Aero2

Data: 2014-03-07 17:54:56
Autor: DanW
Aero2
Witam,
Pewnie wiele osób korzysta z Aero2, chciałbym się zapytać o opinie jak to działa. Potrzebuję internetu mobilnego dodatkowo do sprawdzania poczty, poczytania wiadomości itp. co myślicie o Areo2?
Pozdrawiam Dan.

Data: 2014-03-07 18:08:45
Autor: dizel
Aero2
On Fri, 07 Mar 2014 17:54:56 +0100, DanW <mybox@gazeta.pl> wrote:

Witam,
Pewnie wiele osób korzysta z Aero2, chciałbym się zapytać o opinie jak to działa. Potrzebuję internetu mobilnego dodatkowo do sprawdzania poczty, poczytania wiadomo¶ci itp. co my¶licie o Areo2?

Trochę bez sensu pytanie bo każdy Ci napisze co innego, jest to
internet mobilny i wszystko zależy od lokalizacji w jakiej korzystamy,
od przeci±żenia nadajników i jeszcze kilku czynników.
Najlepiej sobie zamówić kartę i po prostu sprawdzić u siebie jak
działa. Pozdrawiam

Data: 2014-03-07 19:59:27
Autor: DanW
Aero2
W dniu 2014-03-07 18:08, dizel pisze:
[...]

Masz rację, najlepiej zamówić i sprawdzić. Jedyne co mnie powstrzymuje to wysyłanie ksero Dowodu Osobistego. Czy można tę kopię przekre¶lić i napisać na całej długo¶ci "tylko do zamówienia karty Aero2"?

Data: 2014-03-07 11:22:55
Autor: Heniek
Aero2
W dniu pi±tek, 7 marca 2014 19:59:27 UTC+1 użytkownik DanW napisał:

> [...]

Masz rację, najlepiej zamówić i sprawdzić. Jedyne co mnie powstrzymuje to wysyłanie ksero Dowodu Osobistego. Czy można tę kopię przekre¶lić i napisać na całej długo¶ci "tylko do zamówienia karty Aero2"?

Nie kre¶liłem, tylko w niezadrukowanym miejscu napisalem "Dla Aero2"
I kartę przysłali.

--
Heniek

Data: 2014-03-07 20:24:50
Autor: dizel
Aero2
On Fri, 07 Mar 2014 19:59:27 +0100, DanW <mybox@gazeta.pl> wrote:

Masz rację, najlepiej zamówić i sprawdzić. Jedyne co mnie powstrzymuje to wysyłanie ksero Dowodu Osobistego. Czy można tę kopię przekre¶lić i napisać na całej długo¶ci "tylko do zamówienia karty Aero2"?

Tego nie wiem, ale je¶li kto¶ będzie chciał wykorzystać w jaki¶ sposób
dane twojego dowodu to przekre¶lenie nic tu nie pomoże. Wszystko
wy¶lij w jednej kopercie za potwierdzeniem odbioru i tyle, nie ma też
co popadać w paranoje.
Ostatnio tak znajomemu zamówiłem, nawet online nic nie wypełniali¶my,
tylko w jedn± kopertę włożyli¶my wypełniony wniosek, xero dowodu, 2
potwierdzenia wpłaty z poczty, wszystko wysłane za potwierdzeniem
odbioru, i kartę otrzymał w niecały miesi±c.
Xero dowodu potrzebne jest po to żeby nie można było zamówić więcej
niż jedn± kartę na osobę (pesel).
Ostatnio występuj± problemy z poł±czeniem, nie zawsze zaskakuje za
pierwszym razem, ale miejmy nadzieję że lada moment rozszerz± pule
adresów ip. Tu szczegóły:
http://jdtech.pl/2014/02/aero2-problemy-z-polaczeniem-znowu-brakuje-adresow-ip.html

Pozdrawiam

Data: 2014-03-08 23:25:42
Autor: animka
Aero2
W dniu 2014-03-07 20:24, dizel pisze:
Tego nie wiem, ale jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać w jakiś sposób
dane twojego dowodu to przekreślenie nic tu nie pomoże. Wszystko
wyślij w jednej kopercie za potwierdzeniem odbioru i tyle, nie ma też
co popadać w paranoje.
Ostatnio tak znajomemu zamówiłem, nawet online nic nie wypełnialiśmy,
tylko w jedną kopertę włożyliśmy wypełniony wniosek, xero dowodu, 2
potwierdzenia wpłaty z poczty, wszystko wysłane za potwierdzeniem
odbioru, i kartę otrzymał w niecały miesiąc.

Ja wysłałam wszystko jako załączniki pocztą e-mail.
Tu masz prostÄ… instrukcjÄ™ z Aero2:
http://www.aero2.pl/Bezplatny-Internet/Zamow-karte/Jak-uzyskac-karte

--
animka

Data: 2014-03-07 23:08:55
Autor: John Kołalsky
Aero2

Użytkownik "DanW" <mybox@gazeta.pl>

[...]

Sensowniejsze byłoby pytanie czy można zakryć podpis.

Data: 2014-03-08 11:26:58
Autor: jakson
Aero2
Sensowniejsze byłoby pytanie czy można zakryć podpis.

Szybciej bedzie jesli napisze czego nie potraktowalem "gaussian blurem":
[awers/przod]
- nazwisko
- imie
- nr dowodu
- termin waznosci
[rewers/tyl]
- adres zameldowania
- PESEL
- nr dowodu

Na reszte nalozylem "gaussian blur".

To co im wyslalem zawiera najwazniejsze/najistotniejsze dane.
Na pewno nie potrzebuja mojego zdjecia, podpisu,
koloru oczu, wzrostu, imion rodzicow, itd. - bo i po co?

Data: 2014-03-10 23:17:45
Autor: WAM
Aero2
[...]

Ja tak zrobiłem i kartę otrzymałem.

WAM
--
www.wpolskichgorach.pl
www.spanienamazurach.pl

Data: 2014-03-07 18:36:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero2

"DanW" lfctl2$pgt$1@node1.news.atman.pl

Pewnie wiele osób korzysta z Aero2, chciałbym się zapytać
o opinie jak to działa. Potrzebuję internetu mobilnego
dodatkowo do sprawdzania poczty, poczytania wiadomo¶ci
itp. co my¶licie o Areo2?

U mnie (w Białymstoku) sprawdza się bardzo dobrze, ale pingi
(od 0.1 s do 0.25 s) s± duże a szybko¶ć (około 450/280) mała.
Jak na tę cenę -- rewelacja! Zero problemów z ł±czeniem czy
stabilno¶ci±, o ile HSPA jest stabilne w ogóle. (a nie jest!)

Data: 2014-03-07 19:47:54
Autor: pwz
Aero2
W dniu 2014-03-07 17:54, DanW pisze:
[...]

Jest stare powiedzenie: darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. Jest za darmo, działa bez większych problemów, w aglomeracjach miejskich lepiej, na bezludziu gorzej, czasami zrywa. Ale do sprawdzania poczty, netu itp. - bez zarzutów.
pwz

Data: 2014-03-07 20:31:11
Autor: P.B.
Aero2
Dnia Fri, 07 Mar 2014 17:54:56 +0100, DanW napisał(a):

Pewnie wiele osób korzysta z Aero2, chciałbym się zapytać o opinie jak to działa. Potrzebuję internetu mobilnego dodatkowo do sprawdzania poczty, poczytania wiadomo¶ci itp. co my¶licie o Areo2?

Ja używam i bardzo sobie chwalę. Jeżeli masz ¶wiadomo¶ć ograniczeń i tam
gdzie będziesz tego używał jest zasięg, to powiniene¶ być zadowolony. Ja
kartę Aero ma włożon± do Xperii Neo V, której używam do nawigacji, poczty,
wiadomo¶ci RSS (Feedly) i jako mobilnego hot spota dla tabletu i laptopa.
Rozł±czanie co godzinę jest niezauważalne, prędko¶ć jest wystarczaj±ca do
rzeczy, które nie wyłaniaj± szybkich transferów. WWW ujdzie, poczta super,
Youtuba nie da się używać komfortowo - za wolno. Zasięg jest rewelacyjny: w
Pomorskim i dużej czę¶ci Warmińsko-Mazurskiego nie trafiło mi się miejsce
bez zasięgu. Wielk± zalet± Aero jest to, że nawet w najgorszych wioskach,
gdzie Orange, czy T-Mobile ledwie po EDGE chodz±, Aero ma te 512kb/s i
można względnie komfortowo korzystać z netu. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-07 20:43:42
Autor: jerzu
Aero2
On Fri, 7 Mar 2014 20:31:11 +0100, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:

[...]

Ja mam inne odczucia z używania Aero2. Wła¶nie w wioskach problemem
jest zalogowanie się Aero2. Nadmorskie miejscowo¶ci - zapomnij.
Mazury? Wolne żarty. Owszem, duże miasta OK.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-07 20:51:30
Autor: P.B.
Aero2
Dnia Fri, 07 Mar 2014 20:43:42 +0100, jerzu napisał(a):

[...]

Ja miałem na my¶li nie kurorty, ale prawdziwe dziury zabite dechami: Nowa
Wie¶ Przywidzka koło Ko¶cierzyny, Liszkowo koło Bornego Sulinowa,
peryferyjna dzielnica Kartuz i tym podobne. Co ciekawe w Człuchowie albo
Chojnicach nie ma nawet ¶ladu Aero2. Mi zasięg poprawił się znacznie od czasu gdy ruszył roaming Aero w Plusie -
ze stanu "prawie nigdzie nie działa" przeszło do "działa prawie wszędzie".

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-07 21:20:22
Autor: jerzu
Aero2
On Fri, 7 Mar 2014 20:51:30 +0100, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:

[...]

Ja mam Aero2 w tablecie, jeżdżę po różnych dziurach i rzadko kiedy
Aero2 działa.

Mi zasięg poprawił się znacznie od czasu gdy ruszył roaming Aero w Plusie -
ze stanu "prawie nigdzie nie działa" przeszło do "działa prawie wszędzie".

Rowy, lipiec 2014. Plus działał, Orange działał z problemami, T-Mobile
działał, Play działał (logował się do Plusa). Aero2 - zero. Mimo że
Plus działał. Nie wiem  czy Plus specjalnie nie blokuje w niektórych
miejscach dostępu dla Aero2.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-07 21:21:53
Autor: jerzu
Aero2
On Fri, 07 Mar 2014 21:20:22 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:

Rowy, lipiec 2014.

2013 oczywi¶cie :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-08 08:14:18
Autor: P.B.
Aero2
Dnia Fri, 07 Mar 2014 21:20:22 +0100, jerzu napisał(a):

[...]

SprawdĽ zasięg w innym urz±dzeniu i upewnij się, że masz roaming danych
wł±czony. Dużu przyrost zasięgu był w 2013 po uruchomieniu roamingu przez
Plusa. Mi Aero2 działa niemal wszędzie - w Pomorskim jeszcze nie znalazłem
miejsca bez zasięgu, a cały styczeń objeżdżałem jakie¶ wioski i używałem
nawigacji Google, więc brak transmisji danych zauważyłbym od razu.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-07 21:35:48
Autor: DanW
Aero2
W dniu 2014-03-07 20:51, P.B. pisze:
[...]

To aero2 działa na nadajnikach plusa? jak sprawdzałem w Jeleniej Górze to tylko z dwóch nadajników niby jest sygnał a PLUS ma ich od cholery

Data: 2014-03-07 21:39:37
Autor: jerzu
Aero2

http://imageshack.com/a/img593/1124/ojyo.png

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-07 23:30:02
Autor: Maciej Bebenek
Aero2
W dniu 2014-03-07 21:39, jerzu pisze:

http://imageshack.com/a/img593/1124/ojyo.png

Jaka to aplikacja?

Data: 2014-03-08 00:42:08
Autor: Wojtek W.
Aero2
W dniu 2014-03-07 23:30, Maciej Bebenek pisze:
W dniu 2014-03-07 21:39, jerzu pisze:

http://imageshack.com/a/img593/1124/ojyo.png

Jaka to aplikacja?

Network Signal Info

Data: 2014-03-08 00:51:59
Autor: Wojtek W.
Aero2
W dniu 2014-03-08 00:42, Wojtek W. pisze:
W dniu 2014-03-07 23:30, Maciej Bebenek pisze:
W dniu 2014-03-07 21:39, jerzu pisze:

http://imageshack.com/a/img593/1124/ojyo.png

Jaka to aplikacja?

Network Signal Info

Do monitorowania sieci uĹĽywam G-NetTrack jak dla mnie rewelacja.
Po wprowadzeniu bazy BTS-ów pokazuje na mapie live która stacja i sektor nas obsługuje.
http://www.youtube.com/watch?v=RSuxt2FrXXc
Do tego wszelkie dane można zapisać (level, cellid, snr ...) do pliku i na spokojnie obejrzeć
potem za pomocÄ… strony
http://www.gyokovsolutions.com/G-NetDiag/G-NetDiag.html
albo Google Earth

W.W.

Data: 2014-03-09 17:18:10
Autor: Trybun
Aero2
W dniu 2014-03-08 00:51, Wojtek W. pisze:

[...]

Ciekawy program.. A skąd wziąć taką bazę BTS-ów do tego programu (G-NetTrack), jest do pobrania z poziomu samego programu?

Data: 2014-03-08 23:14:59
Autor: animka
Aero2
[...]

Fajnie działa. Normalnie, tylko trochę wolniej niż LAN.

--
animka

Data: 2014-03-09 15:14:57
Autor: DanW
Aero2
W dniu 2014-03-08 23:14, animka pisze:
[...]

Zamówiłem kartę, mam modem Huawei E173u-2 oby działało - ma ktoś doświadczenie z tym sprzętem?

Data: 2014-03-10 00:30:15
Autor: Krystek
Aero2
W dniu 2014-03-09 15:14, DanW pisze:
[...]

<http://jdtech.pl/2011/06/aero2-zestawienie-zgodnych-modemow-w-budowie.html>

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-03-10 00:34:42
Autor: animka
Aero2
[...]

Mam chyba ten sam modem, ale nie używam, bo mi z Aero2 i tabletem nie działał.
W komputerze działał, internet był.
Teraz mam inny tablet i juĹĽ mi modem nie jest do niego potrzebny, bo karta Aero2 siedzi w tablecie.

--
animka

Data: 2014-03-10 20:19:48
Autor: Jawi
Aero2
W dniu 2014-03-08 23:14, animka pisze:
Fajnie działa. Normalnie, tylko trochę wolniej niż LAN.
jaki lan?

Data: 2014-03-11 07:34:59
Autor: DanW
Aero2
W dniu 2014-03-10 20:19, Jawi pisze:
W dniu 2014-03-08 23:14, animka pisze:
Fajnie działa. Normalnie, tylko trochę wolniej niż LAN.
jaki lan?
Może ma neosdtradę do 512 kb/s podłączoną do gniazda RJ45 ;-)

Data: 2014-03-11 18:41:46
Autor: Jawi
Aero2
W dniu 2014-03-11 07:34, DanW pisze:
[...]
a że wyczytała że karta sieciowa to 1Gb to będzie reklamować i pisać - "nigdy więcej n..., bo "oszukujom" ;)

Data: 2014-03-11 19:07:10
Autor: DanW
Aero2
W dniu 2014-03-11 18:41, Jawi pisze:
[...]
Do tego za darmo Aero2 chodzi bez kabla tak samo, skandal ;-)

Data: 2014-03-12 03:34:42
Autor: animka
Aero2
> [...]
jaki lan?
Może ma neosdtradę do 512 kb/s podłączoną do gniazda RJ45 ;-)

Prawidłowo do 80Mb/s pobieranie,oraz do 20Mb/s wysyłanie
Jest to bardzo szybkie Ĺ‚Ä…cze
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Mam internet osiedlowy na światłowodach.

--
animka

Data: 2014-03-13 08:57:51
Autor: Trybun
Aero2
W dniu 2014-03-12 03:34, animka pisze:

Prawidłowo do 80Mb/s pobieranie,oraz do 20Mb/s wysyłanie
Jest to bardzo szybkie Ĺ‚Ä…cze
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Mam internet osiedlowy na światłowodach.

To siÄ™ nazywa Ĺ‚Ä…cze!... Chyba nigdy siÄ™ na mojej wsi takiego nie doczekam...

Data: 2014-03-13 19:38:48
Autor: mk_102
Aero2
UĹĽytkownik "Trybun"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:532164ff$0$2368$65785112@news.neostrada.pl...

To siÄ™ nazywa Ĺ‚Ä…cze!... Chyba nigdy siÄ™ na mojej wsi takiego nie doczekam...
A to jest moje:
http://www.speedtest.net/my-result/3368555334
Niestety skala jest tylko do 100 Mb/s, więc mi się wskazówka opiera o ogranicznik ;-)

MK

Data: 2014-03-14 13:25:07
Autor: animka
Aero2
W dniu 2014-03-13 08:57, Trybun pisze:
[...]

Jak zauważyłam- są szybsze i jak mi ktoś ważny odpisał, że to bardzo szybkie łącze to jednak nie jest prawda. Każdy lisek swój ogonek chwali.
Karte sieciową mam nienajlepszą-do 100 i zintegrowaną i to ma też wpływ na ograniczenie.

--
animka

Data: 2014-03-15 10:31:01
Autor: DanW
Aero2
W dniu 2014-03-14 13:25, animka pisze:
[...]

szybkie Ĺ‚Ä…cze to jednak nie jest prawda. KaĹĽdy lisek swĂłj ogonek chwali.
Karte sieciową mam nienajlepszą-do 100 i zintegrowaną i to ma też wpływ
na ograniczenie.

O czym Ty piszesz? podstawowa znajomość jednostek się kłania, a karta sieciowa którą masz pewnie będzie szybsza od Twojego internetu jeszcze wiele lat.

Data: 2014-03-15 13:05:57
Autor: Czarek
Aero2

W dniu 2014-03-15 10:31, DanW napisał/a:
O czym Ty piszesz? podstawowa znajomo¶ć jednostek się kłania, a karta
sieciowa któr± masz pewnie będzie szybsza od Twojego internetu jeszcze
wiele lat.

No wła¶nie, o czym TY piszesz?
Chyba pierwszy raz nie widzę błędu w "wywodach" Animki, natomiast Ty mieszasz okrutnie.

PS. "Karta szybsza od internetu" - to internet ma jak±¶ szybko¶ć i jest co¶ od niego szybsze? ;)

--
Czarek

Data: 2014-03-15 12:15:14
Autor: Waldek Godel
Aero2
Dnia Sat, 15 Mar 2014 13:05:57 +0100, Czarek napisał(a):

PS. "Karta szybsza od internetu" - to internet ma jak±¶ szybko¶ć i jest co¶ od niego szybsze? ;)

Tak, internet ma różne szybko¶ci. Np. najczę¶ciej ustawiany QoS dla
pojedyńczego poł±czenia na port 80 serwerów www to jest 20Mbit i tak się
otwiera większo¶ć stron internetowych. Nawet jak masz ł±cze 100Mbit.
Sporo ł±czy międzynarodowych ma 166Mbit, punkty styku też maj± różne
ograniczenia. Więc internet miewa prędko¶ci.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2014-03-15 13:22:27
Autor: Czarek
Aero2

W dniu 2014-03-15 13:15, Waldek Godel napisał/a:
Dnia Sat, 15 Mar 2014 13:05:57 +0100, Czarek napisał(a):

PS. "Karta szybsza od internetu" - to internet ma jak±¶ szybko¶ć i jest
co¶ od niego szybsze? ;)

Tak, internet ma różne szybko¶ci.

No popatrz, nie wiedziałem, zawsze my¶lałem, że dane ł±cze ma szybko¶ć a nie internet.

--
Czarek

Data: 2014-03-15 14:17:58
Autor: Waldek Godel
Aero2
Dnia Sat, 15 Mar 2014 13:22:27 +0100, Czarek napisał(a):

No popatrz, nie wiedziałem, zawsze my¶lałem, że dane ł±cze ma szybko¶ć a nie internet.

No widzisz.. człowiek całe życie się uczy. Nie przemuj się, to nie jest ostatnia rzecz jakiej nie wiedziałe¶

Data: 2014-03-15 16:31:47
Autor: Czarek
Aero2

W dniu 2014-03-15 15:17, Waldek Godel napisał/a:
[...]

Tylko, że  w swoim twierdzeniu o szybko¶ci internetu zrównałe¶ się z większo¶ci± postów Animki

--
Czarek

Data: 2014-03-15 15:48:21
Autor: Waldek Godel
Aero2
Dnia Sat, 15 Mar 2014 16:31:47 +0100, Czarek napisał(a):

Tylko, że  w swoim twierdzeniu o szybko¶ci internetu zrównałe¶ się z większo¶ci± postów Animki

Ojej. I jak ja teraz będę żyć?

Data: 2014-03-15 22:26:18
Autor: animka
Aero2
W dniu 2014-03-15 10:31, DanW pisze:

[...]

O, cieszÄ™ siÄ™ :-)
Jeśli chodzi o te jednostki, przeliczanie to niestety do głowy mi one nie chcą wejść i nigdy tego nie zapamiętam. Widocznie już stara jestem.

--
animka

Data: 2014-03-12 03:30:34
Autor: animka
Aero2
W dniu 2014-03-10 20:19, Jawi pisze:
W dniu 2014-03-08 23:14, animka pisze:
Fajnie działa. Normalnie, tylko trochę wolniej niż LAN.
jaki lan?

Internet po kablu z gniazdka-LAN. MĂłj podobno jest bardzo szybki.
Przez modem z Aero 2 to słabiutko, ale w razie czego jest coś pod ręką.

--
animka

Data: 2014-03-13 16:59:56
Autor: DanW
Aero2
[...]
Złożyłem zamówienie w sobotę 08.03, podpisałem, zapakowałem w kopertę i wysłałem. Dziś tj. 13.03 o godz. 13.20 otrzymałem maila o treści: "Informujemy, że dnia 13-03-2014 r. w Urzędzie Pocztowym WER Rudna Mała przesyłką poleconą na adres korespondencyjny wysłana została Karta SIM Bezpłatnego Dostępu do Internetu."
Przyznam, że jestem mile zaskoczony tempem wysyłki :-)
Pozdrawiam Dan.

Aero2