Africa vs V-strom

Data: 2009-12-18 19:29:56
Autor: Wieca
Africa vs V-strom
fiodor pisze:
Cze dzieciaczki
Wiem, że był niedawno wątek africa vs trampek, ale ja mam
zestawienie jak w temacie.
Motocykle są "preclowe" a kierowników znam już jakiś czas.
Osobiście jestem czoperowy ale po dość sporej przerwie
w jeździe postanowiłem polatać czymś innym.
No i oko zawiesiłem na tych dwóch.
Dylemat mam taki że oba są w podobnej cenie,
ale rocznikowo AT '99 - DL 1000 '03
Przebieg AT ma zdecydowanie większy, a z wyposażenia na centralke
DL 1000 ma kuferek i wyższą szybe.
Przewiduję większość jazdy po mieście no i czasem jakaś traska
(ale nie żadna Mołdawia czy Kirgistan -choć to napewno piękne kraje)
no i extreme w terenie raczej mi nie grozi.
Powoli skłaniałem się ku DL1000 ale po kilku rozmowach z afrykanerami
i nie tylko mam wątpliwości.

Rozumiem że wybierasz między Africa Twin a DL 1000 ? To źle formułujesz pytanie. Motocykle zupełnie innych klas. DLa raczej należy porównywać z Varadero.

O Afryce się nie wypowiem, bo nie jeździłem. Co do DLa - bierz i nie marudź. W terenie lekko ciężkim daje radę, nie łamie się od byle czego, 220 licznikowe leci, nie ma różnicy co do jazdy solo/z plecaczkiem/załadowany po dach. Idzie na gumę z gazu.
Przyspieszenia wystarczające, mocny dół (jak to V-ka), trochę dziwnie chodzi w winklach - wysoko środek ciężkości więc zapomnij o schodzeniu na kolano. Stabilny na suchym, na mokrym potrafi odjechać tyłem jak za mocno odkręcisz.
Jak pisałem - wbrew pozorom daje radę w terenie. KTM to to nie jest, ale jeździłem nim po łąkach, błotach i po lesie. Spoko. Nieszczęsną chłodnicę oleju dość dobrze chroni wydech, a moto mimo masy jest dobrze wyważone. Przy tego typie zabawy najważniejsze są i tak opony.

Regulacja zaworów po 24 tysiącach, co 6tys wymiana oleju. Zajebiste światła. Wygodny zarówno dla kierowcy jak i dla pasażera. Nie psuje się chyba, przynajmniej nic nie wiem na ten temat, ale w sumie nie śledzę. U mnie bangla.

Z wad - spora masa, ale łatwa do opanowania. Spalanie - sporo zależy od stylu jazdy - u mnie około 8l/100, ale spotkałem gości którym liter palił 6. Nie robi stoppie - za długi. W mieście wymaga zimnej krwi i należytej oceny szerokości. Z kuframi bocznymi robi się tragicznie szeroki (dla tego ja mam małe czoperowe givi).

Jeśli przewidujesz głównie asfalt + sporadyczny teren to się nie męcz na afryce. DL jest dla ciebie. Szukaj jednak raczej od rocznika 04. 03 miały wadę fabryczną - rozlatujący się kosz sprzęgłowy. No chyba żę trafisz 03 po wymianie gwarancyjnej, albo tak jak ja - rocznik 03, data produkcji - 14.12.2003

Zestaw napędowy u mnie jeszcze bangla oryginalny - 32 tys. koszt nowego to ok. 500 zł. opony - trzeci komplet. Teraz stoję na Pilot Roadach. Rozmiar dość standardowy, więc nie ma problemu z zakupem. Na uniwersalnych jeździło mi się słabiej, za to na poboczach było lepiej. Jakbyś miał pytania to wal na priv. Z resztą dziwię się że od razu nie uderzyłeś - przecież wiesz czym jeżdżę.

Pozdr
Wieca
DL-100 V-Strom
Zjadacz wróbli

P.S.
Nie słuchaj Kefira. On już stary pryk sie zrobił i motocykle jeżdżące szybciej niż 140 go przerażają ;-)

Data: 2009-12-19 07:41:55
Autor: Ireneusz Dyła
Africa vs V-strom
Użytkownik "Wieca"  napisał w wiadomości:
[...]
Amen

PS. Dzięki Wieca. Nie chciałomisie tego wszystkiego pisać bo
stary pryk jestem i klawiatura mnie przeraża ;-)

Irek i ktm-y

Africa vs V-strom