Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pomó c ?

Data: 2009-12-15 22:50:27
Autor: Przemo Scifo
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pomó c ?
Witam. W dowodzie osobistym mam inny adres zameldowania niż faktyczny
adres zamieszkiwania. Czy można mieć odrębny adres zameldowania a inny
zamieszkiwania, bo tak niby wynika np. z formularza NIP-3 ? W związku
z tym że mam wezwanie z urzędu skarbowego w sprawie wyjaśnienia adresu
zamieszkania, akurat z tego urzędu który jest właściwy dla mojego
miejsca zameldowania, już nie wiem czy muszę mieć np. w dowodzie
osobistym faktyczny adres zamieszkiwania ?? Dodam może że miesiąc temu
byłem w urzędzie skarbowym (też po wezwaniu) ale właściwym dla miejsca
zamieszkania i tam złożyłem formularz NIP-3 o faktycznym adresie
zamieszkania. Czy nie powinno to wystarczyć dla tego drugiego urzędu
skarbowego (własciwego ze wzgledu na adres zameldowania) ? Czy znów
muszę osobiście (jeszcze przed świetami) jechać i znów wypełniać
kolejny NIP-3 >??? Dzięki za szybką odpowiedź.. Pozdrawiam

Data: 2009-12-16 09:08:02
Autor: andreas

Użytkownik "Przemo Scifo" <przemo22@gmail.com> napisał w wiadomości news:a6fde2f4-a502-42a6-afd7-059322477ae7f20g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

A dlaczego Twój adres zameldowania nie jest taki sam jak zamieszkania? Wiesz, że łamiesz prawo?

O ile wiem, to prawie nikogo poza wydziałem meldunkowym, nie interesuje adres zameldowania, więc nie wiem z czym masz problem w skarbowym.

--
andreas

Data: 2009-12-16 09:27:52
Autor: Tomasz Kaczanowski
andreas pisze:
A dlaczego Twój adres zameldowania nie jest taki sam jak zamieszkania? Wiesz, że łamiesz prawo?

Dlaczego łamie? Jeśli jest zameldowany czasowo, nie łamie.
Też miałem tak przez pewien okres czasu - na stałe zameldowany bylem w moim mieszkaniu, czasowo, tam, gdzie bylo mi wygodniej.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-16 00:51:43
Autor: Przemo Scifo
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi p omóc ?
On 16 Gru, 09:27, Tomasz Kaczanowski
<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
andreas pisze:

> [...]

Też miałem tak przez pewien okres czasu - na stałe zameldowany bylem w
moim mieszkaniu, czasowo, tam, gdzie bylo mi wygodniej.

No myslalem że dzis nie ma meldunków tak jak kiedys. Pytanie dlaczego
w NIP-3 jest osobno adres zamieszkania i zameldowania ??? Sprawa w
urzędzie skarbowym wyszła jak przy rejestracji dzialalnosci wpisalem
adres dzialania firmy i zamieszkania ten sam. Dziwne w sumie od 3 lat
rozliczam sie razem z zona w urzedzie skarbowym wlasciwym dla miejsca
zamieszkania i jakos wczesniej nie przeszkadzalo urzedowi skarbowymi
wlasciwemu dla adresu zamedlowania czy rozliczam sie z w tym drugim
urzędzie, choc oczywiscie co roku zglaszalem powiadomienie ze bede sie
rozliczal w tym drugim urzedzie. Co to radzicie co mam teraz zrobic ??

Data: 2009-12-16 10:24:00
Autor: Piotr [trzykoty]
[...]

bo dla skarbówki jest ważna definicja centrum życiwego, miejsca zamieszkania z przepisów podatkowych.

[...]

De facto możesz sobie łamać prawo, mieć fikcyjny meldunek, dla skarbówki jest ważna ich własna definicja i tylko to ich interesuje.
Jak się o fikcji meldunkowej dowie urząd miasta/gminy to może zawiadomić organy ścigania o wykroczeniu (chyba, że się sami dowiedzą), a ich z kolei nie interesują Twoje stosunku ze skarbówką tylko gdzie czy jesteś poprawnie zameldowany... Bajzel jest niezły, kiedy nikt na kogoś kija nie szuka to zwykle nikt i tak na to uwagi  większej nie zwraca...

Data: 2009-12-16 01:53:55
Autor: Przemo Scifo
On 16 Gru, 10:24, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "Przemo Scifo" <przem...@gmail.com> napisał

> [...]

zameldowany... Bajzel jest niezły, kiedy nikt na kogoś kija nie szuka to
zwykle nikt i tak na to uwagi  większej nie zwraca...

Wiesz ja nigdy nie mialem zamiaru lamac prawa - po prostu myslalem ze
skoro jest adres zamieszkania to znaczy on cos innego niz adres
zameldowania... czyli co zostaje wymiana dokumentów i zmiana meldunku
tak ???

Data: 2009-12-16 11:07:33
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?
Użytkownik "Przemo Scifo" <przemo22@gmail.com> napisał
czyli co zostaje wymiana dokumentów i zmiana meldunku
tak ???

Jak chcesz być w zgodzie z prawdą to napisz do skarbówki, gdzie faktycznie mieszkasz. Osobna sprawa to to czy chcesz być w zgodzie z przepisami meldunkowymi, to zmieniasz meldunek na taki jaki jest na prawdę.

Inna wersja to taka, że przed jednymi i drugimi udajesz, że mieszkasz gdzie indziej niż jest na prawdę...

Data: 2009-12-16 02:19:18
Autor: Przemo Scifo
On 16 Gru, 11:07, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "Przemo Scifo" <przem...@gmail.com> napisał>czyli co zostaje wymiana dokumentów i zmiana meldunku

[...]

Na podstawie takiego wezwania jakie dostalem mogę od razu dostać karę
grzywny - jeśli tak to ile może ona wynieść ??? Swietne się święta
szykuja :((

Data: 2009-12-16 11:37:26
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?
Użytkownik "Przemo Scifo" <przemo22@gmail.com> napisał
Na podstawie takiego wezwania jakie dostalem mogę od razu dostać karę

za meldunek nie (nie od nich), już pisałem, że ich to nie obchodzi.
za nie zgłoszenie zmiany miejsca zamieszkania, nie wiem, trzeba by zajrzeć do kodeksu karnego skarbowego...

Data: 2009-12-16 11:21:44
Autor: Tomasz Kaczanowski
Piotr [trzykoty] pisze:
[...]

Nie musi zmieniac, może zameldować się czasowo dodatkowo w innym miejscu. Nie wiem natomiast jak obecnie z dokumentami, kiedyś nie było problemu, bo wpisywali w dowód papierowy (wtedy, gdy z tego korzystałem), natomiast teraz nie wiem jak jest z nowymi dowodami.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-16 11:33:56
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"
Nie wiem natomiast jak obecnie z dokumentami, kiedyś nie było problemu, bo wpisywali w dowód papierowy (wtedy, gdy z tego korzystałem), natomiast teraz nie wiem jak jest z nowymi dowodami.

nie wpisuje się obecnie, dostaje się "papierek"

Data: 2009-12-16 09:48:21
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?
Użytkownik "Przemo Scifo" <przemo22@gmail.com> napisał
W dowodzie osobistym mam inny adres zameldowania niż faktyczny
adres zamieszkiwania.

Grozi Ci grzywna prawdopodobnie.

już nie wiem czy muszę mieć np. w dowodzie
osobistym faktyczny adres zamieszkiwania ??

Oczywiście, że tak. No chyba, że masz inny adres tymczasowego pobytu, gdzie faktycznie mieszkasz.  Ten obowiązek istenieje jeszcze od czasów PRL, od lat mówią o jego zniesieniu, ale wciąż działa...

Data: 2009-12-16 10:01:08
Autor: Tomek
Dnia 16-12-2009 o 09:48:21 Piotr [trzykoty] <trzykoty_wytnij@o2.pl>  napisał(a):

Użytkownik "Przemo Scifo" <przemo22@gmail.com> napisał
W dowodzie osobistym mam inny adres zameldowania niż faktyczny
adres zamieszkiwania.

Grozi Ci grzywna prawdopodobnie.

Zaraz tam grzywna - kara grzywny co najwyżej :)

--
Tomek

Data: 2009-12-16 15:04:19
Autor: zkruk [Lodz]
Piotr [trzykoty] wrote:
Użytkownik "Przemo Scifo" <przemo22@gmail.com> napisał
W dowodzie osobistym mam inny adres zameldowania niż faktyczny
adres zamieszkiwania.

Grozi Ci grzywna prawdopodobnie.

a ile trzeba mieszkać realnie żeby oficjalnie mieszkać
czy jednodniowe dwa dni spędzone w mieszkaniu to już mieszkanie?
czy może od 10
a może 60?

zadałem to pytanie dawno temu w urzędzie i pani nie była w stanie mi odpowiedzieć
krótko mówiąc gdzie można znaleźć definicję mieszkania...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-16 15:24:57
Autor: Tomek
Dnia 16-12-2009 o 15:04:19 zkruk [Lodz] <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał(a):

Piotr [trzykoty] wrote:
[...]

Zameldować trzeba się bodajże przed upływem trzeciej doby

zadałem to pytanie dawno temu w urzędzie i pani nie była w stanie mi  odpowiedzieć
krótko mówiąc gdzie można znaleźć definicję mieszkania....

W Kodeksie Cywilnym

--
Tomek

Data: 2009-12-16 15:32:17
Autor: Liwiusz
Tomek pisze:

krótko mówiąc gdzie można znaleźć definicję mieszkania...

W Kodeksie Cywilnym

   To żadna definicja dla celów meldunku. Chyba że przyjmiemy, że przeprowadzając się z ul. X  na ul. Y w tym samym mieście, nie trzeba się przemeldowywać.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-16 15:46:45
Autor: Tomasz Chmielewski

Piotr [trzykoty] wrote:
[...]

Serio? Kazdy kilkudniowy wyjazd na urlop czy do rodziny wiaze sie ze zmiana zameldowania?

Paranoja jakas. No i w takim razie narodem przestepcow jestesmy ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-16 11:31:56
Autor: witek
Tomasz Chmielewski wrote:

Zameldować trzeba się bodajże przed upływem trzeciej doby

Serio? Kazdy kilkudniowy wyjazd na urlop czy do rodziny wiaze sie ze zmiana zameldowania?

Jest wyjatek dla wakacji. Do 30 dni nie trzeba sie meldowac.

Data: 2009-12-16 21:03:30
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 16.12.2009 18:31, witek wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

Czyli kwestia definicji wakacji ;)

BTW, mozna sie tak po prostu wymeldowac? Skoro prawo nakazuje - co mam zrobic z meldunkiem, jadac na dwa miesiace do Indii?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-16 17:05:43
Autor: witek
Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

eee, zajrzyj do ustawy.
nie pamietam art 18, albo art 21 i bedzie jasne.

cos tam jest o celach turystycznych, ale nie pamietam dokładnie a nie chce mi sie szukac

Data: 2009-12-17 10:15:01
Autor: Tomasz Chmielewski
Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/57/1686/Ustawa_o_ewidencji_ludnosci_i_dowodach_osobistych__tekst_jednolity.html

3. Osoba, która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 3 miesiące, jest obowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce pobytu stałego organowi wymienionemu w ust. 1. Zgłoszenia wyjazdu dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca pobytu, a zgłoszenia powrotu - najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia powrotu.

Art. 18. 1. Osoba, która przybywa do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu, hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia.
2. Zameldowania dokonuje się u kierownika zakładu lub upoważnionej przez niego osoby.

Komuna pelna geba.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-17 15:38:17
Autor: Papa Smurpfs
Órzytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał:
http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/57/1686/Ustawa_o_ewidencji_ludnosci_i_dowodach_osobistych__tekst_jednolity.html

najśmieszniejsze w tej ustawie to rok jej napisnia, błahahaha:O)

[...]

ja pie$$$$ jakie te urzędasy to tumany!!!:O(
przecież każdy wyjeżdżający za granicę, oraz wracający z zagranicy jest
legitymowany, albo ma pieczątki w paszporcie, coś innego, co kurwa te
urzędasy robią że im się dupy nie chce ruszyć, niech sobie sami sprawdzą czy
tkoś wyjechał czy nie!!!!!!

Data: 2009-12-22 12:53:14
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?
Użytkownik "Papa Smurpfs" <Papo@za.hujami.za.lasami> napisał
przecież każdy wyjeżdżający za granicę, oraz wracający z zagranicy jest
legitymowany, albo ma pieczątki w paszporcie

Narzekasz na rok napisania ustawy, a samemu też chyba żyjesz w "nieco innych realiach". Przyznaj, kiedy ostatni raz jechałeś za granicę...?

Data: 2009-12-22 15:42:12
Autor: Papa Smurpfs
Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
Narzekasz na rok napisania ustawy, a samemu też chyba żyjesz w "nieco
innych realiach". Przyznaj, kiedy ostatni raz jechałeś za granicę...?

na pewno nie w czasie pisania owej ustawy, bo mnie wtedy na śfiecie nie
było:O)
wyjeżdżałem całkiem niedawno i jakoś bez masy urzędowych dokumentuf się nie
dało, poza tym wszystko poszło do komputeruf, kamer, czpiouf i tym podobnych
meneli urzędowych:O)
wię bawi mnie ustawa wyamgająca po raz setny z kolei potwierdzanie wyjazdyu
za granicę kiedy to bez wiedzy putina nikt kraju nie opuści, chyba że przez
gruzińską granicę w nocy w przebraniu owcy:O)

Data: 2009-12-16 22:58:26
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pomóc ?

"Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> wrote
BTW, mozna sie tak po prostu wymeldowac?

tak, ale jak mieszkasz gdzieś indziej w PL to tam musisz się zameldować

Data: 2009-12-16 23:18:57
Autor: Papa Smurpfs
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?
Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
tak, ale jak mieszkasz gdzieś indziej w PL to tam musisz się zameldować

ale jak nie mieszkasz to też musisz?
albo jak mieszkasz w kilku miejscach to możesz się w nich zameldować?:O)

Data: 2009-12-17 18:35:54
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pomóc ?
"Papa Smurpfs" <Papo@za.hujami.za.lasami> wrote
albo jak mieszkasz w kilku miejscach to możesz się w nich zameldować?:O)

Tylko jedno z tych miejsc może być oznaczone pobytem stałym, inne jako tymczasowy możesz sobie wziąć.

Data: 2009-12-17 21:00:53
Autor: Papa Smurpfs
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pom óc ?
Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
Tylko jedno z tych miejsc może być oznaczone pobytem stałym, inne jako tymczasowy możesz sobie wziąć.

ale rozmowa byłą o mieszkaniu a nie o zameldowaniu, bo podobno zamelnowanie nie ma nic wspólnego z mieszkaniem:O)
a jak przebywasz czasowo w kilku miejscach naraz to też podajesz wszystkie?:O)

w dupach się tym urzędasom poprzewracało!:O)

Data: 2009-12-17 08:56:25
Autor: Tomasz Kaczanowski
Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

Nie musisz się wymeldowywać, tam bedziesz zameldowany na czas określony, a w Polsce zameldowany jesteś na czas nieokreslony.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-17 10:06:29
Autor: Tomasz Chmielewski
Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

Jako turysta z wiza turystyczna, nie dostaniesz zadnego formalnego zameldowania (pomijajac juz fakt, ze co pare dni mozna byc w innym miescie).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-17 10:12:48
Autor: Tomasz Kaczanowski
Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

Odnosiłem sie tylko do konieczności wymeldowania. Ewentualną konieczność zameldowania regulują już przepisy poszczególnych krajów, do których się udajesz...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2009-12-17 10:19:07
Autor: spp
W dniu 2009-12-17 10:06, Tomasz Chmielewski pisze:

Jako turysta z wiza turystyczna, nie dostaniesz zadnego formalnego
zameldowania (pomijajac juz fakt, ze co pare dni mozna byc w innym
miescie).

Są kraje, gdzie obowiązek meldunkowy jak najbardziej istnieje (nawet z wizą turystyczną):

Austria - w ciągu trzech dni;
Belgia - w ciągu ośmiu dni;
Bułgaria - w ciągu pięciu dni;
Niemcy - w ciągu 7 lub 14 dni;
Rumunia - w ciągu 10 dni;
Włochy - w ciągu 48 godzin.

--
spp

Data: 2009-12-16 15:06:01
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 16 Dec 2009 15:46:45 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

Paranoja jakas. No i w takim razie narodem przestepcow jestesmy

Wy-pra-szam-so-bie! WYKROCZENIOWCÓW jeśli już ;-)

A co powiesz na to, że mąż powinien donieść na żonę, że się nie przemeldowała, dozorca na żonę i męża, a także pracodawca na pracownika -- jeśli wiedzą, że tego obowiązku ktoś nie dochował?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-16 16:09:59
Autor: Piotr [trzykoty]
Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pomóc ?

"Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> wrote
Serio? Kazdy kilkudniowy wyjazd na urlop czy do rodziny wiaze sie ze zmiana zameldowania?

Nie każdy, jest pełno wyjątków od reguły, to jest wyjątek, jeśli mieszkasz u rodziny. Ustawa o ewidencji ludności.

Adres zamieszkania a zameldowania ktos potrafi pomó c ?