Afera sondaĹźowa: 55% dla Hołowni. ZałoL_s–ÜÉȞ–FŹ˘wZs–ÜŁ âÂĚíi¸ž‘ŠÝÉÖ­

Data: 2020-06-17 01:34:21
Autor: Lord Donald
Afera sondaĹźowa: 55% dla Hołowni. ZałoL_s–ÜÉȞ–FŹ˘wZs–ÜŁ âÂĚíi¸ž‘ŠÝÉÖ­
Afera sondażowa: 55% dla Hołowni. Założycielka sondażowni w sztabie kandydata

Dziś sondażownia Maison & Partners opublikowała dwa sondaże. Pierwszy, zawierający sześciu najważniejszych kandydatów. Drugi, dotyczący poparcia w drugiej turze. Sondażownia, jest równie problematycznym ośrodkiem badania opinii publicznej, co CBOS czy Social Changes. Założycielka oraz badaczka M&P, Dominika Maison, jest bowiem członkinią sztabu Szymona Hołowni. Jej sondażownia zaś jest jedyną, która w niewiadomy sposób zawyża wyniki tego kandydata.

Pierwsza tura wygląda raczej normalnie. Wyniki zbliżone są bowiem do innych sondaży. Trzaskowskiego i Dudę dzieli wyłącznie 9 punktów procentowych.

https://pbs.twimg.com/media/Eanzb8FXgAU73KU?format=jpg&name=small

Problematyczna zdaje się być jednak druga tura. Maison & Partners przygotowało dwa scenariusze. W jednym Trzaskowski minimalnie wygrywa z urzędującym prezydentem. W drugim zaś, Hołownia otrzymałby prawie 55%, co wydaje się być mało prawdopodobne.

[...]

Hołownia we wszystkich badaniach notuje coraz niższe wyniki, kosztem wzrostu kandydata Koalicji Europejskiej.

Sondaż został przeprowadzony w dniach 12-15 czerwca na próbce 1 055 osób. Metodą badania było CAWI.

https://wpunkt.online/polska/55-dla-holowni-zalozycielka-sondazowni-w-sztabie-kandydata/

POwcy niczego się nie nauczyli, znów przepłacają tworząc egzotyczne sondaże. Żrą już się nawet między sobą POwskie świnie z dwóch POwskich sztabów, jedni od Trzaskowskiego drudzy od Hołowni. Pożarli się o koryto do, którego i tak żaden z nich się do niego nie dopcha.

Data: 2020-06-16 21:33:00
Autor: Bruno Brunowski
Afera sondażowa: 55% dla Hołowni. Założycielka sondażowni w sztabie kandydata
A jak CBOS czy Socjal Changes zawyża na rzecz Dudy, to nie ma afery.

--
Bruno

Data: 2020-06-17 07:47:51
Autor: A. Filip
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
A jak CBOS czy Socjal Changes zawyża na rzecz Dudy, to nie ma afery.

A zawyżają "w granicach przyzwoitości"?

Mnie najbardziej bawi jak dziennikarzyny się podniecają zmianami
poparcia na poziomie 1% gdy (deklarowany) "błąd pomiaru" dobrego sondażu
to 3% na tańszego (np. telefonicznego) to 6%.
[ Coś ala na 95% błąd pomiaru jest niższy niż 3% - czyli nawet jak nic
nie spierdolą to 1 sondaż na 20 ma większy błąd ]

Zresztą mądrość polityków o sondażowniach to "czyj sondaż tego wynik" :-)
Sondażownie niby zebrały się do kupy żeby się dobrać do "czarnych owiec"
brukających opinię (wszystkim) sondażowniom czy mają to w dupie?

Poważne przedwyborcze traktowanie sondaży to "a w jakich okolicach
wyniki podaje większość stada baranów/sondażowni" - praktycznie nie
liczy się jeden sondaż ale kilka i trend "uśrednionych" wyników.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!

Data: 2020-06-18 22:46:47
Autor: Pisiorowy Escobar
w <anfi+7wg0z1a4cf-k6h3@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
> A jak CBOS czy Socjal Changes zawyża na rzecz Dudy, to nie ma afery.

A zawyżają "w granicach przyzwoitości"?

nieogarze, wg cbos prezydentem warszawy jest bylejaki

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2020-06-19 00:28:22
Autor: A. Filip
Pisiorowy Escobar <presidento@goverment.ec> pisze:
> [...]

A zawyżają "w granicach przyzwoitości"?

nieogarze, wg cbos prezydentem warszawy jest bylejaki

To podaj linka na to jakie podawali wyniki sondażu w porównaniu do
innych sondaży i wyników wyborów.
Porządne sondażownie podają jasno i wprost _deklarowany_ błąd pomiaru
ala "na 95% błąd pomiaru jest mniejszy od 3%".

A siup jak to w USA w sondażach wygrała Clinton też warto pamiętać.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-06-19 12:48:43
Autor: Pisiorowy Escobar
w <anfi+sdus34z0sf-k6i4@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

Pisiorowy Escobar <presidento@goverment.ec> pisze:

> nieogarze, wg cbos prezydentem warszawy jest bylejaki

To podaj linka na to jakie podawali wyniki sondażu w porównaniu do
innych sondaży i wyników wyborów.

nieogarze, było oglądać geobbelsa to byś widział codziennie

Porządne sondażownie podają jasno i wprost _deklarowany_ błąd pomiaru
ala "na 95% błąd pomiaru jest mniejszy od 3%".

nieogarze, podawali wyniki dla 2 tury, do której nawet nie doszło
więc o jakich 3% pierdolisz jak w 2 turze byłoby ze 30%

A siup jak to w USA w sondażach wygrała Clinton też warto pamiętać.

nieogarze, clinton zdobyła więcej głosów

Data: 2020-06-17 10:45:38
Autor: z
W dniu 2020-06-17 o 06:33, Bruno Brunowski pisze:
A jak CBOS czy Socjal Changes zawyża na rzecz Dudy, to nie ma afery.

To odzwierciedla rzeczywistość bo PiS zawsze był w sondażach niedoszacowany. PSIPADEK ;-)

Data: 2020-06-17 11:24:28
Autor: Lord Donald
A jak CBOS czy Socjal Changes zawyża na rzecz Dudy, to nie ma afery.

Efekt jest taki srajdaczku, bez znaczenia jak ostatecznie posrał się ze złości to akurat CBOS ma najtrafniejsze sondaże z wynikami wyborów. Ale co tak dzban jak ty może zrozumieć, skoro po 25 latach rządów PO nadal im wierzysz i na nich głosujesz. Zapewne jeszcze twoje dzieciaczki i żoneczka mają plan zakupów kiedy to im wypłacą te 100mln waszego Bolka. Po prostu za głupi jesteście aby wyciągnąć wnioski, wiec siedzisz pajacu i wierzysz tej swojej PO, mimo że wygnali cię do fryca gdzie nosisz cegły na budowie za czapkę centów, w dodatku kichy tam w podzięce nastawiasz. kiedy to my twoją rodzinę w kraju utrzymujemy z naszych podatków. Więc dalej wierzysz w wymyślane sondaże, które nigdy nie miały poparcia w rzeczywistości z jakiś POwskich sondażowni. Problem srajdaku jest taki, że wy folksdojcze chcecie wierzyć PO, bo dla was Polskość to nienormalność brzemię jak pisał wasz guru, to co wierzycie to właśnie nowa religia jesteście jak sekta folksdojczów. Ostatecznie z wami nie ma sensu dyskutować o faktach. bo u was są tylko szwabskie dogmaty które wyznajecie i co wam srają do łbów w tym waszym TVN, GW, itp...

Data: 2020-06-17 02:35:01
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 17 czerwca 2020 11:24:29 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:
> A jak CBOS czy Socjal Changes zawyża na rzecz Dudy, to nie ma afery.
> Efekt jest taki srajdaczku, bez znaczenia jak ostatecznie posrał się ze złości to akurat CBOS ma najtrafniejsze sondaże z wynikami wyborów.

Jednak łżeć to też trzeba umieć. Wybory 2019:
"Niechlubnym liderem jest tu CBOS i suma błędów w wysokości 15,73 pkt proc."

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/wyniki-wyborow-ktory-sondaz-najlepiej-je-przewidzial/k8s500v

--
Bruno

Data: 2020-06-17 13:01:43
Autor: Lord Donald
[...]

No i sam widzisz PiS jest zawsze nie doszacowany. Więc zaora was srajdaczku w pierwszej turze. Oczywiście będzie wtedy kwik, bo jak oszukali, przecież wasze opłacone sondaże IBRiS, przez niemiecką WP i inne wasze egzotyczne sondażownie dawali wam wygraną. I znów polecicie do frał Angeli aby ruszyła machinę sankcji w UE.

Data: 2020-06-17 04:43:19
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 17 czerwca 2020 13:01:44 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:

> "Niechlubnym liderem jest tu CBOS i suma błędów w wysokości 15,73 pkt proc."
> No i sam widzisz PiS jest zawsze nie doszacowany.

Ty to jednak niepełnosprytny jesteś. Większości sondaży PiS był przeszacowany:
PiS KO Lewica PSL-KP Konfederacja Błąd łączny
Wynik wyborów 43,59 27,4 12,56 8,55 6,81
IBRiS   47 25 15,7 6,6 5,3 12,36 pkt proc.
Indicator 47,02 26,91 13,3 7,23 4,92 7,87 pkt proc.
Kantar 43,48 28,26 13,04 7,61 7,61 3,19 pkt proc.
Estymator dla DoRzeczy.pl 48,2 25,3 14,1 6,8 4,9 11,91 pkt proc.
Social Changes dla wPolityce.pl 47,3 24,4 16,2 6,1 6 13,61 pkt proc.
Pollster dla "SE" 45,38 27,22 14,33 6,99 4,65 7,46 pkt proc.
CBOS 46 19 9 8 6 15,73 pkt proc.

Data: 2020-06-19 20:42:20
Autor: Lord Donald
[...]

Jak co wybory. A na końcu zasadzali Polacy wam kopa. Ciekawe dlaczego?

Data: 2020-06-17 04:46:39
Autor: Bruno Brunowski
Afera sondażowa: 55% dla Hołowni. Założycielka sondażowni w sztabie kandydata

> "Niechlubnym liderem jest tu CBOS i suma błędów w wysokości 15,73 pkt proc."
> No i sam widzisz PiS jest zawsze nie doszacowany.

Ty to jednak niepełnosprytny jesteś. W sondażach tuz przed wyborami 2019 PiS był PRZESZACOWANY:

[...]

Estymator 48,2 25,3 14,1 6,8 4,9 11,91 pkt proc.
Social Changes 47,3 24,4 16,2 6,1 6 13,61 pkt proc.
Pollster 45,38 27,22 14,33 6,99 4,65 7,46 pkt proc.
CBOS    46 19 9 8 6 15,73 pkt proc.

--
Bruno

Data: 2020-06-18 22:47:21
Autor: Pisiorowy Escobar
w <rccngb$184b$1@gioia.aioe.org>, Lord Donald <ldont@dojcze.de> napisał(-a):

bez znaczenia jak ostatecznie posrał się ze złości to akurat CBOS ma najtrafniejsze sondaże z wynikami wyborów.

czyli prezydentem warszawy jednak jest byle-jaki ??

wstawaj durniu zesrałeś się !!

Data: 2020-06-18 01:57:24
Autor: Konopny Nespresso
Afera sondażowa: 55% dla Hołowni. Założycielka sondażowni w sztabie kandydata
użytkownik Lord Donald napisał:

Dziś sondażownia Maison & Partners

Ważne że kaska spływa za/na sondaże:)

Aj waj.

I jaka nowoczesna nazwa, tak amerykańska, a nie jakaś polska typu sondażex czy licz-pol.

Afera sondaĹźowa: 55% dla Hołowni. ZałoL_s–ÜÉȞ–FŹ˘wZs–ÜŁ âÂĚíi¸ž‘ŠÝÉÖ­