posłowie angażują się w  liturgię: biorą czytania, modlitwę wiernych, śpiewają psalm.

  - Kto najczęściej śpiewa psalm?

  - Nazwisk nie podam.

  - A siedzą partiami czy wymieszani?

  - Wymieszani. Na znak pokoju senator PO ściska dłoń posłance PiS, poseł  PSL ściska posła Solidarnej Polski.

  - Przychodzą do kaplicy tylko na mszę czy wpadają w ciągu dnia?

  - W ciągu dnia przychodzą na adorację, ale najwięcej posłów jest  wieczorem. Na przykład w środę spotykają się na czuwaniu o 21. Śpiewają  Apel Jasnogórski, odmawiają różaniec.

  Ksiądz Paweł Powierza odprawia posłom msze, spowiada, organizuje  rekolekcje wielkopostne, dzień skupienia na Jasnej Górze, wyjazdy do  Piotrkowa Trybunalskiego, bo tamtejsza Matka Boska jest patronką  parlamentarzystów; chodzi również po kolędzie - po pokojach hotelu  poselskiego. Posłowie robią mu kanapki, ciasto, kawę, on im zostawia  obrazki.

  - Nie jestem na etacie. Jedyne pieniądze, jakie mam z tytułu bycia  kapelanem, to intencje mszalne od posłów. Nikt z lewej strony nie zarzuci  mi, że biorę pieniądze podatników.

  - Da się wyżyć z intencji poselskich?

  - Pracuję jeszcze w szkole.

  - Czyli posłowie skąpią księdzu?

  - Absolutnie nie mogę tak powiedzieć. A tak w ogóle posłowie wcale nie są  bogaci. Mają mnóstwo wydatków - wynajmują ekspertów, pomagają ubogim w  regionach, z których pochodzą. Mimo to złożyli się na konfesjonał. To były  datki indywidualne i klubowe.

  - Który klub dał na konfesjonał?

  - PiS i PSL. Ale spowiadać mogą się wszyscy. #
Ze strony:
http://tnij.org/g66oq22

--
stevep