Aero 2 - no to mamy pojechane

Data: 2014-03-31 22:15:02
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
Za telepolis.pl
Od 1. kwietnia Aero2 w usłudze Bezpłatnego Dostępu do Internetu (BDI)
wprowadza kod captcha (obrazek z tekstem), który trzeba będzie
przepisać, aby uzyskać dostęp do Internetu.

Przez pierwszy tydzień mechanizm będzie wprowadzany sukcesywnie, tak
aby każdy użytkownik mógł zapoznać się i przyzwyczaić do nowego
sposobu autoryzacji. Oznacza to, że nie będzie konieczności wpisywania
kodu przy każdym wznowieniu sesji. Po tym okresie, autoryzacja przez
mechanizm captcha będzie wymagana co godzinę. Reszta tu:
http://www.telepolis.pl/wiadomosci/aero2-wprowadza-kody-captcha-w-bdi,2,3,30275.html
Widać Solorzowi się szkoda zrobiło, nowy prezes uke tylko mu
przyklaśnie, jak by prezesem uke była dalej Anna Streżyńska to może
nie doszło by do tego.
I niech nikt nie pisze że to przez takich co używają torrenta i
ściągają 24 na dobę bo to nie ma z tym nic wspólnego bo takich
użytkowników praktycznie nie ma, ale pretekst zawsze jest dobry żeby
wprowadzać kolejne restrykcje.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-31 22:35:48
Autor: K
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 31-03-2014 22:15, dizel pisze:
Za telepolis.pl
Od 1. kwietnia Aero2 w usłudze Bezpłatnego Dostępu do Internetu (BDI)
wprowadza kod captcha (obrazek z tekstem), który trzeba będzie
przepisać, aby uzyskać dostęp do Internetu.

naprawde jest w polsce tyle ludzi, ktorzy uzywaja tej kupy jako podstawowego dostepu do netu? co sie stanie jak w 2016 wylacza? beda seryjne samobojstwa, pietnujace fanpejdze na fb, pozwy zbiorowe?

to sie nawet srednio nadaje do backupu podstawowego dostepu..

Data: 2014-03-31 22:47:33
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Mon, 31 Mar 2014 22:35:48 +0200, K <a@b.c> wrote:

[...]

Wbrew pozorom dużo osób korzysta, mimo ograniczeń.
Prosty przykład tracisz pracę, przez dłuższy czas jej znaleźć nie
możesz co w naszym kraju jest czymś normalnym, więc na czymś trzeba
oszczędzać, łącze internetowe kosztuje więc jak masz wybór zjeść coś
albo zapłacić rachunek za internet takiemu upc na przykład to co
wybierzesz??
Zresztą bez internetu o pracę trudno więc nawet do wysłania cv takie
aero się przydaje, ale oczywiście dla większości to oburzenie że w
ogóle ktoś z tego korzysta.
Może mój przykład jest trochę skrajny ale takie sytuacje się zdarzają
i znam kilka takich przypadków.
Aero 2 dostało częstotliwości w zamian za to że będą taką usługę
świadczyć i mają się z tego wywiązać czy im się to podoba czy nie.
A wprowadzanie captchy to oczywiste utrudnienie, aby zniechęcić
użytkowników do korzystania z aero.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-31 22:59:32
Autor: K
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 31-03-2014 22:47, dizel pisze:
[...]

z netu z upc czy czegokolwiek to sobie mozesz zrezygnowac jak masz umowe na czas nieokreslony.
captcha ma na celu ograniczenie calodobowych backupowcow internetu, a takich w oreo jest sporo i chwala sie tym na lewo i prawo.

Data: 2014-03-31 23:28:47
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Mon, 31 Mar 2014 22:59:32 +0200, K <a@b.c> wrote:

[...]

Znasz takie przypadki osobiście czy przeczytałeś na jakimś portalu że
tak jest ? Bo myślę że raczej to drugie.
Przy ograniczeniach prędkości jakie są w aero i dodatkowo ograniczenie
związane z tym że jest to internet mobilny więc jak jest nadajnik
przeciążony to prędkość jeszcze spada nie wierzę że  w dobie filmów hd
i na przykład gier mieszczących się minimum na płycie dvd albo blue
ray ktoś jest w stanie włączyć kompa non stop 24 na dobę i czekać ileś
dni aż mu się coś ściągnie, raczej jest to mało opłacalne i
upierdliwe, choćby przez samo to że ciągle brakuje adersów ip do
połączenia, nie mówiąc o tym że prąd też nie jest za darmo, być może
pojedyńcze przypadki takie się znajdą ale to raczej trzeba być
umysłowym impotentem żeby na takie coś wpaść.
Zresztą sam określiłeś wyżej że to "kupa" więc raczej backupu
internetu się na tym nie zrobi.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-01 07:45:59
Autor: K
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 31-03-2014 23:28, dizel pisze:
[...]

to po co captcha i czym ten nadajnik przeciazony? gadugadu czy fejsem?

Data: 2014-04-01 07:58:47
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 01 Apr 2014 07:45:59 +0200, K <a@b.c> wrote:

to po co captcha i czym ten nadajnik przeciazony? gadugadu czy fejsem?

Nie wiem czy wiesz ale z nadajników aero 2 korzystają także klienci
plusa bo to właściwie jedna i ta sama firma, i raczej na nadajnikach
to oni mają pierwszeństwo, wiadomo pojemność nadajnika jest
ograniczona, im mniej osób będzie korzystało z aero tym więcej miejsca
na nadajnikach zostanie dla klinetów plusa którzy korzystają z
internetu mobilnego ale płacą co miesięczne rachunki, więc po to ta
captcha.
Zresztą jakby tak było dużo ściągaczy to po co robić captcha?
Wystarczyło by im poblokować karty, powołać się przy tym na to że
łamią regulamin i już, a tak to będzie problem nawet dla starszych
osób które z aero korzystają bo będzie problemem odczytanie captcha.
Zresztą przypuszczam że trochę się z tym aero przeliczyli, chodzi mi o
to że chyba się nie spodziewali że aż tyle kart wydadzą do aero tym
bardziej że się z tym nie reklamują nigdzie, i raczej to ukrywają.
Swoją drogą mimo że dziś 1.04. jeszcze nic u mnie się nie pojawiło jak
na razie.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-02 18:06:00
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-01 07:58, dizel pisze:
Nie wiem czy wiesz ale z nadajników aero 2 korzystają także klienci
plusa bo to właściwie jedna i ta sama firma, i raczej na nadajnikach
to oni mają pierwszeństwo, wiadomo pojemność nadajnika jest

Kiedy Aero dostawało koncesje nie miało nic wspolnego z plusem. Play chciał te czestotliwosci, ale chciano by to był zupelnie nowy gracz. Solorz spelniał ten warunek, co prawda był juz w tym interesie ale nic nie znaczył. Solorz znowu oszukał system, bo dzieki tym czestotliwosciom stał się poważnym graczem na rynkach hurtowych i przejął plusa. Logika UKE upadła, chcieli rozdrobnienia mają koncentrację. Tusk wyrzucił poprzednią prezes bo była zbyt fundamentalna. Teraz powracają do koncepcji dojenia klientów z przełomu wieków. Jak telekomy beda doic klientów, nie bedzie sie im w tym przeszkadzac, dokładac nowej konkurencji to znowu będą płacić słono za koncesję/

--
@foe_pl

Data: 2014-04-02 23:18:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"the_foe" lhhch5$deo$1@news.dialog.net.pl

koncepcji dojenia klientów z przełomu wieków. Jak telekomy beda doic klientów, nie bedzie sie im w tym przeszkadzac,
dokładac nowej konkurencji to znowu będą płacić słono za
koncesję/

Na tym polega kapitalizacja w Polsce. [po]Średni niech
doją biednych i niech oddają rządzącym. Koncepcja
czerpana z szablonów Kościelnych.

Dobrze by było, gdyby społeczeństwo wiedziało, czym
grozi taka koncentracja. Na razie  społeczeństwo
wie, że monopolista może więcej, ale niekoniecznie
wie i to, że także musi więcej. ;)

Data: 2014-04-02 19:10:13
Autor: Trybun
Aero 2 - no to mamy pojechane
[...]

Możesz sprecyzować na czym miałoby polegać to "łamanie regulaminu", na podstawie którego można by zablokować kartę?

Data: 2014-04-02 19:24:31
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Wed, 02 Apr 2014 19:10:13 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

[...]

Myślę tu o nadmiernym obciążaniu sieci, pewnie wymyślili by coś w tym
stylu.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-02 23:21:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"dizel" bshoj9tfsthrmta0q88e36vihc3pt10oud@4ax.com

Możesz sprecyzować na czym miałoby polegać to "łamanie
regulaminu", na podstawie którego można by zablokować kartę?

Myślę tu o nadmiernym obciążaniu sieci,
pewnie wymyślili by coś w tym stylu.

Ważne, czy to już jest w regulaminie.

Data: 2014-04-02 00:32:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"dizel" 3pmjj9d7s7k7gck8nr009f1o5eo0u6b5b0@4ax.com

[...]

On nie liczy. :) Nie wie, co to opłacalność.

połączenia, nie mówiąc o tym że prąd też nie jest za darmo, być może

Pogadaj przez VoIPa w czasie ciągania filmów.
Ja mam kilka megabitów na sekundę, a gdy chcę
dzwonić, muszę zaprzestać ciągania filmów. :)

Na Aero2 nie pójdą płynie nawet strony bankowe, a co dopiero filmy.

Zsumowanie 10 kart może by dało coś ciekawego, ale
warto pamiętać, że pingi bywają koszmarne -- HSPA+
nie zawsze jest dostępne. Tym bardziej LTE.

Kosztują modemy, kosztuje reszta ,,infrastruktury'',
wszystko musi opłacić się w bardzo krótkim czasie...

pojedyńcze przypadki takie się znajdą

Raczej nie.

ale to raczej trzeba być
umysłowym impotentem żeby na takie coś wpaść.

Zapaleńcem, który nie liczy się z kosztami.

-=-

Jeśli ktoś chce ciągnąć filmy, raczej uda się do
kogoś, kto ma szybkie łącze i poprosi o ściągnięcie.

Gdy trzasnął mi kręgosłup (przez co nie mogłem ciągać
ciężkiego (ponad 3 kg) notebooka) zamknięto mi dostęp
do APka WiFi, za który nie płaciłem przez kilka miesięcy.
Gdyby nie to, sam bym otworzył swoje 3 APki, aby dać
ludziom bezpłatny dostęp WiFi.

Aero2 do czego służy? -- do A+GPS, bez którego użyteczność
GPS jest problematyczna.

Data: 2014-03-31 23:48:25
Autor: Art
Aero 2 - no to mamy pojechane
hej - a jak to będzie zrobione
jeśli ja nie używam ŻADNEJ przeglądarki www.
 a tylko odbieram pocztę przez program pocztowy...

 - załóżmy że w systemie nie mam zainstalowanej żadnej przeglądarki...

- to gdzie mi się ta kapszta wyświetli abym ją wprowadził???

- wyjaśnijcie prostemu człeku - bo jakoś nie moge zajarzyć...

Data: 2014-03-31 23:07:20
Autor: zzz
Aero 2 - no to mamy pojechane
Art napisal(a):
[...]

Proste... dostaniesz na maila + jakaś reklama.
Jak będziesz odpowiadał, nie pomyl się i nie przepisz reklamy.

--
dzień dobry
=============== zZzZz =============================

Data: 2014-04-01 18:55:09
Autor: Poldek
Aero 2 - no to mamy pojechane
zzz wrote:
Art napisal(a):
[...]

Nic nie dostaniesz, poprostu nie pojedziesz dalej z tym koksem dopóki nie skombinujesz przeglądarki WWW.

Data: 2014-04-01 06:40:58
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Mon, 31 Mar 2014 23:48:25 +0200, "Art" <wlastiWYWAL@op.plWYWAL>
wrote:

[...]

Przypuszczam że nie skorzystasz z internetu w takim wypadku. Bo kod
trzeba wpisać w przeglądarce internetowej więc póki jej nie uruchomisz
i nie wpiszesz kodu to internetu nie bedzie.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-01 07:47:22
Autor: K
Aero 2 - no to mamy pojechane
wrote:

[...]

a i jeszcze dno, ile czasu juz szukasz pracy i w jakim zawodzie ze nie mozesz znalezc?

Data: 2014-04-01 14:40:12
Autor: Art
Aero 2 - no to mamy pojechane
[...]

musze odkopać ową dziwną umowę
- czy w niej jest zapis że muszę posiadać przeglądarkę www. aby z aero skorzystać...

co do szukania pracy - masz jakieś propozycje??? ale poniżej 5 tysi na rękę nie ruszam się z miejsca :)

Data: 2014-04-01 20:30:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Art" lhec3d$951$1@node2.news.atman.pl

> [...]

co do szukania pracy - masz jakieś propozycje??? ale poniżej 5 tysi na rękę nie ruszam się z miejsca :)

Ma niemal na pewno, ale raczej bezpłatną skoro nawet podpisać się nie potrafi,
choćby jakimś pseudonimem. Swoją drogą pseudonimów używają ci ludzie, którzy
nie chcą na ulicy ściągać na siebie (czy na swoją rodzinę) uwagi -- na przykład
sławni poeci czy pisarze. :)

Czy Twój przedpiśca zalicza siebie do tak sławnych ludzi?

On niemal na pewno ma dla Ciebie pracę społeczną. To handlarz
jakich wielu:

 -- tanio (za free) kupuje pracę od ludzi takich,
    którzy potrafią pracować i są dostatecznie naiwni
 -- drogo sprzedaje pod własną ,,marką'' (tutaj -- > K)

Jego dzieci zostają orzecznikami, wchodzą do parlamentu, rządzą...
W efekcie państwo popada w długi, ludzie biednieją, ale wstydzą się
swojej biedy i ukrywają ją. Jakiś czas interes kręci się, bo ma
swoją bezwładność. Wielu pożyczy takiemu czemuś pamiętając dawne
czasy, nie zastanawiając się nad tym, że zaufaniem można obdarzyć
ludzi, nie firmy czy instytucje...

Dziesięciolecia upłyną, nastanie nędza widoczna,
jawna, dojdzie do wojen, może ktoś uczciwy zwycięży...

-=-

Ja zaufałem Zeissowi przykładowo -- noszę na nosie obraz nędzy
i rozpaczy. Zaufałem Amerykanom -- jestem bombardowany wieściami
o wojennych zbrodniach Ameryki dokonanych zubożonym uranem. Gdy
przed kilkunastu laty pytałem o ten uran, padały odpowiedzi, że
i owszem, jest straszliwy, ale używany jest sporadycznie
a przecież każda wojna jest straszliwa...

-=-

Wielu ma taka pracę, za którą zapłatą jest tylko obietnica.

Data: 2014-04-01 22:56:42
Autor: K
Aero 2 - no to mamy pojechane

zdecydowanie zmniejsz dawke, albo zmien lekarza.

Data: 2014-04-02 00:19:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"K" lhf96e$u0v$1@portraits.wsisiz.edu.pl

zdecydowanie zmniejsz dawke, albo zmien lekarza.

Stosujesz sztukę zwaną plagiatem.
Jak na poetę -- kiepsko. Słabo
płacą -- duża konkurencja, duża
podaż, mały popyt...

-=-

Może wezmą Cię jako BMW. ;) (bierny, mierny, ale wierny)
Będziesz po prostu wyzywał ludzi od idiotów, debili, trolli,
nieudaczników, ,,psychicznych''...

-=-

Niech sobie każdy pomyśli -- warto brać pod uwagę kogoś,
kogo nawet nie stać na pseudonim typu J.F.? JF jest
identyfikowalny, niepowtarzalny, ma swoja twarz,
swoją osobowość...

A mój przedpiśca nie ma niczego -- nawet swoich tekstów nie ma.

Nie o to mi chodzi, że warto go ignorować tutaj, ale o to,
że takich ludzi należy ignorować wszędzie. Takich, którzy
nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za swoje czyny czy słowa.

Data: 2014-04-16 17:59:00
Autor: jerzu
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 01 Apr 2014 22:56:42 +0200, K <a@b.c> wrote:

zdecydowanie zmniejsz dawke, albo zmien lekarza.

Dla niego nie ma już ratunku, a medycyna jest bezsilna :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-04-16 21:15:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"jerzu" b5atk9lo0j2v8e8gv82ul5k1epc6sjusq6@4ax.com

zdecydowanie zmniejsz dawke, albo zmien lekarza.

Dla niego nie ma już ratunku, a medycyna jest bezsilna :)

Ciekawe, czy Ty chociaż jeden raz w swoim życiu napisałeś
coś rozsądnego. :) W pewnym sensie tak -- medycyna jest
naprawdę bezsilna -- choćby wobec śmierci, ale dotyczy
to każdego człowieka a prawda zbyt uniwersalna -- jest
bezwartościowa. :) I takie są Twoje wypowiedzi -- uniwersalne. :)

Data: 2014-04-16 22:33:30
Autor: jerzu
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Wed, 16 Apr 2014 21:15:17 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Ciekawe, czy Ty chociaż jeden raz w swoim życiu napisałeś
coś rozsądnego.

Zdarza się. W odróżnieniu od Ciebie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-04-19 04:32:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"jerzu" 78qtk9loilrokks3afq3d9g2gkeknsm3vb@4ax.com

Ciekawe, czy Ty chociaż jeden raz
w swoim życiu napisałeś coś rozsądnego.

Zdarza się. W odróżnieniu od Ciebie.

Więc zacytuj. :)

Data: 2014-04-17 10:17:44
Autor: Mirek Ptak
Aero 2 - no to mamy pojechane
Dnia 2014-04-16 17:59,  *jerzu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
On Tue, 01 Apr 2014 22:56:42 +0200, K <a@b.c> wrote:

zdecydowanie zmniejsz dawke, albo zmien lekarza.

Dla niego nie ma już ratunku, a medycyna jest bezsilna :)

Amen! :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-04-02 19:10:46
Autor: Trybun
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-01 14:40, Art pisze:
[...]

Nie ma nic takiego w regulaminie.. A więc UKE mówiąc o poprawności zmiany regulaminu przez Żaka mija się z prawdą.

Data: 2014-04-02 21:42:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Trybun" 533c447c$0$2365$65785112@news.neostrada.pl

- czy w niej jest zapis że muszę posiadać
przeglądarkę www. aby z aero skorzystać...

Nie ma nic takiego w regulaminie.. A więc UKE mówiąc o poprawności zmiany regulaminu przez Żaka mija się z prawdą.

Ale nie mija się z kortem, do którego Solorz nasypał smacznego prosa.

Data: 2014-04-02 22:08:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Eneuel Leszek Ciszewski" lhhph7$ig7$1@node1.news.atman.pl

[...]

+ Ale nie mija się z korytem, do którego Solorz nasypał smacznego prosa.

Data: 2014-04-03 14:55:41
Autor: Art
Aero 2 - no to mamy pojechane
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lhhqoi$jte$1node1.news.atman.pl...
[...]

no cóż - chiałoby się lepiej zagłosować na następne wybory -
tylko kurcze na kogo -- - na kooogoo...
szlak... czy jesteśmy we czarnej du...e???

Data: 2014-04-03 15:20:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Art" lhjlof$nns$1@node2.news.atman.pl

+ Ale nie mija się z korytem, do którego Solorz nasypał smacznego prosa.

no cóż - chiałoby się lepiej zagłosować na następne wybory -
tylko kurcze na kogo -- - na kooogoo...
szlak... czy jesteśmy we czarnej du...e???

Moim zdaniem czas na zmianę. Zamiast Merkel -- może Putin? ;)
Obama mocno zadłużony, choć teraz Kaczyński ma przewagę nad
Merkel... Znaczy -- nad Tuskiem.

(nie szlak, ale szlag)

IMO po tym, jak Tusk złamał swe obietnice,
należało go dostawić od miski z prosem.

W Polsce polityk powinien służyć narodowi.
To nie te kraj, gdzie rządzący jest zarazem
feudalnym właścicielem poddanych. Na razie można
opisać tak stan Polski w czasie teraźniejszym,
ale za pół wieku (no -- półtora) być może Polska
będzie już feudalnym krajem.

Na razie pod przykrywką opieki nad ubogimi trwa
transfer pieniędzy z rąk ludzi biednych do rąk
,,opiekunów społecznych'' takich jak Solorz.

Co to za przedsiębiorca, którego trzeba dotować?!

Data: 2014-04-27 12:28:56
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-03 14:55, Art pisze:
[...]

w tym przypadku tak, przez całe istnienie plusa, jako podmiotowi podległemu firmie podległej rządowi (KGHM), nawtykano tam masę ludzi z nadania politycznego. Sa tam ludzi z nadania każdej partii (sadze, ze nawet do dzis sa tam ludzie od LPR i SO). Teraz Solorz ma okres ochronny byle tylko np. szwagier nieudacznik miał z czego żyć.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-01 09:00:16
Autor: Budzik
Aero 2 - no to mamy pojechane
Użytkownik Art wlastiWYWAL@op.plWYWAL ...

[...]

Zapewne bedziesz musiał miec przeglądarkę...

Data: 2014-04-02 17:50:10
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-01 11:00, Budzik pisze:
[...]

to mogli od razu zrobić captche w telnecie za pomocą ascii. ;)

--
@foe_pl

Data: 2014-04-01 02:27:24
Autor: animka
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-03-31 22:47, dizel pisze:
[...]

i znam kilka takich przypadkĂłw.
Aero 2 dostało częstotliwości w zamian za to że będą taką usługę
świadczyć i mają się z tego wywiązać czy im się to podoba czy nie.
A wprowadzanie captchy to oczywiste utrudnienie, aby zniechęcić
uĹźytkownikĂłw do korzystania z aero.

Może to oszustwo w związku z prima aprilisem?

--
animka

Data: 2014-04-01 06:34:59
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 01 Apr 2014 02:27:24 +0200, animka <animka@tonieja.wp.pl>
wrote:

Może to oszustwo w związku z prima aprilisem?

No nie wiem czy Zygmunt ma aż takie poczucie humoru:
http://www.aero2.pl/Bezplatny-Internet/Podstawowe-informacje/Mechanizm-CAPTCHA

Pozdrawiam

Data: 2014-04-01 09:00:16
Autor: Budzik
Aero 2 - no to mamy pojechane
Użytkownik animka animka@tonieja.wp.pl ...

Może to oszustwo w związku z prima aprilisem?

No moze aczkolwiek mówiło się o tym od jakiegoś czasu :)

Data: 2014-04-01 19:00:54
Autor: Poldek
Aero 2 - no to mamy pojechane
dizel wrote:
[...]

Akurat dla takich osób, które nie mają kasy, żeby zapłacić kilkanaście zł/mies. za komercyjny dostęp to:
a. barierą jest te 27 zł na wstępie do Aero2,
b. drugą barierą jest sprzęt, który też kosztuje i trzeba go nabyć "komercyjne" i jest droższy niż zwykły modem nie działający z Aero2.

A jeśli już te bariery ktoś tego typu, o jakim piszesz powyżej pokonał, to Captcha nie jest dla takiej osoby głównym zmartwieniem. Po prostu wklepie tego kapcia i już.

Kapeć oczywiście jest uciążliwy w różnych sytuacjach. Np. używam tego Aero2 w tablecie, który robi za nawigację, nawigacja przez sieć 3G pobiera co parę minut aktualne dane o korkach, przejezdności itp. Ilości przesyłanych danych są śladowe, więc nie przeciąża to zbytnio sieci Polsatu. A wpisywanie kodu z obrazka podczas jazdy samochodem jest naprawdę uciążliwe.

Data: 2014-04-01 20:13:16
Autor: B.G
Aero 2 - no to mamy pojechane
Dnia 01-04-2014 o 19:00:54 Poldek <puilares@interia.pl> napisał(a):

Kapeć oczywiście jest uciążliwy w róşnych sytuacjach. Np. uĹźywam tego  Aero2 w tablecie, ktĂłry robi za nawigację, nawigacja przez sieć 3G  pobiera co parę minut aktualne dane o korkach, przejezdności itp. Ilości  przesyłanych danych są śladowe, więc nie przeciąża to zbytnio sieci  Polsatu. A wpisywanie kodu z obrazka podczas jazdy samochodem jest  naprawdę uciążliwe.

Kapcia ma IMO wyeliminować uĹźywanie BDI jako darmowych "sztywnych łączy"  do potrzeb jak np:   "zasilanie" w dane nawigacji, kontrolowanie poczty  przez tablet/smiertfon, słuchanie radia internetowego, monitoring  działki/domu w lesie, awaryjne łącze do firmy itp.
Wszystko to za zero - a bardzo potrzebne,  szczegĂłlnie jak się user  przyzwyczai :)
Prawdopodobnie właściciele sieci Aero2 chcą nakłonić takich userĂłw do  zakupu komercyjnego dostępu do sieci w polgacie i/albo prusie.
Z kapciom nikt nie wytrzyma - poza tymi co potrzebują wejść na stronę  urzędu pracy ;-)  wpierw kupując drogi modem.

--
B.G

Data: 2014-04-01 20:33:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"B.G" op.xdngwek2rqh3cp@prezes

Kapcia ma IMO wyeliminować używanie BDI jako darmowych "sztywnych łączy"
do potrzeb jak np:   "zasilanie" w dane nawigacji, kontrolowanie poczty
przez tablet/smiertfon, słuchanie radia internetowego, monitoring
działki/domu w lesie, awaryjne łącze do firmy itp. Wszystko to za
zero - a bardzo potrzebne,  szczególnie jak się user  przyzwyczai :)
Prawdopodobnie właściciele sieci Aero2 chcą nakłonić takich userów
do  zakupu komercyjnego dostępu do sieci w polgacie i/albo prusie.

IMO takimi metodami traci się mądrych klientów a zyskuje przygłupów.

Data: 2014-04-01 20:46:25
Autor: Poldek
Aero 2 - no to mamy pojechane
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Zygmunt zalewa się łzami po stracie.

Data: 2014-04-02 00:56:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Poldek" 533b0880$0$2141$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Zygmunt coś zauważy dopiero po latach. Wówczas będzie za późno -- czasu
cofać nie można. Tylko nieliczni mają niezsynchronizowane zegarki i ,,drą
na mnie mordę'' (jak niedawno) twierdząc, że spóźniłem się kwadrans,
podczas gdy ja przyszedłem do budynku o dokładnie ustalonej godzinie,
na dodatek nabazgranej tak, że odczytanie intencji ,,pisarza'' nie
było możliwe.

Zygmunt wymieni klientów dokładnych, sumiennych, uczciwych na takich,
którzy ,,drą mordę o byle gówno'' -- czerpiąc od poetów. :)

  https://www.youtube.com/watch?v=qeeI1YdySL0&feature=kp

Mądry klient nie podcina skrzydełek innym. Głupi -- nie
zaśnie spokojnie, póki nie popsuje komuś humoru. [jak
nie przymierzając Aero2 mnie -- który kupiłem tablet,
aby mieć z niego nawigację...]

Ja bym na podstawie obserwacji Aero2 kupił za jakiś
czas dostęp do Plusa. Teraz raczej to niemożliwe.
Ilu ludzi pomyśli tak jak ja?

Postscriptum: Zarzucono mi spóźnienie się o 15 minut w efekcie
              złożenia dwóch błędów -- wskazań ,,lokalnego''
zegara (przesuniętego względem czasu prawdziwego o 7 minut)
i złej organizacji (nieprzygotowana się) pracy. Ale tam na
mnie patrzą jak na żebraka z tej piosenki:

  https://www.youtube.com/watch?v=pxKUo-5t0G0

Ja nie lubię przychodzenia zbyt wczesnego. I siedzieć
(na przykład czekając) nie mogę (z powodu uszkodzeń
kręgosłupa) zbyt długo, i oddychać oparami i wyziewami :)
nie mogę (z powodu astmy) zbyt długo...

Ja jedynie pomyślę -- inni pójdą pod sejm i wywalą kogo trzeba...
[a mnie powiedzą -- jak ci życie miłe, nie bierz ich w obronę!!!]

Aby było jasne -- zegarek w komórce (a ja tym posłużyłem
się) wskazuje czas z dokładnością sekundową.

A jeśli Polacy nie zrobią tego, co trzeba, uczynią to Rosjanie.

Data: 2014-04-01 20:14:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Poldek" <puilares@interia.pl> 533aefc6$0$2365$65785112@news.neostrada.pl

A jeśli już te bariery ktoś tego typu, o jakim piszesz powyżej pokonał, to Captcha nie jest dla takiej osoby głównym zmartwieniem. Po prostu wklepie tego kapcia i już.

Trzeba to najpierw odczytać. Dla mnie to za trudne.

[...]

Naprawdę.

Data: 2014-04-01 21:15:21
Autor: TOMASZEK
Aero 2 - no to mamy pojechane
[...]

Na Telepolis pisali jakiś czas temu, że ludzie używają tego do torrentów... stąd pewnie captcha. Captcha to odpowiedź na bezdenną głupotę ludzi, którzy nie rozumieją do czego jest bezpłatny dostęp do internetu. A jest właśnie do tego co napisałeś. Tylko weź to teraz ogłupiałej ciżbie wytłumacz, jak on może "se pornosa za free pobrać" Kit, że się będzie dwa dni pobierał, ale ważne, że za free ;))

--
__Tomaszek__GG:559642
omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

Data: 2014-04-01 19:36:23
Autor: masti
Aero 2 - no to mamy pojechane
Dnia pięknego Tue, 01 Apr 2014 21:15:21 +0200 osobnik zwany TOMASZEK
napisał:

[...]

bo dostawcy zależy, żeby jak najmniej mu sieć obciążało. A najlepiej w ogóle. Więc utrudnia ile może. począwszy od sposobu dostania karty.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-01 21:46:31
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 01 Apr 2014 21:15:21 +0200, TOMASZEK
<tomaszek1983@fuck.onet.pl> wrote:

[...]

Może masz trochę racji, ale przynajmniej ja uważam że raczej takich
hardkorowców to była znikoma ilość, ale opy są sprytne bo to najlepsza
technika że oni tacy dobrzy są i w ogóle ale że część osób nadużywa to
robimy captche dla wszystkich, tak samo było z ograniczeniem
teleprzelewu sms w Orange, oczywiście wycofano przez tych co robili
"fraudy" na allegro. To jest dobry sposób napuszczania jednych na
drugich i tyle, ale raczej mało to ma wspólnego z prawdą według mnie.
Nie napiszą wprost że wprowadzając captchę chcą jak najwięcej ludzi
zniechęcić do korzystania z aero 2. Pozdrawiam

Data: 2014-04-02 00:45:36
Autor: Krystek
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-01 21:46, dizel pisze:
On Tue, 01 Apr 2014 21:15:21 +0200, TOMASZEK wrote:

[...]

Jeśli 10% userów obciąża sieć w 90% to myślisz, że to jest fair? Po dupie dostaną wszyscy...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-04-02 01:03:42
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Wed, 02 Apr 2014 00:45:36 +0200, Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
wrote:

Jeśli 10% userów obciąża sieć w 90% to myślisz, że to jest fair? Po dupie dostaną wszyscy...

Weż podaj jakieś konkretne dane w takim razie skoro wiesz że tak jest.
Dla mnie to jest zwykły bełkot marketingowy i tyle, bo żadnych
konkretnych danych nie ma a to co mówi rzecznik prasowy opa to można
włożyć między bajki, za to mu płacą żeby mówił tak żeby ludzie
uwierzyli.
Jakby chcieli odciążyć sieć to by zablokowali wszystkich którzy
korzystają z aero na urządzeniach kategorii niższej niż 10 bo to jest
niezgodne z regulaminem i też bardzo obciąża ich sieć, tego nie
zrobili a wprowadzili kapcia.
Pisałem wyżej skoro tych co tak ciągną te torenty jest sporo to czego
nie wystarczy im wyłączyć kart skoro obciążają tak sieć? Przecież jest
to niezgodne z regulaminem?
Ale widzisz takie lemingi jak ty będą wierzyć w każde słowo Zygmunta
czy jego klakierów, i będą zrzucać winę na normalnych użytkowników
którzy korzystają zgodnie z regulaminem. Nie jesteś ani pierwszy ani ostatni który na ten bełkot się nabrał. Na
przyszłość proponuje najpierw myśleć a później pisać.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-02 01:24:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"dizel" cqgmj9dc3466gg1jk270gn5nesumtsgut7@4ax.com

Krystek> Jeśli 10% userów obciąża sieć w 90% to myślisz, że

Ale widzisz takie lemingi jak ty będą wierzyć w każde słowo Zygmunta

IMO on nie wierzy -- on popiera bez wiary. Albo niby wierząc,
ale w coś innego -- popiera, wierząc w to, że Zygmunt mu jakoś
pomoże. :)

czy jego klakierów,

On jest klakierem.

i będą zrzucać winę na normalnych użytkowników
którzy korzystają zgodnie z regulaminem.

IMO masa ludzi jedynie symbolicznie obciąża te
łącza -- odbierając m@ile, ciągnąc dane do AGPS,..

Nie jesteś ani pierwszy ani ostatni który na ten bełkot się
nabrał. Na przyszłość proponuje najpierw myśleć a później pisać.

Wiara w bogatych ludzi jest jak seks -- trudna do okiełznania.

Data: 2014-04-02 13:51:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Aero 2 - no to mamy pojechane

wrote:

>Jeśli 10% userów obciąża sieć w 90% to myślisz, że to jest fair? Po >dupie dostaną wszyscy...

Weż podaj jakieś konkretne dane w takim razie skoro wiesz że tak jest.

Pismo z UKE na zapytanie w tej sprawie:
http://pastebin.com/CzCU2Rm6
I piękny akapit: "Należy zaznaczyć również, iż Aero2 zapewnia BDI drogą radiową, w
ramach możliwości technicznych, co wiąże się z tym, że jego jakość
zależy od ilości Użytkowników korzystających w jednym czasie z usługi.
Jak wynika z przedstawionych przez Spółkę statystyk od stycznia 2013 r.
średnio każdy korzystający z BDI generuje ponad 2,5 GB transferu
miesięcznie, a 17% użytkowników ściągnęło miesięcznie więcej niż
średnio komercyjny użytkownik sieci. Tak wysoki wolumen ściągania
danych wynika właśnie z automatycznego wznawiania sesji co z kolei
powoduje ograniczony dostęp innym potencjalnie zainteresowanym, którzy
chcieliby skorzystać z ofert BDI."

Panowie od Aero2 jasno dają do zrozumienia że ich celem nie jest dobro
użytkowników tylko boli ich że ludzie korzystają za darmo zamiast kupić
u nich transfer komercyjnie. Przy czym pięknie pokazuje że problem
"ssaczy" jest tylko pretekstem a nie powodem utrudnień. Średnia 2,5GB na
kartę to niespełna 2% tego co miesięcznie można wygenerować na łączu o
prędkości 512kbps jakim jest Aero2. Teoretycznie przy ciągłym
dostępie 24h/miesiąc to jest około 150GB transferu.

Zdrówko

Data: 2014-04-02 14:28:11
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Wed, 2 Apr 2014 13:51:15 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

[...]

Dokładnie jest tak jak piszesz. Czytałem już to wczoraj, ciekawe ile
to jest GB więcej niż średniokomercyjny użytkownik sieci?
Na swoim przykładzie mogę napisać że już od 2 lat korzystam z aero 2
jako podstawowy internet w kompie stacjonarnym no z przerwami na
internet mobilny Orange (nieregularnie wyjdzie z 7 miesięcy) jak były
bony z inmedio. Przy aero nie ściągam większych plików bo to nie ma sensu, na yotubie
filmiki 240p albo 144p, ale to też nie zawsze działa, głównie strony
www i komunikator, czasem skype, wychodzi około 6-7gb miesięcznie czy
to dużo? Dla mnie nie. Na Orange free bez ograniczeń takich jak są w aero starczało 20gb na
miesiąc spokojnie i tez praktycznie nie ściągałem większych plików.
Teraz popatrzmy na stronie plusa koszty internetu mobilnego, (nie
będzie to do końca miarodajne bo bez rozłączania co godzinę i większa
prędkość spowoduje że może być potrzeba większego limitu danych):
http://internet.plus.pl/indywidualni/abonament/promocje/bez-limitu-tylko-sim-nowi-klienci
Czyli bym musiał wykupić ten net za 10gb w najskromniejszej wersji co
daje kwotę 49,90 na miesiąc.
W wersji bez ograniczeń tyle co mi potrzeba to tak jak we free na
miesiąc czyli 20gb co daje kwtoę 79,90.
Wystarczy sobie policzyć, gdyby nie aero ile by Pan Solorz zarobił na
mnie przez 2 lata.
I nie, nie jestem cwaniakiem i korzystam dlatego że jest za darmo, ale
dlatego że do moich potrzeb jest wystarczający.
I o to właśnie chodzi przy tym całym captcha.

Pozdrawiam

Data: 2014-06-17 12:37:40
Autor: Poldek
Aero 2 - no to mamy pojechane
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

[...]

Żaden operator nie ma sieci pozwalającej obsłużyć jednocześnie 100% klientów ze 100% obciążeniem. Na to są wskaźniki, wzory, współczynniki i należy założyć, że sieć jest w stanie obsłużyć obciążenie ok. 5% łącznej potencjalnej przepustowości przydzielonej wszystkim klientom. Gdyby ktoś chciał postawić sieć zdolną do przenoszenia obciążenia 100 na 100 (czyli wszyscy klienci cały rok, całą dobę jednocześnie dzwonią, SMSują i przesyłają dane z pełną przepustowością), to wtedy by szybko zbankrutował, ponieważ zbudowanie i utrzymanie takiej sieci byłoby zbyt kosztowne. To jest podobnie jak z bankiem - nigdy bank nie ma w skarbcu wszystkich pieniędzy, które przyjął w depozyt od klientów. Ma ok. 10% tego, a reszta jest pożyczona :-)
Więc jeśli jeden "klient" bezpłatnego internetu Aero2 wykorzystuje 100% przepustowości przez całą dobę, cały rok, to nie zostaje ani skrawek przepustowości dla 2o innych klientów.

Data: 2014-06-17 14:09:37
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Aero 2 - no to mamy pojechane
Dnia 2014-06-17, o godz. 12:37:40
Poldek <pugilares@interia.eu> napisał(a):

[...]

Dziękuję że wyjaśniłeś mi co to jest overbooking. Naprawdę - na co
dzień zajmując się sieciami - nie miałem o tym pojęcia ;-)
Tyle że overbooking w usługach data to jest minimum 10% a realnie 20-25%
- nadal jest to minimum 5 razy większa pojemność niż faktyczny ruch
  który był wygenerowany jakoby przez mitycznych "ssaczy". Pomijając już
  to że zgodnie z warunkami koncesji powinni być w stanie dostarczyć
  wszystkim użytkownikom w tym samym czasie po minimum 128kbps - czyli
  właśnie 25% pełnego teoretycznego obciążenia

Zdrówko

Data: 2014-06-17 15:45:22
Autor: J.F.
Aero 2 - no to mamy pojechane
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisał w wiadomości
Poldek <pugilares@interia.eu> napisał(a):
Żaden operator nie ma sieci pozwalającej obsłużyć jednocześnie 100%
klientów ze 100% obciążeniem. Na to są wskaźniki, wzory,

Zalezy jeszcze co - bo jak klienci zycza sobie "szybkiego lacza do internetu" i upra sie testowac jeden serwer naraz, to na pewno sie nie uda.

[...]

Nie piszesz przypadkiem o swiecie ?
Tam czasem udaje mi sie uslyszec "jesli chce Pan lacze X.25 1Mbps, to musi pan wykupic CIR co najmniej 256kb/s".
A taki CIR kosztuje, nawet w TP.

To TP/Polpak wymyslilo zeby sprzedawac 1 czy 2 Mb/s bez CIR, czy tam z minimalnym 4kbps.
Zreszta ciekawe jaki maja overbooking na "routerze brzegowym" ... choc musze przyznac ze siec w Polsce bardzo ladnie dziala.

- nadal jest to minimum 5 razy większa pojemność niż faktyczny ruch
 który był wygenerowany jakoby przez mitycznych "ssaczy". Pomijając już

Ale to im chyba nie przeszkadza, bo w kazdym punkcie moga to ograniczenie zalozyc, w zaleznosci od wydajnosci sieci.

 to że zgodnie z warunkami koncesji powinni być w stanie dostarczyć
 wszystkim użytkownikom w tym samym czasie po minimum 128kbps - czyli
właśnie 25% pełnego teoretycznego obciążenia

Ale tu wlasnie widze problem - nie szybciej niz 512, nie wolniej niz 128, nie wiecej niz 20% pojemnosci sieci ... a jak chetnych na 128 bedzie wiecej niz te 20% pozwala ?
"prosze poczekac 15 minut az spadnie obciazenie w darmowym internecie" ?

Cos tu UKE chyba nie pomyslal ... czy moze jest ograniczenie ilosci polaczonych klientow na BTS ? Co sie w sumie do prawie tego samego sprowadza :-)

J.

Data: 2014-06-17 16:10:18
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Aero 2 - no to mamy pojechane
Dnia 2014-06-17, o godz. 15:45:22
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Nie piszesz przypadkiem o swiecie ?
Tam czasem udaje mi sie uslyszec "jesli chce Pan lacze X.25 1Mbps, to musi pan wykupic CIR co najmniej 256kb/s".
A taki CIR kosztuje, nawet w TP.

Mylisz chyba 2 pojęcia. CIR (prędkość gwarantowana łącza) to całkiem co
innego niż overbooking (ułamek ze wszystkich podpiętych userów).

Ale tu wlasnie widze problem - nie szybciej niz 512, nie wolniej niz 128, nie wiecej niz 20% pojemnosci sieci ... a jak chetnych na 128 bedzie wiecej niz te 20% pozwala ?

Tu nie znamy pojemności sieci macierzystej. Wiemy - według operatora -
że wykorzystywano zaledwie 2% maksymalnego teoretycznego transferu.
Ciut mało to wychodzi. Jakby to było z 15-20% to uwierzyłbym że przy
overbookingu mogą być non-stop zatkani. Gdy jest to wartość o rząd
niższa to już mi to śmierdzi.

"prosze poczekac 15 minut az spadnie obciazenie w darmowym
internecie" ?

Ale nic takiego nie nastąpiło. Żadne obciążenie. Czekało się na wolne IP
- bo to ich pula była ograniczeniem. Natomiast jako wyjaśnienie
wprowadzenia utrudnień podano transfer na poziomie 2% teoretycznych
możliwości jednocześnie wmawiając wszystkim że to kosmiczna ilość
danych. Ten "kosmos" to 2,7GB na miesiąc  - czyli niecałe 100MB
dziennie. Starczy parę portali dziennie sprawdzić, krótki filmik na nim
osadzony i tyle się "nabije".

Cos tu UKE chyba nie pomyslal ... czy moze jest ograniczenie ilosci polaczonych klientow na BTS ? Co sie w sumie do prawie tego samego sprowadza :-)

Ograniczeń jest sporo. Utrudniony dostęp do dystrybucji kart,
technologia wycinająca większość modemów, za mała pula adresów IP,
niechęć operatora. I od 2 miesięcy capchta. Zdrówko

Data: 2014-06-17 17:42:12
Autor: J.F.
Aero 2 - no to mamy pojechane
[...]

Place za CIR, to mam go miec realizowany :-)
Wypadaloby wiec, aby siec miala wydajnosc sumy CIR na kazdym z potrzebnych dla klientow kierunkow.
Owszem, nie zawsze cos leci, wiec jest pole do overbookingu ... ale czemu 4x a nie np 40x ?

Ale tu wlasnie widze problem - nie szybciej niz 512, nie wolniej niz
128, nie wiecej niz 20% pojemnosci sieci ... a jak chetnych na 128
bedzie wiecej niz te 20% pozwala ?
Tu nie znamy pojemności sieci macierzystej.

To jest akurat postawiony warunek, a pojemnosc rosla w miare rozwoju.

[...]

IMO to cos zle to policzyles. 512kb/s, powiedzmy 50KB/s, czyli 180MB/h.
4.3GB na dzien. 129GB/mc.

Ale tu sie wiadome koncza.  Nie wiadomo jaka predkosc sieci, a nie przepraszam - class 10, czyli 10Mbps - przynajmniej na koncowkach,
nie wiadomo ilu klientow po tych 512 czy 128 kb/s, nie wiadomo ile przesylaja srednio, czy ilu naraz podlaczonych.

"prosze poczekac 15 minut az spadnie obciazenie w darmowym
internecie" ?

Ale nic takiego nie nastąpiło. Żadne obciążenie. Czekało się na wolne IP
- bo to ich pula była ograniczeniem.

Tym niemniej widac nikt w UKE nie pomyslal co wtedy - masz tylu chetnych ze 20% pojemnosci sieci nie starczy dla wszystkich po 128k .... i co dalej ?

[...]

Co nalezy polecic zwolennikom LTE pod rozwage. Mobilny internet moze byc, ale z duzym transferem :-)

Ale to jest 2% na uzytkownika. 10 takich blokuje przydzialowe 20% sieci.
40 takich blokuje przydzialowe 20% przy dolnej predkosci 128
.... nie zaraz - jak te 2% policzyles, a jak nalezy liczyc ?

Stacja bazowa  sieci 10Mb/s pozwala na 20% swojej wydajnosci, czyli 2Mb/s na :
a) jednoczesna prace 4 osob z transferem 512kb/s
b) jednoczesna prace 16 osob z transferem 128kb/s
c) przeslanie 520GB/mc (liczac 10b/B)
d) te 520GB to 208 osob po 2.5GB/mc.

208 osob na stacje - duzo to, malo ?  Na duzym osiedlu moze byc malo.
W sensie - jak tam 15 tys ludzi mieszka, to moze sie 200 chetnych na darmowy internet znalezc.

No i w sumie nie wiem jak z tymi 10Mb/s - dostali 50MHz, na tym powinno sie ze 100Mb/s zmiescic.
Ale jak rozumiem na razie rozmawiamy o tych 5MHz w pasmie 900 ?

[...]

Juz chcialem protest pisac ze nie moge tych kapci rozpoznac, ale cholery uproscili.
Pozostaje sumiennie codziennie dlugi film ogladac przez ich karte, albo backup robic  :-)

J.

Data: 2014-06-18 10:23:42
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Aero 2 - no to mamy pojechane
Dnia 2014-06-17, o godz. 17:42:12
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Place za CIR, to mam go miec realizowany :-)

Ale to są całkiem inne pojęcia . ;-)

Wypadaloby wiec, aby siec miala wydajnosc sumy CIR na kazdym z potrzebnych dla klientow kierunkow.
Owszem, nie zawsze cos leci, wiec jest pole do overbookingu ... ale czemu 4x a nie np 40x ?

W telefonii zakładało się maksymalne obciążenie sieci na ~30%. W
usługach data jest to mniej - 15-20%. Nadal zdecydowanie więcej niż 2%
które jakoby stanowiło dla Aero problem.

IMO to cos zle to policzyles. 512kb/s, powiedzmy 50KB/s, czyli 180MB/h.
4.3GB na dzien. 129GB/mc.

http://jdtech.pl/2012/05/aero2-ile-danych-mozna-pobrac-miesiecznie.html
Przy czym teoretyczny transfer 158,2GB to jest teoretyczny ruch w jedną
stronę a operatorzy komórkowi sumują dane wysyłane i ściągane. Zresztą
Aero pisze że te średnie 2,5GB to transfer a nie samo ściaganie - czyli
w obie strony.

Tym niemniej widac nikt w UKE nie pomyslal co wtedy - masz tylu chetnych ze 20% pojemnosci sieci nie starczy dla wszystkich po 128k ... i co dalej ?

Aero musi spełnić oba warunki. Trudno - ich ryzyko. Mogli przewidzieć
że konieczne będą inwestycje by spełnić warunki. W tej chwili jedne co
robią to utrudniają dostęp użytkownikom.

Co nalezy polecic zwolennikom LTE pod rozwage. Mobilny internet moze byc, ale z duzym transferem :-)

Ja od dawna szukam oferty z niewielką prędkością i stałym IP. I niema.
Dla mnie dostęp mobilny to głownie sesje SSH.

Ale to jest 2% na uzytkownika. 10 takich blokuje przydzialowe 20% sieci.
40 takich blokuje przydzialowe 20% przy dolnej predkosci 128
... nie zaraz - jak te 2% policzyles, a jak nalezy liczyc ?

Operator powienien spełnić oba warunki a nie jedne z nich.
[...]

W jedną stronę. A statystyki są w dwie liczone. ;-)

Przy czym należy także pamiętać ze 83% ssało poniżej średniej.  I nie
jest to dostęp ciągły dla wszystkich użytkowników.

208 osob na stacje - duzo to, malo ?  Na duzym osiedlu moze byc malo.
W sensie - jak tam 15 tys ludzi mieszka, to moze sie 200 chetnych na darmowy internet znalezc.

Rok temu Aero wydało ~150 tysięcy kart. Jednocześnie nie może się
logować więcej niż ~65 tysięcy - taka jest pula adresów IP. Podziel
sobie to przez ilość BTS-ów z jakich korzysta Aero.

No i w sumie nie wiem jak z tymi 10Mb/s - dostali 50MHz, na tym powinno sie ze 100Mb/s zmiescic.
Ale jak rozumiem na razie rozmawiamy o tych 5MHz w pasmie 900 ?

Nie - rozmawiamy o całej pojemności w każdym paśmie w jakim działa
Aero. Pasmo nie ma nic do ograniczęń.

Juz chcialem protest pisac ze nie moge tych kapci rozpoznac, ale cholery uproscili.
Pozostaje sumiennie codziennie dlugi film ogladac przez ich karte, albo backup robic  :-)

Ja mam to podpięte do jednego komputera bez środowiska znakowego. Nie
ma na nich możliwości instalacji przeglądarki graficznej. Na 2 maile do
Aero z prośbą o informację jak mam się logować do sieci Dostałem
odpowiedź z szablonu że mam to zrobić przez przeglądarkę WWW.
Odpowiedziałem że Links nie wyświetla ich Captchy. Kolejnej odpowiedzi
nie dostałem. Sezon ogórkowy się zbliża to chyba im pchnę pisemko za
potwierdzeniem odbioru a potem zapytam UKE. ;-)

Zdrówko

Data: 2014-06-18 18:16:02
Autor: J.F.
Aero 2 - no to mamy pojechane
[...]

Srednie czy jak ? U nas czy w USA ?

O ile pamietam to nawet wzory na to byly - ile trzeba zapewnic mozliwych jednoczesnych rozmow, aby N klientow bylo zadowolonych.
Ale to w sytuacji czy kazdy klient gada srednio iles tam minut na dobe ....

W usługach data jest to mniej - 15-20%.

Ale skad ta liczba pochodzi i co oznacza ?
Bo cos mi sie widzi ze TP, Netia czy NASK to roznie maja i mialy.

Nadal zdecydowanie więcej niż 2%  które jakoby stanowiło dla Aero problem.

Ale wczesniejsze liczby to jak liczone ?

[...]

To zapewne przy liczeniu 8bit/Bajt, a w praktyce dochodza rozne narzuty protokołów - liczone na klienta i nie liczone ...

[...]

Na inwestycje maja narzucone osobne terminy, ktore zreszta spoznili, ale to za porozumieniem z UKE.

W tej chwili jedne co robią to utrudniają dostęp użytkownikom.

Nawet w tym artykule masz sugestie, ze moze blokowac dostepy, bo tego akurat warunki z UKE jasno nie zabraniaja :-)

[...]

No ale to szukasz do zdalnej administracji, majac kilka innych lacz.
A mnie chodzi o tych co mysla ze radio im zastapi stacjonarke ... moze i zastapi, ale apetyt rosnie w miare jedzenia i pakiety tez powinny :-)

[...]

Warunki ma niby narzucone, ale widac ze one z logika na bakier.
Mnie zas chodzi o cos innego - klient zuzywa 2% maksymalnego transferu .... ale ilu tych klientow ?

[...]

Klient glownie w jedna transmituje, chyba ze jakis torrent :-)

Przy czym należy także pamiętać ze 83% ssało poniżej średniej.

A to akurat o niczym nie swiadczy, bo nie wiadomo ile ponizej sredniej.
Mogli np po 2GB. Choc zapewne rozrzut byl wiekszy - od zera.

[...]

A teraz maja ile ?
Bo stacji  ok 3000, co moze dawac ~100 kart na stacje.
Jak sie gdzies skoncentruja klienci, to powyzszego dotykamy.

Ale moze trzeba napuscic UKE na rzekome przeciazenie :-)

Jednocześnie nie może się
logować więcej niż ~65 tysięcy - taka jest pula adresów IP. Podziel
sobie to przez ilość BTS-ów z jakich korzysta Aero.

Przy tych 150 tys klientow to by znaczylo ze polowa korzysta na okraglo, albo kazdy srednio 12h.
Zaladowali w urzadzenia mobilne, czy zwykly natlok - wiekszosc po poludniu wlacza kompa.
Jesli klientow przybylo,

Pula IP wydaje mi sie sztucznym ograniczeniem, bardzo sztucznym ...

[...]

Ale z jednej strony A2 udostepnia 20% swojej sieci 900, a z drugiej .... czy klienci nie obciazaja w wiekszosci wlasnie pasma 900, na 2600 to sprzetu nie maja ?

[...]

Im wczesniej tym lepiej ... ale UKE sie juz z tym zgodzil i popiera.
Trzeba czegos wiecej ... np ze wymagania techniczne przegladarki nie zostaly podane w regulaminie ...

J.

Data: 2014-06-17 12:27:42
Autor: Poldek
Aero 2 - no to mamy pojechane
dizel wrote:

[...]

A gdyby akurat mówił prawdę? :-)

[...]

Oj, gdyby zgodnie z regulaminem zablokowali wszystkich bez kat. 10, to dopiero byłby lament i szloch!

Pisałem wyżej skoro tych co tak ciągną te torenty jest sporo to czego
nie wystarczy im wyłączyć kart skoro obciążają tak sieć? Przecież jest
to niezgodne z regulaminem?

Wyłączanie kart, to jest posunięcie drastyczne. Wyłączyli by np. tysiąc kart najbardziej "aktywnych" torentowiczów, a w tej grupie znalazłoby się pewnie ze 100 takich, którym niesłusznie wyłączyli - bo ciągneli np. torenty legalne, obrazy linuksa itp. i znowu mamy aferę.
Zresztą nie jestem do końca przekonany, czy ciągnięcie tortów przez Aero2 jest faktycznie niezgodne z regulaminem, czy po prostu jest to sytuacja, której ZS nie przewidział.

[...]

Można też iść w drugą stronę i nie wierzyć w nic :-)

Ja tam wierzę, że Polak potrafi dossać się, bo jest ZA DARMO i ciągnąć dniami i nocami filmy XXX, których i tak w życiu nie obejrzy, bo kto miałby czas na oglądanie tylu filmów w realnym życiu. Wierzę, bo pamiętam wciąż sytuację z drugiej połowy lat 90-tych XX wieku, kiedy w Erze było 5 sekund rozmowy za darmo. I naród masowo dzwonił szczekając po trzy słowa i rozłączał się i tak niektórzy rekordziści potrafili nastukać kilkanaście tysięcy połączeń do 5 sekund w jednym miesiącu :-)

Data: 2014-06-17 15:35:37
Autor: J.F.
Aero 2 - no to mamy pojechane
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lnp56q$94u$1@usenet.news.interia.pl...
dizel wrote:
[...]

Moga ?
Bo regulamin regulaminem, ale ustalenia z UKE sa chyba inne - moga zablokowac, o ile zablokuja wszystkim komercyjnym uzytkownikom.

A czy to naprawde tak obciaza siec ?
Caly segment zwalnia, czy tylko na nadanie pakietow do tego odbiorcy zwalnia - tzn nadaje w innej modulacji ?

[...]

Legalne czy nie, blokowac nie wolno.

Ja tam wierzę, że Polak potrafi dossać się, bo jest ZA DARMO i ciągnąć dniami i nocami filmy XXX, których i tak w życiu nie obejrzy, bo kto miałby czas na oglądanie tylu filmów w realnym życiu.

Dyski sa ograniczone - sciagniesz te 1 czy 2 TB i sie skoncza.

J.

Data: 2014-06-17 17:10:09
Autor: John Kołalsky
Aero 2 - no to mamy pojechane

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu>

..
Zresztą nie jestem do końca przekonany, czy ciągnięcie tortów przez Aero2 jest faktycznie niezgodne z regulaminem, czy po prostu jest to sytuacja, której ZS nie przewidział.

Zaraz, Ty naprawdę to rozważasz ?

Data: 2014-04-02 01:17:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Krystek" lhffig$i3p$1@node2.news.atman.pl

Może masz trochę racji, ale przynajmniej ja uważam
że raczej takich hardkorowców to była znikoma ilość

Jeśli 10% userów obciąża sieć w 90% to myślisz, że

Jest to awykonalne, zważywszy na fakt, iż z Aero2
korzystają także Plusowcy, a przepustowość Aero2
jest znikoma.

to jest fair? Po dupie dostaną wszyscy...

Data: 2014-04-02 00:47:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"TOMASZEK" lhf35n$n2r$1@node1.news.atman.pl

Na Telepolis pisali jakiś czas temu, że ludzie używają tego do torrentów... stąd pewnie captcha. Captcha to odpowiedź na bezdenną

Można postawić limity roczne czy miesięczne.

Data: 2014-04-02 08:18:13
Autor: masti
Aero 2 - no to mamy pojechane
Dnia pięknego Wed, 02 Apr 2014 00:47:59 +0200 osobnik zwany Eneuel Leszek
Ciszewski napisał:

"TOMASZEK" lhf35n$n2r$1@node1.news.atman.pl

Na Telepolis pisali jakiś czas temu, że ludzie używają tego do
torrentów... stąd pewnie captcha. Captcha to odpowiedź na bezdenną

Można postawić limity roczne czy miesięczne.

a może nie można. Ta usługa jest świadczona na konkretnie opisanych warunkach narzuconych przez państwo.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-02 13:53:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Aero 2 - no to mamy pojechane

Leszek Ciszewski napisał:

> "TOMASZEK" lhf35n$n2r$1@node1.news.atman.pl

a może nie można. Ta usługa jest świadczona na konkretnie opisanych warunkach narzuconych przez państwo.

Starczyłoby żeby captcha pojawiała się  po przekroczeniu np. 2, 3 czy 5
GB transferu w miesiącu. "Ssaczom" by to życie utrudniło. Większość
użytkowników pewnia by nawet nie zwróciła uwagi że takie coś jest.
Średni miesięczny transfer według danych UKE od stycznia 2013 to 2,5GB.

Zdrówko

Data: 2014-04-02 14:48:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Maciek Babcia Dobosz" 20140402135347.45a5bd1b@babcia-workstation

a może nie można. Ta usługa jest świadczona na konkretnie opisanych
warunkach narzuconych przez państwo.

Starczyłoby żeby captcha pojawiała się  po przekroczeniu
np. 2, 3 czy 5 GB transferu w miesiącu.

Dokładnie tak. IMO można znaleźć masę rozwiązań takich,
które by problem rozwiązywały a porządnym ludziom nie
przeszkadzały. Ale kapce nie mają służyć ludziom
pobierającym dane do AGPS (bo urzędnik nie potrafi
z tego korzystać) lecz ma pokazać biednym, że dobre ;)
państwo o nich dba!

"Ssaczom" by to życie utrudniło. Większość
użytkowników pewnia by nawet nie zwróciła uwagi że takie coś jest.
Średni miesięczny transfer według danych UKE od stycznia 2013 to 2,5GB.

Mogliby postawić nawet po 512 MB...

-=-

Co robią krwiożercy? Dają jakieś kapcie? Nie -- zwalniają szybkość.
Krwiożerczy kapitalista wie doskonale o tym, że kapciami utraciłby
klientów, ale komunista drwi z ludzi -- ma po swojej stronie tak
zwane prawo.

-=-

Podobnie w Rosji carskiej postępowali carzy, aż doprowadzili
niemal do likwidacji Rosji. Jak Polska (czy raczej RON)
zniknęła z map Europy na 123 lata, tak Rosja przed stu laty
niemal rozpadła się -- mamy właśnie teraz rocznicę wybuchu
I wojny świętej, co to miała być o pokój. ;)

Nawet gdyby Putin żył wiecznie, odbudowa Rosji może potrwać
dziesiątki lat. Taką cenę zapłaciła Rosja za ,,opiekę'' carską
nad rosyjskim narodem. A po Putinie I Łagodnym nie musi nastąpić
człowiek dorównujący mu mądrością, przez co odbudowa Rosji może
utknąć za sprawą amerykańskiej ,,pomocy humanitarnej''...

Polska po 123 latach niby odzyskała niepodległość, ale nie jako
RON, a jako II Rzeczypospolita -- bez ziem wschodnich, mocno
skłócona niemal ze wszystkim sąsiadami (także z Litwinami)
okaleczona i słaba, co po kilkunastu latach doprowadziło do
kolejnego upadku tejże. Ludy wschodniej RON nie odzyskały
niepodległości, choć wspólne wojska odbiły ziemie a w czerwonej
Rosji nie było spokoju, wojsk, stabilności itd... Postawa
Polaków z 1921 roku dała początek straszliwej nienawiści
ludzi z wschodnich kresów a ostatnie dwudziestolecie
doprowadziło do zupełnego rozbicia Rzeczypospolitej Jagillonów.

Data: 2014-04-02 15:09:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Eneuel Leszek Ciszewski" lhh0v3$nus$1@node1.news.atman.pl

Podobnie w Rosji carskiej postępowali carzy, aż doprowadzili

Mam na swej myśli podobieństwo działań carskich do działań
władz obecnej Rzeczypospolitej Polski -- nie wiem której,
bo nie potrafię liczyć. ;)

Data: 2014-04-03 00:14:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

[...]

Jeśli ktoś nie pojmuje -- pozostawienie Polaków za granicami
RP na pastwę Czerwonych sprawiło wytępienie tychże Polaków,
przez co na tamtych terenach raczej niełatwo dziś znaleźć
ludzi pielęgnujących miłość do Polski, do języka polskiego,
do zachodniej kultury, zachodniego chrześcijaństwa itd...

Miejsce po Polakach i ludziach życzliwych Polakom Stalin
wypełnił Rosjanami, przez co raczej nie warto szukać na
terenie Białorusi czy Ukrainy ludzi sprzyjających Polsce. :)
Nieco podobnie sprawa wygląda na terenach inflanckich, ;)
czyli na Litwie, Łotwie i w Estonii. A i samych Tatarów na
Krymie nieco wymiotło, gdy wielcy tego świata debatowali
o nowym, powojennym podziale Europy...

Ziemia należy do tych, którzy ją posiadają -- i to tylko
oni decydować mogą o swej państwowej przynależności, nie
zaś Ameryka czy UE.

Po co Ukrainiec czy Rosjanin ma modlić się po katolicku,
żyć w nędzy polskiej czy wschodnioeuropejskiej, łykać
łzy niemal jak na obczyźnie, żyjąc niby we własnym
kraju i we własnym państwie, skoro może używać do
woli cyrylicy, modlić się jak na prawosławnego
przystało, być znacznie bogatszym?...

100 czy 200 lat obcego panowania nie zdusi woli narodu,
ale jeśli ów naród zostanie zdradzony przez ,,swoich'',
może szybko zapomnieć o swoich korzeniach.

Putin potrafi dogadywać się, jest bogaty (chyba nawet
bogatszy od Gatesa, a warto zauważyć, że gaz może być
towarem pożądanym także wtedy, gdy akcje M$ mogą znacznie
stracić na swej wartości, przez co majątek BG może ulec
zapaści. ;)

-=-

ZSRR rozpadł się, Rosja carska upadła, RON została rozebrana
[do naga?] ale po latach częściowo została odbudowana...
Dlaczego zatem Rosja nie może odbudować się po 100 latach
a Krym nie może przewędrować z Ukrainy do Rosji? :)

USA mają wysokie zadłużenie, państwa UE -- podobnie.

-=-

Ludzi takich jak ja, oszukanych przez polskie państwo jest sporo.
Polacy MUSZĄ zastanowić się nad tym, czy wolą/preferują złodzieja,
jakim jest Kopania, czy mnie. Podobnych mikrorozstrzygnięć muszą
uczynić wiele. Nie warto, uważając siebie za geniusza a mnie (oraz
ludzi do mnie podobnych) za debila, nawijać mi (czy innym) makaron
na uszy, tłumaczyć, obiecywać, pocieszać...

Krymczacy kiedyś parli na Zachód -- teraz z radością dołączyli do Rosji.
Cały wschód obecnej Polski jest ,,zagrożony'' odłączeniem się od Polski
i przyłączeniem do Unii Euroazjatyckiej. Podobnie z grupami ludzi
niezadowolonych -- przykładowo ludzi niepełnosprawnych. Jeśli Putin
by im zagwarantował dobre warunki w Rosji, mógłby ich łatwo pozyskać
a polskie państwo może wówczas nie mieć ,,drobnych'' w kieszeni, aby
propozycję Putina przebić inaczej niż śmiesznymi groźbami i czczymi
obietnicami...

Data: 2014-04-02 14:24:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"masti" lhgh45$9n9$4@dont-email.me

Można postawić limity roczne czy miesięczne.

a może nie można. Ta usługa jest świadczona na konkretnie
opisanych warunkach narzuconych przez państwo.

Przez parodię państwa. :)

Dedykuję temu ,,państwu'' tę śliczną piosenkę.
I języka warto się uczyć, i historii. :)

   https://www.youtube.com/watch?v=jUKQIlHu3tk

Gdy miałem prawą rękę w gipsie, podświadomie uczyłem
się pisania tylko lewą ręką. Teraz podświadomie uczę
się języków rzekomo obcych.

-=-

Państwo, dla naszego dobra, zezwoliło na wprowadzenie kapci,
ale nie potrafi zezwolić na ludzkie ograniczenia. Komu ten
,,darmowy'' internet ma służyć? Za godzinę dostępu mam
zapłacić kwadransem wpisywania?...

Ale nie bronię Wam -- idźcie tą scieżką hipokryzji,
skoro musicie. Doprowadzi ona Was niechybnie właśnie
do pytań typu:

 -- skąd tyle nienawiści?
 -- dlaczego takie barbarzyństwo?
 -- co poeta ;) chciał obwieścić
    za pomocą rozbijania głów?...

Ludzie kupili modemy, tablety, telefony -- a teraz
przeklinają ,,państwo'' zgadzające sie na takie
barbażyństwo.

Solorz ,,rozdał'' za darmo ;) 10 milionów kart, ciągnąć
za każdą po 7 plnów za przesyłkę i 20 plnów tytułem kaucji.
(niektórzy płacili więcej) Teraz nie chce tracić tych 200
milionów, wiec nie zamyka swego pseudodostępu, ale cwanie
ogranicza tak, aby ludzie nie odsyłali kart, i żeby nie
korzystali z tego ,,dobrodziejstwa''.

-=-

Plują Wam w twarz, a Wy mówicie, że pada deszcz i uśmiechacie
się przyjemnie, bo Solorz ma pieniądze -- Wasze pieiądze! Jak
kiedyś z Gatsem, w którego (jak w Boga) wierzyli Palusiński
czy Kawecki. :)

-=-

  http://tvn24bis.pl/informacje,187/technokorporacje-glowia-sie-co-robic-z-gotowka-uzbieraly-1-64-biliona-dolarow,413654.html

  Amerykańskie korporacje spoza branży bankowej zgromadziły
  w ubiegłym roku 1,64 bln dol. To o 12 proc. więcej (180 mld dol.)
  niż w 2012 r. Większość tej kwoty należy do komputerowych gigantów
  takich, jak: Apple czy Microsoft.Office trafił na iPada. To koniec
  pewnej epoki

  W ubiegłym roku spółki komputerowe uzbierały w sumie 638 miliardów
  dolarów, czyli 39 proc. całej kwoty przypadającej na firmy spoza
  sektora finansów.

Ubierały, ale jakim kosztem -- zwłaszcza Microsoft przekupujących
urzędników i nakłaniających ,,dobrem'' ;) do kupowania ich produktów.
Urząd Miejski w Białymstoku wydał/przeznaczył niedawno kilka milionów
złotych na ,,pomoc najuboższym'' polegająca na kupieniu im komputerów
Gatesa.

Mnie 10 lat temu udzielono pomocy dzięki której stałem się ,,posiadaczem''
penflaszki (o pojemności 256 MB) za który zapłaciłem jedyne 80 plnów.
Tak udzielono mi fachowej pomocy -- jako bezrobotnemu.

,,Darmowy'' dostęp do internetu to wspaniały interes, ale nie dla
biedoty (do której zaliczam siebie) ale dla Solorza. Solorz dołączył
swymi kapciami do miejskich HotSpotów -- niby pracujących dla ludzi,
ale w istocie nabijających kabzę firmom zaprzyjaźnionym z urzędnikami.

-=-

Obecne kapcie są doskonałym interesem, który należy wliczyć w koszty
kampanii przedwyborczej. Drobny kamyk drażniący ludzi i pokazujący
im pogardę żywioną ludziom przez urzędników. Innym rodzajem takich
kamyków jest polityka służby zdrowia.

Widać wyraźnie, że do wyborów szykują się profesjonaliści. :)

2005 Kaczyńscy
2007 Tusk przedwcześnie
2011 Tusk ponownie
2015 kolejna rozgrywka? dobrze liczę lata?

2005 Kaczyńscy
2010 Komorowski przedwcześnie
2015 ???

IMO Tusk jakby popełnia samobójstwo polityczne.
Może jedynie udaje, straszy, bawi się, a być
może naprawdę chce skończyć ze swa popularnością.

Data: 2014-04-02 12:41:12
Autor: masti
Aero 2 - no to mamy pojechane
Dnia pięknego Wed, 02 Apr 2014 14:24:21 +0200 osobnik zwany Eneuel Leszek
Ciszewski napisał:

[...]

straszne. TO niedobre faszystowskie państwo zmusiło prywatnego operatora do udostepnienia netu za darmo. Korzystając z niego wspierasz faszystów i Putina.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-02 14:54:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"masti" lhh0h8$9n9$19@dont-email.me

[...]

() Co ma Putin do faszystów?
   Faszyści to anarchiści.
   Widzisz gdzieś anarchizm w postawie Putina?
   Cierpliwy człowiek konsekwentnie wprowadzający
   swoje zamiary w tak zwany czyn.

() Gdzie ten przymus? Raczej
   zezwoliło na praktyki dobijające konkurencję.

() A może państwo zmusiło do zapłacenia za zezwolenie?
   Częścią opłaty koncesyjnej była konieczność
   świadczenia ,,darmowych'' usług.

Data: 2014-04-02 13:34:00
Autor: masti
Aero 2 - no to mamy pojechane
Dnia pięknego Wed, 02 Apr 2014 14:54:14 +0200 osobnik zwany Eneuel Leszek
Ciszewski napisał:

[...]

faszystĂłw i Putina.

() Co ma Putin do faszystĂłw?
[...]

to się zdecyduj czy państwo jest złe bo wymusiło darmowy dostęp czy jest złe bo dało darmowy dostęp?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-02 16:24:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"masti" lhh3k8$9n9$25@dont-email.me

to się zdecyduj czy państwo jest złe bo wymusiło
darmowy dostęp czy jest złe bo dało darmowy dostęp?

Zdecyduj się -- stolicą USA jest Moskwa czy Bruksela?

-=-

Państwo rozochociło ludzi do kupowania tego rodzaju sprzętu
(dualSIMY z UMTS na 900 MHZ) czym zdusiło konkurencję, po
czym wycofało się z wymogu  świadczenia wiadomej usługi.
UMTS na 900 MHz to rarytas na zagranicznych aukcjach,
gdzie sprzęt jest stosunkowo tani a jakoś obsługi
sprzedawców stoi na poziomie zdecydowanie wyższym
niż jakoś obsługi w polskich sklepach, czego przykładem
jest choćby Electro.pl.

Nie kupiłbym przed paru dniami tabletu, gdyby nie Aero2.
Prawdopodobnie masa ludzi kupiła modemy, tablety i smartfony
pod Aero2, uważając, że z tej usługi będzie można korzystać
do końca 2016 roku.

Ponadto ludzie zamówili karty Aero2, zaplanowali sobie życie
tak, jakby mieli ten dostęp, w tym i nie odrzucili oferty
konkurencji, czasami korzystniejsze niż Aero2, ale jakoś
niestabilne -- na przykład trwające miesiąc czy pół roku,
bądź ,,w czasie wakacji''.

-=-

Tak zwane zaufanie społeczne moim zdaniem zostało mocno
nadszarpnięte -- o ile pojmujesz, czym ono jest i jakie
zadania stawiane są państwu. Państwo to nie poborca
podatkowy czy tyran obsadzający swoimi/zaufanymi
(BMW -- bierny, mierny, ale wierny) ludźmi stanowiska
bojowe celem ściągania podatków, ale instytucja
chroniąca ludzi i regulująca międzyludzkie zachowania.

-=-

Powiesz, że jestem głupi, bo naiwny i infantylny?
Pewnie tak, ale złe państwo rodzi najpierw niepokój,
później nienawiść aż wreszcie bunt i przemoc wobec
,,władców'', co niejednokrotnie miało swe miejsce
w dziejach ludzkości. Aero2 to niby mała sprawa,
ale ziarnko do ziarnka i zbierze się miarka.

Data: 2014-04-02 15:03:58
Autor: masti
Aero 2 - no to mamy pojechane

nie wiem co palisz ale fajnie kopie

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-02 17:17:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"masti" lhh8su$9n9$29@dont-email.me

nie wiem co palisz ale fajnie kopie

Jak widzisz -- masz konkurencję. :)
Wprawdzie on pisze o ,,dawce lekarskiej''
a Ty sugerujesz narkotyki, ale obaj piszecie
to samo.

Palgiat. :) Może naucz się jakiejś kreatywności,
samodzielnego myślenia, wypowiadania zawierającego treść?...

"Eneuel Leszek Ciszewski" lhfeh3$gva$1@node2.news.atman.pl

Data: 2014-04-02 15:22:34
Autor: masti
Aero 2 - no to mamy pojechane
Dnia pięknego Wed, 02 Apr 2014 17:17:26 +0200 osobnik zwany Eneuel Leszek
Ciszewski napisał:

Palgiat. :)

Ĺźe co?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-02 21:44:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"masti" lhh9vq$9n9$30@dont-email.me

Palgiat. :)

że co?

  https://www.google.pl/search?client=opera&q=plagiat&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

Data: 2014-04-02 16:39:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Eneuel Leszek Ciszewski" lhh701$ue3$1@node1.news.atman.pl

gdzie sprzęt jest stosunkowo tani a jakoś obsługi
sprzedawców stoi na poziomie zdecydowanie wyższym
niż jakoś obsługi w polskich sklepach, czego przykładem
jest choćby Electro.pl.

+ gdzie sprzęt jest stosunkowo tani a jakość obsługi

+ niż jakość obsługi w polskich sklepach, czego przykładem

[...]

+ tak, jakby mieli ten dostęp, w tym i odrzucili oferty

Data: 2014-04-05 00:21:59
Autor: tixe
Aero 2 - no to mamy pojechane
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lhh701$ue3$1node1.news.atman.pl...

"masti" lhh3k8$9n9$25@dont-email.me

to się zdecyduj czy państwo jest złe bo wymusiło
darmowy dostęp czy jest złe bo dało darmowy dostęp?

Zdecyduj się -- stolicą USA jest Moskwa czy Bruksela?

Pekin

[...]

Tak, to spisek producentów tabletów, dogadali się po cichu z Solorzem i zalali Polskę elektronicznym szajsem,
10 milionów kart aero2, zapewne masz dostęp do tajnych danych co do ilości wydanych simów, gratuluję dużej wiedzy, tzn wyobraźni ;)

Nie kupiłbym przed paru dniami tabletu, gdyby nie Aero2.
Prawdopodobnie masa ludzi kupiła modemy, tablety i smartfony
pod Aero2, uważając, że z tej usługi będzie można korzystać
do końca 2016 roku.

Tak, 10 milionów ludzi kupiło tablety, dualsimy, modemy USB, niedługo conajmniej 5 milionów ruszy z tego powodu na sejm, jak im kapeć da się we znaki

[...]

Słyszałem o takich co zaplanowali sobie ósemkę dzieci, żeby móc więcej kart aero2 zamówić dla rodziny!

-=-

[...]

Tak, bo powstała specustawa o BDI, dzieci w przedszkolu już nawet wiedzą co to i czekają do 18-tki by móc zamówic sima na siebie.

[...]

Powiem Ci lecz się, ale już chyba jest za późno...

Data: 2014-04-06 01:12:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"tixe" 533f308a$0$2150$65785112@news.neostrada.pl

Tak, to spisek producentów tabletów, dogadali się po cichu z Solorzem i zalali Polskę elektronicznym szajsem,

A UK ruch jest lewostronny, żartem producenci
produkują samochody przeznaczone na rynek UK
z kierownicą po prawej stronie.

10 milionów kart aero2, zapewne masz dostęp do tajnych danych co do ilości wydanych simów, gratuluję dużej wiedzy, tzn wyobraźni ;)

Wyobraźni. Tym bardziej szkoda, że polskie
państwo dało Solorzowi tyle forsy za nic.

Powiem Ci lecz się, ale już chyba jest za późno...

Skoro nie ma argumentów, należy chwycić
się tego rodzaju argumentów. Solorz
najwyraźniej nie jest oryginalny,
skro dobiera klakierów tego rodzaju.

Zapewne masz nadzieję na profity od Solorza za
swoje szczekanie -- znam innych, którzy także
liczyli na profity w zamian za wspieranie
nieuczciwości, ale przeliczyli się. :)

Dziś miauczą -- ale są bezsilni.

-=-

Jeśli tych kart wydano tak mało, dlaczego trzeba
tak długo czekać po złożeniu zamówienia? :)

Data: 2014-04-06 02:13:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Eneuel Leszek Ciszewski" lhq31l$2k4$1@node2.news.atman.pl

"tixe" 533f308a$0$2150$65785112@news.neostrada.pl

Tak, to spisek producentów tabletów, dogadali się po cichu z Solorzem i zalali Polskę elektronicznym szajsem,

+ W UK ruch jest lewostronny, zatem producenci
produkują samochody przeznaczone na rynek UK
z kierownicą po prawej stronie.

Nie jest potrzebne ciche dogadanie się.

Aero2 ma bardzo duży wpływ na sprzęt
3G/4G sprzedawany obecnie w Polsce.

Data: 2014-04-05 00:18:07
Autor: tixe
Aero 2 - no to mamy pojechane
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lhgvhr$mge$1node1.news.atman.pl...
(ciach stek bredni)
wow odlot, stary co Ty bierzesz, zdradź mi, albo podaj nazwisko lekarza prowadzącego!
Co Ty w ogóle bredzisz? Jakie 10 milionów kart, wklejasz jakieś ruskie gówno, mało kto obecnie zna ten język i wie o czym tam śpiewają.
Zapewnie mienisz się również wielkim patriotą i obrońcą ojczyzny, ja szczerze gardzę tą bananową republiką, ale razi mnie jak ktoś robi takie błędy,
co to jest do cholery "barbażyństwo"?
PS jesteś zdrowo pierdolnięty, począwszy od Twojego pierwszego imienia.

Data: 2014-04-06 01:19:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"tixe" 533f2fa4$0$2228$65785112@news.neostrada.pl

szczerze gardzę tą bananową republiką, ale razi mnie jak ktoś robi takie błędy,
co to jest do cholery "barbażyństwo"?

Spytaj OE, nie mnie, bo to on poprawił. :)
Na 50 tysięcy wysłanych postów -- błędów tego rodzaju mam mało. :)
(w odróżnieni do takich ludzi jak Ty)

PS jesteś zdrowo pierdolnięty, począwszy od Twojego pierwszego imienia.

Ale nie kradnę -- jak Solorz. :)

Data: 2014-04-16 18:02:52
Autor: jerzu
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 01 Apr 2014 21:15:21 +0200, TOMASZEK
<tomaszek1983@fuck.onet.pl> wrote:

Na Telepolis pisali jakiś czas temu, że ludzie używają tego do torrentów...

Chciałbym to zobaczyć. To ledwo się nadaje do www, a nie wyobrażam
sobie na Aero2 ciągania czegoś z torrentów. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-04-01 08:00:16
Autor: Budzik
Aero 2 - no to mamy pojechane
Użytkownik K a@b.c ...

[...]

To nie ma az takiego znaczenia.
Niestety jako element negocjacji udał się super.
Ale jak widać - diabeł tkwi w szczegolach. Szkoda, ze nie dopilnowano takich pierdół i dano wolną rękę "biznesmenowi".

Oby ten obrazek nie miał z pol mega bo z obecną predkoscia aero to się bedzie ładoooowacc.......

Data: 2014-04-02 16:02:20
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-03-31 22:35, K pisze:
[...]

nie wyłączą. Mieli wyłączyć pod koniec tego roku ale Solorz wział z łaski swoją za pół darmo koncesje na nastpene psama. I tak bedzie znowu, bo Solorz umie robic interesy wyłacznie z panstwem, na zupelnie wolnym rynku nie przezylby 5 minut.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-02 16:34:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"the_foe" lhh59a$9bc$6@news.dialog.net.pl

[...]

Dokładnie tak. To komuch udający kapitalistę.
Każdy zdrowy urzędnik pojmuje, że takie zachowanie
jest niegodne, ale polskie państwo najwyraźniej
jest obłudne.

Solorz swym Aero2 wyciął kilku konkurentów, w tym Carrefour,
Mantę i coś, czego nazwy nie pamiętam. Gdyby nie Aero2, na
pewno rozwinęłyby się inne usługi bezpłatnego dostępu do
netu. Solorz nie daje netu za darmo, ale za ulgi koncesyjne.

-=-

Państwo zębami broni pieniędzy podatników przed rodzicami
niepełnosprawnych ludzi, ale lekką ręką ofiarowuje je
Solorzowi w postaci ustępstw okołokoncesyjnych!

(piszę 'rodzice ludzi', nie 'rodzice dzieci', jak czynią
inni, bo IMO 'rodzice' zawsze są 'rodzicami dzieci',
a 'rodzice ludzi' to 'ludzie, którzy są rodzicami ludzi')

-=-

Niech wprowadzą kapcie w zamian za pieniądze, które przekażą
ww. rodzicom. :) Wówczas zrozumiem troskę państwa o swych
poddanych, co nie znaczy, że inni też muszą to uznać za
dobre posuniecie.

Tymczasem państwo wspiera magnatów, ale lekceważy tych, którym ma służyć.

Data: 2014-04-06 01:45:07
Autor: marfi
Aero 2 - no to mamy pojechane

Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:lhcjj6$1dj$1portraits.wsisiz.edu.pl...

naprawde jest w polsce tyle ludzi, ktorzy uzywaja tej kupy jako podstawowego dostepu do netu? co sie stanie jak w 2016 wylacza? beda seryjne samobojstwa, pietnujace fanpejdze na fb, pozwy zbiorowe?

Weź nie pierdol...
Lizanie dupy solożakowi uskuteczniaj w zaciszu swojego mieszkania.

--
marfi

Data: 2014-04-06 02:17:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"marfi" 5340958a$0$2246$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Solorze i Gatesi otaczają i otaczali się
dupolizańcami -- dzięki nim funkcjonowali.
Biznesmeni żyjący cudzym kosztem. Innym
takim dobrodziejem był Al Capone. :)

Data: 2014-04-01 04:10:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"dizel" juijj9hgmkgaq56i677ojd1oenfc49tjat@4ax.com

Od 1. kwietnia Aero2 w usłudze Bezpłatnego Dostępu do Internetu (BDI)
wprowadza kod captcha (obrazek z tekstem), który trzeba będzie
przepisać, aby uzyskać dostęp do Internetu.

No i jest!!! Tak niewyraźny, że ledwo widać.
Muszę używać lupy... Po 3 próbach udało się...
Masakra... ;)

-=-

Szybkość mała, ping (69 ms) maluteńki jak na 3G...

  http://www.speedtest.net/my-result/a/782606209

Tak na wszelki wypadek, aby było jasne, że to nie prima aprilis.
Kolejna próba i 67 ms... Jakaś herezja.

  http://www.speedtest.net/my-result/a/782609402

Data: 2014-04-01 14:46:27
Autor: Trybun
Aero 2 - no to mamy pojechane

[...]

U mnie na przeglądarce "Opera mini" wcale nie pokazuje się to okienko.
Tobie też nakazuje  zrestartować połączenie po nawiązaniu połączenia?

Data: 2014-04-01 15:02:11
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 01 Apr 2014 14:46:27 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

[...]

Na operze mini nie zadziała, spróbuj na stockowej przeglądarce.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-02 19:11:03
Autor: Trybun
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-01 15:02, dizel pisze:

[...]

Tak, i z tego co zauważyłem to także Chrome jest nieprzydatne do zalogowania się do Aero2. Tylko ta przegladarka w Andku nazywana "Internet" jest w stanie wyświetlić okienko logowania do tej sieci.

Data: 2014-04-02 19:27:37
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Wed, 02 Apr 2014 19:11:03 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

[...]

Na pewno nie możesz mieć wpisanych żadnych dnsów, ani nie może iść
przez jakieś serwery tak jak jest to z operą mini bo wtedy nie
zadziała, przynajmniej tak gdzieś czytałem.
U mnie na kompie na firefoxie wszsytko było ale nie wyświetlał się sam
obrazek z kapciem, na ie bez problemu ale dziś już działa i na
firefoxie.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-01 18:57:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Eneuel Leszek Ciszewski" lhd767$5m1$1@node2.news.atman.pl

[...]

To był żart, ale teraz naprawdę jest aż tak źle, jak napisałem.

-=-

A to nie były żarty. Efekty z Monstera.

Data: 2014-04-01 20:11:11
Autor: faro
no to mamy pojechane
Eneuel wrote:
Kolejna próba i 67 ms... Jakaś herezja.
http://tinyurl.com/ph5wqul

ha.ha.ha...,
s5 - wyj./wej. wifi w faro
http://tinyurl.com/obfzlfk

Data: 2014-04-01 14:05:14
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
Ale dolina, już mam kapcia, za 3 razem wpisałem kod poprawny dopiero.
Procedura jest taka, łączysz się z internetem wchodzisz do
przeglądarki, wywołanie jakiejkolwiek strony powoduje że przekerowuje
na stronę aero, wpisujesz kod, jak kod będzie poprawny, trzeba się
rozłączyć i połączyć ponownie.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-01 14:55:18
Autor: NICE
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-01 14:05, dizel pisze:
[...]

U mnie  w ogóle nie chce sie zalogowac do aero :(  masakra jakas

Data: 2014-04-02 15:52:25
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-01 14:55, NICE pisze:
[...]

przez ruter? nie da sie, chyba ze przekonfigurujesz /etc/config/dhcp

--
@foe_pl

Data: 2014-04-02 19:12:03
Autor: Trybun
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-02 15:52, the_foe pisze:

przez ruter? nie da sie, chyba ze przekonfigurujesz /etc/config/dhcp

A jakby wybrać jakieś inne DNSy? Ja mam ustawione na Open cośtam, a gdyby przestawić je na Googlefree? Opera w Win xp wyświetla komunikat o błędzie DNSów gdy sie próbuję połączyć z Aero2 przez router, a więc może taka zmiana DNSów coś da?

Data: 2014-04-02 19:24:58
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-02 19:12, Trybun pisze:
[...]

nie da.
procedura jest taka, ze w pierwszej fazie modem zapodaje Ci adresy lipnego DNSa które powoduje ze cokolwiek wywolasz do przekierewuje Cię na strone z captcha. Nie masz Internetu tylko jestes jakby w VPN zapodawanego przez Aero. Wiec z innym adresem niz ten co Ci podaje się nie połączysz. Procedura bardzo przypomina ostatnio czeste włamy na routery (haker podmienia adres DNSu na swoj, dzieki czemu przez niego przechodza wszytkie zapytania jakie wysylasz) dlatego obecnie routery blokują takie zachowanie. Musiałbyś przez putty wyedytować /etc/config/dhcp i zmienić flagę opcji rebind_protection na 0

--
@foe_pl

Data: 2014-04-01 14:45:59
Autor: Trybun
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-03-31 22:15, dizel pisze:
[...]

Nawet trudno mieć do niego pretensje że pilnuje swojego interesu, bo istotnie niektórzy używają Aero2 do pobierania dużych plików. Jedyne co może budzić duży niesmak to zmiana przez Żaka reguł w trakcie trwania meczu. Klienci podpisywali umowy w dobrej wierze, a tu matactwo w biały dzień..  Kiedyś wmawiał iokradał klientów za mzwracane rzekomo uszkodzone tunery sat, a teraz hohsztaplerka z zmianą warunków umowy na BDI.

Data: 2014-04-01 18:54:13
Autor: Poldek
Aero 2 - no to mamy pojechane
Trybun wrote:

[...]

Jeżeli uważasz, że przestał respektować warunki umowy czy tam nie wiadomo czego, to zawsze możesz zrezygnować, odebrać 20 zł kaucji i skorzystać z konkurencji :-)
W Aero2 nie ma lojalek na 2 lata.

Data: 2014-04-01 19:52:24
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 01 Apr 2014 18:54:13 +0200, Poldek <puilares@interia.pl>
wrote:

Trybun wrote:

[...]

http://www.telepolis.pl/wiadomosci/uke-captcha-w-aero2-zgodna-z-rezerwacja-i-prawem,2,3,30287.html
uke przyklepał że kapeć jest zgodny z prawem więc trzeba się
przyzwyczaić do tego i tyle albo szukać jakiejś alternatywy

Pozdrawiam

Data: 2014-04-01 20:12:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"dizel" l4vlj9hi94mfcvdk69j28ueeivfdfld77j@4ax.com

[...]

Zwykłe łajdactwo. Po co kupiłem tablet, skoro nie mam dostępu do netu?
Gdybym wiedział, że tak będzie, kupiłbym za tę cenę bez 3G, ale lepszy.
Chyba nie ja jeden uważam się za oszukanego przez tę firmę.

Od początku ta firma stwarzała problemy z niczego i darła na czym się da.

() 50 pln za kartę -- tyle początkowo kosztowało ,,wypożyczenie''
() 7 pln za przesyłkę
() słynna na całą Polskę, a może i na cały świat
   blokada, której nazwy już nie pamiętam

Pozostaje na przykład Orange. Ciekawe, kiedy inni podniosą stawki.

Overmagiel przyszedł ze starterem Play -- dla mnie Play jest za drogi.

Data: 2014-04-01 20:56:13
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 1 Apr 2014 20:12:39 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Overmagiel przyszedł ze starterem Play -- dla mnie Play jest za drogi.

No wiesz nie do końca bo jeśli jest się w zasięgu Play lte o co w
sumie trudno ale powoli się to poprawia to można mieć darmowych 200gb
miesięcznie, warunek to minimum 30zł na koncie i utrzymywanie
wychodzących, ale oczywiście tylko na na dajnkiach play lte.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-02 01:14:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"dizel" aq2mj91a4n9l5j0njk2m75fv7thqrtlh5n@4ax.com

No wiesz nie do końca bo jeśli jest się w zasięgu
Play lte o co w sumie trudno ale powoli się to poprawia

Poprawi tak, że LTE będzie niemal wszędzie, jak dziś jest GSM.

to można mieć darmowych 200gb
miesięcznie, warunek to minimum 30zł na koncie i utrzymywanie
wychodzących, ale oczywiście tylko na na dajnkiach play lte.

Miejmy nadzieję. :) Play, Orange...
I znów obecność na grupach będzie zyskowna. :)
Dzięki bankierom mam kilkanaście kpln.
Dzięki tej grupie być może ocalę sporo na necie...

Data: 2014-04-01 21:27:48
Autor: Art
Aero 2 - no to mamy pojechane
a załóżmy że jestem niewidomy - i słucham rozgłośni internetowych...
jak mam kapcie wpisać???

Data: 2014-04-01 21:35:51
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 1 Apr 2014 21:27:48 +0200, "Art" <wlastiWYWAL@op.plWYWAL>
wrote:

a załóżmy że jestem niewidomy - i słucham rozgłośni internetowych...
jak mam kapcie wpisać???

Ze strony aero 2:

tu jesteś: Aero2 / Bezpłatny Internet / Dla użytkowników
niedowidzących
Dla użytkowników niedowidzących
Osoba niepełnosprawna z dysfunkcją wzroku może złożyć wniosek o
wyłączenie mechanizmu CAPTCHA.
W tym celu Korzystający z Bezpłatnego Dostępu do Internetu powinien
przesłać  e-mail na adres wzrok@aero2.pl podając:
1. Imię i nazwisko, numer PESEL, nr karty SIM oraz skan jednego z
poniższych dokumentów: a. ważne orzeczenie potwierdzające znaczny stopień niepełnosprawności
z powodu stanu narządu wzroku, wydane przez zespół orzekający o
stopniu niepełnosprawności, na podstawie przepisów prawa polskiego –
skan orzeczenia;
b. Legitymacja Polskiego Związku Niewidomych – Imię i nazwisko, adres
zamieszkania stwierdzająca znaczny stopień niepełnosprawności z powodu
stanu narządu wzroku – skan legitymacji;
c. ważna legitymacja wydana przez właściwy organ, dokumentująca
znaczny stopień niepełnosprawności z powodu stanu narządu wzroku
zgodnie ze wzorem określonym przez Ministra Gospodarki, Pracy i
Polityki Społecznej – skan legitymacji.
Uwaga: sprawdzamy zgodność danych w dokumencie z danymi, które
Korzystający podał we wniosku Aero2 o wydanie kary SIM Aero2 BDI

Pozdrawiam

Data: 2014-04-01 22:49:55
Autor: Art
Aero 2 - no to mamy pojechane

W tym celu Korzystający z Bezpłatnego Dostępu do Internetu powinien
przesłać  e-mail na adres wzrok@aero2.pl podając:

emajl    - wzrok aero - dość smutny Ĺźart...

dobrze Ĺźe zostawili furtke dla niewidomych
choć nieźle to będzie trwało...

Data: 2014-04-02 14:52:38
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 1 Apr 2014 22:49:55 +0200, "Art" <wlastiWYWAL@op.plWYWAL>
wrote:

W tym celu Korzystający z Bezpłatnego Dostępu do Internetu powinien
przesłać  e-mail na adres wzrok@aero2.pl podając:

emajl    - wzrok aero - dość smutny żart...

dobrze że zostawili furtke dla niewidomych
choć nieźle to będzie trwało...

Niedługo może się okazać żę większość korzystających z Aero 2 to osoby
z problemami ze wzrokiem przez co posiadają stopień
niepełnosprawności, przypominają mi się czasy jak to kiedyś koledzy
brali abonamenty na dziadka kombatanta albo z I gr inwalidzką bo
płaciło się wtedy połowę abonamentu.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-02 15:12:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"dizel" mp1oj9lhlgo6lf2f7bjffpdl9bd3ek4pav@4ax.com

[...]

Dokładnie do tego to prowadzi. Namnożą się orzecznicy,
namnożą się fałszywe orzeczenia, a ludzie (tacy jak
ja) jedynie pluną na ten cały bajzel, bo nie zechcą
tracić zdrowia, i tak już mocno zszarganego.

Data: 2014-04-02 19:48:06
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Wed, 2 Apr 2014 15:12:51 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
[...]

No to znowu będzie pretekst do tego żeby kolejne ograniczenia
wprowadzić, nie jestem wróżką ale do 2016 roku jeszcze mogą coś
wymyśleć co by zadbać o użytkownika, być może captcha to tylko
początek, skoro zobaczyli że uke na to przyzwala to może coś znowu
wymyślą. Nie lubię mieszać do tego polityki ale może być podobna
historia jak z "wyzwoleniem"  Krymu przez Putina.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-02 21:54:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"dizel" o1joj91md2ql6o3r9uvjso6i8lt59gchdo@4ax.com

No to znowu będzie pretekst do tego żeby kolejne ograniczenia
wprowadzić, nie jestem wróżką ale do 2016 roku jeszcze mogą coś

Pseudoopieka nad ubogimi zawsze była opłacalna.

Mnie orzecznicy orzekający o niepełnosprawności
nazywają sprawnym, mając przed oczami wynik badania
rezonansem magnetycznym pokazujące wypukliny czterech
dysków -- uważają, że muszą zniszczyć kręgosłup, aby
mogli opiekować się mną. Zapewne w zamian za mieszkanie. :)

Biedni płacą podatki -- nie mogąc ominąć tego zaszczytu,
ale podatki te przekazywane są Solorzom ,,opiekującym się''
biednymi. :)

[...]

Skąd w Tobie wiara w to, że każdy chce do
Ameryki zadłużonej po uszy zamiast do Rosji?
Krymianie (w większości Rosjanie) dostają podwyżki
płac (w Rosji zarobki są 2 razy wyższe niż na
Ukrainie) zachowują swoją religię i cyrylicę...

Data: 2014-04-02 01:10:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"dizel" h75mj9dqked6ggli6si5s6cfvatgdrmtut@4ax.com

[...]

Czyli mamy do czynienia z parodią czerpana z komunizmu.
Ludzie szli na barykady, aby zwalczać hipokryzję komunizmu
i zbudować świat oparty o zdrowy rozsądek, ale jak widać
wyszło im źle -- nowa klasa średnia czerpie z zapałem od
komunistycznych hipokrytów. :)

Już samo wydawanie kart wskazywało na czerpanie z doświadczeń komuny...

-=-

Gdyby trzeba było wpisać tekst łatwy do odczytania -- byłoby
utrudnienie, ale wpisanie czegoś tak pomerdanego jest po
prostu uniemożliwieniem.

Gdy Solorz stanie na czele polskiego państwa, wprowadzi
reglamentacje słonej wody na środku Bałtyku...
A może stanąć, bo jest bogaty.

Wówczas na kolanach będziecie błagali Putina
lub kogoś innego, aby pokonał głupotę Solorza.

Data: 2014-04-16 18:14:48
Autor: jerzu
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Tue, 1 Apr 2014 20:12:39 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Chyba nie ja jeden uważam się za oszukanego przez tę firmę.

A ja widzę pewne pozytywy. Wywaliłem kartę Aero2 z tableta, włożyłem
Oranfe Free i okazało się, że tablet w trybie uśpienia wytrzymuje 5-6
dni. Z kartą Aero2 ledwo dwa dni :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-04-02 19:12:50
Autor: Trybun
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-01 18:54, Poldek pisze:
Trybun wrote:

[...]

A ty nie uważasz że nie zmienił warunków?
Nie takie proste - inwestycja w sprzęt do obsługi Aero2 kosztowała mnie coś około 500 zł. Zdecydowałem sie na takie wydatki po dokładnym przeczytaniu regulaminu świadczenia usług, a tu przychodzi dzień w którym jedna strona postanawia w trakcie trwania umowy zmienić warunki. W bardzo delikatny i umiarkowany sposób takie postępowanie nazywam oszustwem.
I żeby nie było - wcale nie płaczę za tym Aero2. Płakałbym gdyby to było 3-4 lata temu, kiedy to w mojej miejscowości dostępny był tylko EDGE firmy Orange, za 50zł z miesięcznym limitem 500MB. Dzisiaj do koloru do wyboru - jest sygnał wszystkich operatorów telefonii komórkowej (UMTS/HSDPA), a także dwie oferty od sieci wi-fi.

Data: 2014-04-02 21:57:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Trybun" 533c44f9$0$2365$65785112@news.neostrada.pl

A ty nie uważasz że nie zmienił warunków?

Ja uważam że to odstąpienie od świadczenia usługi bezpłatnego dostępu.

Nie takie proste - inwestycja w sprzęt do obsługi Aero2 kosztowała mnie coś około 500 zł. Zdecydowałem sie na takie wydatki po dokładnym

Ja też kupowałem pod Aero2. I raczej niemal cała Polska tak uczyniła.

[...]

Dla mnie Aero2 jest potrzebne tylko poza mieszkaniami.

Data: 2014-04-09 22:38:22
Autor: Poldek
Aero 2 - no to mamy pojechane
Trybun wrote:

[...]

Sprzęt komputerowy, teleinformatyczny itp. ma to do siebie, że bardzo szybko traci na wartości. Laptop, który kupiłem 4 lata temu za 6 tysi teraz jest wart 350 zł. I kto mi za to zwróci? ;-)
Myślę, że sprzęt, który masz do Aero2 będzie działał z inną siecią.

Mnie kapeć również denerwuje, ale o take Polske Wałęsa walczył, że za wszystko trzeba płacić.

Data: 2014-04-09 23:26:40
Autor: J.F
Aero 2 - no to mamy pojechane
Użytkownik "Poldek"  napisał
Sprzęt komputerowy, teleinformatyczny itp. ma to do siebie, że bardzo szybko traci na wartości. Laptop, który kupiłem 4 lata temu za 6 tysi teraz jest wart 350 zł. I kto mi za to zwróci? ;-)

Ostroznie. Szalony ped w komputerach jakby przyhamowal, to juz nie jest tak ze sprzet sprzed 4 lat jest duzo gorszy od obecnego i niemal nie nadaje sie do uzytku.

Wiec i ceny sie moga bardziej ustabilizowac.

J.

Data: 2014-04-10 00:50:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"J.F" 5345bb15$0$2236$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Netbook atomowy był od razy nieco za słaby, zaś notebook
jest do dzisiaj dobry. Netbook kupiony na początku
października 2010 roku, zaś notebook -- w połowie
sierpnia 2008 roku. W sumie oba one nie kosztowały
więcej niż 2600 pln.

Smartfon Galaxy Ace sprzedałem za 250 pln latem ubroku.
Monstera nie lubię od początku, a wyjątkowo mocno od
4 października, kiedy rozwalił mi lewe ucho.

Co do przydatności sprzętu 3G -- już dziś warto mieć LTE.
WiFi a/g to dziś już przeżytek, zaś b -- prehistoria. ;)
FastEthernet wydaje się dziś być absurdem, ale warto tu
zauważyć, że już kilkanaście lat temu był tani, druciany
gigaethernet...

O dyskach PATA dziś już pamięta niewielu, zaś 1 GB RAMek
laptopowych można tyłek podetrzeć od 5 lat.

Dysk 160 GB 2.5" to jakby dyskietka. ;)
CD budzi drwinę, DVD -- sentymentalny uśmiech...
Kart SD o pojemności 2 GB chyba nie ma, 4 GB to
jakby nic, zaś 8 GB to extremalne minimum. ;)

-=-

Czas można zatrzymać, nawet cofnąć -- nawet na jednym
filmie można cofać a na innym, odtwarzanym w innym
okienku tego samego tabletu, można przyspieszyć...
Takie cuda!! ;) Ery już od dawna nie ma, a takie
rzeczy nadal są. ;) Być może już niewielu pamięta
dowcip o takich rzeczach, które tylko w Erze...

Data: 2014-06-17 12:48:45
Autor: Poldek
Aero 2 - no to mamy pojechane
J.F wrote:
Użytkownik "Poldek"  napisał
[...]

Realnie laptop z wysokiej półki kupiony 4 lata temu nadal jest dobrym laptopem. Inna sprawa, że nie sposób sprzedać go dziś za 25% ceny zapłaconej 4 lata temu.

Wiec i ceny sie moga bardziej ustabilizowac.

Obserwuję raczej taki trend, że zwolnił wyścig na wydajność CPU i pojemność twardych dysków. Teraz jest wyścig na taniość i energooszczędność, czas pracy na baterii.

Data: 2014-06-17 12:58:25
Autor: Chris
Aero 2 - no to mamy pojechane
Poldek nabazgrał(a):

Realnie laptop z wysokiej półki kupiony 4 lata temu nadal jest dobrym laptopem. Inna sprawa, że nie sposób sprzedać go dziś za 25% ceny zapłaconej 4 lata temu.

4 lata temu kupiłem lapka za 4500zł, w zeszłym tygodniu sprzedałem za 1000zł z uszkodzonym dyskiem więc można powiedzieć że łapię się w 25% :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-17 14:48:22
Autor: J.F.
Aero 2 - no to mamy pojechane
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lnp6eb$bmt$1@usenet.news.interia.pl...
J.F wrote:
[...]

Owszem, ale to dlatego ze byl "z wysokiej polki".
Ja swojego 2 lata temu kupilem za 1600, obecnie kosztuja nadal ok 1600 - tzn obecne tanie modele,
nie sa wiele lepsze, i mysle ze 25% moglbym odzyskac.
No chyba ze w natloku sprzetu poleasingowego juz nie - ale to czysty rynek.

Wiec i ceny sie moga bardziej ustabilizowac.
Obserwuję raczej taki trend, że zwolnił wyścig na wydajność CPU i pojemność twardych dysków. Teraz jest wyścig na taniość i energooszczędność, czas pracy na baterii.

No nie wiem - moze w laptopach, bo topowe telefony ciagle drogie, a baterie potrafia wydrenowac blyskawicznie.

J.

Data: 2014-06-20 19:17:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Poldek" lnp6eb$bmt$1@usenet.news.interia.pl

Realnie laptop z wysokiej półki kupiony 4 lata temu nadal
jest dobrym laptopem. Inna sprawa, że nie sposób sprzedać
go dziś za 25% ceny zapłaconej 4 lata temu.

Mój laptop, kupiony jako już nieświeży w połowie roku 2008 za
niespełna 2kpln, nadal jest dobry, choć obudowa pęka -- przy
,,myszce'' i przy slotach SD i Express; akurat nie przy zawiasach.

Intel T7300 -- 2 rdzenie, 2 GB RAMek DDR2, 2 GHz, słaba, ale
oddzielna karta graficzna ATI; modem telefoniczny!!! z RJ11;
RJ45 z gigabitowym ethernetem; WiFi a/b/g; BT2; ExpressCard;
4 razy USB2 na zewnątrz; kamerka netowa; mikrofon; głośniki;
oczywiście karta dźwiękowa...

Można oglądać TV na zewnętrznym monitorze i jednocześnie
korzystać z laptopa na natywnym monitorze...

Jest nawet miejsce na moduł UMTS i na kartę SIM.

Za kilka tygodni minie 6 lat używania tego laptopa.

Data: 2014-04-02 15:58:27
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-01 14:45, Trybun pisze:
Nawet trudno mieć do niego pretensje że pilnuje swojego interesu, bo
istotnie niektórzy używają Aero2 do pobierania dużych plików.

dostał ok 5000 zł na jednego uzytkownika, za te kasę obiecał zbudować infre która umozliwi pobieranie duzych plików.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-02 19:13:20
Autor: Trybun
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-02 15:58, the_foe pisze:
[...]

Nie rozumiem, jak to dostał? I co ma Aero2 z pobieraniem dużych plików. Z tego co wiem to jedyna korzyść jaką osiągnął to wygranie przetargu na pasmo 2500Mhz bo zobowiązał się udostępnić darmowy dostęp do sieci dla tzw użytkowników socjalnych.

Data: 2014-04-02 19:28:54
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-02 19:13, Trybun pisze:
[...]

za przedłużenie zobowiązania do 2016 dostał jeszcze pasma do LTE. W pierszym przetargu zaoszczedził co najmniej 200 mln. LTE wyzsza liga, cos kiedys majaczyli ze budzet miał wziac za to nawet 5mld . Aero ma 200 tys uzytkowników, dzielac to przez oszczednosc na koncesji wychodzi, ze od uzytkownika dostał dotacje nie mniejszą niż 1000 zł ale raczej blizej 5K

--
@foe_pl

Data: 2014-04-02 19:39:24
Autor: dizel
Aero 2 - no to mamy pojechane
On Wed, 02 Apr 2014 19:28:54 +0200, the_foe <the_foe@wupe.pl> wrote:

za przedłużenie zobowiązania do 2016 dostał jeszcze pasma do LTE.

To chyba nie do końca tak, po prostu nie wywiązał się do kokńca z
warunków sam Solorz.
Tu można o tym przeczytać:
http://jdtech.pl/2012/11/aero2-darmowy-internet-dostepny-bedzie-dluzej-do-konca-2016.html

Pozdrawiam

Data: 2014-04-02 22:01:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"the_foe" lhhhcj$fs9$1@news.dialog.net.pl

cos kiedys majaczyli ze budzet miał wziac za to nawet 5mld . Aero ma 200

Tylko 200 tysięcy? Szacowałem na 10 milionów.
Tylko 200 tysięcy to tyle co nic.

tys uzytkowników, dzielac to przez oszczednosc na koncesji wychodzi, ze od uzytkownika dostał dotacje
nie mniejszą niż 1000 zł ale raczej blizej 5K

Polska woli:

 () odcinać nogi zamiast leczyć cukrzycę
 () niszczyć kręgosłupy zamiast sprzedawać karty parkingowe
 () zdzierać z najbiedniejszych i dawać Solorzowi, aby nimi
    opiekował się ;)

Data: 2014-04-02 15:50:04
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane
[...]

jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze. Z punktu widzenia aero to ta zmiana jest bez sensu. I tak muszą przeznaczac 20% pasma. Nic sie dla nich nie zmieni. Łatwo sie domyslec ze to akcja wywołana przez Solorza który poprzez Aero tanim kosztem chce zremonopolizować rynek komórkowy (w sferze transmisji danych bo z usług glosowych wycisnac sie juz niczego wiecej nie da). Mówi sie, ze dzieki Aero zaoszcedził nawet 1 mld zł na koncesjach (głównie w kontekscie LTE). Ostatnio duzo nerwowych ruchów w "grupie Plusa" chocby ten komediowy spór z Orange. Wychodzi na to, ze klienci nie chcą korzystać swobodnie z szybkiej transmisji. Nie dziwie się, gdybym przeszedł z mojego netu za niecałe 50 zł to korzystajac tak samo  z oferty solorzowej musiałbym płacić... 1000 zł. Chyba Solorza kłuje to, ze ludzie pchaja to areo do dualów zamiast sowicie oplacać jego infrę superszybkiego internetu, który w tej formie, co tu duzo mówic, jest nikomu niepotrzebny.
Solorz ma jednak talent do przerzucania swoich porazek w sukces dzieki publicznej kasie. Polsat to była taka wieksza telewizja osiedlowa, a tu bach dostaja koncesję na cały kraj, w czasach kiedy rynek był tak słabo rozwinety, ze firmy nie miały gdzie puszczac reklam. Solorz kupuje MS w 2002 roku mocno przeplacajac, bach - mały szantaz ze nie zobaczycie naszych kopaczy w TV i publiczna daje zarobic Solozowi wiecej niz jego własna stacja. To samo ze Slaskiem - miał pomoc a zaszkodził, i jeszcze na tym zarobił. Teraz to samo robi w swiecie GSM. Czy my w Polsce oduczymy sie dotowania bogaczy?

--
@foe_pl

Data: 2014-04-02 16:49:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"the_foe" lhh4ia$9bc$3@news.dialog.net.pl

na tym zarobił. Teraz to samo robi w swiecie GSM.
Czy my w Polsce oduczymy sie dotowania bogaczy?

Dobre pytanie. Moda przybywa z zachodu. Aby ludzie
zaprzestali dotowania miliarderów, muszą pojąć, skąd
miliarderzy mają ,,swoje'' miliardy. Na razie ludzie
gotowi są wspierać i dotować miliardera bo ów jest...
....bogaty, a więc jakoś naznaczony przez Boga. :)

Jedni pracują, inni na tym samym świecie otrzymują
dotacje, wsparcia, rabaty koncesyjne itd., udając
dobrodziejów, bez których świat byłby jakoś okaleczony.

Pierwszym krokiem do oduczenia ludzi złych nawyków jest
(w tym wypadku) uświadomienie im, że ,,darmowy'' dostęp
nie jest charytatywnym darem człowieka o wielkim sercu
współczującym biedakom, ale efektem finansowych kalkulacji,
zatem likwidacja tej usługi (bo kapcie są de facto tak
ogromnym utrudnieniem, że można je nazwać likwidacją
usługi) jest okradaniem podatników i sponsorowaniem
magnatów.

Data: 2014-04-02 17:31:00
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane

[...]

A taki Krauze zgłupiał. W zyciu nie zarobił złotówki, która nie pochodziłaby z zamówien publicznych, a mimo to uwierzył, że ma talent. Zaczal szukac ropy gdzies na postsowieckich stepach. Ropy niet, a tamtejsi zrobili oczy jak pięc złotych kiedy zaczął zebrać o kasę na kolejne odwierty ("bo na pewno tam dalej tryśnie").
A mógł szukać gazu z łupków w Polsce, nic by nie znalazł, ale na 100% by na tym zarobił.
Kazdy kraj ma takiego Gatesa na jakiego sobie zasłużył.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-02 22:03:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"the_foe" lhhafi$cbi$1@news.dialog.net.pl

Kazdy kraj ma takiego Gatesa na jakiego sobie zasłużył.

Zgadzam się z tym.

Data: 2014-04-04 17:46:58
Autor: Czarek
Aero 2 - no to mamy pojechane

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,15743456,UKE_interweniuje_w_sprawie_internetu_w_Aero2.html

--
Czarek

Data: 2014-04-04 20:43:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Czarek" lhmk65$ath$1@usenet.news.interia.pl

: http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,15743456,UKE_interweniuje_w_sprawie_internetu_w_Aero2.html

  BDI (bezpłatnego internetu - przyp. red.)

() Dlaczego BDI, skoro za ten dostęp płacimy
   jak za złoto naszymi podatkami?
() Dlaczego nie dofinansowano tych, którzy
   dobrowolnie dali BDI czy prawie/niemal BDI?

Data: 2014-04-06 14:01:00
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane

"Czarek" lhmk65$ath$1@usenet.news.interia.pl

:
[...]

Bezpłatny nie znaczy darmowy. Darmowe jest powietrze (choc nie zawsze), darmowo mozna dostać w pysk (tez nie zawsze) i darmowy jest usenet ;) Usługi publiczne są po prostu przedpłacone (choc w dobie wiecznego deficytu to nawet to nie jest do konca prawdą) z naszych podatków.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-06 16:59:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"the_foe" lhrflr$a85$1@news.dialog.net.pl

Bezpłatny nie znaczy darmowy. Darmowe jest powietrze (choc nie zawsze),

Prawie nigdy. Chyba, że dla roślin i zwierząt żyjących na wolności.
Człowiek za powietrze płaci -- w budynkach zawsze budowane są systemy
wentylacyjne. Tyle tylko, że Polacy nie pojmują, po co im powietrze
 -- normy mają, bo w innych państwach takie normy obowiązują, ale
uważają, że wentylacja nie jest potrzebna.

Data: 2014-04-25 12:56:08
Autor: JoteR
Aero 2 - no to mamy pojechane
"dizel" napisał:

[...]

Coś długi ten tydzień ;->
Na netbooku, w którym tkwi karta Aero2, kapeć zaatakował mnie 2 kwietnia. Od tej pory, pomimo kilkunastokrotnego nawiązywania połączenia (fakt, że na krótko), kapeć więcej się nie pojawił, dzisiaj od ponad godziny po stronach www łażę sobie swobodnie, w międzyczasie połączenie się było zresetowało, ale kapcia nadal nie ma.
Coś się zmieniło?

JoteR

Data: 2014-04-26 12:32:49
Autor: PlaMa
Aero 2 - no to mamy pojechane
W dniu 2014-04-25 12:56, JoteR pisze:

[...]

Potwierdzam, dziwnie to działa. Czasami przez 2-3 godziny zasrany capeć
się nie pojawia. Co ciekawsze zauważyłem, że im bardziej obciążam łącze
tym dłużej dział bez capciowania.

JoteR

Data: 2014-04-27 01:01:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero 2 - no to mamy pojechane

"PlaMa" 535b8b55$0$2370$65785112@news.neostrada.pl

Potwierdzam, dziwnie to działa. Czasami przez 2-3 godziny
zasrany capeć się nie pojawia. Co ciekawsze zauważyłem, że
im bardziej obciążam łącze tym dłużej dział bez capciowania.

Mnie pokazują się tak trudne kapcie, że nie potrafię zalogować się. :)

Data: 2014-04-27 12:34:46
Autor: the_foe
Aero 2 - no to mamy pojechane

[...]

ja mam dosc duzą wprawe i zawsze mieszcze sie  wpieciu próbach nawet te ostatnie, łaciate rozwiazuje. Ale moja luba, która jest neofitką informatyczną i ktorej aero zainstalowałem tym łaciatym niekiedy nie moze podołac i czeka az ja jej wpisze. Nie wyobrażam sobie jak np. 75 letnia osoba miałaby sobie z tym poradzic? Nie rozumiem tez, czemu usuneli mozliwosc odsłuchu tego co mamy wpisac?

--
@foe_pl

Aero 2 - no to mamy pojechane