Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł

Data: 2020-08-31 13:15:14
Autor: Uzytkownik
Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
Ale o co chodzi?

Przyznałeś się, że dokonałeś wykroczenia "obowiązująca prędkość 50 km/godz. Jechałem lewym pasem na tempomacie miałem ustawione 60 km/godz".

Nie dość, ze samemu, świadomie przekraczałeś dozwoloną prędkość to poruszałeś się niezgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym, które w sposób jednoznaczny mówi:

*Art. 16.*1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.

4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.

Tylko nie piernicz, że zjechałeś na lewy pas tuż przed skrzyżowaniem, skoro gość z busa miał czas, aby Ci "siedzieć na dupie" czyli chwilę to musiało trwać, zjechać na prawy pas, posunąć pogaduszki z żoną, zajechać drogę i wyhamować przed światłami.

Oczywiście nie usprawiedliwiam kierowcy busa, bo za takie coś to mu powinni zatrzymać PJ, ale pomyśl sobie, że na jezdni takich jak Ty patologicznych kierowców jest masa. Jak się uczepi lewego pasa to potrafi przejechać tak pół miasta i ma w dupie, że ktoś potrzebuje wyprzedzić czy zdążyć na zielone światło. Nie da się ani wyprzedzić prawym pasem, ani lewym, bo na prawym jadą inni z taką samą prędkością. Takich zawalidrogów spotykam prawie codziennie i nierzadko sam mam ochotę takiemu dać nauczkę. Niestety inni kierowcy na drodze nie są świadomi, że gnam przez miasto nie dlatego, że mam taką fantazję i ciężką nogę tylko jadę ratować ludzi lub ich dobytek, choć pojazd nie jest oznakowany.

Weź też pod uwagę, że wskazanie Twojego prędkościomierza może być całkiem inne niż jadącego za Tobą samochodu. To, że Twój prędkościomierz pokazuje 56km/h nie oznacza, że jadącemu za Tobą kierowcy nie pokazuje np. 46km/h.

No i jeszcze konsekwencje. On prawdopodobnie miał tylko wgnieciony lekko zderzak, który naprostował na miejscu. Ty zaś prawdopodobnie musisz dać auto do blacharza i do lakiernika.

Data: 2020-08-31 13:36:00
Autor: Frakon
Agresywne.
Użytkownik "Uzytkownik" <adres@serwer.pl> napisał w wiadomości

[...]

Hahahahahha,
takiej wymówki do zap...ania jeszcze nie słyszałem :
"zap....alam, bo jadę ratować, choć pojazd nie jest oznakowany".

Data: 2020-08-31 13:38:48
Autor: Poldek
W dniu 2020-08-31 o 13:15, Uzytkownik pisze:
[...]

Jechałem lewym pasem z kilometr. Cały czas jechałem lewym pasem, gdyż ponieważ na prawym albo ktoś jechał wolniej i go wyprzedzałem, albo jechał szybciej i dlatego nie mogłem zjechać na prawy, albo ktoś hamował, bo zbliżał się do wjazdu na posesję, na którą przypuszczalnie chciał wjechać, albo ktoś właśnie stał z wystawionym ryjem i czekał jak się wbić wyjeżdżając z posesji, albo autobus z włączonym kierunkowskazem czekał na możliwość wyjazdu z zatoki. Itd., itp. Na ulicy był ruch, a nie tylko ja i siedzący mi na dupie miniwaniarz. Faktycznie mam zwyczaju zjeżdżać na prawy, żeby wbić się w wyjeżdżający z zatoki autobus tylko dlatego, że jadącemu mi na dupie miniwaniarzowi bardzo śpieszy się na promocję do biedronki. Jeżeli on chce koniecznie wyprzedzać, to na dwujezdniowej może mnie wyprzedzić prawym pasem.

[...]

No ale ja mam dwa prędkościomierze - wbudowany w samochód i drugi w nawigacji. Mam ustawiony w samochodzie aktywny tempomat na 60 km/godz. i nawigacja pokazuje mi wtedy 54-56 km/godz. Dostosowując prędkość do obowiązujących na danym odcinku drogi ograniczeń kieruję się wskazaniami posiadanych przeze mnie prędkościomierzy, a nie wskazaniem prędkościomierza w innym pojeździe. Nie jestem złośliwy, nie jadę poniżej dopuszczalnej. Mógłbym sobie ustawić na tempomacie 50 i byłoby na nawigacji ok. 46-48.

Data: 2020-08-31 20:14:55
Autor: mk4
On 2020-08-31 13:38, Poldek wrote:
[...]

Ta, ktos jechal wolniej...
Od razu przypomina mi sie jazda autostrada, gdzie takie idywidua nie zjada przez kilka kilometorw. Bo przeciez nie ma miejsca. Wiec kulaja swoje 120 i wszyscy za nimi w sznureczku.
No chyba, ze ktos ma troche wiecej kucy to prawa strona obskoczy w tych miejscach co to "nie da sie zjechac".

No ale taki lepek ciagnie lewym i nie zjedzie bo w jego mniemaniu albo nie ma miejsca (choć wiadomo, ze jest) albo - przeciez, nie bedzie zjezdzal bo za 150-200 metrow znowu by musial zmieniac pas i wyprzedzac. Wiec lepiej kulac lewym i blokowac. Taka jazda to jest wlasnie szczyt arogancji i to powinno byc karane.

Z tego co piszesz mam wrazenie, ze jestes miejska kalka takich autostradowych osobliwosci.

Nie rozumiesz ze taka jazda po prostu utrudniasz ruch innym i tym samym ich wkurzasz. Oczywiscie wiekszosc bierze to na klate. Ale jak widzisz czasem zdarzaja sie okolicznosci, ze ktos popusci - jak w tym twoim przypadku.

Pozostaje tylko w tym wszystkim pytanie - czy nie mozna jezdzic normalnie tak aby swoja jazda nie powodowac takich konfliktowych sytuacji?

--
mk4

Data: 2020-08-31 20:22:51
Autor: ąćęłńóśźż
Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
Myślę, że powinieneś sobie kupić te duże niebieskie.

-- -- -