Agent CBA: "gdybyś chciał uciekać, to ja zrobię to lepiej niż ci durnie z Blidą".

Data: 2010-03-03 08:15:33
Autor: Artur Borubar
Agent CBA: "gdybyś chciał uciekać, to ja zrobię to lepiej niż ci durnie z Blidą".
Gdybyś chciał uciekać, to ja zrobię to lepiej niż ci durnie z Blidą - opowiadał wczoraj przed komisją śledczą świadek Piotr Ryba. Tak agent CBA straszył go pistoletem w toalecie Biura.
Ryba to przedsiębiorca i były dziennikarz z Wrocławia. Znajomy Andrzeja Leppera, współorganizator wypraw przewodniczącego Samoobrony za morza - do Maroka, Chin. Był kandydatem tej partii do rady nadzorczej TVP. Skazany nieprawomocnie na 2,5 roku więzienia za powoływanie się na wpływy w Ministerstwie Rolnictwa, kiedy kierował nim Lepper. Andrzeja K., drugi oskarżony, dostał grzywnę, bo współpracował z CBA i prokuraturą.

Piotr Ryba był wczoraj świadkiem przed sejmową komisją ds. nacisków na służby i prokuraturę za rządów PiS. I tematu prac komisji się trzymał - odmawiał odpowiedzi na pytania o udział w aferze, czyli próbie odrolnienia ziemi na Mazurach za wielomilionową łapówkę. Jak się okazało, nieudanej operacji specjalnej CBA, której legalność podała w wątpliwość rzeszowska prokuratura, stawiając zarzuty b. szefowi CBA Mariuszowi Kamińskiemu. Ryba czeka na rozpatrzenie apelacji.

 Staję przed państwem jako osoba pokrzywdzona - mówił do posłów, bo taki status dostał w rzeszowskim śledztwie przeciwko Kamińskiemu. I chętnie opowiadał, jak szefowie i funkcjonariusze CBA potraktowali go po zatrzymaniu w lipcu 2007 r.

Najpierw - relacjonował - wiceszef CBA Maciej Wąsik i Krzysztof Brendel, zastępca dyrektora Zarządu Operacyjno-Śledczego, podczas nieprotokołowanych rozmów mieli go nakłaniać do obciążenia Leppera. - Pokazywali schemat, mówili: Lepper wpadł w sieć, jest pod wodą - zeznawał. - Chodziło o to, bym powiedział, że Lepper chciał wziąć ode mnie milion złotych - wyjaśnił. Ale nie tylko o Leppera chodziło. Ryba już w śledztwie zeznał, że podpytywano go też o Janusza Maksymiuka (Samoobrona), Jerzego Szmajdzińskiego (SLD), Grzegorza Schetynę (PO) i małżonkę tego ostatniego. - Pytali o ich biznesy, powiązania, relacje rodzinne w kontekście działań przestępczych - mówił wczoraj Ryba. - Stałem się uczestnikiem okrutnej zabawy: "Co powie Ryba?" - dodał. W przerwie na toaletę w CBA, wspominał też: - Funkcjonariusz informuje, że może mnie zastrzelić.

Zdaniem Ryby operacja CBA nie skończyła się na nieudanym wręczeniu łapówki przez agentów. Trwała dalej, gdy przyjmowano go do aresztu. - Funkcjonariusze CBA kupili więźnia, uczyli go, jak prowokować, jak kłamać, zapłacili mu za to 5 tys. zł - opowiadał Ryba. Chodzi o Mariusza C., byłego więźnia aresztu na Mokotowie, który (opisywaliśmy to w relacjach z procesu) zeznał najpierw, że Ryba miał go poprosić, by zatelefonował do "pani Eli" (posłanki Samoobrony Elżbiety Wiśniowskiej) i przekazał: "Chcą, żebym zaj... Leppera, zrób wszystko, żeby mnie stąd wyciągnąć, a ja będę dalej wiedział, co z tym zrobić. Ostrzeż Andrzeja".

Ale Mariusz C. potem to odwołał - najpierw w TVN, a potem w innym śledztwie - w Płocku - ujawnił prowokację CBA. Prokuratura umorzyła sprawę, bo CBA nie przekazało jej tajnych dokumentów.

Wczoraj Ryba dodał dwie nieznane historie: ujawnienia mu prawdziwego imienia i nazwiska agenta pod przykryciem Andrzeja Sosnkowskiego (to ciężkie przestępstwo złamania tajemnicy państwowej), a także, że nie zgodzono się w areszcie na jego spowiedź bez obecności strażnika. - Synu, nie wiem, kim jesteś i co zrobiłeś - miał się dziwić kapelan.

Posłanka Marzena Wróbel (PiS) skomentowała jego zeznania, że większe zaufanie ma do sądu, który w I instancji nie miał zastrzeżeń do akcji CBA, niż do rewelacji Ryby.

http://wyborcza.pl/1,75478,7619589,Okrutna_zabawa_CBA__Co_powie_Ryba_.html

Przemek

--
Sledztwo w sprawie afery hazardowej Jarosława Kaczyńskiego wykazało, że w czasie rządów PiS liczba automatów o niskich wygranych wzrosła o 200 proc., wicepremier Gosiewski lobbował na rzecz Totalizatora Sportowego, jak również blokował ustawę zakazującą pornografii, a CBA pod kierownictwem Mariusza Kamińskiego chciało wpływac na kształt ustawy hazardowej.

http://pepepe.pl/

Data: 2010-03-02 23:27:37
Autor: Hans Kloss
Opłacana przez pełorząd dziennikarska swołocz pl uje
On 3 Mar, 08:15, "Artur Borubar" <bro my RP przed pi...@op.pl> wrote:
[brednie, kłamstwa, jak zwykle]
http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article560753/Rzad_placil_Agorze_za_artykuly.html
J-23

Data: 2010-03-03 00:13:05
Autor: zbig
On 3 Mar, 08:27, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
On 3 Mar, 08:15, "Artur Borubar" <bro my RP przed pi...@op.pl> wrote:> [brednie, kłamstwa, jak zwykle]

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article560753/Rzad_placil_Agorze_za...
J-23

To już nawet nie głupota, to chorobliwe natręctwo. Masz jeszcze coś
merytorycznego do powiedzenia? Jakiś bonmocik z wielkiego Polaka
Jezusa Chrustusa?

Data: 2010-03-03 13:38:39
Autor: -heÂŽsk-
Opłacana przez pełorząd dziennikarska swołocz pluje
On Tue, 2 Mar 2010 23:27:37 -0800 (PST), Hans Kloss
<mrdevilyn@gmail.com> wrote:

On 3 Mar, 08:15, "Artur Borubar" <bro my RP przed pi...@op.pl> wrote:
> [...]

 gdybys sie wczytal zamiast szczytowac dowiedzialbys sie
 ze chodzi o lata 2005-2007. kto to wtedy rzadzil... ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-03 13:50:32
Autor: Bogdan Idzikowski

<mrdevilyn@gmail.com> wrote:

gdybys sie wczytal zamiast szczytowac dowiedzialbys sie
 ze chodzi o lata 2005-2007. kto to wtedy rzadzil... ?

Można być sympatykiem tej czy innej partii, ale z faktami nie można walczyć.
Wajrak lizał tyłek Nowickiemu (każdy da się kupić).

Cytat z Dziennika:
"Minister Maciej Nowicki jest odważnym człowiekiem. Gdy czytałem jego listy do mieszkańców Puszczy, przecierałem oczy ze zdumienia. Jak dotąd żaden z urzędujących ministrów środowiska nie przyznał, że z Puszczą dzieje się coś złego" - pisał Adam Wajrak na łamach "Gazety Wyborczej" 11 września ubiegłego roku.

Cytat z Wikipedii:
Maciej Władysław Nowicki (ur. 28 września 1941 w Warszawie) - polski ekolog, naukowiec, działacz społeczny, minister środowiska w rządach Jana Krzysztofa Bieleckiego (w 1991) i Donalda Tuska od 16 listopada 2007 do 1 lutego 2010.

Bogdan

Data: 2010-03-03 17:47:06
Autor: Jadrys
W dniu 2010-03-03 08:15, Artur Borubar pisze:
[...]

Z tego co wiadomo, to p. Blidę próbowało zatrzymać ABW a nie CBA...

Data: 2010-03-03 18:14:39
Autor: Artur Borubar

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hmm3q8$fkf$2news.onet.pl...
[...]

Tak, ABW. Co w tym dziwnego, że agent CBA straszy tym, że lepiej zabija niż agenci ABW?

Przemek

Data: 2010-03-05 09:05:43
Autor: Jadrys
W dniu 2010-03-03 18:14, Artur Borubar pisze:
[...]

Straszyć a rzeczywiście zabijać to wielka różnica. A poza tym ten p. Ryba może fantazjować.

Data: 2010-03-05 09:06:09
Autor: Jadrys
W dniu 2010-03-03 18:05, Jamal Scott pisze:
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hmm3q8$fkf$2news.onet.pl...
Z tego co wiadomo, to p. Blidę próbowało zatrzymać ABW a nie CBA...

Tak czy siak kiedyś to było MO i SB.

Różnica jest zasadnicza.. Na czele CBA stał p. Mariusz Kamiński.. A jego celem była walka z korupcją, a nie jakieś pokazowe aresztowania.

Data: 2010-03-05 15:39:48
Autor: cirrus
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hmqe1f$g3g$3news.onet.pl...
[...]
Akurat, jego celem było zwalczanie przeciwników PiS-u, to tak jak mniej więcej u Dzierżyńskiego i następcow.

--
stevep

Data: 2010-03-05 15:50:03
Autor: Andrzej Adam Filip
"cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> pisze:
[...]

To wśród "przeciwników PiS" nie ma *żadnej* korupcji do zwalczenia
(politycznego wykorzystania)? WOW! ;-)

Zamiast dawać złemu do ręki, lepiej połóż dobremu na drodze.
  -- Przysłowie chakaskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-03-06 09:58:48
Autor: cirrus
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:0x9ft1ldks+A35@teddy.huge.strangled.net...
[...]

Jest, podobnie jak w szeregach PiS-u, ale tam jej czekista nie szukał.

--
stevep

Data: 2010-03-05 19:31:11
Autor: Jadrys
W dniu 2010-03-05 15:39, cirrus pisze:

[...]

Jego celem było łapanie złodziei i malwersantów, - tych oprawdziwych i tych potencjalnych.

Data: 2010-03-05 19:41:35
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hmrilc$q3a$3news.onet.pl...
[...]

Zainteresowało mnie to łapanie "potencjalnych złodziei i malwersantów".
Na czym ma to polegać?
Na nakłanianiu ich do popełnienia przestępstwa?
O ile się orientuję, to taki czyn jest karalny.

Bogdan

Data: 2010-03-05 20:35:51
Autor: Jadrys
[...]

Łapownictwo jest plagą dzisiejszej Polski. Nie do wykorzenienia metodami które ustalaja sami prawdziwi i potencjalni łapownicy i malwersanci. A więc prawo do prowokacji powinno być stosowane jeżeli chcemy się pozbyć tego zjawiska z naszego życia publicznego. I myślę że jest to jedyna metoda na skuteczna walkę z nim..

Jednym słowem - medal, awans i wysoka premia, a nie dymisja dla pana Kamińskiego.

Data: 2010-03-06 09:59:12
Autor: cirrus
[...]

Naiwniak z ciebie.

--
stevep

Data: 2010-03-06 23:57:12
Autor: Jadrys
W dniu 2010-03-06 09:59, cirrus pisze:
[...]

Reakcja środowiska rządowego i zbliżonego do rządowego na poczynania p. Kamińskiego pokazuje że jego praca  przeszkadzała złodziejom..

Agent CBA: "gdybyś chciał uciekać, to ja zrobię to lepiej niż ci durnie z Blidą".