Africa vs V-strom

Data: 2009-12-14 14:10:20
Autor: fiodor
Africa vs V-strom
Cze dzieciaczki
Wiem, że był niedawno wątek africa vs trampek, ale ja mam
zestawienie jak w temacie.
Motocykle są "preclowe" a kierowników znam już jakiś czas.
Osobiście jestem czoperowy ale po dość sporej przerwie
w jeździe postanowiłem polatać czymś innym.
No i oko zawiesiłem na tych dwóch.
Dylemat mam taki że oba są w podobnej cenie,
ale rocznikowo AT '99 - DL 1000 '03
Przebieg AT ma zdecydowanie większy, a z wyposażenia na centralke
DL 1000 ma kuferek i wyższą szybe.
Przewiduję większość jazdy po mieście no i czasem jakaś traska
(ale nie żadna Mołdawia czy Kirgistan -choć to napewno piękne kraje)
no i extreme w terenie raczej mi nie grozi.
Powoli skłaniałem się ku DL1000 ale po kilku rozmowach z afrykanerami
i nie tylko mam wątpliwości.

Proszę o jakieś rady czy wskazówki.
pozdrovki
fiodor

Data: 2009-12-15 17:36:20
Autor: Tmek
Africa vs V-strom
fiodor wrote:
[...]

6

Suzuki jest niskie, w teren malo to sie nadaje, na asfalt jak najbardziej.

pzdr
Tmek

Data: 2009-12-15 17:57:50
Autor: KJ Siła Słów
Africa vs V-strom
fiodor pisze:

Przewiduję większość jazdy po mieście no i czasem jakaś traska
(ale nie żadna Mołdawia czy Kirgistan -choć to napewno piękne kraje)

DL.

Za to AT moglbys wjechac w trakcie wycieczek w rozne miejsca ktorych z DL nawet nie zobaczysz.
Ale AT i bezdroza to dobry pomysl dopiero jak pokatujesz w terenie czyms lzejszym.

KJ

Data: 2009-12-15 12:41:52
Autor: fiodor
Africa vs V-strom
cze dzieciaczki

Ale AT i bezdroza to dobry pomysl dopiero jak pokatujesz w terenie czyms
lzejszym.

KJ

Pisząc, że extreme w terenie mi nie grozi, miałem na myśli
ze raczej nie bede sie zapuszczał dalej niż kilka metrów od asfaltu.

Liczę na jakieś wskazówki od Was co kupić do preferowanego w
poprzednim poście rodzaju jazdy.

pozdrovki
fiodor

Data: 2009-12-16 08:14:39
Autor: Kefir
Africa vs V-strom
Elou!
"fiodor" <pawel.fiodorow@wp.pl> wrote in message news:e59176da-6823-40ab-b64c-c14c37cd4c7ek17g2000yqh.googlegroups.com...
cze dzieciaczki

[...]

Ja, ja wiem: motocykl!
Fidor, prooosze Cie ;) posadz tylek i zrob kolko na tych ktore Cie potencjalnie interere a na ktorych jeszcze nie siedziales.
Od siebie dodam: nie chcialbym DL-a lecz musze mu przyznac: jest duzo bardziej gleboodporny niz na to wyglada ;) Afyka: problemy z elektryka ma rozgryzione do ostatniego szczegolu ;) Poza pompa paliwowa i ladowaniem moto niemalze niesmiertelne. Nie kazdy polubi jednak np wibracje na kierownicy. Acha: porownaj ceny opon, zestawow napedowych itp.

Data: 2009-12-16 09:04:04
Autor: newrom
Africa vs V-strom
On Wed, 16 Dec 2009 08:14:39 +0100, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl>
wrote:

Elou!

ehlo :)

[...]

Afryka przy takim uzytkowaniu jak opisal jest bez sensu. A zestawy
naprawcze do pompy mozna kupic za pare dych w w larsou. pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-12-16 01:07:17
Autor: fiodor
Africa vs V-strom

Afryka przy takim uzytkowaniu jak opisal jest bez sensu. A zestawy
naprawcze do pompy mozna kupic za pare dych w w larsou.

dlaczego bez sensu?
to jest moto tylko w teren?

fiodor

Data: 2009-12-16 11:13:48
Autor: newrom
Africa vs V-strom
On Wed, 16 Dec 2009 01:07:17 -0800 (PST), fiodor
<pawel.fiodorow@wp.pl> wrote:

dlaczego bez sensu?
to jest moto tylko w teren?

na asfalcie dl sobie lepiej radzi.

pozdr
newrom

Data: 2009-12-16 11:54:40
Autor: KJ Siła Słów
Africa vs V-strom
fiodor pisze:

dlaczego bez sensu?

Bo i cóş wnosi Afryka w przypadku jazdy czysto po asfalcie ?
IMO nic.

W przypadku polskich asfaltow juz conieco wnosi z uwagi na zawias.
Ale mocy i hamowania na niektore sytuacje asfaltowe mogloby byc wiecej.

Dla mnie mozesz kupic Afryke, tylko wtedy do kompletu wez karnet na wycieczki z Felinim.
On Ci pokaze do jakiej turystyki sie kupuje Afryke.
I na 99,9% Ci sie to spodoba, ale to bedzie calkiem inne niz to co znasz.

KJ

Data: 2009-12-16 12:01:06
Autor: huck
Africa vs V-strom

Uzytkownik "fiodor" <pawel.fiodorow@wp.pl> napisal w wiadomosci news:3456e5d3-15ce-4a3f-a5ae-39dc6fdf689ao19g2000vbj.googlegroups.com...

[...]

tak jak ty chcesz z tego korzystac to mi wyglonda na ostry lans
kilka kilometrów od anzwaltu to ja sie pana panie czopkiem z dwumetrowym zawiasem zapuszczam vide w tem roku pustynia syryjska
na 5 metrów od asfaltu to v-storm
pozdro
huck

Data: 2009-12-22 06:52:51
Autor: lesor
Africa vs V-strom
On 16 Gru, 12:01, "huck" <280...@wp.pl> wrote:
Uzytkownik "fiodor"  napisal:

> [...]

kilka kilometrów od anzwaltu to ja sie pana panie czopkiem z dwumetrowym
zawiasem zapuszczam vide w tem roku pustynia syryjska

Czyli czoper jest ta prawdziwa U(J)M...
Pamietam, jak klint istłud czoperem po gorach jechal. ;)

--
pozdrawiam, lesor

Data: 2009-12-22 21:14:35
Autor: Tmek
Africa vs V-strom
Uzytkownik "fiodor"  napisal:

[...]

Co tam gory.
Kiedys po poligonie i bagnach czyms takim jezdzilem :)

pozdro
Tmek

Data: 2009-12-16 11:34:44
Autor: Kefir
Africa vs V-strom
Elou!
<newrom@spamcom.com> wrote in message news:b15hi5l4p98d97lhfnvc67ehf29pedb6t44ax.com...
On Wed, 16 Dec 2009 08:14:39 +0100, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl>
wrote:

Elou!

ehlo :)

[...]

Chcialem by kolega byl, losiu hydropneumatyczny, szczesliwy ;) Oczywiscie, skoro sie juz upiera przy takim, anie innym, wyborze. To i tak duzy postep po czopku.

Data: 2009-12-16 12:04:17
Autor: huck
Africa vs V-strom

Użytkownik "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> napisał w wiadomości news:hgad46$l67$1news.onet.pl...
Elou!
<newrom@spamcom.com> wrote in message news:b15hi5l4p98d97lhfnvc67ehf29pedb6t44ax.com...
On Wed, 16 Dec 2009 08:14:39 +0100, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl>
wrote:

Elou!

ehlo :)

[...]

kef
do tego co kce kolega robic to moze byc wszytko czopek tyż
zreszta na czopku trza umiec jezdzic
pozdroo ;-)
huck

Data: 2009-12-16 03:49:18
Autor: Lukasz Baranski
Africa vs V-strom
On 16 Gru, 12:04, "huck" <280...@wp.pl> wrote:
kef
do tego co kce kolega robic to moze byc wszytko czopek tyż
zreszta na czopku trza umiec jezdzic
pozdroo ;-)
huck

aaale Fiodor sprecyzowal 2 konkretne motocykle. Deauvilka tez
jezdzilem po blocie, piachu i nieujezdzonej trawie po zboczu. Ale nie
o to chodzi, nie odchodzmy od tematu. Mimo, ze z tymi dwoma moto mam
male doswiadczenie, siedzialem na obydwu i V-Strom jest wygodniejszy
niz Afryka w wersji ze standardowa kanapa. Ale jest tez jakis taki
bardziej plastikowy. No i ten nieszczesny garnek blisko ziemi. IMO na
asfalt bedzie lepszy V-Strom, tym bardziej jesli ma to byc DL1000 -
98km vs 60km Afryki. Lepszy but. Ale poza asfaltem  - Afryka...

Pozdro,

--
Lukasz B
(jeszcze) NT650V, WAW

Data: 2009-12-16 13:13:36
Autor: huck
Africa vs V-strom

Użytkownik "Lukasz Baranski" <gorry@o2.pl> napisał w wiadomości news:195a6115-5d7c-4ecf-a9e3-d3075ca12644f20g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

no własnie o to chodzi

 do tego co fiodor chce robic to akurat afri potrzebna nie jest
pzdr

Data: 2009-12-16 13:56:45
Autor: newrom
Africa vs V-strom
On Wed, 16 Dec 2009 11:34:44 +0100, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl>
wrote:

Elou!

Helu!

Chcialem by kolega byl, losiu hydropneumatyczny, szczesliwy ;)

I zapomniales dodac ze podachowaniowy ;P

Oczywiscie, skoro sie juz upiera przy takim, anie innym, wyborze. To i tak duzy postep po czopku.

Nie wiem czy postep, nie chce rozpetywac wojny, niech se kazdy uwaza
jak mu sie podoba.
Mnie sie rozchodzi ze  z tych dwoch, wymienionych w temacie to bralbym
deela.

pozdr
newrom posiadacz AT.

Data: 2009-12-16 14:31:19
Autor: Kefir
Africa vs V-strom
Elou!
<newrom@spamcom.com> wrote in message news:54mhi5lvjo4i0jl9gu3n4emi19aavq0f414ax.com...
On Wed, 16 Dec 2009 11:34:44 +0100, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl>

Chcialem by kolega byl, losiu hydropneumatyczny, szczesliwy ;)

I zapomniales dodac ze podachowaniowy ;P

Wtedy musialbym, psujac Amilowa reputacje, dodac ze z nie naruszonym telem ;)

[...]

No mnie sie podoba. A co, kupujesz czopka?

Mnie sie rozchodzi ze  z tych dwoch, wymienionych w temacie to bralbym
deela.

Zmuszony do uzytkowania ktoregos z w/w bez alternatywnego wyboru oraz na wlasny koszt, szybciej przymusilbym sie do AT.

Data: 2009-12-16 06:00:37
Autor: fiodor
Africa vs V-strom
Widzę, że powoli dochodzimy do punktu dyskusji,
w którym "moja racja jest bardziej mojsza od twojej"

Chciałem zaczerpnać Waszej opinii o wspomnianych motocyklach,
ich danych elsploatacyjnych i ogólnego wrażenia z jazdy.

Niemniej jednak dziękuję za zabranie głosu :)

pozdrovki
fiodor

Data: 2009-12-16 15:07:50
Autor: Kefir
Africa vs V-strom
Elou!
"fiodor" <pawel.fiodorow@wp.pl> wrote in message news:8be467c6-db25-432c-8f36-f870866f238dr1g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

Do kogo te alibi, he? ;)

Data: 2009-12-16 15:46:06
Autor: KJ Siła Słów
Africa vs V-strom
fiodor pisze:

Niemniej jednak dziękuję za zabranie głosu :)

Ja pierdole, jaka ksiezniczka na kup(n)ie moto.

KJ

Data: 2009-12-26 15:07:23
Autor: Gawron
Africa vs V-strom
On 16 Gru, 15:00, fiodor <pawel.fiodo...@wp.pl> wrote:

No i co kupiles?
Pozdr
Gawron
AT

Data: 2009-12-16 16:47:29
Autor: newrom
Africa vs V-strom
On Wed, 16 Dec 2009 14:31:19 +0100, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl>
wrote:

Elou!

Halu!

Ej, jak napisze ze nie wiem o co chodzi to bedziesz sie smiac ? :)

No mnie sie podoba. A co, kupujesz czopka?

Nie, ale zara sie dyskusja przesunie w strone 'a na czoperze sie da' i
skonczy sie na 'jestes gupi,tylko maszyna z milijonem niutonokoni i
litrem albo dwoma'.
Chociaz dobry czoper nie jest zly, jak mocno pochromowany to ulatwia
lowy. Czasami wrecz z polowania robiac swiniobicie ;)

Zmuszony do uzytkowania ktoregos z w/w bez alternatywnego wyboru oraz na wlasny koszt, szybciej przymusilbym sie do AT.

I pomyslec ze to ja mam AT :-D

pozdr
newrom

Data: 2009-12-15 20:13:18
Autor: Karambol
Africa vs V-strom

Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości news:hg8fr7$310$1nemesis.news.neostrada.pl...
fiodor pisze:

[...]

Sluszna uwaga.

--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E

Data: 2009-12-16 21:54:10
Autor: Ern
Africa vs V-strom
[...]

Cze,

Afryką nie latałem. DL1000 też nie.
Ale nawinąłem prawie 20kkm małym DLem :)
W tym roku byliśmy z żoną w Rumunii - głównie asfalty lepszej lub gorszej kategorii, trasa Transfogarska oraz trochę szutrów (między innymi część trasy transalpine 67C! (kładą asfalt 'na potęgę')).
Mały DL spisał się tutaj znakomicie - choć czasami muszę przyznać brakowało mocy (w końcu dwie osoby + 3 pełne kufry).
W zeszłym roku objechaliśmy z żoną nasze piękne wybrzeże Bałtyku starając się trzymać jak najbliżej brzegu. Często, gęsto jechaliśmy po szutrach, kocich łbach itp - nie po ciężkim terenie. Mały DL - spoko.

W ciężki teren bym się nim na pewno nie wybrał, ale szutry czy leśne dróżki (kiedy nie ma dużego błota) - bez problemu.

Aaaa - i co dzień (oprócz zimy) wykorzystuję DLa jako środek transportu do pracy - 35 km w jedną stronę do W-Wy - w korkach też jakoś daje radę (choć ThunderCat był w tym lepszy).

No i to 'symboliczne' spalanie z takich wypraw - około 4,5 litra :)

Pzdr,

Ern

Data: 2009-12-18 19:29:56
Autor: Wieca
Africa vs V-strom
fiodor pisze:
[...]

Rozumiem że wybierasz między Africa Twin a DL 1000 ? To źle formułujesz pytanie. Motocykle zupełnie innych klas. DLa raczej należy porównywać z Varadero.

O Afryce się nie wypowiem, bo nie jeździłem. Co do DLa - bierz i nie marudź. W terenie lekko ciężkim daje radę, nie łamie się od byle czego, 220 licznikowe leci, nie ma różnicy co do jazdy solo/z plecaczkiem/załadowany po dach. Idzie na gumę z gazu.
Przyspieszenia wystarczające, mocny dół (jak to V-ka), trochę dziwnie chodzi w winklach - wysoko środek ciężkości więc zapomnij o schodzeniu na kolano. Stabilny na suchym, na mokrym potrafi odjechać tyłem jak za mocno odkręcisz.
Jak pisałem - wbrew pozorom daje radę w terenie. KTM to to nie jest, ale jeździłem nim po łąkach, błotach i po lesie. Spoko. Nieszczęsną chłodnicę oleju dość dobrze chroni wydech, a moto mimo masy jest dobrze wyważone. Przy tego typie zabawy najważniejsze są i tak opony.

Regulacja zaworów po 24 tysiącach, co 6tys wymiana oleju. Zajebiste światła. Wygodny zarówno dla kierowcy jak i dla pasażera. Nie psuje się chyba, przynajmniej nic nie wiem na ten temat, ale w sumie nie śledzę. U mnie bangla.

Z wad - spora masa, ale łatwa do opanowania. Spalanie - sporo zależy od stylu jazdy - u mnie około 8l/100, ale spotkałem gości którym liter palił 6. Nie robi stoppie - za długi. W mieście wymaga zimnej krwi i należytej oceny szerokości. Z kuframi bocznymi robi się tragicznie szeroki (dla tego ja mam małe czoperowe givi).

Jeśli przewidujesz głównie asfalt + sporadyczny teren to się nie męcz na afryce. DL jest dla ciebie. Szukaj jednak raczej od rocznika 04. 03 miały wadę fabryczną - rozlatujący się kosz sprzęgłowy. No chyba żę trafisz 03 po wymianie gwarancyjnej, albo tak jak ja - rocznik 03, data produkcji - 14.12.2003

Zestaw napędowy u mnie jeszcze bangla oryginalny - 32 tys. koszt nowego to ok. 500 zł. opony - trzeci komplet. Teraz stoję na Pilot Roadach. Rozmiar dość standardowy, więc nie ma problemu z zakupem. Na uniwersalnych jeździło mi się słabiej, za to na poboczach było lepiej. Jakbyś miał pytania to wal na priv. Z resztą dziwię się że od razu nie uderzyłeś - przecież wiesz czym jeżdżę.

Pozdr
Wieca
DL-100 V-Strom
Zjadacz wróbli

P.S.
Nie słuchaj Kefira. On już stary pryk sie zrobił i motocykle jeżdżące szybciej niż 140 go przerażają ;-)

Data: 2009-12-19 07:41:55
Autor: Ireneusz Dyła
Africa vs V-strom
Użytkownik "Wieca"  napisał w wiadomości:
[...]
Amen

PS. Dzięki Wieca. Nie chciałomisie tego wszystkiego pisać bo
stary pryk jestem i klawiatura mnie przeraża ;-)

Irek i ktm-y

Africa vs V-strom