Agora vs. Jarosław M. Rymkiewicz - pełna relacja z procesu

Data: 2011-07-08 17:23:13
Autor: obserwator
Agora vs. Jarosław M. Rymkiewicz - pełna relacja z procesu

Wczoraj sąd pytał poetę na jakiej podstawie w swojej wypowiedzi do „Gazety
Polskiej” stwierdził, że „ redaktorzy „Gazety Wyborczej” pragną żeby Polacy
przestali wreszcie być Polakami” – co jest częścią pozwu Agory. Rymkiewicz podtrzymując wypowiedziane wtedy słowa wyjaśnił, iż nie miał na
myśli wszystkich redaktorów „GW”, lecz jej założycieli, czyli tych którzy
nadają tej gazecie oblicze.

– Rolą każdej gazety w demokratycznym państwie jest informowanie oraz
przedstawianie opinii – mówił poeta. - Tymczasem „Gazeta Wyborcza” przypisuje
sobie i spełnia wobec swoich czytelników, a więc wobec polskiej społeczności
pewną rolę wychowawczą., Rolę, którą można nazwać pedagogiczną. To znaczy próbuje wychować swoich
czytelników w przekonaniu, że są czemuś winni. Że są na przykład winni temu,
co działo się w Polsce w latach wojny i holocaustu i ponoszą za to
odpowiedzialność.

Rymkiewicz uważa, że działalność pedagogiczna była w dwudziestym wieku
prowadzona przez gazety tylko w systemach totalitarnych.

Pelna relacja video z procesu:

http://www.blogpress.pl/node/9082

Data: 2011-07-08 17:25:21
Autor: obserwator
Agora vs. Jarosław M. Rymkiewicz - pełna relacja z procesu
W obronie poety wystąpili liczni pisarze, którzy uważają, że ten proces jest
próbą ograniczenia wolności słowa w Polsce.

Data: 2011-07-08 19:34:56
Autor: u2
W dniu 2011-07-08 19:25, obserwator pisze:
W obronie poety wystąpili liczni pisarze, którzy uważają, że ten proces jest
próbą ograniczenia wolności słowa w Polsce.

Nie tyle wolności co prawdy.

Data: 2011-07-08 20:29:25
Autor: pluton
Agora vs. Jarosław M. Rymkiewicz - pełna relacja z procesu
W obronie poety wystąpili liczni pisarze, którzy uważają, że ten proces
jest
próbą ograniczenia wolności słowa w Polsce.

Jezeli zapytam, jak liczni, to:

1) jestem ukryta opcja rusko-kacapsko-niemiecka ?
2) jestem jawna opcja esbecko-komusza ?
3) jestem pelotuskonskim ryzomatolem ?
4) jestem zydokomuna, ktora niszczy zdrowa tkanke narodu polskiego ?

Mozna zaznaczyc wszywtkie odpowiedzi.

Nullification

Data: 2011-07-09 08:04:07
Autor: HaMMeR
On 8 Lip, 20:29, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

3) jestem pelotuskonskim ryzomatolem ?
4) jestem zydokomuna, ktora niszczy zdrowa tkanke narodu polskiego ?

No coz, z trudem, bo z trudem, ale wreszcie doszedles  do poziomu
wlasciwego
postrzegania wlasnej osoby.., poniewaz wszystkie wymienione opcje
pasuja do ciebie jak ulal, a twoim zwyciestwem jest to, ze
sam to samokrytycznie dostrzegasz!

Data: 2011-07-08 17:49:25
Autor: obserwator
Agora to zbiorowisko pieniaczy, a nie rzetelnych dziennikarzy.

Wystarczy wrzucic w gugle haslo : procesy wytoczone przez GazWyb, aby sie o
tym przekonac z kim sie juz nie sadzila:

Wynik otrzymany w ciagu 0.)9 sekund: 130,000 results http://www.google.com/#q=procesy+wytoczone+przez+gazete+wyborcza&hl=en&prmd=ivns&ei=N0IXTrf3IdS_gQfA9twt&start=10&sa=N&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=fce33a84b0764b22&biw=1920&bih=977

Ta gazeta to kompromitacja i zenada !

Data: 2011-07-08 20:32:43
Autor: pluton
Agora to zbiorowisko pieniaczy, a nie rzetelnych dziennikarzy.

Ta gazeta to kompromitacja i zenada !

No wlasnie!. Jakby do mnie codziennie nie przychodzil
jakis pelomatolek i nie machal by mi pis-toletem przed nosem,
to w zyciu bum tej gazety nie kupil.

Ale boje sie o swoje i rodziny zycie, wiec kupuje.

Nullification

Data: 2011-07-08 19:27:57
Autor: Marek Czaplicki
Agora vs. Jarosław M. Rymkiewicz - pełna relacja z procesu
 obserwator pisze w wiadomości iv7ee1$om0$1@inews.gazeta.pl na pl.soc.polityka w dniu piątek 08 lipiec 2011 19:23:

&#8211; Rolą każdej gazety w demokratycznym państwie jest informowanie oraz
przedstawianie opinii &#8211; mówił poeta. - Tymczasem &#8222;Gazeta
Wyborcza&#8221; przypisuje sobie i spełnia wobec swoich czytelników, a więc
wobec polskiej społeczności pewną rolę wychowawczą.,

Skoro czytelnicy danej gazety pozwalają na spełnianie innych ról przez daną gazetę to wolna droga. Każdy sam wybiera sobie kawałek papieru z którym się utożsamia.

Data: 2011-07-08 17:38:57
Autor: obserwator
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):

Skoro czytelnicy danej gazety pozwalają na spełnianie innych ról przez daną gazetę to wolna droga. Każdy sam wybiera sobie kawałek papieru z którym się utożsamia.

nadal nic nie rozumiesz rozumny inaczej z PO? Polacy nie maja wlasciwie zadnego wyboru poza GazWyb. W demokracji zachodniej
cywilizowanej, nie ma takich gazet codziennych jak GazWyb ktora nie dosc, ze uznala siebie za opiniotworczego nauczyciela polskiego spoleczenstwa, to
ciaga po sadach osoby ktore ja krytykuja.

W demokracjach zachodnich, nie ma tez takiego przelozenia opinii
ktore rodza sie w srodowisku GazWyb, na cale rzesze spoleczenstwa poprzez
TV i radio. Tak bylo tylko za PRL-u.

Na zachodzie zadne medium nie ma prawa zdominowac tak jak GazWyb, calego rynku
medialnego i narzucac na chama swoich pogladow.

Data: 2011-07-08 19:47:18
Autor: Marek Czaplicki
Agora vs. Jarosław M. Rymkiewicz - pełna relacja z procesu
 obserwator pisze w wiadomości iv7fbh$r7a$1@inews.gazeta.pl na pl.soc.polityka w dniu piątek 08 lipiec 2011 19:38:

[...]

Wybacz, ale to Ty nic nie rozumiesz. Mamy wolny rynek opinii i to zadaniem każdego członka społeczeństwa jest wybór między takimi a nie innymi opiniami. Demokracja i wolny rynek polegają na tym. Każdy sam wybiera sobie kawałek papieru z którym się utożsamia. Czy to będzie Gazeta Wyborcza czy inne pismo, to zależy od społeczeństwa.

Data: 2011-07-08 17:53:50
Autor: obserwator
[...]

wypisujesz piramidalne brednie, jak typowy czlonek sekty.

Juz dosc czasu poswiecilem tobie na tlumaczenie, na czym polega demokracja
i totalitaryzm.  Nic na to nie poradze, ze jestes slabo kapujacy.

Data: 2011-07-08 19:59:33
Autor: Marek Czaplicki
Agora vs. Jarosław M. Rymkiewicz - pełna relacja z procesu
 obserwator pisze w wiadomości iv7g7e$fr$1@inews.gazeta.pl na pl.soc.polityka w dniu piątek 08 lipiec 2011 19:53:

[...]

Ja wypisuję brednie? Może i prawda. Czy piramidalną brednią jest wg Ciebie traktowanie członków społeczeństwa jako dorosłych ludzi, którzy sami wybierają sobie gazetę, której ufają, z która się utożsamiają? Ja rozumiem. Ty chciałbyś żeby wszyscy czytali "to" a nie inne pismo. Można rozumieć taki sposób myślenia, ale niekiedy nie można się z nim zgadzać.

Data: 2011-07-08 20:30:39
Autor: pluton
Agora vs. Jarosław M. Rymkiewicz - pełna relacja z procesu
Polacy nie maja wlasciwie zadnego wyboru poza GazWyb.

Alez maja. Moga dac sie rozstrzelac, a ciala dac na pozarcie szczurom.

Nullification

Data: 2011-07-09 07:56:33
Autor: HaMMeR
On 8 Lip, 19:27, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
 obserwator pisze w wiadomości iv7ee1$om...@inews.gazeta.pl na pl.soc..polityka
> [...]

gazetę to wolna droga. Każdy sam wybiera sobie kawałek papieru z którym się

...albo lub ktorym sie podciera...!

Agora vs. Jarosław M. Rymkiewicz - pełna relacja z procesu