Aero2 BDI odbior w Warszawie

Data: 2012-02-17 19:41:05
Autor: ciekawski typek
Aero2 BDI odbior w Warszawie
Mam takie pytanie, jestem spoza stolicy, ale wkrótce wybieram się do Warszawy, więc mógłbym podskoczyć do punktu AERO2. Tylko czy tam od razu dostanę starter, czy to tylko miejsce w którym na żywo wypełnie formularz, a i tak trzeba tam przyjść po odbiór kiedy indziej?

Data: 2012-02-17 20:03:44
Autor: Krzysiek Z.
Użytkownik "ciekawski typek" <comamwpisac@niewiem.pl> napisał w wiadomości news:jhm70a$j5n$1usenet.news.interia.pl...
[...]
Na stronie Aero2 jest napisane:
Zapraszamy do punktów dystrybucji, w których podczas jednej wizyty można złożyć Zamówienie na kartę SIM Aero2 BDI, wpłacić depozyt i wyjść z aktywną kartą SIM.
http://aero2.pl/bdi.html

Pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2012-02-17 20:05:32
Autor: ciekawski typek

Użytkownik "Krzysiek Z." <tukan@wytnijtoonet.pl> napisał w wiadomości news:jhm8ah$iie$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tyle to wyczytałem, ale czy to wygląda równie pięknie w rzeczywistości i poza wypełnianiem formularza i wpłatą depozytu, nie różni się od zakupu startera u dowolnego operatora i załatwie to od ręki na 100%?

Data: 2012-02-17 21:57:36
Autor: Iksinski

Użytkownik "ciekawski typek" <comamwpisac@niewiem.pl> napisał w wiadomości news:jhm8e5$lef$1usenet.news.interia.pl...

Tyle to wyczytałem, ale czy to wygląda równie pięknie w rzeczywistości i poza wypełnianiem formularza i wpłatą depozytu, nie różni się od zakupu startera u dowolnego operatora i załatwie to od ręki na 100%?

Ostatnio znajomy brał tą kartę i twierdzi, że rzeczywiście tak to wygląda. Musiał tylko w kolejce odstać ok. 40 minut.

Data: 2012-02-17 23:12:48
Autor: ToMasz
W dniu 17.02.2012 21:57, Iksinski pisze:

[...]

tylko zadbaj jeszcze o modem, bo to nie jest taka banalna sprawa. chyba że chcesz wywalić 3 stówki na zalecany...

ToMasz

Data: 2012-02-18 01:32:46
Autor: Animka

UĹźytkownik "ciekawski typek"<comamwpisac@niewiem.pl>  napisał w
[...]

Do telefonu ta karta się nie nadaje? W telefonach też jest modem.
Pytam, bo sama zamĂłwilam, a modemu nie mam. Mam LAN i w domu uĹźywam.

--
animka

Data: 2012-02-18 11:45:07
Autor: berloo
Aero2 BDI odbior w Warszawie
18.02.2012 1:32 Animka <to.nie.ja@wp.pl> w wiadomości
<news:jhmrjt$mmi$1node2.news.atman.pl> napisał(a):

tylko zadbaj jeszcze o modem, bo to nie jest taka banalna sprawa. chyba
że chcesz wywalić 3 stówki na zalecany...

Do telefonu ta karta się nie nadaje? W telefonach też jest modem.
Pytam, bo sama zamówilam, a modemu nie mam. Mam LAN i w domu używam.

Przede wszystkim modem musi pracować w paśmie 900 MHz, a takich modemów
jest w Polsce nadal niedużo.

--
Mateusz Berlik

Data: 2012-02-18 22:18:12
Autor: Animka
W dniu 2012-02-18 11:45, berloo pisze:
[...]

jest w Polsce nadal nieduĹźo.

http://aero2.pl/pdfs/Urzadzenia_telekomunikacyjne_v3.pdf

--
animka

Data: 2012-02-18 22:41:26
Autor: berloo
Aero2 BDI odbior w Warszawie
18.02.2012 22:18 Animka <to.nie.ja@wp.pl> w wiadomości
<news:jhp4jc$1jv$2node2.news.atman.pl> napisał(a):

Przede wszystkim modem musi pracować w paśmie 900 MHz, a takich modemów
jest w Polsce nadal niedużo.

http://aero2.pl/pdfs/Urzadzenia_telekomunikacyjne_v3.pdf

Tak naprawdę dostępnych jest więcej modemów, które będą działać (choć
nie zawsze bez żadnych problemów). Dużo dobrej roboty wykonał autor
(autorzy?) listy dostępnej na stronie:
http://jdtech.pl/2011/06/aero2-zestawienie-zgodnych-modemow-w-budowie.html

--
Mateusz Berlik

Data: 2012-02-18 19:45:10
Autor: ToMasz
Aero2 BDI odbior w Warszawie
Do telefonu ta karta się nie nadaje? W telefonach też jest modem.
Pytam, bo sama zamĂłwilam, a modemu nie mam. Mam LAN i w domu uĹźywam.

Oczywiście że do telefonu się nadaje. do mojego napewno, do Twojego też wejdzie, ale niekoniecznie będzie działać.
ToMasz

Data: 2012-02-18 17:37:30
Autor: Kamikazee
Aero2 BDI odbior w Warszawie
W dniu 2012-02-17 23:12, ToMasz pisze:
tylko zadbaj jeszcze o modem, bo to nie jest taka banalna sprawa. chyba że
chcesz wywalić 3 stówki na zalecany...

Więcej informacji o Aero2
http://jdtech.pl/aero2

Data: 2012-02-19 23:04:50
Autor: Jakub Danecki
ciekawski typek wrote:
[...]

Tak, wchodzisz, stoisz w kolejce, dajesz dowód do skopiowania, wpłacasz
20 PLN kaucji, bierzesz kartę SIM i... zaczynasz się martwić jak z tego
skorzystać. Dalej już korzystasz z mojej pomocy i już. Linki już widzę
poszły.

Jakub

Data: 2012-02-19 23:30:15
Autor: Maciej Bebenek
"Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> wrote:

[...]

Parę tygodni temu kolega odbierał w ten sposób. Po przyjściu do domu
okazało się, że karta nie działa. Były podejrzenia modemu itp.
Karta zadziałała gdzieś po 24 godzinach.

Data: 2012-02-20 00:10:46
Autor: Jakub Danecki
Maciej Bebenek wrote:
Parę tygodni temu kolega odbierał w ten sposób. Po przyjściu do domu
okazało się, że karta nie działa. Były podejrzenia modemu itp.
Karta zadziałała gdzieś po 24 godzinach.

A to ciekawe - to byłby pierwszy taki (potwierdzony?) przypadek -
ostatnio odbierałem ze znajomym - uruchomiłem jeszcze w salonie (celowo,
żeby potwierdzić, że wydawane karty są aktywne - jak to zawsze było). Na
razie na kilkadziesiąt raportów - karty zawsze były aktywne od razu. Czy
to odbierane na Lwowskiej, czy to w salonach Sferii.
Wydaje mi się, że one sa aktywowane w momencie zakładania blokady
TS11/rejestracji w HLR/po przywiezieniu kart do operatora - ten formularz
online wygląda tak badziewnie, że bałbym się go łączyć z HLR będąc
odpowiedzialnym za to człowiekiem w Aero2, ale kto wie - numer karty jest
wprowadzany przy wypełnieniu formularza w salonie.

Jakub

Data: 2012-02-20 00:26:20
Autor: Maciej Bebenek
Maciej Bebenek wrote:
[...]

To się jeszcze na wszelki wypadek dopytam, ale chyba nic nie przekręciłem
;)

Data: 2012-02-20 10:33:46
Autor: Jakub Danecki
Maciej Bebenek wrote:
To się jeszcze na wszelki wypadek dopytam, ale chyba nic nie
przekręciłem ;)

Najczęściej jednak problem tkwi pomiędzy klawiaturą a oparciem siedzenia
- bez zmian. Na szczęście zwykle jest to uleczalne, nawet w przypadku
Aero2 :)
Zbieram ciągle raporty co do numerów kart SIM Aero2 i miejsca ich
wydania, a także wszystko na temat działania tej sieci - więc takie
informacje mnie bardzo interesują.

Jakub

Data: 2012-02-20 20:34:27
Autor: ToMasz
[...]

sprawdzałem na btsearch.org gdzie są nadajniki aero2. wynika Ĺźe mam 3 wokół siebie. 500m, 500m, 800m. Fajnie co nie? ale zasięg mam naście procent (topnetinfo) albo 32% jak modem na kablu wywalę przez okno. niestety topnetinfo nie potrafi wskazać ktĂłry z nadajnikĂłw mnie obsługuje. czyĹźby n a mapie  były wirtualne btsy?

ToMasz

Data: 2012-02-20 21:43:18
Autor: berloo
Aero2 BDI odbior w Warszawie
20.02.2012 20:34 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> w wiadomości
<news:jhu783$hcf$1inews.gazeta.pl> napisał(a):

obsługuje. czyżby n a mapie  były wirtualne btsy?

A z którego zbioru danych korzystałeś? Zdaje się, że mapa na btsearch.pl
domyślnie wyświetla informacje na temat tzw. pozwoleń radiowych, a
pozwolenie radiowe operator musi uzyskać zanim rozpocznie nadawanie
sygnału. Siłą rzeczy baza pozwoleń radiowych zawiera "wirtualne" stacje.
Częstą praktyką jest to, że operatorzy wysyłają do UKE wnioski o
pozwolenia radiowe w paczkach np. 100-150 stacji - oczywiście część z
tych stacji jest już gotowych w momencie wnioskowania o pozwolenie, ale
niektóre trzeba dopiero postawić.

--
Mateusz Berlik

Data: 2012-02-22 16:57:05
Autor: ToMasz
W dniu 20.02.2012 21:43, berloo pisze:
[...]

czy istnieje jakaś metoda żeby sprawdzić czy w tej a tej lokalizajci nadaje aero2? Na budynkach jest bardzo wiele anten i nie wiem czy któraś należy do aero2. telefon pokazuje zasieg 0, netmonitor - informacje o BTS niedostępne.
ToMasz

Data: 2012-02-22 16:21:48
Autor: Jakub Danecki
ToMasz wrote:
czy istnieje jakaś metoda żeby sprawdzić czy w tej a tej lokalizajci
nadaje aero2?

Jeżeli chodzi o "tu i teraz" - to tylko robiąc pomiar - kilka metod
"domowych" opisałem tutaj:
http://jdtech.pl/2011/11/aero2-jak-sprawdzic-ze-jestesmy-w-zasiegu-2.html

Na budynkach jest bardzo wiele anten i nie wiem czy
któraś należy do aero2. telefon pokazuje zasieg 0, netmonitor -
informacje o BTS niedostępne.

Telefony zwykle nie radzą sobie z blokadą TS11, więc wiele ci nie pomoże
- poza wyświetleniem listy operatorów i to tylko jeżeli telefon ma UMTS
900 MHz.
Mapę zezwoleń na postawienie masztów masz na mapa.btsearch.pl, ale
pamiętaj, że to tylko pozwolenia, a nie potwierdzone lokalizacje -
dopiero po zmianie filtru na bazę ich własną - masz dane, ale też nie są
zawsze ultra aktualne.
No i żadna z tych baz nie bierze pod uwagę... awarii i konserwacji :)

Jakub

Data: 2012-02-22 22:36:02
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ji3329$bva$1inews.gazeta.pl...

czy istnieje jakaś metoda żeby sprawdzić czy w tej a tej lokalizajci nadaje aero2?

To moze inaczej :)
Ja jeszcze w Warszawie nie spotkalem takiego miejsca gdzie nie dzialqalo by mi Aero2 w samochodzie, co nie znaczy ze takich miejsc byc nie moze :)

Nemo

Data: 2012-02-22 22:27:44
Autor: Jakub Danecki
cpt. Nemo wrote:
Ja jeszcze w Warszawie nie spotkalem takiego miejsca gdzie nie
dzialqalo by mi Aero2 w samochodzie, co nie znaczy ze takich miejsc byc
nie moze :)

Przykład pierwszy z brzegu: 1 piętro kawiarni CoffeHeaven na Nowym
Świecie (może być coś bardziej w centrum? :) - sygnał tylko na samym
oknie.

Jakub

Data: 2012-02-22 22:47:14
Autor: berloo
Aero2 BDI odbior w Warszawie
22.02.2012 22:36 "cpt. Nemo" <cpt.nemo@aster.pl> w wiadomości
<news:ji3n40$vpr$1node2.news.atman.pl> napisał(a):

To moze inaczej :)
Ja jeszcze w Warszawie nie spotkalem takiego miejsca gdzie nie dzialqalo by mi Aero2 w samochodzie, co nie znaczy ze takich miejsc byc nie moze

W Warszawie Aero ma dużo stacji już od dłuższego czasu, ale jeszcze
kilka miesięcy temu w innych miastach było dużo gorzej - np. do niedawna
Wocław był obsługiwany przez 2-3 stacje. W tej chwili Aero mocno się
rozbudowuje i wielu miejscach jest już ok.

--
Mateusz Berlik - berloo
kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

Data: 2012-02-24 03:48:21
Autor: Michal Sawicki
On 22 Lut, 22:36, "cpt. Nemo" <cpt.n...@aster.pl> wrote:

Ja jeszcze w Warszawie nie spotkalem takiego miejsca gdzie nie dzialqalo
by mi Aero2 w samochodzie, co nie znaczy ze takich miejsc byc nie moze
:)

To ciekawe. Ja rzadko znajdywałem miejsce, w którym by mi to działało.
Szczególnie w środkach komunikacji miejskiej prawie nigdy mi nie
łapało zasięgu, co wykluczało zastosowanie do biletów przez komórkę. W
końcu Aero2 wylądowało w szufladzie i zamierzam im to oddać. :-/

M.

Data: 2012-02-24 12:58:31
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Aero2 BDI odbior w Warszawie
Dnia 2012-02-24, o godz. 03:48:21
Michal Sawicki <msawic@gmail.com> napisał(a):

> [...]

łapało zasięgu, co wykluczało zastosowanie do biletów przez komórkę. W
końcu Aero2 wylądowało w szufladzie i zamierzam im to oddać. :-/

Ciekawe bo ja od ~3 miesięcy mam kartę Aero2 w Galaxy Tab i właściwie
jedynym miejscem gdzie nie było zasięgu netu w Warszaiwe to tunele
metra. Zdecydowanie lepszy zasięg niż Play i Orange które siedziały tam
wcześniej.

Zdrówko

Data: 2012-02-24 21:17:44
Autor: Michal Sawicki
On 24 Lut, 12:58, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:

[...]

To na czym może polegać problem u mnie?
W Nokii C6 widać sieć, ale Internet działa tylko czasami. Często
pojawia się komunikat "Rejestracja karty SIM nieudana".
Natomiast Huawei E173 nie zalogował mi się do sieci ani raz, choć też
ją widzi.

M.

Data: 2012-02-25 10:58:13
Autor: Jakub Danecki
Michal Sawicki wrote:
To na czym może polegać problem u mnie?

W blokadzie TS11?

W Nokii C6 widać sieć, ale Internet działa tylko czasami.

Typowy objaw blokady TS11 w Symbianach - nie da się z tego korzystać
praktycznie w wielu modelach. Choć taki E75 jakoś sobie radzi.

Często
pojawia się komunikat "Rejestracja karty SIM nieudana".

Nie "często". Zawsze się taki komunikat pojawia przy próbie ręcznego
wyboru Aero2.

Natomiast Huawei E173 nie zalogował mi się do sieci ani raz, choć też
ją widzi.

Jeżeli to sztuka z Play - to znowu połączenie blokady TS11 i "blokady"
UMTS 900 MHz. Robisz to:
http://jdtech.pl/2011/08/aero2-na-czym-polegaja-problemy-z-huawei-e169.html
I działa.

Jakub

Data: 2012-02-27 08:50:47
Autor: Michal Sawicki
On 25 Lut, 11:58, "Jakub Danecki" <jak_wytni...@danecki.net> wrote:

        Typowy objaw blokady TS11 w Symbianach - nie da się z tego korzystać
praktycznie w wielu modelach.

I nie da się z tym nic zrobić?

        Jeżeli to sztuka z Play - to znowu połączenie blokady TS11 i "blokady"
UMTS 900 MHz. Robisz to:http://jdtech.pl/2011/08/aero2-na-czym-polegaja-problemy-z-huawei-e16...
        I działa.

Faktycznie. Dzięki. Przy okazji - wygląda na to, że Aero2 ma BTS w
Grójcu, czego nie widać na http://bts-gsm.eu/uke/ .
Jest gdzieś bardziej aktualna mapka?

M.

Data: 2012-02-27 19:17:14
Autor: berloo
Aero2 BDI odbior w Warszawie
27.02.2012 17:50 Michal Sawicki <msawic@gmail.com> w wiadomości
napisał(a):

Faktycznie. Dzięki. Przy okazji - wygląda na to, że Aero2 ma BTS w
Grójcu, czego nie widać na http://bts-gsm.eu/uke/ .
Jest gdzieś bardziej aktualna mapka?

UKE publikuje aktualne wykazy pozwoleń każdego dziesiątego dnia
miesiąca. Na stronie bts-gsm.eu nie widzę daty aktualizacji danych. Na
stronie http://mapa.btsearch.pl/ masz dane zgodne z wykazem z 10 lutego
(przynajmniej tak twierdzą autorzy strony). Ewentualnie możesz sobie
pobrać plik z wykazem ze strony UKE i przerobić go sobie na plik KML
zgodny z Google Maps/Earth
(http://code.google.com/intl/pl/apis/kml/documentation/kml_tut.html).

--
Mateusz Berlik

Data: 2012-02-27 11:36:30
Autor: Michal Sawicki
On 27 Lut, 19:17, berloo <prawdziwy.adre...@www.berloo.ovh.org> wrote:

Na
stroniehttp://mapa.btsearch.pl/masz dane zgodne z wykazem z 10 lutego
(przynajmniej tak twierdzą autorzy strony).

No i ta jest nowsza - sa na niej  aż 2 BTSy Aero2 w Grójcu - 2 razy
więcej niż Playa. ;).
A zmieniając nieco temat - na obydwu mapkach jest stacja Plusa w
Belsku. Jakoś chyba nigdy nie udało mi się do niej zalogować..

M.

Data: 2012-03-02 21:21:11
Autor: Jakub Danecki
Michal Sawicki wrote:
A zmieniając nieco temat - na obydwu mapkach jest stacja Plusa w
Belsku. Jakoś chyba nigdy nie udało mi się do niej zalogować..

Posiadanie pozwolenia radiowego nie oznacza, że operator ma tam
nadajnik, a jedynie, że ma prawo go uruchomić.

Jakub

Data: 2012-03-02 21:20:31
Autor: Jakub Danecki
Michal Sawicki wrote:
>         Typowy objaw blokady TS11 w Symbianach - nie da się z tego
> korzystać praktycznie w wielu modelach.
I nie da się z tym nic zrobić?

Tak, da się - zmienić telefon na inny :) Generalnie blokada TS11 to
blokada... usług głosowych, dlatego telefony (urządzenia głosowe) reagują
na nią alergicznie. Kiepskie modemy też...

Jakub

Data: 2012-02-26 01:00:03
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Michal Sawicki" <msawic@gmail.com> napisał w wiadomości news:87a6a981-7b06-4f50-8ff5-a5b18e3ee0dbe27g2000vbu.googlegroups.com...
[...]

Jak znam zycie to wlasnie problem lezy w "Nokii" :)

Data: 2012-02-28 02:44:29
Autor: Animka
W dniu 2012-02-26 01:00, cpt. Nemo pisze:
UĹźytkownik "Michal Sawicki"<msawic@gmail.com>  napisał w wiadomości
[...]

Odebrałam w czwartek tę kartę, ale jakoś nie mialam czasu jej rozpakować, obejrzeć.
Miła pani powiedziała, że te karty działaja raczej tylko w ajfonach (czy jak im tam).
Ja modemu nie mam, mam łącze stałe i bramkę Voip + router WiFi, więc sie nie spieszę z wkładaniem tej karty do telefonu.
Dostałam tam dodatkowo jakieś karty sim w Rodzinie. Ważne 2 lata. Na każdej karcie jest po jakieś 1,60 zł. Chyba trzeba by było w takim razie numer telefonu zamówić, ale jak na dzień dzisiejszy mi się nie spieszy.

--
animka

Data: 2012-03-01 09:27:46
Autor: Michal Sawicki
[...]

W samochodzie to może, ale w pociągu gorzej. W ogóle nie ma zasięgu na
linii średnicowej od Ochoty do Powiśla. Nawet na dworcu Śródmieście.

M.

Data: 2012-03-02 12:56:17
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Aero2 BDI odbior w Warszawie
Dnia 2012-03-01, o godz. 09:27:46
> [...]

W samochodzie to może, ale w pociągu gorzej. W ogóle nie ma zasięgu na
linii średnicowej od Ochoty do Powiśla. Nawet na dworcu Śródmieście.

W sumie to nic dziwne - to takie semi-metro. Jeszcze przedwojenne
tunele z dobrym zbrojeniem to nie dziwne że sygnał jest tłumiony.

Zdrówko

Data: 2012-02-22 22:43:14
Autor: berloo
Aero2 BDI odbior w Warszawie
22.02.2012 16:57 ToMasz <twitek4@nospam.gazeta.pl> w wiadomości
<news:ji3329$bva$1inews.gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Pisałeś, że do najbliższej stacji Aero powinieneś mieć 500m, to powinno
wystarczyć do odbioru bez anteny na zewnątrz budynku.

Jeśli w wykazie pozwoleń radiowych figuruje stacja w Twojej okolicy, a w
tej chwili nie masz zasięgu, to po prostu poczekaj kilka tygodni. Skoro
Aero ma pozwolenia na stację w danym miejscu, to raczej ją tam
uruchomią.

Data: 2012-02-23 09:11:27
Autor: ToMasz
W dniu 22.02.2012 22:43, berloo pisze:
[...]

na jednym budynku wszyscy operatorzy mają swoje anteny. mam kartę sim do internetu z orange (umts) i play (900mhz, to chyba hsdpa?) Orange ma mocniejszy sygnał i niższy ping....

Informacja o tym czy działa i który BTS Aero2 mnie obsługuje przydała by się do umieszczenia modemu w tym a nie innym oknie :)
jak się zrobi cieplej pokursuje rowerem po mieście i spróbuje jakoś namierzyć... Wszelkie pomysły mile widziane. może moedm wsadzę do rozciętej puszki po piwie aby uzyskać kierunkową charakterystykę?

ToMasz

Data: 2012-02-22 21:13:19
Autor: dremka
berloo napisal:

Częstą praktyką jest to, że operatorzy
wysyłają do UKE wnioski o pozwolenia radiowe w paczkach np. 100-150
stacji [...]

Rzadką, tak może było kiedyś, opłata za 100 pozwoleń to nie jest już tak mała sumka i bez uzasadnienia nikt takich pieniędzy nie wyłoży...

--
dremka

Data: 2012-02-22 21:44:31
Autor: berloo
Aero2 BDI odbior w Warszawie
22.02.2012 21:13 dremka <fakemail_precz@zespamemfejm.pl> w wiadomości
<news:ji3i92$c0$1inews.gazeta.pl> napisał(a):

Rzadką, tak może było kiedyś, opłata za 100 pozwoleń to nie jest już tak mała sumka i bez uzasadnienia nikt takich pieniędzy nie wyłoży...

Skąd takie informacje? Operatorzy "komórkowi" działają w oparciu o
ogólnopolskie rezerwacje częstotliwości. Same opłaty za pozwolenia mają
charakter administracyjny i - w porównaniu z opłatami za rezerwacje - są
sprawami groszowymi dla tych firm. Niektórzy operatorzy potrafią nawet
wpłacić większe sumy "na zapas" na poczet przyszłych pozwoleń żeby
później nie bawić się z drobnymi opłatami co kilka tygodni.

Data: 2012-02-22 22:26:46
Autor: dremka
Aero2 BDI odbior w Warszawie
berloo napisal:

Skąd takie informacje?

Z pierwszej reki, niektorzy operatorzy licza sie z pieniedzmi...

Niektórzy
operatorzy potrafią nawet wpłacić większe sumy "na zapas" na poczet
przyszłych pozwoleń żeby później nie bawić się z drobnymi opłatami co
kilka tygodni.

I jest to dzialanie nieracjonalne, bo "bawienie sie" z drobnymi oplatami nie jest az tak uciazliwe, zeby wymagalo zamrazania ..set tysiecy na niewykorzystywane pozwolenia radiowe.

--
dremka

Data: 2012-02-22 22:35:00
Autor: berloo
Aero2 BDI odbior w Warszawie
22.02.2012 22:26 dremka <fakemail_precz@zespamemfejm.pl> w wiadomości
<news:ji3miq$efp$1inews.gazeta.pl> napisał(a):

I jest to dzialanie nieracjonalne, bo "bawienie sie" z drobnymi oplatami nie jest az tak uciazliwe, zeby wymagalo zamrazania ..set tysiecy na niewykorzystywane pozwolenia radiowe.

Najwyraźniej niektórzy operatorzy patrzą na ten temat inaczej.

--
Mateusz Berlik

Data: 2012-02-22 22:46:28
Autor: dremka
berloo napisal:

> [...]
> tysiecy na niewykorzystywane pozwolenia radiowe.

Najwyraźniej niektórzy operatorzy patrzą na ten temat inaczej.

Zgadzam się, acz uogólniając, ci, którzy robia wszytsko ASAP maja zazwyczaj mniej wolnej gotowki, niz ci, ktorzy stawiaja na ALAP, co ma pozniej rozne swoje konsekwencje biznesowe... Ot, kwestia podejscia do zarzadzania projektem.

--
dremka

Data: 2012-02-22 22:54:47
Autor: berloo
Aero2 BDI odbior w Warszawie
22.02.2012 22:46 dremka <fakemail_precz@zespamemfejm.pl> w wiadomości
<news:ji3nno$hho$1inews.gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Jeśli stawiasz kilkadziesiąt (niektórzy kilkaset) stacji w roku, to
zamrożenie kwoty odpowiadającej 1-2 stacjom to mały problem. Nie wiem
czy jakikolwiek wskaźnik płynności finansowej dużego operatora drgnąłby
po uwolnieniu/zamrożeniu takiej kwoty.

Data: 2012-02-23 00:07:44
Autor: dremka
berloo napisal:

[...]

Jasne, ale to nasuwa podejrzenie, ze rowniez w innych procesach jest w podobny sposob zamrazana gotowka i imho jest to podejrzenie uzasadnione. A w skali duzej firmy to juz ma znaczenie i wynikajace z tego inne oszczednosci, odbijaja sie na przyklad, a moze przede wszystkim na jakosci uslug...
A ze watek dotyczy czego innego, wiec dla mnie koniec tego "podwatku".

--
dremka

Data: 2012-02-22 22:30:03
Autor: Jakub Danecki
dremka wrote:
Rzadką, tak może było kiedyś, opłata za 100 pozwoleń to nie jest już
tak mała sumka i bez uzasadnienia nikt takich pieniędzy nie wyłoży...

Pamiętaj, że Aero2 wiesza swoje nadajniki na... BTSach Plusa. Często
wystarczy dołożyć trochę elektroniki - czasem nawet nie trzeba
modyfikować instalacji antenowej (choć wypadałaoby) i masz nadajnik Aero2
gotowy - tak powstała większość (z 500?) eNodeB Aero2 od września do
grudnia (największa rozbudowa sieci póki co).

Jakub

Data: 2012-02-23 00:12:01
Autor: dremka
> [...]

Aero2 gotowy - tak powstała większość (z 500?) eNodeB Aero2 od
września do grudnia (największa rozbudowa sieci póki co).

No i w tym wypadku wydatek jak najbardziej uzasadniony -> pozwolenia sa wykorzystywane. Zreszta z moich obserwacji wynika, ze Aero ma dosc niewiele "martwych" pozwolen.

--
dremka

Aero2 BDI odbior w Warszawie