Air France 447

Data: 2012-07-09 08:19:20
Autor: Delfino Delphis
Air France 447
 MH wrote:

1) Rurek Pittota jest na obrzeżach Airbusa co najmniej kilka.. I co?
wszystkie pozamarzały?? Hmm.., i tak może się wydarzyć..

Wszystkie.

2) Hmm.., no to skoro te rury pozamarzały i przekłamywały faktyczną
prędkość samolotu, to w którą stronę?? Zawyżały, czy zaniżały?? No raczej
to drugie.. Czyli co należało zrobić? No chyba popchnąć menele do przodu,
skoro tracimy prędkość i siłę nośną.

Instrukcja dokładnie mówi co należy zrobić. Należy ustawić podany w instrukcji ciąg i przy pomocy sztucznego horyzontu utrzymywać stałe zadane pochylenie. To gwarantuje utrzymanie bezpiecznej prędkości.

3) Kupiłem sobie do swojego supernowoczesnego Trabanta GPS.. Ot tak raz na
sekundę podaje mi z jaką prędkością daję czadu...

W pilotażu ta prędkość jest akurat bezużyteczna chociażby ze względu na wiatr, jak i zmienne warunki (gęstość powietrza, temperatura), wraz z wysokością.

5) A podobno jeszcze radara Dopplerowskiego tam mieli na pokładzie..
Wiatry takie coś pokazuje na kolorowo, jak w USG!!

W tym przypadku nieprzydatny.

Data: 2012-07-09 12:14:02
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Air France 447
Powitanko,

W pilotażu ta prędkość jest akurat bezużyteczna chociażby ze względu na
wiatr, jak i zmienne warunki (gęstość powietrza, temperatura), wraz z
wysokością.

To jakie te predkosci wiatru sa na wysokosci przelotowej? Musialoby mu zdrowo w pupcie wiac i jakims cudem nie rozpedzic samolotu...
Tak sobie poteoretyzuje: Nos zadzieram, a wysokosc (barometr chyba dzialal) pokazuje, ze opadam. Czy jest inna mozliwa interpretacja tych faktow niz przeciagniecie?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-07-09 12:42:28
Autor: Docent Zylber
Air France 447
Tak sobie poteoretyzuje: Nos zadzieram, a wysokosc (barometr chyba

lol. Od razu poznać Teoretyka. Nie masz pojencia o lataniu. Oblatywałem w Tuluiz ten typ AB (tak fachowcy mówimy w skórcie to Air-Busach). Tolerancja na tej wysokości dot prędkości wertykalnej to ok 6-7 %

Docent

Data: 2012-07-09 16:00:58
Autor: J.F
Air France 447
Użytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisał w wiadomości grup
To jakie te predkosci wiatru sa na wysokosci przelotowej? Musialoby mu

Jetstream ? 200km/h nie dziwi ..

[...]

Jak jeszcze dodatkowo masz silniki na wlasciwej mocy i bez sladow usterek, a predkosciomierze pokazuja cos prawidlowego (czy moze niewiarygodnego ?) to moze nie jest juz tak latwo ..

J.

Data: 2012-07-09 12:48:04
Autor: TJ_Blues
Air France 447
On Monday, July 9, 2012 10:00:58 AM UTC-4, J.F wrote:
Użytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisał w wiadomości grup
>To jakie te predkosci wiatru sa na wysokosci przelotowej? Musialoby >mu

Jetstream ? 200km/h nie dziwi ..

Jestream wieje na wiekszych szerokosciach. Nie siega swym zasiegiem do Rio. Za to nad Atlantykim mogly wiac inne wiatry, ktorych predkosc czesto dochodzi do 100km/h

cheers TJ

Air France 447