Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?

Data: 2009-12-16 09:08:02
Autor: andreas
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?

Użytkownik "Przemo Scifo" <przemo22@gmail.com> napisał w wiadomości news:a6fde2f4-a502-42a6-afd7-059322477ae7f20g2000vbl.googlegroups.com...
Witam. W dowodzie osobistym mam inny adres zameldowania niż faktyczny
adres zamieszkiwania. Czy można mieć odrębny adres zameldowania a inny
zamieszkiwania, bo tak niby wynika np. z formularza NIP-3 ? W związku
z tym że mam wezwanie z urzędu skarbowego w sprawie wyjaśnienia adresu
zamieszkania, akurat z tego urzędu który jest właściwy dla mojego
miejsca zameldowania, już nie wiem czy muszę mieć np. w dowodzie
osobistym faktyczny adres zamieszkiwania ?? Dodam może że miesiąc temu
byłem w urzędzie skarbowym (też po wezwaniu) ale właściwym dla miejsca
zamieszkania i tam złożyłem formularz NIP-3 o faktycznym adresie
zamieszkania. Czy nie powinno to wystarczyć dla tego drugiego urzędu
skarbowego (własciwego ze wzgledu na adres zameldowania) ? Czy znów
muszę osobiście (jeszcze przed świetami) jechać i znów wypełniać
kolejny NIP-3 >??? Dzięki za szybką odpowiedź.. Pozdrawiam

A dlaczego Twój adres zameldowania nie jest taki sam jak zamieszkania? Wiesz, że łamiesz prawo?

O ile wiem, to prawie nikogo poza wydziałem meldunkowym, nie interesuje adres zameldowania, więc nie wiem z czym masz problem w skarbowym.

--
andreas

Data: 2009-12-16 09:27:52
Autor: Tomasz Kaczanowski
andreas pisze:
A dlaczego Twój adres zameldowania nie jest taki sam jak zamieszkania? Wiesz, że łamiesz prawo?

Dlaczego łamie? Jeśli jest zameldowany czasowo, nie łamie.
Też miałem tak przez pewien okres czasu - na stałe zameldowany bylem w moim mieszkaniu, czasowo, tam, gdzie bylo mi wygodniej.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-16 00:51:43
Autor: Przemo Scifo
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi p omóc ?
On 16 Gru, 09:27, Tomasz Kaczanowski
<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
andreas pisze:

> [...]

Też miałem tak przez pewien okres czasu - na stałe zameldowany bylem w
moim mieszkaniu, czasowo, tam, gdzie bylo mi wygodniej.

No myslalem że dzis nie ma meldunków tak jak kiedys. Pytanie dlaczego
w NIP-3 jest osobno adres zamieszkania i zameldowania ??? Sprawa w
urzędzie skarbowym wyszła jak przy rejestracji dzialalnosci wpisalem
adres dzialania firmy i zamieszkania ten sam. Dziwne w sumie od 3 lat
rozliczam sie razem z zona w urzedzie skarbowym wlasciwym dla miejsca
zamieszkania i jakos wczesniej nie przeszkadzalo urzedowi skarbowymi
wlasciwemu dla adresu zamedlowania czy rozliczam sie z w tym drugim
urzędzie, choc oczywiscie co roku zglaszalem powiadomienie ze bede sie
rozliczal w tym drugim urzedzie. Co to radzicie co mam teraz zrobic ??

Data: 2009-12-16 10:24:00
Autor: Piotr [trzykoty]
[...]

bo dla skarbówki jest ważna definicja centrum życiwego, miejsca zamieszkania z przepisów podatkowych.

[...]

De facto możesz sobie łamać prawo, mieć fikcyjny meldunek, dla skarbówki jest ważna ich własna definicja i tylko to ich interesuje.
Jak się o fikcji meldunkowej dowie urząd miasta/gminy to może zawiadomić organy ścigania o wykroczeniu (chyba, że się sami dowiedzą), a ich z kolei nie interesują Twoje stosunku ze skarbówką tylko gdzie czy jesteś poprawnie zameldowany... Bajzel jest niezły, kiedy nikt na kogoś kija nie szuka to zwykle nikt i tak na to uwagi  większej nie zwraca...

Data: 2009-12-16 01:53:55
Autor: Przemo Scifo
On 16 Gru, 10:24, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "Przemo Scifo" <przem...@gmail.com> napisał

> [...]

zameldowany... Bajzel jest niezły, kiedy nikt na kogoś kija nie szuka to
zwykle nikt i tak na to uwagi  większej nie zwraca...

Wiesz ja nigdy nie mialem zamiaru lamac prawa - po prostu myslalem ze
skoro jest adres zamieszkania to znaczy on cos innego niz adres
zameldowania... czyli co zostaje wymiana dokumentów i zmiana meldunku
tak ???

Data: 2009-12-16 11:07:33
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?
Użytkownik "Przemo Scifo" <przemo22@gmail.com> napisał
czyli co zostaje wymiana dokumentów i zmiana meldunku
tak ???

Jak chcesz być w zgodzie z prawdą to napisz do skarbówki, gdzie faktycznie mieszkasz. Osobna sprawa to to czy chcesz być w zgodzie z przepisami meldunkowymi, to zmieniasz meldunek na taki jaki jest na prawdę.

Inna wersja to taka, że przed jednymi i drugimi udajesz, że mieszkasz gdzie indziej niż jest na prawdę...

Data: 2009-12-16 02:19:18
Autor: Przemo Scifo
On 16 Gru, 11:07, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "Przemo Scifo" <przem...@gmail.com> napisał>czyli co zostaje wymiana dokumentów i zmiana meldunku

[...]

Na podstawie takiego wezwania jakie dostalem mogę od razu dostać karę
grzywny - jeśli tak to ile może ona wynieść ??? Swietne się święta
szykuja :((

Data: 2009-12-16 11:37:26
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?
Użytkownik "Przemo Scifo" <przemo22@gmail.com> napisał
Na podstawie takiego wezwania jakie dostalem mogę od razu dostać karę

za meldunek nie (nie od nich), już pisałem, że ich to nie obchodzi.
za nie zgłoszenie zmiany miejsca zamieszkania, nie wiem, trzeba by zajrzeć do kodeksu karnego skarbowego...

Data: 2009-12-16 11:21:44
Autor: Tomasz Kaczanowski
Piotr [trzykoty] pisze:
[...]

Nie musi zmieniac, może zameldować się czasowo dodatkowo w innym miejscu. Nie wiem natomiast jak obecnie z dokumentami, kiedyś nie było problemu, bo wpisywali w dowód papierowy (wtedy, gdy z tego korzystałem), natomiast teraz nie wiem jak jest z nowymi dowodami.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-16 11:33:56
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"
Nie wiem natomiast jak obecnie z dokumentami, kiedyś nie było problemu, bo wpisywali w dowód papierowy (wtedy, gdy z tego korzystałem), natomiast teraz nie wiem jak jest z nowymi dowodami.

nie wpisuje się obecnie, dostaje się "papierek"

Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?