Aero2 - zagubiona karta - koszty

Data: 2012-02-09 12:11:49
Autor: Halinke
Aero2 - zagubiona karta - koszty
Jakis czas temu wplacilem na konto Aero2 50 pln tytulem zabezpieczenia za karte SIM.
Karte otrzymalem ale gdzies ja schowalem a nie mam czasu szukac.
Na stronie aero wyczytalem ze duplikat mozna otrzymac za 20 pln.
Czy nadal pobierane jest 50 pln oplaty depozytowej?
Czy moze ta oplata jest mniejsza i moge te 20 zlotych wykorzystac z nadplaty?

Data: 2012-02-09 12:26:33
Autor: Jakub Danecki
Halinke wrote:
[...]

Dużo się zmieniło od tamtego czasu. Teraz np. kaucja wynosi 20 PLN -
spadek z 55 PLN. Zamówienie nowej karty oznacza zawsze wpłatę nowej
kaucji.

Czy moze ta oplata jest mniejsza i moge te 20 zlotych wykorzystac z
nadplaty?

Nie, w przypadku zagubienia/zniszczenia/utraty karty z winy klienta
kaucja (za kartę SIM) przepada w cało¶ci - niezależnie od jej wysoko¶ci i
okresu (przed 1.09.2011 czy po) wydania. Na tym polega kaucja zwrotna za
co¶.
Polecam srtykuł na ten temat:
http://jdtech.pl/2011/10/aero2-karta-sim-ulegla-uszkodzeniu-co-robic.html

Jakub

Data: 2012-02-09 14:48:23
Autor: Animka
W dniu 2012-02-09 13:26, Jakub Danecki pisze:
Halinke wrote:
[...]

Wysłałam im w styczniu wszystkie skany (w tym dowodu osobistego) i żadnego potwierdzenia mailem nie dostałam. Nie odbieraja telefonów na tej Lwowskiej. Coraz bardziej zaczynam się denerwować. Bedę musiała pofatygować się tam osobiście.

--
animka

Data: 2012-02-09 16:03:26
Autor: Amir
Aero2 - zagubiona karta - koszty
> Wysłałam im w styczniu wszystkie skany (w tym dowodu osobistego) i
żadnego potwierdzenia mailem nie dostałam. Nie odbieraja telefonów na tej Lwowskiej. Coraz bardziej zaczynam się denerwować. Bedę musiała pofatygować się tam osobi¶cie.

Dlaczego odesłała¶?, ta darmowa usługa tak wogole to działa, pytam z ciekawo¶ci
bo i tak mam w ramach abo play mam tyle GB, ze ich nie wykorzystuję nawet w 5%

pozdrawiam
AT

Data: 2012-02-09 21:48:31
Autor: TGor
On 2012-02-09 16:03, Amir wrote:

pozdrawiam
AT

Działa. Testowane stacjonarnie i na A1 od Gdańska do Torunia, DK10, DK7/S7 do Wawy itp.

--
Pozdr., TG
"Ty sam jeste¶ pomnikiem głupi szczylu."

Data: 2012-02-10 16:50:36
Autor: Amir
Aero2 - zagubiona karta - koszty

Działa. Testowane stacjonarnie i na A1 od Gdańska do Torunia, DK10, DK7/S7 do Wawy itp.

mozesz co¶ więcej opisać?
Jakie szybkosci realne, czasu dostępu, jakie usługi poblokowane?
Z jakich nadajnikow korzystaj± i w której technologii?
pozdrawiam
AT

Data: 2012-02-10 19:43:55
Autor: TGor
On 2012-02-10 16:50, Amir wrote:

mozesz co¶ więcej opisać?

Spróbuję.

Jakie szybkosci realne, czasu dostępu, jakie usługi poblokowane?

Realnie tyle, co pisz±, DO 256kbit (tak, kbit). Starcza do poczty i www. Za jaki¶ czas będzie 512 kbit i na tym się zatrzyma.

Z jakich nadajnikow korzystaj± i w której technologii?

Aero/Cyfrowy Polsat  - tu masz więcej: http://jdtech.pl/

To na pewno nie jest internet na miarę XXIw, ale jak się korzysta z podstawowych elementów sieci, wystarcza.

Nie wiem nic o zablokowanych usługach  - chyba, że chodzi CI o te na SIM (to karta tylko do internetu i dlatego min sprawia problemy w niektórych "modemach").

Data: 2012-02-11 18:19:45
Autor: Jakub Danecki
TGor wrote:
> Jakie szybkosci realne, czasu dostępu, jakie usługi poblokowane?
Realnie tyle, co pisz±, DO 256kbit (tak, kbit). Starcza do poczty i
www. Za jaki¶ czas będzie 512 kbit i na tym się zatrzyma.

Niestety - aż do końca działania usługi. Także jak już ruszy na LTE.

> Z jakich nadajnikow korzystaj± i w której technologii?
Aero/Cyfrowy Polsat  - tu masz więcej: http://jdtech.pl/

A dokładniej - z własnej sieci nadajników, choć ostatnio wieszaj± je już
tylko na masztach Plusa. Technologia - na razie UMTS 900 MHz, w
przyszło¶ci LTE w pa¶mie 2,6GHz, tryb TDD, kanał 50 MHz.

To na pewno nie jest internet na miarę XXIw, ale jak się korzysta z
podstawowych elementów sieci, wystarcza.

Ze względu na małe obci±żenie sieci ci±gle jeszcze działa często
(zwłaszcza w miastach) szybciej, niż usługi innych, "szybszych"
technologicznie operatorów. Np. w centrum wawy w wielu miejscach
transfery ci±głe i czasy dostępu s± często krótsze - zwłaszcza w czasie
szczytów komunikacyjnych.

Nie wiem nic o zablokowanych usługach

¦wiadczone usługi nie mog± się niczym różnić od komercyjnie dostepnych -
czyli nic nie jest blokowane, ale tak jak dla CP - nie da się nawi±zać
poł±czenia od strony Internetu do klienta mimo tego, że ci±gle korzystaj±
z zewnętrznych (a nie prywatnych, jak u innych opów) adresów IP.

- chyba, że chodzi CI o te na
SIM (to karta tylko do internetu i dlatego min sprawia problemy w
niektórych "modemach").

Blokada TS11 często psuje krew, ale jednak często da się problem
rozwi±zać. Więcej o tym wynalazku:

http://jdtech.pl/2011/09/aero2-wyjasnilo-na-czym-polega-problem-z-kartami-sim.html

Jakub

Data: 2012-02-12 14:05:22
Autor: ciekawski typek
Aero2 - zagubiona karta - koszty
Użytkownik "Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> napisał w wiadomo¶ci news:jh6bg0$dke$1inews.gazeta.pl...
[...]

Co to znaczy, że nie da się nawi±zać poł±czenia? Przecież ł±cze internetowe samo w sobie nie może być całkowicie jednostronne.
Rozumiem, że nie da się postawić na tym serwera, ale taki Teamviewer chyba będzie zadziała?

Data: 2012-02-12 21:30:45
Autor: Jakub Danecki
ciekawski typek wrote:
Co to znaczy, że nie da się nawi±zać poł±czenia? Przecież ł±cze
internetowe samo w sobie nie może być całkowicie jednostronne.

To znaczy, że ustawiony firewall nie pozwala na przej¶cie pakietu TCP/IP
z Internetu do użytkownika sieci, o ile nie pasuje on do nawi±zanego już
poł±czenia.
Innymi słowy - nie da się postawić serwera, bo żadne ż±dania otwieraj±ce
poł±czenia z takim serwerem nigdy do niego nie dojd±.

Rozumiem, że nie da się postawić na tym serwera, ale taki Teamviewer
chyba będzie zadziała?

Wszystkie usługi inicjowane od strony użytkownika działaj± normalnie.

Jakub

Data: 2012-02-12 18:54:18
Autor: TGor
On 2012-02-11 19:19, Jakub Danecki wrote:

¦wiadczone usługi nie mog± się niczym różnić od komercyjnie dostepnych -
czyli nic nie jest blokowane, ale tak jak dla CP - nie da się nawi±zać

W sumie niepotrzebnie się rozpisuję, skoro Ty tu jeste¶. Jak dobrze rozumiem postawienie serwera na Aero czy CP  - niedasie?

Data: 2012-02-12 21:31:52
Autor: Jakub Danecki
TGor wrote:
W sumie niepotrzebnie się rozpisuję, skoro Ty tu jeste¶.

Przepraszam, ale czasem zagl±dam takze tutaj :D

Jak dobrze
rozumiem postawienie serwera na Aero czy CP  - niedasie?

Nie da się. No chyba, że poci±gniesz sobie VPNa z miejsca, w którym nie
ma takich ograniczeń.

Jakub

Data: 2012-02-09 22:11:51
Autor: Jakub Danecki
Animka wrote:
Wysłałam im w styczniu wszystkie skany (w tym dowodu osobistego) i
żadnego potwierdzenia mailem nie dostałam.

Jedna osoba w BOK nie jest w stanie opędzlować wydawania kart i jeszcze
potwierdzeń. Po prostu tego nie praktykują.

Nie odbieraja telefonĂłw na
tej Lwowskiej.

Jedna osoba... zaraz, zaczynam się powtarzać :)

Coraz bardziej zaczynam się denerwować. Bedę musiała
pofatygować się tam osobiście.

Jeszcze czas. Patrz na tabelkÄ™. Termin "rozwiÄ…zania" masz jakoĹ› na
marzec, czy coĹ›?

Jakub

Data: 2012-02-10 23:25:49
Autor: Damian News
Aero2 - zagubiona karta - koszty
Witam,

Widzę że dobrze się orientujesz w sprawach Aero2 i mam do Ciebie małe pytanko

Zrobiłem mały błąd przy wypełnianiu wniosku a mianowicie złożyłem tylko jeden podpis, nie zauważyłem że na dole też trzeba się podpisać.
Wszystkie wymagane dokumenty dołączone i wysłane.
Czy odrzucÄ… taki wniosek i jeszcze raz bÄ™dÄ™ musiaĹ‚ to wysyĹ‚ać czy moĹĽe od razu to wysalać jeszcze raz albo tylko skan tego podpisanego wniosku  dosĹ‚ać im e-mailem.

Pozdrawiam
Damian

Data: 2012-02-11 15:46:53
Autor: Jakub Danecki
Damian News wrote:
Widzę że dobrze się orientujesz w sprawach Aero2 i mam do Ciebie małe
pytanko

Powiedzmy - mam co nieco informacji, ale wyroczniÄ… nie jestem :)

Zrobiłem mały błąd przy wypełnianiu wniosku a mianowicie złożyłem tylko
jeden podpis, nie zauważyłem że na dole też trzeba się podpisać.
Wszystkie wymagane dokumenty doĹ‚Ä…czone i wysĹ‚ane.  Czy odrzucÄ… taki
wniosek i jeszcze raz będę musiał to wysyłać czy może od razu to
wysalać jeszcze raz albo tylko skan tego podpisanego wniosku  dosĹ‚ać im
e-mailem.

Mogą odrzucić i nic nie powiedzieć. Wyślij jeszcze raz pocztą (jeżeli
taką procedurę wybrałeś) normalnie podpisany prawidłowo wniosek np. z
dołożoną karteczką "wysłane drugi raz - w poprzedniej zabrakło podpisu"
czy jakoś tak - staraj się im ułatwić pracę.

Jakub

Data: 2012-02-11 20:21:18
Autor: Damian News
[...]

OK. No trudno za błędy się płaci :(
Tak wysłałem pocztą ale wniosek wypełniłem on-line. Czy mogłem to wysłać inaczej niż tradycyjną pocztą tzn. zeskanować wniosek, dowód i wysłać na e-maila ?

Pozdrawiam i dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń.

Data: 2012-02-11 20:12:13
Autor: Jakub Danecki
Damian News wrote:
OK. No trudno za błędy się płaci :(

Nie jest aż tak źle, ale będą to dłużej trawić z pewnością.

Tak wysłałem pocztą ale wniosek wypełniłem on-line. Czy mogłem to
wysłać inaczej niż tradycyjną pocztą tzn. zeskanować wniosek, dowód i
wysłać na e-maila ?

Procedura zamawiania z odbiorem pocztowym nie przewiduje innej metody
przesłania oryginału wniosku. Polskie prawo z resztą też :)

Pozdrawiam i dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń.

Wydaje mi się, że to jedyne skuteczne wyjście bez osobistego stawienia
siÄ™ na Lwowskiej w Wwie.

Jakub

Data: 2012-02-11 21:33:47
Autor: Animka
W dniu 2012-02-11 21:12, Jakub Danecki pisze:
Damian News wrote:
[...]

Ja nie dostałam maila potwierdzającego, a moje dokumenty mailem poszły :-(

ZamĂłwienie tradycyjne:
Wypełnij czytelnie zamówienie na Bezpłatny Dostępu do Internetu wpisując wszystkie wymagane informacje zgodne ze stanem faktycznym (jedynie kompletnie wypełniony i zawierający prawdziwe dane formularz będzie podstawą udostępnienia Bezpłatnego Dostępu do Internetu) – link do aktualnego od 01.09.2011 wniosku plik PDF
Wpłać na konto o numerze: 24 1680 1248 0000 3000 1872 7122 - Depozyt w wysokości 20 zł (kwota obowiązuje od 01 września 2011 r.) – w tytule przelewu podaj poniższą informację Depozyt za kartę SIM BDI …(numer PESEL dla obywateli RP lub numer paszportu dla obywateli innych państw)
Wyślij skan wypełnionego formularza i potwierdzenie wpłaty Depozytu na adres: bok@aero2.pl
Czekaj na e-mail z Biura Obsługi Klienta informujący o terminie odbioru karty SIM
Po otrzymaniu e-maila przyjdź do Biura Obsługi Klienta w godz. 13.00 – 17.00 (poniedziałek - wtorek, czwartek - piątek) z oryginałem (wcześniej wysłanego) formularza, potwierdzeniem wpłaty Depozytu i kserokopią dokumentu tożsamości (zgodnie z par 5.1 Regulaminu). Informujemy, że w środy karty SIM nie są wydawane.
Korzystanie z Usługi jest możliwe wyłącznie po zainstalowaniu karty SIM w Urządzeniu telekomunikacyjnym określonym w Regulaminie

  Copyright aero2 Sp. z o. o. 2010. All rights reserved.  Design by Lemon IT  Created by  Webstruments.pl

http://www.aero2.pl/bdi-1.html

--
animka

Data: 2012-02-12 11:52:56
Autor: Jakub Danecki
Animka wrote:
Ja nie dostałam maila potwierdzającego, a moje dokumenty mailem poszły
:-(

Potwierdzenia otrzymania dokumentów nie potwierdzają. Tylko wysłanie
karty SIM.

Jakub

Data: 2012-02-12 14:10:44
Autor: ciekawski typek
Aero2 - zagubiona karta - koszty
Użytkownik "Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> napisał w wiadomo¶ci news:jh0e1o$ljl$1inews.gazeta.pl...
Halinke wrote:
[...]

Nie wiesz może czy blokuj± zagubione karty? Kolega już ma sima Aero2, ale rzadko z niego korzysta, a mi by się przydał tylko oczekiwanie jest koszmarne. Co by było gdyby np "zgubił" kartę oddaj±c/sprzedaj±c mnie i zamówił sobie drug±?

Data: 2012-02-12 18:39:11
Autor: Damian News
[...]

To niech pożyczy Ci swoja kartę a Ty zamówisz dla siebie a potem mu oddasz i po sprawie. Pewnie okres oczekiwania będzie podobny.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-12 19:54:16
Autor: Jakub Danecki
ciekawski typek wrote:
[...]

W celu zamówienia drugiej karty musisz wysłać informację na temat
pierwszej, a następnie zamówić now± kartę - stara powinna być blokowana,
ale nikt nie raportował dotychczas takiej sytuacji. Po pierwsze
oczekiwanie jest takie samo, jak przy zamówieniu normalnym, a po drugie
now± kartę można zamówić tylko dwa razy. Więcej napisałem o tym tutaj:
http://jdtech.pl/2011/10/aero2-karta-sim-ulegla-uszkodzeniu-co-robic.html

Będę to trenował w najbliższym czasie z jednym znajomym.

Jakub

Data: 2012-02-13 16:35:42
Autor: ciekawski typek
Aero2 - zagubiona karta - koszty

Użytkownik "Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> napisał w wiadomo¶ci news:jh95d7$frp$1inews.gazeta.pl...
ciekawski typek wrote:
[...]

Sytuacje mog± być różne:
-bo kto¶ jest nielegalnym imigrantem
-jest poszukiwany
-nie ma dowodu
-nie ma meldunku
-bo nie chce podawać danych
Pytanie po prostu: czy blokuj± zagubione i "zagubione" karty, daj znać.

Data: 2012-02-14 14:07:18
Autor: Jakub Danecki
ciekawski typek wrote:
Sytuacje mog± być różne:
-bo kto¶ jest nielegalnym imigrantem

Jeżeli tylko posiada paszport, który wygl±da na autentyczny - dostanie
kartę. Wizy nikt mu nie będzie sprawdzał.

-jest poszukiwany

Nie będ± tego sprawdzać.

-nie ma dowodu

Potrzebny jest jakikolwiek ważny dokument tożsamo¶ci. Ksi±żeczka
wojskowa też powinna wystarczyć, choć nie próbowałem :)

-nie ma meldunku

Nie musi.

-bo nie chce podawać danych

To nie dostanie karty. To jest warunek regulaminowym

Pytanie po prostu: czy blokuj± zagubione i "zagubione" karty, daj znać.

Dowiem się jak rozpatrz± wniosek znajomego o wydanie wtórnika zagubionej
karty. Oczekuj odpowiedzi na jdtech.pl i tutaj - w ci±gu... 30 dni. W
regulaminie pisz±, że najpierw blokuj±, a dopiero potem wydaj±.

Jakub

Aero2 - zagubiona karta - koszty