Agent z Glockiem.

Data: 2009-11-03 07:40:47
Autor: cirrus
Agent z Glockiem.
# Mariusz Kamiński, kierując CBA, miał jednocześnie status funkcjonariusza tej służby - wynika z ustaleń "Dziennika Gazety Prawnej". To oznacza, że choć nie pełni funkcji szefa, to jest nadal szeregowym agentem. Spór Kamińskiego z jego następcą o to, czy jest funkcjonariuszem tajnej służby, trwa już od niemal miesiąca.
Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, postanowiliśmy sprawdzić, w jaki sposób była wyliczana jego pensja - około 15 tys. zł miesięcznie.
"Za pana Mariusza Kamińskiego nie były odprowadzane składki ZUS. Pensja podlegała zapisom ustawy o zaopatrzeniu funkcjonariuszy AW, ABW, SKW, policji i właśnie CBA" - odpowiada rzecznik prasowy CBA Jacek Dobrzyński.
To oznacza, że przez trzy lata Mariusz Kamiński miał status funkcjonariusza. Co ważne, sama ustawa o CBA nie zmusza jej szefa do zostania funkcjonariuszem. Warunki do objęcia tej funkcji są precyzyjnie wyliczone: nie można być karanym, współpracownikiem PRL-owskich służb, należy mieć ważny certyfikat bezpieczeństwa i wyższe wykształcenie. Czyli szef CBA może być cywilem - analogicznie w czasach rządów Prawa i Sprawiedliwości dwóch kolejnych komendantów głównych policji (Marek Bieńkowski, Konrad Kornatowski) nie było funkcjonariuszami policji i pobierało cywilną pensję.
"To było uposażenie podsekretarza stanu. Od którego policja oczywiście odprowadzała składki na ZUS i inne świadczenia zgodnie m.in. z kodeksem pracy" - potwierdza nam Krzysztof Hajdas z zespołu prasowego Komendy Głównej Policji.
Dla Kamińskiego brak obowiązku odprowadzania składki ZUS oznaczał w praktyce nieco wyższą pensję, niż gdyby był cywilem i inkasował pensję sekretarza stanu. Kilka lat temu na cywilny, mniej korzystny wariant zdecydował się Andrzej Barcikowski, były szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Status funkcjonariusza oznacza dla Kamińskiego również inną ważną rzecz: prawo do przejścia na emeryturę po 15 latach służby. Dodatkowo korzystał on z innych przywilejów statusu funkcjonariusza CBA.
"Pan Kamiński miał służbową broń oraz inaczej niż u cywilnego pracownika CBA wyliczano mu przez trzy lata dni urlopu. Broń zdał w momencie zawieszenia, był to pistolet Glock" - odpowiada rzecznik CBA. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hxqjn
Trzeba go pilnować, zeby sobie nie palnął z tego Glocka.

--
stevep

Data: 2009-11-03 09:37:43
Autor: jadrys
Agent z Glockiem.
cirrus pisze:
[...]

No tak! To jest problem który Polaków interesuje najbardziej. Co tam że ludzie nie mają za co wykupywać leków, opału na zimę. - najważniejszy jest status p. Kamińskiego..

Data: 2009-11-03 09:02:36
Autor: iaforek
Agent z Glockiem.
jadrys <CHE@yahoo.com> napisał(a):
cirrus pisze:
> [...]
>   No tak! To jest problem który Polaków interesuje najbardziej. Co tam że ludzie nie mają za co wykupywać leków, opału na zimę. - najważniejszy jest status p. Kamińskiego..

Najważniejszy problem dla całego PO i premiera! Przecież jakoś muszą się wykręcić od tego niezgodnego z prawem "odwołania"! Dla przypomnienia:

13-10-2009
"Premier Donald Tusk odwołał szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego Mariusza Kamińskiego - informuje wydział komunikacji CBA"
"- Złamanie prawa polega na tym, że Donald Tusk nie wskazał podstaw do skrócenia kadencji szefa CBA i nie czekał na opinię prezydenta - ocenił w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie Błaszczak. - Co się stanie wtedy, kiedy np. sąd uniewinni Mariusza Kamińskiego z zarzutów stawianych mu przez rzeszowską prokuraturę? Czy to będzie oznaczało, że wróci na stanowisko szefa CBA? - pytał poseł."
http://www.rp.pl/artykul/377068_Tusk_odwolal_Kaminskiego.html

28-10-2009
Potem się dowiedzieliśmy, że Kamiński "on jakby sam się zwolnił.(..) mówi 'Gazecie Wyborczej' pracownik nowej ekipy CBA"
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,7193958,_Kosmiczne_wystapienie__Kaminskiego__
CBA_bada__czy.html

No i teraz, przyszły doniesienia "Dziennika"! Skoro, Kamiński jest funkcjonariuszem CBA to jednak Tusk go nie odwołał. Skoro nie odwołał, to prawo nie zostało złamane. Poza tym, przecież Kamiński "tak jakby sam się odwołał". Więc sam sobie jest winny. Oczywista oczywistość! Tylko trzeba jeszcze jakieś "dowody" zgromadzić, że funkcjonariuszem był i jest. Powtórzyć kłamstwa z tysiąc razy aby stały się prawdą i wszystko będzie w porządku.
BTW Czyja to metoda? Jak ten pan miał na imię? Józef G.??? iAch te nazistowskie (czy jak to oni je nazywają "inne") standardy PO!

--
iaforek

Data: 2009-11-03 10:43:46
Autor: jadrys
Agent z Glockiem.
cirrus pisze:

[...]

No tak! Dla takiego premiera i takiego rządu najważniejszą sprawą jest "wykręcenie" się od odpowiedzialności za problemy które sami stworzyli. Sprawy kraju oni zawsze mieli na dalszym planie. Przeciętny Polak (a takich jest zdecydowana większość) oczekuje od rządu mądrego rządzenia i załatwiania najważniejszych spraw dla Polski (ZUS, KRUS, służba zdrowia, prywatyzacja itd.) a nie mydlenia oczu sprawami mało dla nich istotnymi.

Data: 2009-11-03 10:02:47
Autor: iaforek
Agent z Glockiem.
[...]

Miejmy tylko nadzieję, że "przciętni Polacy" pójdą głosować w następnych wyborach. Bo jak znowu się wykształciuchy z "dużych miast" zlecą nad urny to będziemy mieli kolejne cztery lata w plecy.
Wykształciuchy (chyba tylko po to aby leczyć swoje frustracje) zamiast mądrego rządzenia wolą walkę z "kaczyzmem" i jego "zbrodniami". Efekt jest jaki każdy widzi.

--
iaforek

Data: 2009-11-04 21:41:49
Autor: jadrys
Agent z Glockiem.
iaforek pisze:
[...]

Nawet jak pójdą, to i tak nic sie nie zmieni... Po prostu nie ma na kogo głosować, jedni są gorsi od drugich.

Data: 2009-11-03 10:37:13
Autor: cirrus
Agent z Glockiem.
Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hcoq4q$kck$1news.onet.pl...
cirrus pisze:
[...]

Może i nieważny, ale obrazuje mentalność pisowskiej szubry, pamiętam jak w okresie "intifady" Macierewicza Szeremietiew z kimś rozmawiał z pistoletem zatkniętym za paskiem przy rozchylonej marynarce.

--
stevep

Data: 2009-11-03 02:28:47
Autor: Hans Kloss
Agent z Glockiem.
On 3 Lis, 10:37, "cirrus" <cir...@tinvalid.kdami.net> wrote:

Może i nieważny, ale obrazuje mentalność

.....pełoskich szumowin, które usiłują własną nieudolność, głupotę,
sprzedajność i skurwysyństwo zamaskować w ten sam co zwykle sposób-
zapalikocić. Niestety numer się ograł do imentu i publika przestała
się dawać nabierać na prymitywne zagrywki ryżego wytrzeszcza. Trybunał
stanu, prokurator i PASIAKI dla naczelnych pełowców , taki mi się
widzi nieunikniony finał ich nierządów.
J-23

Data: 2009-11-04 21:53:22
Autor: jadrys
Agent z Glockiem.
cirrus pisze:
[...]

No właściwie tak.. Można tylko dodać że PO wcale się od nich nie wyróżnia na korzyść.

Agent z Glockiem.