Agresywne skalowanie częstotliwoci CPU - czy to ma sens?

Data: 2009-09-04 17:43:27
Autor: GLaF
Agresywne skalowanie częstotliwoci CPU - czy to ma sens?
Dnia Fri, 04 Sep 2009 13:04:32 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

Witam!

Zrobiłem sobie skalowanie częstotliwości na Athlonie 5600+ (AM2+). Gdy
nic się nie dzieje na komputerze, częstotliwość stoi na 1GHz, przy
dosyć drobnej aktywności natychmiast wraca do 2,9GHz (lub czegoś
pośredniego), po czym tak samo szybko wraca na 1GHz.

Tzn. włączyłeś Cool&Quiet, czy zrobiłeś coś bardziej wyrafinowanego?

--
GLaF

Data: 2009-09-04 22:18:42
Autor: Marcin Kocur
Osoba GLaF napisała na pl.comp.pecet:

[...]

Szczerze - pojęcia nie mam :]

Załadowałem powernow-k8, cpufreq_ondemand, włączyłem /etc/rc.d/cpufreq
start i wklepałem echo "35"
/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/up_threshold

Czyli pewnie włączyłem Cool'n'Quiet. Co można bardziej wyrafinowanego
zrobić?

Marcin Kocur

Data: 2009-09-07 09:49:25
Autor: Dominik & Co
Marcin Kocur napisał(a):

Czyli pewnie włączyłem Cool'n'Quiet. Co można bardziej wyrafinowanego
zrobić?

echo 1 >/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/ignore_nice_load ;-)

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-09-12 21:59:05
Autor: Marcin Kocur
[OT]Re: Agresywne skalowanie częstotliwoci CPU - czy to ma sens?
Osoba Dominik & Co napisała na pl.comp.pecet:

Marcin Kocur napisał(a):

Czyli pewnie włączyłem Cool'n'Quiet. Co można bardziej wyrafinowanego
zrobić?

echo 1 >/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/ignore_nice_load
;-)

Dzięki :]

http://forum.ubuntu.pl/showthread.php?p=551583

"aby procesy z ustawionym "nice" (działające w tle bez obciążania
procesora) nie powodowały wzrostu częstotliwości pracy"

Marcin Kocur

Agresywne skalowanie częstotliwoci CPU - czy to ma sens?