Aion S - konkurencja dla Tesli (z zespołem nap ędowym z Polski?)

Data: 2018-12-14 10:32:07
Autor: T.
Aion S - konkurencja dla Tesli (z zespołem nap ędowym z Polski?)
Nidec rozważa budowę drugiej fabryki w Polsce

Polski zakład firmy z branży motoryzacyjnej Nidec znajduje się w Niepołomicach, na terenie Krakowskiej SSE. Firma zapowiedziała, że zastanawia się nad budową kolejnej fabryki w naszym kraju.

Plany Nidec związane są z dużym popytem na pokazany po raz pierwszy we wrześniu 2017 roku napęd trakcyjny do samochodów elektrycznych - E-Axle. Masowa produkcja napędu rozpocznie się w 2019 roku w nowej, powstałej specjalnie w tym celu fabryce w Chinach, w strefie ekonomicznej Pinghu, niedaleko Szanghaju.
I chociaż E-Axle najpierw pojawi się na rynku chińskim, firma chce, by już w najbliższej przyszłości produkt był dostępny dla europejskich producentów aut. - Od czasu zaprezentowania E-Axle kontaktują się z nami producenci samochodów z całego świata i obecnie rozważamy budowę następnego, wyspecjalizowanego zakładu w Polsce - powiedział Kazuya Hayafune, główny inżynier oraz zastępca dyrektora generalnego działu automotive.
Pierwszym samochodem elektrycznym, w którym zostanie zamontowany najnowszy napęd Nidec będzie Aion S zaprezentowany przez GAC NE podczas targów Auto Guangzhou 2018. Auto ma być dostępne w sprzedaży w 2019 roku, a jego zasięg ma wynosić ponad 500 km.

Aion S nazywany jest "Teslą dla ludu", bowiem ma zawierać wiele rozwiązań funkcjonalnie podobnych do tych z Tesli, ale przy niższej cenie.

Dalej: https://glowny-mechanik.pl/2018/12/14/nidec-rozwaza-budowe-drugiej-fabryki-w-polsce/

Aion S - konkurencja dla Tesli (z zespołem nap ędowym z Polski?)