Aero2

Data: 2014-12-04 02:07:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Aero2

-- -- - Original Message -- -- - From: "user" <rafcikb@gmail.com>
To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <eneuel@gmail.com>
Sent: Wednesday, December 03, 2014 11:46 PM
Subject: Re: Solorz ma wiarę w Aero2

Solorz ma wiarę w Aero2

Proponuje opłaty za zdjęcie obuwia.
[czy kapcie to już obuwie?]

http://www.telepolis.pl/wiadomosci/aero2-startuje-z-platnymi-pakietami-w-bdi,2,3,32149.html

   http://pclab.pl/news60797.html

Nie ma świętych Mikołajów wszystko kosztuje, umowy, serwery, ludzie.. ;)

Dlaczego zatem Solorz dostał koncesję za darmo?

Data: 2014-12-05 06:20:17
Autor: Jingiel
Aero2

Dlaczego zatem Solorz dostał koncesję za darmo?

Skąd wiesz, że za darmo? Czytałeś warunki koncesji w ogóle?

Data: 2014-12-05 14:11:04
Autor: masti
Aero2
Jingiel wrote:

Dlaczego zatem Solorz dostał koncesję za darmo?

Skąd wiesz, że za darmo? Czytałeś warunki koncesji w ogóle?

juz wielokrotnie wykazał, zę nie ma pojęcia o czym pisze. Ale Solorz
jest zły bo mu nie daje pełnego LTE za darmo bez limitów

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-05 15:54:06
Autor: J.F.
Aero2
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości
Jingiel wrote:
[...]

Tym niemniej kapcia w warunkach koncesji nie bylo.

Nawiasem mowiac to odwazny urzad by zaregowal.
Wprowadzili kapcia - ok, powiedzmy ze byla taka potrzeba.
Mozna bez kapcia ? Widac nie ma takiej potrzeby.
Wiec kara sie nalezy ...

J.

Data: 2014-12-05 15:15:21
Autor: masti
Aero2

Jingiel wrote:
[...]

jak również nie była zabroniona.
A tak w ogóle to czytałeś warunki koncesji?

czytałęś warunki koncesji?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-05 17:04:24
Autor: J.F.
Aero2
J.F. wrote:
[...]

Czytalem ... ale czy warunki przetargu czy koncesje ...

[...]

No ale co - ma to byc Bezplatny Dostep do Internetu, czy Platny ?

Na proby pobierania oplat powienien urzad zareagowac.
A przy okazji moglby zakwestionowac i kapcia..

Pamietajcie - 20 zl do zwrotu ... pilnowac !

J.

Data: 2014-12-05 16:21:18
Autor: masti
Aero2

J.F. wrote:
[...]

a to ogranicza bezpłatny?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-06 15:36:18
Autor: J.F.
Aero2
Dnia Fri, 5 Dec 2014 16:21:18 +0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

No, tak prawde mowiac, to troche ogranicza.

A jesli Solorz chce pieniadze za zdjecie ograniczen, to przyznaje ze
ogranicza :-)

J.

Data: 2014-12-06 15:25:59
Autor: masti
Aero2

J.F. wrote:
[...]

naprawdę? możesz dalej korzystać z bezpłatnego

A jesli Solorz chce pieniadze za zdjecie ograniczen, to przyznaje ze
ogranicza :-)

oczywiście, że ogranicza. to nie jest
bezpłatny-internet-do-robienia-wszystkiego-dla-każdego tylo bezpłatny
dostęp socjalny

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-07 00:08:18
Autor: J.F.
Aero2
Dnia Sat, 6 Dec 2014 15:25:59 +0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

Z ograniczeniami. Tzn kapec ogranicza, nie nowa oplata.

J.

Data: 2014-12-07 15:11:59
Autor: masti
Aero2

J.F. wrote:
[...]

straszne ogranicza backupowanie internetu. Bo transferu nie.

[...]

zwykle w wydanej koncesji już się nic nie pisze. A co jest napisane? zacytujesz?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-07 16:31:25
Autor: J.F.
Aero2
Dnia Sun, 7 Dec 2014 15:11:59 +0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

http://www.uke.gov.pl/rezerwacja-czestotliwosci-dla-aero-2-sp-z-oo-10361

Gdzie tam widzisz socjalny ?
Ma byc "nieodpłatnego powszechnego dostępu do sieci Internet"

I jedyne co budzilo moje watpliwosci to dolne ograniczenie predkosci
na uzytkownika - a co robic, jak uzytkownikow bedzie wielu i z
minimalna predkoscia i tak przekrocza 20% pojemnosci sieci ?
Powiedziec "BDI zajety, sprobuj pozniej" ? Punkt c) moze budzic watpliwosci
c)   jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla
użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej
idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika
korzystającego z usług odpłatnych,

Bo teraz protokol wymaga podania kodu z kapcia :-)
No ale to juz UKE w zasadzie zatwierdzil, tzn nie widzi naruszenia.

J.

Data: 2014-12-05 10:53:22
Autor: Trybun
Aero2

Nie ma świętych Mikołajów wszystko kosztuje, umowy, serwery, ludzie.. ;)

Dlaczego zatem Solorz dostał koncesję za darmo?

W normalnym kraju matactwami w tej sprawie  już powinien się zajmować prokurator.

Data: 2014-12-06 01:06:17
Autor: Poldek
Aero2
Trybun wrote:

[...]

Wtykam sobie modem 3G z SIMem Aero2 w tył mojego domowego routera i mam w domu internet za 5 zł/mies.

Ale będą tacy, co będą narzekać, że drogo.

Data: 2014-12-06 01:33:18
Autor: J.F.
Aero2
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Nie chodzi o to ze drogo, tylko ze mialo byc za darmo.

No i mialo byc z predkoscia 128-512kb/s ... w takim tempie przydzialowe 5GB mozesz wyczerpac w ciagu doby ..

J.

Data: 2014-12-06 01:43:27
Autor: Liwiusz
Aero2
W dniu 2014-12-06 01:33, J.F. pisze:
UĹźytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
Nie ma świętych Mikołajów wszystko kosztuje, umowy, serwery,
ludzie.. ;)
Dlaczego zatem Solorz dostał koncesję za darmo?
W normalnym kraju matactwami w tej sprawie  juĹź powinien się zajmować
[...]

No i jest.

No i mialo byc z predkoscia 128-512kb/s ... w takim tempie przydzialowe
5GB mozesz wyczerpac w ciagu doby ..

Jakie przydziałowe 5gb?

--
Liwiusz

Data: 2014-12-06 15:06:18
Autor: J.F.
Aero2
Dnia Sat, 06 Dec 2014 01:43:27 +0100, Liwiusz napisał(a):
[...]

No te za 5zl. Ale to nie 5G, tylko 3GB.

J.

Data: 2014-12-06 13:33:47
Autor: masti
Aero2
J.F. wrote:

[...]

i jest

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-06 14:58:22
Autor: J.F.
Aero2
Dnia Sat, 6 Dec 2014 13:33:47 +0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

Ale juz nie do domowego routera ...

J.

Data: 2014-12-06 14:09:53
Autor: masti
Aero2

J.F. wrote:
[...]

tak i serwera nie da się natym postawić. I Youtuba też się nie zrobi.
--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-06 15:03:43
Autor: Liwiusz
Aero2
J.F. wrote:
[...]

Adresatów tego internetu nie stać na domowe routery :P

--
Liwiusz

Data: 2014-12-08 10:28:08
Autor: Poldek
Aero2
J.F. wrote:
[...]

No właście aerowiczów stać na routery, bajery, bo nie dostają rachunków za internet :-)

Data: 2014-12-07 19:22:53
Autor: Trybun
Aero2
J.F. wrote:
[...]

A to dlaczego, masz problemy z obsługą Aero2 na Windows poprzez router? Oczywiście trzeba kod wpisywać ręcznie ale spokojnie da się. A router  daje się zrestartować zdalnie.

Data: 2014-12-08 10:55:24
Autor: Poldek
Aero2
J.F. wrote:
[...]

Ja nie restartuję routera co godzinę, tylko po wpisaniu kapcia w panelu routera klikam Disconnect, potem Connect.

Data: 2014-12-08 12:12:02
Autor: Trybun
Aero2
W dniu 2014-12-08 o 10:55, Poldek pisze:
[...]

W moim routerze nie ma możliwości zrestartować samego połączenia. Jest to stacjonarny router z podłączonym zewnętrznym modemem 3g... a do modemu - antena zewnętrzna..

Data: 2014-12-08 12:43:45
Autor: Poldek
Aero2
Trybun wrote:
[...]

U mnie tak samo - typowy stacjonarny router do sieci typu ethernet. Ale posiada z tyłu gniazdko USB, do którego wpinam modem 3G, do modemu antenka za okno. Kiedy przełączę router na korzystanie z modemu 3G, wtedy w panelu kontrolnym routera przy połączeniu 3G pojawiają się przyciski Connect i Disconnect.

Data: 2014-12-09 10:46:34
Autor: Trybun
Aero2
W dniu 2014-12-08 o 12:43, Poldek pisze:

[...]

U mnie tylko wstępna konfiguracja, czyli wybór operatora, modemu i rodzaju połączenia. Nie innych opcji. Zresztą do niczego mi nie są potrzebne, bo w praktyce ten restart połączenia niczym się nie różni od restartu całego routera. No może paroma sekundami opóźnienia, ale trudno to zauważyć w stosunku do tego jak taki* manewr przeprowadzam na telefonie.

* Taki tzn. restart samego połączenia.

Data: 2014-12-09 22:56:55
Autor: Poldek
Aero2
Trybun wrote:
[...]

Czyli jednak możesz rozłączyć i złączyć bez rebootowania całego routera.

Data: 2014-12-06 09:59:33
Autor: Budzik
Aero2
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

Wtykam sobie modem 3G z SIMem Aero2 w tył mojego domowego routera i mam w domu internet za 5 zł/mies.

Ale będą tacy, co będą narzekać, że drogo.

Ty jestes z tych, co do wszystkiego z chęcia doplacają 5zł miesiecznie?
Bo tak?

Data: 2014-12-06 11:46:47
Autor: Liwiusz
Aero2
W dniu 2014-12-06 10:59, Budzik pisze:
UĹźytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

Ale o co ci chodzi? Pies ogrodnika? Nie chcesz, nie musisz dopłacać,
przecież dla korzystających z darmowego aero nic się nie zmienia.

--
Liwiusz

Data: 2014-12-06 15:59:29
Autor: Budzik
Aero2
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Nic sie nie zmienia odkąd się zmieniło...

Poza tym odpowiadalem Poldkowi ktory sie cieszył, ze ma za 5zł coś co miał mieć za darmo...

Data: 2014-12-06 19:37:40
Autor: Jingiel
Aero2

Poza tym odpowiadalem Poldkowi ktory sie cieszył, ze ma za 5zł coś co miał
mieć za darmo...

A ty ogarniasz, że z captchem masz za darmo i bez limitu?

Data: 2014-12-06 19:59:27
Autor: Budzik
Aero2
Użytkownik Jingiel xxx@xxxxxx.xx ...

Poza tym odpowiadalem Poldkowi ktory sie cieszył, ze ma za 5zł coś co
miał mieć za darmo...

A ty ogarniasz, że z captchem masz za darmo i bez limitu?

Tak, to dlaczego Poldek chce płacic, skoro ma za darmo?

Data: 2014-12-06 21:40:32
Autor: Jingiel
Aero2
W dniu 2014-12-06 o 20:59, Budzik pisze:
[...]

Bo może mu się wpisywać catcha nie chce. No i po cholerę mu router? Przecież może sam modem włożyć w usb w kompie, laptopie, a próbuje kombinować i tym z aero zastąpić komercyjny internet do napędzenia wszystkich urządzeń w mieszkaniu.

Data: 2014-12-06 21:59:26
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Ale rozumiesz, ze to co było za darmo jest teraz za 5zł? A za darmo pogorszyło swoje warunki?
Bo  ja nie rozumiem, jak mozna sobie tłumaczyc, ze gorsze jest tak samo dobre no chyba ze sie konkuruje z ta usługa.

No i najwazniejsze pytanie - naprawde nie dało sie wyfiltrować uzytkowników p2p w inny sposób? Bo jak rozumiem - to o nich chodziło w tej zmianie?

Data: 2014-12-07 14:32:19
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:

[...]

Wydaje mi się, że wprowadzenie kapcia miało na celu przede wszystkim pozbycie się takich, co logują się do sieci, zajmują cenne numery IP, których pula jest ograniczona i tak sobie okupują. Np. systemy do monitoringu, tablety leżące na stole, z których nikt nie korzysta kilka dni, routery stojące cały czas na on itp.

Data: 2014-12-07 14:51:18
Autor: J.F.
Aero2
Dnia Sun, 07 Dec 2014 14:32:19 +0100, Poldek napisał(a):
Wydaje mi się, że wprowadzenie kapcia miało na celu przede wszystkim pozbycie się takich, co logują się do sieci, zajmują cenne numery IP, których pula jest ograniczona i tak sobie okupują.

Czekaj czekaj - przeciez tam chyba jest proxy, ktore wypuszcza pod
jednym numerem ?

Ja tam mysle ze wprowadzenie mialo na celu polepszenie wynikow Plusa
:-)

J.

Data: 2014-12-07 14:59:58
Autor: Budzik
Aero2
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

Wydaje mi się, że wprowadzenie kapcia miało na celu przede wszystkim pozbycie się takich, co logują się do sieci, zajmują cenne numery IP

Powaznie?
Numery IP to jest problem?

Data: 2014-12-07 17:52:46
Autor: Jingiel
Aero2
W dniu 2014-12-07 o 15:59, Budzik pisze:
[...]

Rzniesz głupa, czy nim po prostu jesteś? Znam fachofcóf co to na aero stawiali monitoringi, kamery ip i serwery.

Data: 2014-12-07 17:59:57
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Ojojoj - rodzicom się wychowanie nie udało?
Może zgłoś sie z reklamacjami do poprawki...

Znam fachofcóf co to na aero stawiali monitoringi, kamery ip i serwery.

No i?
To że tak było jest dowodem na to że IP brakuje?
Czyli to ze kazdy oddycha jest dowodem na to ze brakuje tlenu?

Data: 2014-12-07 19:09:28
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

Dowodem jest to, że co jakiś czas, w miarę jak przybywało aktywnych kart pula IP robiła się za mała i zaczynała się niemożność połączenia. Jak już sytuacja dochodziła do apogeum, to Solorz dorzucał do puli parę tysi nowych numerów IP i przez jakiś czas było super. Potem piosenka leciała od nowa.

Data: 2014-12-07 18:59:56
Autor: Budzik
Aero2
[...]

To problemem jest za mało numerów czy coś zle zaprojektowane po stronie Solorza?

Data: 2014-12-07 21:57:42
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

Numer IP z klasy publicznej to jest dobro, którego ilość nie jest nieskończona. Solorz kupił ileś tam numerów IP publicznych i nie chce dawać do Aero2 więcej numerów IP niż musi. Bo może te numery dawać do komercyjnych usług.

Data: 2014-12-07 21:59:56
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Aha, czyli zobowiazał się do swiadczenia usługi, ale za mało w nią zainwestował przez co brakowało numerów IP.
Wiec ograniczył usługe i dzieki temu nie musiał inwestowac wiecej.

Data: 2014-12-08 00:30:14
Autor: J.F.
Aero2
Dnia 07 Dec 2014 21:59:56 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

Tylko o ile sie orientuje, to nr IP sie nie da kupic.
Sa za darmo, ale ze ich brakuje, to trzeba prosic, blagac, uzasadniac
.... no, w koncu moze i kupic.

J.

Data: 2014-12-08 02:59:55
Autor: Budzik
Aero2

Tylko o ile sie orientuje, to nr IP sie nie da kupic.
Sa za darmo, ale ze ich brakuje, to trzeba prosic, blagac, uzasadniac
... no, w koncu moze i kupic.

Mam wrażenie, ze Twoja wypowiedz jest wewnetrznie sprzeczna :)

Data: 2014-12-08 07:41:26
Autor: Jingiel
Aero2
W dniu 2014-12-08 o 03:59, Budzik pisze:

[...]

A rozumiesz coś takiego, że liczba adresów IP jest ograniczona i w związku z tym teraz oszczędnie się nimi zarządza? Klienci natomiast przyzwyczajeni, że usługa jest darmowa po prostu po zakończeniu korzystania z internetu nie wylogowywali swoich urządzeń, bo darmowe to może być online nonstop. Po jakimś czasie z dużej puli zaczęło adresów brakować. To nie jest studnia bez dna. Jak nie wiesz, to mogę ci powiedzieć, że jeden adres może być wart nawet kilkanaście $.

Data: 2014-12-08 07:59:54
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Napisałeś że IP się nie da kupić a potem że w koncu może kupić. To jest wewnętrznie sprzeczne.

Natomiast to co piszesz... cóż... Jeżeli nawet problemem miałyby być urządzenia które nie są wyłączane to wystarczy rozłączać an ie utrudniać ponowne połaczenie.

Ale to co piszesz nie trzyma się moim zdaniem kupy - a jak to działa w przypadku komórek? Przeciez dzis to juz chyba kazdy ma na nich internet i raczej nikt nie wyłącza czy to komórki czy to przesyłania danych po tym jak przejrzy stronę internetową?

Zreszta pisał ci juz ktos, że to nie działa w ten sposób ze 1 urzadzenie = 1 adres ip. Jak rozumiem, sugestia była taka, ze to działa na zasadzie NATowania? Nie odniosłes się do tego...

Data: 2014-12-08 09:50:26
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:

Natomiast to co piszesz... cóż... Jeżeli nawet problemem miałyby być
urządzenia które nie są wyłączane to wystarczy rozłączać an ie utrudniać
ponowne połaczenie.

No i rozłączał, tylko że każde sensowniejsze urządzenie natychmiast automatycznie łączyło się od nowa. Np. mój tablet leżał sobie w szufladzie parę dni i dopuki nie rozładowała się bateria, to był cały czas online na Aero2. A dlaczego nie?

[...]

Jak płaci za dane, to po zakończeniu oglądania stron w wielu wypadkach jednak rozłącza się, żeby dane (złotóweczki) nie uciekały gdy tel/tablet leży w nocy na nocnej szafce. Po za tym to jest klient płacący, więc w ogólnym rozrachunku płaci za ten swój numer IP.

Data: 2014-12-08 10:57:26
Autor: Budzik
Aero2
[...]

ROTFL
Czyli tak:
- tablet z darmowym aero lezy i cały czas trzyma IP
- komórka gdzie płacimy za dane pobiera coś po czym rozlacza sie i zwalnia ip.

Padłem ze smiechu.

Data: 2014-12-08 12:16:00
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

Sama się nie rozłącza. User rozłącza. Albo nie rozłącza, ale to już nie ma znaczenia, bo i tak płaci.
Nie rozumiem, czego nie rozumiesz. Jeśli user płaci za internet, to numery IP nie są żadnym problemem. Problem się robi z przypadku tysięcy, może dziesiątek tysięcy, może sto tysięcy (? - nie wiem ile jest obecnie wydanych SIMów Aero2) userów, którym trzeba dawać numery IP, a oni nie płacą nawet złamanego grosza.

Data: 2014-12-08 11:59:53
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Pomijając aspekty techniczne których tez nie rozumeisz (mozesz odpowiedziec na post Waldka?), dDopóki nie zrozumiesz ze klienci AERO tez płacą a konkretnie juz zapłacili rezygnując z opłaty za licencję to trudno bedzie nam sie dogadac.

Data: 2014-12-08 13:23:08
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:

[...]

To, że "klienci" Aero2 zapłacili rezygnując z opłaty za koncesję, to jest pisanie po wodzie nieswoim patykiem.

Sama konstrukcja zdania "zapłacili rezygnując" wskazuje, że coś tu nie gra.
Nie wiem, jak inni, w każdym razie ja zapłaciłem 7 zł de facto Poczcie Polskiej, tylko że za pośrednictwem Solorza za dostarczenie do mnie koperty z SIMem. 20 zł kaucji za kartę SIM zamierzam odebrać, jak się ten darmowy obiad się kiedyś skończy.

Jeżeli już koniecznie utożsamiać Skarb Państwa, który przy pomocy UKE robił przetarg i pobierał opłatę koncesyjną z reprezentacją klientów Aero2, to należałoby zgodnie z prawdą napisać, że nie tyle "zapłacili", co dostali od Solorza mniej kasy za tą koncesję, niż planowali. Ale nic mi nie wiadomo, żeby UKE, czy Skarb Państwa Solorzowi płacił z pieniędzy klientów Aero2 za świadczenie tej usługi. To jest barter. I w pewnym momencie obie strony zgodziły się, że pierwotne warunki są nieraealne i najlepiej będzie pójść na kompromis. Czyli obniżyć opłatę koncesyjną w zamian za niezawalenie całego projektu i na dokładkę jeszcze to dziwaczne BDI.

Data: 2014-12-08 12:59:53
Autor: Budzik
Aero2
[...]

To jest spór o nomenklature na który nie mam ochoty bo nie widze sensu.
Prawda jest taka, ze usługa została zapłacona (nie  wazne czy czujesz wypływ pieniedzy z kieszeni czy nie) po czym Solorz zmienił warunki jej swiadczenia - co wazne - na gorsze.

Data: 2014-12-08 14:51:05
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:

[...]

Tak, zapłacona przez ZS Skarbowi Państwa.

Data: 2014-12-08 14:14:22
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Obie strony coś płaciły, obie coś dostały.
Ale do meritum się nie odniosłes.

Ja pasuje. Widze ze nie tyle jestes odporny na argumenty, co po prostu z jakiegos powodu zakochany w ZS co ci nie pozwala dyskutowac merytorycznie.

Data: 2014-12-08 15:59:01
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

No więc Solorz zapłacił Skarbowi Państwa za koncesję. Zapłacił mniej, niż miał zapłacić, ale zapłacił tyle, ile UKE zgodziło się, żeby zapłacił. Jakby się UKE nie zgodziło na obniżenie opłaty, to by się Solorz wycofał. UKE musiałoby rozpisać przetarg od nowa. Solorz by się zgłosił ponownie, ale już z niższą ofertą. Sieć by powstała później i nie byłoby takiego dziwnego stworu, jakim jest BDI. Chyba nigdzie na świecie nie wymyślono takiej poczwary.

Piszesz, że obie strony coś dostały. Więc pieniądze dostał Skarb Państwa. Solorz nie dostał pieniędzy od Skarbu Państwa, tylko Skarbowi Państwa zapłacił pieniądze.

Gadanie, że "usługa jest już zapłacona" nie znajduje pokrycia w rachunkach.

Tak naprawdę, to za BDI z którego ja korzystam płacą klienci Solorza, którzy mu płacą za rachunki w Plusie, Cyfrowym Polsacie i czym tam jeszcze. Oni płacą za prąd do BTSa, z którego też ja korzystam i płacą raty kredytu wziętego na postawienie tego BTSa. Płacą też za raty od kredytu wziętego na zapłacenie Skarbowi Państwa za koncesje, pozwolenia, zezwolenia. Ja się pod tego BTSa podczepiam na krzywy ryj, ale muszę się pogodzić, że jak mam darmo, to mam wolniej i muszę się męczyć z kapciem.

Data: 2014-12-08 15:59:53
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Za duzo gdyby to by...
Nikt tego nie wie na 100%, były jakies interesy, powstała umowa w mysl której Solorz mniej płaci ale musi zrobić BDI.
Do tego momentu nie widze w tym nic złego.

Piszesz, że obie strony coś dostały. Więc pieniądze dostał Skarb Państwa. Solorz nie dostał pieniędzy od Skarbu Państwa, tylko Skarbowi
Państwa zapłacił pieniądze.

Bawisz sie w truizmy?
Czy ja gdzies napisałem, ze Solorz dostał kase?
Dostał coś innego. Licencję.

Gadanie, że "usługa jest już zapłacona" nie znajduje pokrycia w
rachunkach.
Ze co?

[...]

Nie na krzywy ryj, tylko dzieki Panstwu ktore zrezygnowało z czesci kasy za licencję.
Innymi słowy - ta kasa, o która mniej kosztowała licencja to zapłata za BDI.

Data: 2014-12-08 17:10:30
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:

[...]

Solorz zapłacił 20 milionów.
Te pieniądze, które mogłyby być, to jest właśnie "za dużo gdyby".

Data: 2014-12-08 16:37:30
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Ale tu nie ma zadnego gdyby.
Zapłacił 20mln bo czescią umowy było BDI.

To nie jest tak, ze wyznaczono cene 20mln po czym Solorz stwierdził, ze skoro tak tanio to on jeszcze dołoży BDI...

Data: 2014-12-08 20:56:04
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

Więc na tym zarobił.
Bingo.

Data: 2014-12-08 21:16:46
Autor: masti
Aero2
Poldek wrote:

Budzik wrote:
[...]

no popatz. Firma Solorza jest po to by zarabiać kasę a nie instytucją
charytatywną. fsztrzonsajonce

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-10 15:56:40
Autor: Poldek
Aero2
masti wrote:

no popatz. Firma Solorza jest po to by zarabiać kasę a nie instytucją
charytatywną. fsztrzonsajonce

Dlatego BDI jest be?

Data: 2014-12-10 15:35:33
Autor: masti
Aero2
Poldek wrote:

masti wrote:

no popatz. Firma Solorza jest po to by zarabiać kasę a nie instytucją
charytatywną. fsztrzonsajonce

Dlatego BDI jest be?

a gdzie ja tak twierdzę?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-10 15:59:56
Autor: Budzik
Aero2
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

no popatz. Firma Solorza jest po to by zarabiać kasę a nie instytucją
charytatywną. fsztrzonsajonce

Dlatego BDI jest be?

Ile razy jeszcze bedziesz pokazywal, zen ie rozumiesz co jest be?

Data: 2014-12-08 17:24:05
Autor: Liwiusz
Aero2
W dniu 2014-12-08 17:10, Poldek pisze:
Budzik wrote:

[...]

Wczoraj sprzedałem mieszkanie za 300 tysięcy. Chciałem za 400 tysięcy.
Ergo: dopłaciłem 100 tysięcy ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-12-08 16:29:01
Autor: masti
Aero2

Budzik wrote:

[...]

i spowodowałeś u kupującego dochód 100 tys., który podlega opodatkowaniu
:)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-10 08:02:57
Autor: Michal Tyrala
Aero2
On Mon, 8 Dec 2014 16:29:01 +0000 (UTC), masti wrote:
> Wczoraj sprzedałem mieszkanie za 300 tysięcy. Chciałem za 400 tysięcy.
> Ergo: dopłaciłem 100 tysięcy ;)

 i spowodowałeś u kupującego dochód 100 tys., który podlega opodatkowaniu
:)

Jak skarbowy uzna, ze cena byla za niska, to owszem, bedzie postepowanie
i moze kazac dolozyc do PCC.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-12-10 08:43:49
Autor: masti
Aero2
Michal Tyrala wrote:

> [...]

:)

Jak skarbowy uzna, ze cena byla za niska, to owszem, bedzie postepowanie

nie mówię o PCC a powstaniu dochodu nieopodtkowanego podatkiem PIT

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-10 08:51:35
Autor: Michal Tyrala
Aero2
On Wed, 10 Dec 2014 08:43:49 +0000 (UTC), masti wrote:
 nie mówię o PCC a powstaniu dochodu nieopodtkowanego podatkiem PIT

I myslisz, ze jak zajmujesz się np flipami to skarbowy się w takiej
sytuacji nie dowali? :-)

Data: 2014-12-08 23:38:25
Autor: Marek
Aero2
On Mon, 08 Dec 2014 07:41:26 +0100, Jingiel <xxx@xxxxxx.xx> wrote:
A rozumiesz coś takiego, że liczba adresów IP jest ograniczona i w związku z tym teraz oszczędnie się nimi zarządza? Klienci natomiast

Hellio, mamy ipv6.

--
Marek

Data: 2014-12-08 23:14:54
Autor: Budzik
Aero2
Użytkownik Marek fake@fakeemail.com ...

A rozumiesz coś takiego, że liczba adresów IP jest ograniczona i w związku z tym teraz oszczędnie się nimi zarządza? Klienci natomiast

Hellio, mamy ipv6.

Poldkowi nie chodzi o to ze fizycznie jest ich za mało, tylko ze za kazdy trzeba płacić.

Data: 2014-12-09 22:59:59
Autor: Poldek
Aero2
Marek wrote:
[...]

Gdzie mamy to ipv6?
Chyba nie w Aero2.
Ani u Ĺźadnego komercyjnego opa w Polsce.

Data: 2014-12-10 00:12:44
Autor: Marek
Aero2
On Tue, 09 Dec 2014 22:59:59 +0100, Poldek <puilares@interia.pl> wrote:
Gdzie mamy to ipv6?
Chyba nie w Aero2.
Ani u Ĺźadnego komercyjnego opa w Polsce.

Orange od 2013.

--
Marek

Data: 2014-12-10 16:00:02
Autor: Poldek
Aero2
Marek wrote:
[...]

Ok, jest w Organge od 2013. Czy Orange oferuje jakiś dostęp oparty na ipv6 bez ipv4? Czy jakikolwiek klient miałby jakikolwiek pożytek z takiego dostępu, gdyby była taka możliwość?
Moim zdaniem odpowiedĹş na oba pytania brzmi: nie.
Ale może jestem w błędzie.
W każdym razie ipv6 w Orange, to dodatek, ciekawostka. I tak do każdego łącza jest ipv4 i do tego potrzebne są zapasy IPków z odpowiedniej klasy. Na razie nie da się inaczej.

Data: 2014-12-10 15:59:55
Autor: Budzik
Aero2
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

W każdym razie ipv6 w Orange, to dodatek, ciekawostka. I tak do każdego łącza jest ipv4 i do tego potrzebne są zapasy IPków z odpowiedniej klasy. Na razie nie da się inaczej.

Dlugo jeszcze bedziesz twierdzil ze jeden ip = jedno urzadzenie?

Data: 2014-12-10 21:27:12
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

?
Doczytaj, co to są klasy adresów w TCP-IP.

Nadal twierdzę, że jedna karta SIM Aero2 w trakcie czynnego połączenia z internetem = 1 numer IP z klasy publicznej.

Data: 2014-12-10 20:55:42
Autor: Waldek Godel
Aero2
Dnia Wed, 10 Dec 2014 21:27:12 +0100, Poldek napisał(a):

Doczytaj, co to są klasy adresów w TCP-IP.

A sam próbowałeś?

Nadal twierdzę, że jedna karta SIM Aero2 w trakcie czynnego połączenia z internetem = 1 numer IP z klasy publicznej.

Gdzie twierdzą, że musi być z publicznej? W Bravo Girl! czy w Działkowcu
Polskim?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Podczas zażartej kłótni w Internecie nigdy nie atakuj oponenta za jego

Data: 2014-12-10 23:05:32
Autor: Poldek
Aero2
Waldek Godel wrote:
[...]

Nie emocjonuj się tak chłopie.
Twierdzę, że jest z klasy publicznej.
Tylko tyle i aż tyle.

Data: 2014-12-10 22:38:53
Autor: Waldek Godel
Aero2
Dnia Wed, 10 Dec 2014 23:05:32 +0100, Poldek napisał(a):

Nie emocjonuj się tak chłopie.
Twierdzę, że jest z klasy publicznej.
Tylko tyle i aż tyle.

Jest z publicznej, bo tak ktoś zdecydował. Wcale tak nie musi być. W razie
braku publicznych nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przełączyć na
niepubliczne. Kwestia przyjęcia odpowiedniego podejścia firmy do klientów

Data: 2014-12-11 18:26:44
Autor: Poldek
Aero2
Waldek Godel wrote:
[...]

Z prosto technicznego punktu widzenia ZS mógłby zapewne przyznać wszystkim Aerowiczom jeden wspólny IPek w klasie publicznej. Dlaczego tak nie robi? Nie wiem. Być może zobowiązuje go do tego jakiś zapis? Może jest to sprawa związana z bezpieczeństwem w sieci? Zapytajmy głównego inżyniera sieci Aero2.
Przypuszczam jednak, że nie daje Aerowiczom publicznych IPków z wrodzonej rozrzutności.

Data: 2014-12-08 07:48:56
Autor: Waldek Godel
Aero2
Dnia Mon, 8 Dec 2014 00:30:14 +0100, J.F. napisał(a):

Tylko o ile sie orientuje, to nr IP sie nie da kupic.
Sa za darmo, ale ze ich brakuje, to trzeba prosic, blagac, uzasadniac
... no, w koncu moze i kupic.

No paczpan, a ja do swoich urządzeń mam IP ile chciałem, a jak będę chciał
więcej, to sobie skonfiguruję. Nikogo nie prosiłem, nie wspominając o
błaganiu, uzasadnianiu itp.

Data: 2014-12-08 09:52:02
Autor: Poldek
Aero2
Waldek Godel wrote:
[...]

Widocznie Solorz nie jest taki master, jak Ty.

Data: 2014-12-08 09:49:05
Autor: Waldek Godel
Aero2
Dnia Mon, 08 Dec 2014 09:52:02 +0100, Poldek napisał(a):

[...]

On jest master, znacznie lepszy niż ja. Tyle, że on jest master biznesu. I
marketingu. W szczególności jest master od wmawiania głupot naiwnym
frajerom, którzy to łykają jak młody rekin ciepłe kluchy, a potem to
jeszcze głoszą po internecie jako prawdy objawione. Za zupełną darmochę.

Data: 2014-12-08 10:57:58
Autor: Poldek
Aero2
Waldek Godel wrote:
[...]

Albo tak, albo mnie. Nieustająca w ludzkim narodzie pogoń za darmowym obiadem niektórych zapędza w kozi róg przekonania, że darmowy obiad nie tylko istnieje, ale też jest niezbywalnym prawem każdego. Tylko, żeby był z deserem!

Data: 2014-12-08 10:57:26
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Gorzej jest tylko wtedy jak ktos zapłaci za obiad, zamówi schabowego z ziemniaczkami a jak kelner tłumaczy ze przyniósł mu kotlet sojowy ale to własciwie to samo to sie pieknie usmiecha, zjada ze smakiem i jeszcze reklamuje knajpe ze takie pyszne schabowszczaki podają.

Data: 2014-12-08 12:19:16
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:

[...]

A "klient" zapłacił za obiad, czy za bilet tramwajowy do knajpy?
Ja zapłaciłem 7 zł za przesyłkę karty SIM.
20 zł mam u nich do zwrotu, jak zakończą usługę BDI.

Mi na kursach zaocznych tłumaczyli, że klient, to ten, który płaci.
Jak nie płaci, ale żąda jeszcze deseru, to nie klient.

Data: 2014-12-08 11:59:53
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Sam, wiidzisz, po prostu nie masz swiadomosci ze zapłaciłes.
Nie bezpośrednio ze swojej małej kieszonki, z naszej wspolnej kieszonki zwanej budzetem ale jednak.
I nic dziwnego ze Solorz, skoro juz dostał to co chiał, to teraz jak najmniej chce za to zapłacic swiasdczac usługe na jak najnizszym poziomie.
Ale ze mu sie na to pozwala...

Data: 2014-12-08 13:26:24
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

Dobra, podnieś mi świadomość i wytłumacz mi, jak to zapłaciłem i za co, bo faktycznie nie zauważyłem, żeby mi z portmonetki coś ubyło.

Data: 2014-12-08 12:59:53
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Nic takiego nie twierdziłem. Jestes fanem twierdzenia, ze służba zdrowia jest w Polsce równiez darmowa?

Data: 2014-12-08 14:52:53
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

Służba zdrowia nie jest darmowa, bo co miesiąc płacę składkę na NFZ, a nie korzystam.

Nie płacę co miesiąc składki na Zygmunta Solorza, a korzystam :-)

Data: 2014-12-08 16:03:39
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

Więc wiesz lepiej niż ja, za co ja komu płacę.
Więc mi pokaż wreszcie ten kwit, w którym miejscu ja zapłaciłem coś ZS.
Bo na razie, to biere, korzystam i nie płacę :-)

Data: 2014-12-08 15:59:53
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Spójrz na swojego pita - tam jest taka pozycja jak podatek.

Data: 2014-12-08 17:08:05
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

Ja PITy wysyłam do US, nie do Polsatu.

Na razie widzę, że ZS wpłacił Skarbowi Państwa 20 milionów złotych za rezerwację częstotliwości.

Więc jako "udziałowiec" Skarbu Państwa zarobiłem ułamek z tych 20 baniek. Cieszę się, bo nie dość, że mam neta za darmo, to jeszcze za te 20 baniek powstała jakaś bariera dźwiękowa gdzieś w polu przy autostradzie.

Data: 2014-12-08 16:37:30
Autor: Budzik
Aero2

Budzik wrote:
[...]

Swietnie.
A ziemia jest okrągła.
A bramki są dwie.
To tyle w temacie truzimów.

Na razie widzę, że ZS wpłacił Skarbowi Państwa 20 milionów złotych za rezerwację częstotliwości.

To teraz zestaw to z tym ile ta czestotliwosc była warta...

[...]
Usłyszałes 20mln i wydaje ci się ze to duzo?

Data: 2014-12-08 20:56:56
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:

To teraz zestaw to z tym ile ta czestotliwosc była warta...

Ile była warta?

Data: 2014-12-08 22:47:58
Autor: Budzik
Aero2
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

To teraz zestaw to z tym ile ta czestotliwosc była warta...

Ile była warta?

20mln + swiadczenie usługi BDI...

Data: 2014-12-09 12:25:26
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

To teraz zestaw to z tym ile ta czestotliwosc była warta...

Ile była warta?

20mln + swiadczenie usługi BDI...

Więc wszystko się zgadza. ZS wpłacił 20 milionów i korzystam z BDI.
Właśnie tego posta wysyłam bezpłatnie :-)

Data: 2014-12-09 12:18:47
Autor: Budzik
Aero2
Użytkownik Poldek puilares@interia.pl ...

[...]

Tak to jest, ze jak dyskusja zbyt długa to sie zapomina o czym się dyskutuje...

Czy ja twierdze, ze darmowe BDI nie istnieje? Pamietasz w ogole o czym ja pisze i na co odpowiadasz?

Data: 2014-12-09 23:04:55
Autor: Poldek
Aero2
Budzik wrote:
[...]

Tak, o tym, że chciałeś sprzedać nie swoje pole za 400 milionów.
Wywiesiłeś więc na tym polu baner z plandeki: tanio pole sprzedam, 400 milionów. Nikt nie dzwonił, więc w końcu ktoś inny sprzedał to pole Solorzowi za 20 milionów i zobowiązał Solorza do przepuszczania ludzi idących pieszo przez to pole. Obraziłeś się, że orżnęli cię do spółki na 380 milionów i postanowiłeś jeździć samochodem okrężną drogą.

Data: 2014-12-10 00:59:53
Autor: Budzik
Aero2
[...]

Niestety nic nie zrozumiałes co ta smieszna przypowiastka pokazuje. A ja nie bedę tłumaczył ponownie, skoro zrouzmieć nie chcesz.

Data: 2014-12-08 13:33:19
Autor: Waldek Godel
Aero2
Dnia Mon, 08 Dec 2014 13:26:24 +0100, Poldek napisał(a):

Dobra, podnieś mi świadomość i wytłumacz mi, jak to zapłaciłem i za co, bo faktycznie nie zauważyłem, żeby mi z portmonetki coś ubyło.

Czasami płaci się za coś, zanim w ogóle coś wyląduje w portmonetce. Dorośli
ludzie nazywają to podatkami.

Data: 2014-12-08 14:54:13
Autor: Poldek
Aero2
Waldek Godel wrote:
[...]

Czyli Zygmunt Solorz pobiera podatki od narodu i z tego płaci za Aero2?
Chyba się pogubiłem.

Data: 2014-12-08 14:14:22
Autor: Budzik
Aero2
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

Chyba się pogubiłem.

Chociaz w jednym się zgadzamy :)

Data: 2014-12-08 14:18:04
Autor: Waldek Godel
Aero2
Dnia Mon, 08 Dec 2014 14:54:13 +0100, Poldek napisał(a):

Czyli Zygmunt Solorz pobiera podatki od narodu i z tego płaci za Aero2?
Chyba się pogubiłem.

Nie, wszystko wskazuje, że jesteś na to najwyraźniej za głupi, żeby pojąć,
że Solorzowi zamieniono opłaty "koncesyjne" (naprawdę to się nazywa opłata
za rezerwację częstotliwości) na zobowiązanie nieodpłatnego świadczenia
usługi dostepu do internetu.

Data: 2014-12-08 16:01:40
Autor: Poldek
Aero2
Waldek Godel wrote:
[...]

Tak, tylko że nie całe opłaty mu zamieniono, tylko część. Część, którą miał zapłacić, zapłacił. BDI świadczy. Potem się tylko jeszcze okazało, że koncesja, którą mu dali za te opłaty okazała się wydana wadliwie...
Na jego miejscu z deka bym się uniósł w takiej sytuacji.

Data: 2014-12-08 15:04:14
Autor: Waldek Godel
Aero2
Dnia Mon, 08 Dec 2014 10:57:58 +0100, Poldek napisał(a):

[...]

Jakby szkoła nie była darmowa ORAZ obowiązkowa, to 2/3 społeczeństwa nawet nie umiałoby czytać. A tak nie potrafi tylko 1/3.
Internet jest w dzisiejszych czasach równie ważny jak umiejętność czytania, więc taki z bezpłatną możliwością korzystania jest też potrzebny

Data: 2014-12-08 16:15:51
Autor: Poldek
Aero2
Waldek Godel wrote:
[...]

Piękne, jakby to LENIN mówił.

Jeśli chodzi o umiejętność czytania, to poczytaj co napisała szefowa UKE tu http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&news_cat_id=407&news_id=4810&layout=3&page=text

6. Uiszczenia jednorazowej opłaty za dokonanie rezerwacji częstotliwości w wysokości zadeklarowanej w ofercie złożonej w konkursie, tj. w wysokości 20 mln zł w terminie 14 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszej decyzji, na rachunek bankowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Data: 2014-12-19 00:11:49
Autor: re
Aero2

Użytkownik "Budzik"

Ojojoj - rodzicom się wychowanie nie udało?
-- -
Twoim ?

Data: 2014-12-06 22:22:06
Autor: Poldek
Aero2
Jingiel wrote:
[...]

Tak właśnie kombinuję.
Jednej rzeczy tylko nie wiem, czy po zapłacie 5 zł mam nieprzerwaną sesję, czy też nadal po 60 min. rozłączenie i (u mnie na routerze automatyczne) ponowne połączenie.

Data: 2014-12-07 04:03:58
Autor: PlaMa
Aero2
W dniu 2014-12-06 o 19:37, Jingiel pisze:

A ty ogarniasz, że z captchem masz za darmo i bez limitu?

kapeć i bez limitu w jednym zdaniu... nie schodzi się za bardzo.

Data: 2014-12-07 11:49:05
Autor: Jingiel
Aero2
W dniu 2014-12-07 o 04:03, PlaMa pisze:
W dniu 2014-12-06 o 19:37, Jingiel pisze:

A ty ogarniasz, że z captchem masz za darmo i bez limitu?

kapeć i bez limitu w jednym zdaniu... nie schodzi się za bardzo.

Chodziło o limit przesyłu danych. Captcha pewnie wprowadzili dla p2p, torrentów i innych podobnych. Pewnie ludzie mieli inne pomysły na wykorzystanie. Jak widać niektórzy są sadomasochistami. Zapłacą za ściągnięcie filmu wielokrotnie więcej za prąd przy tej prędkości, ale muszą mieć przecież neta za free.

Data: 2014-12-07 11:51:35
Autor: Budzik
Aero2
[...]

To nie mozna było wprowadzic capci powyzej jakiegos downloadu?
Znowu wylano dziecko z kąpielą?

Pewnie ludzie mieli inne pomysły na wykorzystanie. Jak widać niektórzy są sadomasochistami. Zapłacą za ściągnięcie filmu wielokrotnie więcej za prąd przy tej prędkości, ale muszą mieć przecież neta za free.

Znaczy Solorz dobrodziej?

Data: 2014-12-07 12:59:32
Autor: J.F.
Aero2
Dnia 07 Dec 2014 11:51:35 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

W warunkach bylo cos takiego "i nie bedzie ograniczen innych niz
stosowanych w platnym dostepie".

Ale mam wrazenie ze cos podobnego bylo - pare razy nie chcial kapcia -
czyzby w zaleznosci ile danych poszlo w poprzedniej sesji ?

[...]

Akurat przy sciaganiu predkosci czesto podobne ...

J.

Data: 2014-12-07 13:59:59
Autor: Budzik
Aero2

[...]

o to mozna było czy nei mozna?

[...]

Podobne do czego?

Data: 2014-12-07 19:20:43
Autor: Trybun
Aero2
W dniu 2014-12-06 o 01:06, Poldek pisze:
Trybun wrote:

[...]

A co to ma do rzeczy? Solorz utrudnienia z powodu których wprowadził to ręczne wpisywanie kodu co godzinę  motywował brakiem numerów IP. Więc prokurator  zapytać w jaki sposób wprowadzenie opłat sprawi że te numery IP już nie będą problemem.

Data: 2014-12-07 19:44:53
Autor: Poldek
Aero2
Trybun wrote:

[...]

Przeczytaj sobie w internecie. Wszystko jest wyjaśnione, jak wprowadzenie kapcia sprawiło, że drastycznie spada ilość potrzebnych numerów IP.

Data: 2014-12-07 20:42:28
Autor: marfi
Aero2
Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:5484a027$0$13615$65785112news.neostrada.pl...
Trybun wrote:

[...]

  A wprowadzenie opłat spowoduje, że jeszcze bardziej spadnie...
Zrób sobie upgrade mózgu do wersji 0.1 beta.

--
marfi

Data: 2014-12-08 09:54:15
Autor: Poldek
Aero2
Trybun wrote:

[...]

Wprowadzenie opłat powoduje, że nie trzeba brać numerów z puli dla klientów, którzy płacą ka$$$ę co miesią i dawać tym, co nic nie płacą, tylko mają roszczenia.

Data: 2014-12-08 12:10:00
Autor: Trybun
Aero2
W dniu 2014-12-07 o 19:44, Poldek pisze:
Trybun wrote:

[...]

A tak naprawdę to Ty w to wierzysz? I przypuśćmy że wierzysz, to w jaki sposób sytuacja się usorawnie dla Solorza z przydziałem tych adresów skoro wobec zniesienia wpisywania kodu cała masa użytkowników znowu zacznie korzystać z Aero2.. Tak, tak, bo jeżeli już to ta "ilość potrzebnych adresów" spadła to tylko dzięki temu że znaczna część użytkowników olała AERO2 i Żaka na skutek wprowadzenia tych utrudnień w korzystaniu. Teraz problemów z wpisywaniem kodu nie będzie a więc czym sobie Żak poprawi pozyskiwanie tych deficytowych adresów że będzie grało jak w zegarku? Tylko mi tu nie gadaj że ktoś sobie będzie zadawał trud rozłączania netu gdy nie będzie z niego korzystał. Praktycznie nawet powinien wystąpić jeszcze większy deficyt na te adresy.

Data: 2014-12-08 12:21:39
Autor: Poldek
Aero2
Trybun wrote:

[...]

Już tłumaczę - Solorz pozbiera na kupkę te pięciozłotówki i akurat mu starczy, żeby zapłacić za parę tys. numerów IP. Na prąd do BTSów już będzie musiał wziąć z czego innego.

Data: 2014-12-09 10:47:16
Autor: Trybun
Aero2
W dniu 2014-12-08 o 12:21, Poldek pisze:
Trybun wrote:

[...]

No ale ktoś tu pisał że takie adresy nie trzeba płacić. To po jedno, a po drugie Aero2 ma wewnętrzną sieć i to z niej przydziela wewnętrzne adresy.

A tak nawiasem to kto internet nadzoruje do tego stopnia że może za ten nadzór pobierać od dostawców opłaty?

Data: 2014-12-09 12:22:46
Autor: Poldek
Aero2
Trybun wrote:

No ale ktoś tu pisał że takie adresy nie trzeba płacić. To po jedno, a
po drugie Aero2 ma wewnętrzną sieć i to z niej przydziela wewnętrzne
adresy.

Ten co pisał, że nie trzeba płacić pisał też, że trzeba płacić.
Swięty Mikołaj adresów IP z klasy publicznej nie przynosi.

Data: 2014-12-10 15:35:06
Autor: masti
Aero2

http://www.internetassignednumbersauthority.org/

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-12-10 16:04:36
Autor: Poldek
Aero2
Trybun wrote:

[...]

Rozwijając temat, że Aero2 ma wewnętrzną sieć i w niej swoje IPki.
W tej chwili mój router pokazuje mi, że ma na WANie IP 37.209.135.43.
Nadałem posta na pl.test i pokazało się, że serwer też widzi mnie pod IP 37.209.135.43. Czyli mam IP z klasy publicznej, czy nie mam?
Może to pomoże w rozwiązaniu zagadki kapcia.

Aero2