Data: 2013-11-19 16:16:43 | |
Autor: kogutek444 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Wkurwia mnie. Idzie pizdek po czterech piwach z tytką przed ryjem. I nagle zostaje rozjechany, na dodatek nie na chodniku. Dlaczego pan ekspert nie mówi że nie powinien wchodzić na jezdnię zanim się nie upewni że mu nic nie zagraża? Takimi akcjami utwierdzają kretynów że na jezdnię można sobie ot tak wejść i wszyscy mają się zatrzymać w miejscu. Dlaczego nie ma w tej akcji że jezdnia to dla pieszego wrogie środowisko. Że wszystko co się po niej porusza robi to szybko, 10 razy szybciej niż idący człowiek. Ze te poruszające się rzeczy wazą od dziesięciu razy więcej niż człowiek. Że człowiek nie ma z nimi najmniejszej szansy nie tylko przy pięćdziesięciu ale i przy pięciu kilometrach na godzinę. Że piesi powinni nie tylko za miastami ubierać się tak żeby byli widoczni po zmroku. No i dlaczego do kurwy nędzy Policja nic nie robi. Jak bylem pacholęciem to dostanie mandatu za wejście na jezdnię tam gdzie nie wolno nie było rzadkością. Chętnie wziął bym udział w nakręceniu kontr filmu.
|
|
Data: 2013-11-20 00:54:15 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
-- Dlaczego pan ekspert nie mówi że nie powinien wchodzić na jezdnię zanim się nie upewni że mu nic nie zagraża?
http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,126512,14671837,Uwaga__zmiany_w_prawie___kierowcy_i_rowerzysci_beda.html -- Takimi akcjami utwierdzają kretynów że na jezdnię można sobie ot tak wejść i wszyscy mają się zatrzymać w miejscu. 80 mln Niemcow wlasnie tak robi :-) kilkadziesiat (kilkaset ?) tysiecy Polakow w DE takze a niektore szczegolnie zdeterninowane jednostki nawet przenosza ten zwyczaj do PL ... to raczej Polska (w towarzystwie demoludow) ciagnie sie w ogonie Europy http://www.krbrd.gov.pl/index.php/component/k2/item/210-raport-dotyczacy-ochrony-pieszych-przechodzacych-przez-jezdnie-na-przejsciu-dla-pieszych -- Że piesi powinni nie tylko za miastami ubierać się tak żeby byli widoczni po zmroku. nie robcie z ludzi debili, probowaliscie z rowerzystami tez nie wyszlo, jak ktos nie ma glowy tylko pojemnik na kapuste zadne przepisy nie pomoga -- No i dlaczego do kurwy nędzy Policja nic nie robi. Jak bylem pacholęciem to dostanie mandatu za wejście na jezdnię tam gdzie nie wolno nie było rzadkością. w DE dzialaja w przypadku zagrozenia/utrudnienia ruchu, napierdalanie mandatami jak nie ma zadnego auta w poblizu pamietamy z czasow PRL -- Chętnie wziął bym udział w nakręceniu kontr filmu. jako kaskader ? no to powodzenia :-) P. |
|
Data: 2013-11-20 03:24:12 | |
Autor: kogutek444 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu środa, 20 listopada 2013 09:54:15 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Dlaczego pan ekspert nie mówi że nie powinien wchodzić na jezdnię zanim się nie upewni że mu nic nie zagraża? Nie da się z większości ludzi robić debili bo nimi już są. takie jebane zwierzątka co to rano do pracy umie trafić a po pracy do domu wrócić. A cały dzień na odruchach lecą. Jak zjadł to się musi wystać. A jak się wysra to by coś zjadł i najlepiej popił dwoma piwami. Bo szczać też trzeba. W tv kolejny filmik. Ma koniec ze zginął bo kierowca na pasach jechał za szybko. Nie ze się nie obejrzał, zastanowił czy może bezpiecznie wejść. Tylko że kierowca winny. |
|
Data: 2013-11-20 04:05:11 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
rozumiem frustracje ze swiat i przepisy sie zmieniaja ale moze by cos tak merytorycznie ?
PS jestesmy w ciemnej dupie lub jak kto woli na prowadzeniu jesli chodzi o zabijanie pieszych na pasach i wszelkie inicjatywy (mniej lub bardziej udane), ktore to zmienia maja sens ... P. |
|
Data: 2013-11-20 20:59:31 | |
Autor: m4rkiz | |
Akcja jedz 10 wolniej | |
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:7857cde2-6900-4d08-b29e-d169e4eafb5agooglegroups.com...
PS jestesmy w ciemnej dupie lub jak kto woli na prowadzeniu jesli chodzi o zgoda, tylko tym bardziej nie powinno byc przekazu "wlazcie jak chcecie, winny bedzie kierowca" -- http://db.org.pl/ |
|
Data: 2013-11-20 23:35:59 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Akcja jedz 10 wolniej | |
-- zgoda, tylko tym bardziej nie powinno byc przekazu "wlazcie jak chcecie, winny bedzie kierowca" -- http://db.org.pl/
na przejsciu dla pieszych tak to wlasnie wyglada ... jesli walniesz pieszego to jestes winny bo pieszy ma pierwszenstwo juz zblizajac sie do przejscia ... P. |
|
Data: 2013-11-21 17:40:32 | |
Autor: J.F | |
Akcja jedz 10 wolniej | |
UĹźytkownik napisaĹ w wiadomoĹci grup
-- zgoda, tylko tym bardziej nie powinno byc przekazu "wlazcie jak chcecie, winny bedzie kierowca" -- http://db.org.pl/na przejsciu dla pieszych tak to wlasnie wyglada ... jesli walniesz pieszego to jestes winny bo pieszy ma pierwszenstwo juz zblizajac sie do przejscia ... U nas ? U nas nie ma, i bardzo dobrze, tak powinno zostac. J. |
|
Data: 2013-11-20 17:10:13 | |
Autor: Ariusz | |
Akcja jedĹş 10 wolniej | |
W dniu 20.11.2013 09:54, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Dlaczego pan ekspert nie mĂłwi Ĺźe nie powinien wchodziÄ na jezdniÄ zanim siÄ nie upewni Ĺźe mu nic nie zagraĹźa? Wszystko piÄknie cudownie. Jednak nie moĹźna patrzeÄ na obce realia i Ĺźywcem wprowadzaÄ je w Polsce. Pierwsza rzecz, o ktĂłrej nikt nie pomyĹli to warunki na naszych drogach. ChoÄby zimÄ . CzÄsto drogi sÄ Ĺşle lub wcale nie odĹnieĹźone i zatrzymanie samochodu przed pasami nawet mimo maĹej prÄdkoĹci czasem jest nie moĹźliwe. JuĹź przy obecnych przepisach nie raz miaĹem problemy z "wtargniÄciem" na pasy. No bo niby jadÄ wolno okoĹo 15, pieszy to widzi i domniema, Ĺźe mogÄ siÄ bez problemu zatrzymaÄ ale ja wciskam hamulec, a samochĂłd zaczyna siÄ ĹlizgaÄ i nawet ABSy tu nie pomagajÄ . I co temu pieszemu przyjdzie z tego, Ĺźe miaĹ pierwszeĹstwo, jak spÄdzi poĹamany w szpitalu kilka miesiÄcy lub nie daj BoĹźe zginie. Jest teĹź w mieĹcie, w ktĂłrym poruszam siÄ samochodem, pewne przejĹcie dla pieszych tuĹź przed koĹcem szczytu doĹÄ sporej gĂłrki. JuĹź nie raz widziaĹem â w zimie â jak jakiĹ kierowca przepuĹciĹ pieszego, a potem nie mĂłgĹ ruszyÄ bo Ĺlisko i nawet najlepsze zimĂłwki nie pomagajÄ . Ĺťaden przepis nie zwalnia i nie powinien zwalniaÄ z myĹlenia. Ale nasi rzÄ dzÄ cy chyba o tym nie wiedzÄ . A wprowadzenie przepisu i tak nie zmieni mentalnoĹci kierowcĂłw i pieszych. -- Pozdrawiam ARIUSZ http://www.ariusz.com |
|
Data: 2013-11-21 03:05:24 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
-- Jednak nie można patrzeć na obce realia i żywcem wprowadzać je w Polsce.
jasne ze mozna trzeba to tylko robic z glowa, tu tej glowy nie widac -- Pierwsza rzecz, o której nikt nie pomyśli to warunki na naszych drogach. Choćby zimą. ok niech przepis obowiazuje poki co od kwietnia do pazdziernika :-) -- Żaden przepis nie zwalnia i nie powinien zwalniać z myślenia. Ale nasi rządzący chyba o tym nie wiedzą. oni nie wiedza o zbyt wielu rzeczach, tak jakby byli zamknieci w jakiejs piwnicy :-) -- A wprowadzenie przepisu i tak nie zmieni mentalności kierowców i pieszych. -- Pozdrawiam ARIUSZ http://www.ariusz.com alez i owszem, po prostu zajmie to troche wiecej czasu P. |
|
Data: 2013-11-21 18:27:53 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Akcja jedĹş 10 wolniej | |
On Wed, 20 Nov 2013, Ariusz wrote:
No bo niby jadę wolno około 15, pieszy to widzi i domniema, Czy to jest prośba o kolejny flejm pt. "czy i jak akurat ABSy pomagają w ślizganiu się pojazdu"? ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-11-20 21:45:12 | |
Autor: jerzu | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Wed, 20 Nov 2013 00:54:15 -0800 (PST),
przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote: 80 mln Niemcow wlasnie tak robi :-) Sralis, mazgalis. Nie widziałem Niemc, co sobie wpada na jezdnię ot tak osbie. I prosto pod koła samochodu, nawet tego jadącego 50 km/h. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-11-20 21:50:25 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 21:45, jerzu pisze:
On Wed, 20 Nov 2013 00:54:15 -0800 (PST), Nic dziwnego, widok z punktu widzenia autostradowego turysty wygląda zgoła inaczej, niż realia życia w mieście. |
|
Data: 2013-11-20 22:06:13 | |
Autor: jerzu | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Wed, 20 Nov 2013 21:50:25 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote: Nic dziwnego, widok z punktu widzenia autostradowego turysty wygląda Bardzo się mylisz. Po niemieckich autostradach to ja raczej mało jeździłem. Więcej po ich krajówkach. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-11-20 22:18:17 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 22:06, jerzu pisze:
On Wed, 20 Nov 2013 21:50:25 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>^^^^^^^^^^^^^^^ Bardzo się mylisz. Wręcz przeciwnie. Po niemieckich autostradach to ja raczej mało No, a na krajówkach to mają 50km/h jak pisałeś :> |
|
Data: 2013-11-20 22:18:51 | |
Autor: jerzu | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Wed, 20 Nov 2013 22:18:17 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote: No, a na krajówkach to mają 50km/h jak pisałeś :> Tobie to trzeba łopatologicznie? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-11-20 01:57:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Dnia Tue, 19 Nov 2013 16:16:43 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a): Wkurwia mnie. Idzie pizdek po czterech piwach z tytką przed ryjem. I nagle zostaje rozjechany, na dodatek nie na chodniku. Dlaczego pan ekspert nie mówi że nie powinien wchodzić na jezdnię zanim się nie upewni że mu nic nie zagraża? Takimi akcjami utwierdzają kretynów że na jezdnię można sobie ot tak wejść i wszyscy mają się zatrzymać w miejscu. Dlaczego nie ma w tej akcji że jezdnia to dla pieszego wrogie środowisko. Przecież pieszego co tak wlazł, to w tym spocie rozjechało. I to tak definitywnie, na amen. Co jeszcze chciałbyś dodać? Że cierpiał przed śmiercią? :) Akurat przekaz skierowane do kierowców, to jest w tym spocie zamotany, nudny i raczej nieskuteczny. Jedyne do kogo taki spot trafi, to do pieszego - obrazem. |
|
Data: 2013-11-20 02:18:55 | |
Autor: J.F. | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Dnia Wed, 20 Nov 2013 01:57:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Tue, 19 Nov 2013 16:16:43 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com A trescia nie ? To kierowca winny, 60 jechal. J. |
|
Data: 2013-11-20 10:00:34 | |
Autor: Budzik | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
To kierowca winny, 60 jechal. Cmentarze sa pełne tych co mieli pierwszenstwo... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic na to nie można poradzić. To byłby dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw |
|
Data: 2013-11-20 11:48:37 | |
Autor: mappl | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Cmentarze sa pełne tych co mieli pierwszenstwo... zlikwidować cmentarze |
|
Data: 2013-11-20 11:24:40 | |
Autor: Budzik | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Osobnik posiadający mail no@spam.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
ROTFLCmentarze sa pełne tych co mieli pierwszenstwo... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło, i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett |
|
Data: 2013-11-20 02:11:31 | |
Autor: Chris | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 01:16, kogutek444@gmail.com pisze:
Wkurwia mnie. Idzie pizdek po czterech piwach z tytką przed ryjem. I nagle zostaje rozjechany, na dodatek nie na chodniku. Dlaczego pan ekspert nie mówi że nie powinien wchodzić na jezdnię zanim się nie upewni że mu nic nie zagraża? Takimi akcjami utwierdzają kretynów że na jezdnię można sobie ot tak wejść i wszyscy mają się zatrzymać w miejscu. Dlaczego nie ma w tej akcji że jezdnia to dla pieszego wrogie środowisko. Że wszystko co się po niej porusza robi to szybko, 10 razy szybciej niż idący człowiek. Ze te poruszające się rzeczy wazą od dziesięciu razy więcej niż człowiek. Że człowiek nie ma z nimi najmniejszej szansy nie tylko przy pięćdziesięciu ale i przy pięciu kilometrach na godzinę. Że piesi powinni nie tylko za miastami ubierać się tak żeby byli widoczni po zmroku. No i dlaczego do kurwy nędzy Policja nic nie robi. Jak bylem pacholęciem to dostanie mandatu za wejście na jezdnię tam gdzie nie wolno nie było rzadkością. Chętnie wziął bym udział w nakręceniu kontr filmu. Proste wyjście, trzeba jechać 10km szybciej wtedy pieszy nie zdąży wejść przed maskę .. ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ... -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2013-11-20 07:22:11 | |
Autor: pwz | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze:
(...) ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ... I o to właśnie chodzi. Jak w każdej reklamie - o wywołanie emocji. Nie jest ważne, czy pozytywnych, czy negatywnych, najważniejsze aby były i to możliwie silne. Wtedy każdy zapamięta, będzie się kojarzyło, nawet podświadomie, na zasadzie odruchu Pawłowa - uwarunkowanie biologiczne. Pod tym względem kampania o której piszecie jest b. skuteczna. Odsetek osób, które nie słyszały / nie widziały / zignorowały tę reklamę jest niewielki, do reszty dotarło i wywołało emocje (sądząc choćby po tym, że pokazują się na jej temat wątki na grupie), czyli jest skuteczne. Ja akurat je czniam - mniej więcej kojarzę z radia te reklamy, ale tylko po długaśnym zakończeniu (obowiązkowej formułce o 'sponsorze'), poza tym nie oglądam TV. Zero emocji: ani mnie to grzeje, ani ziębi, zatem mniej stresu na drodze :-P pwz |
|
Data: 2013-11-20 03:12:56 | |
Autor: kogutek444 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu środa, 20 listopada 2013 07:22:11 UTC+1 użytkownik pwz napisał:
W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze: Masz racje. Ale to powinny być emocje że jak wejdę jak krowa to mnie ktoś rozjedzie a jak będzie jechał 10 mniej to dostanę takiego strzała że cudem będzie jak nic złamanego nie będę miał. A jak to będzie dwudziesto tonowa ciężarówka to 10 mniej nic nie daje. Przesłanie powinno być proste. Zanim wejdę nawet na oznakowanym przejściu upewniam się czy mi się nic nie stanie. Tego w filmiku nie ma. Jak by piesi ustawowo oczu nie posiadali to odpowiedzialność spadała by na kierowców. Jeśli mają oczy to muszą podwoić czujność bo wchodzą ta teren przeciwnika. |
|
Data: 2013-11-20 09:39:18 | |
Autor: Chris | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
pwz nabazgrał(a):
W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze: To akurat dobrze wiem bo znam branżę reklamową od xx lat .. :) tylko że te spoty wywołują reakcje negatywne i nie wpływają na bezpieczeństwo a taki był cel. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2013-11-20 10:35:24 | |
Autor: WOJO | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
To akurat dobrze wiem bo znam branżę reklamową od xx lat .. :) tylko że te spoty wywołują reakcje negatywne i nie wpływają na bezpieczeństwo a taki był cel. Wręcz przeciwnie - bardzo wpływają na bezpieczeństwo. Człowiek z natury jest przekorny i na bodźce negatywne reaguje także przekornie. Możecie sobie wyobrazić, co u większości kierowców wywołuje ta reklama - "przyśpieszę, bo nikt nie będzie mi mówił, jak mam jeździć" Najważniejsze, że producent reklamy i emitent zgarną kasę - to się tak naprawdę liczy, nic więcej. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2013-11-20 02:40:55 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
-- Człowiek z natury jest przekorny i na bodźce negatywne reaguje także przekornie. Możecie sobie wyobrazić, co u większości kierowców wywołuje ta reklama - "przyśpieszę, bo nikt nie będzie mi mówił, jak mam jeździć"
jesli wiekszosc rozumuje na poziomie 5-cio latka czyli "na zlosc mamie odmroze sobie uszy" to faktycznie wyglada to niewesolo ... do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco: liczba zabitych w PL/DE 1:1 przy czym Niemcow jest prawie 2 razy wiecej jednak w przypadku zabitych na przejsciach jest juz duzo gorzej: PL vs DE 10:1 (250 vs 22) http://www.udv.de/de/strasse/planung-und-betrieb/wege-fuer-fussgaenger/technik/sicherheit-zebrastreifen nie sugeruje oczywiscie ze wsrod ministrow/poslow sa sami niekompetentni debile, niemniej tak dlugi czas oczekiwania na reakcje sugeruje powazna ociezalosc umyslowa ... P. |
|
Data: 2013-11-20 07:49:38 | |
Autor: radoslaw | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu środa, 20 listopada 2013 11:40:55 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco: To teraz porównaj ilość km autostrad w PL i DE. :) Jadąc tranzytem przez DE można ani razu nie trafić na przejście dla pieszych. To samo w PL jest niewykonalne. |
|
Data: 2013-11-20 17:50:53 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Hello Radoslaw,
Wednesday, November 20, 2013, 4:49:38 PM, you wrote: do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco:To teraz porównaj ilość km autostrad w PL i DE. :) Ale jeszcze troszeczkę pociągną A4 i już będzie można. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-11-21 08:47:40 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Powitanko,
To teraz porównaj ilość km autostrad w PL i DE. :) Ale tu raczej nalezaloby porownywac ilosc przejsc dla pieszych. I to tez nie byloby miarodajne. U nas sa wynalazki w stylu: przejscie dla pieszych/skrzyzowania z sygnalizacja swietlna, a 30m dalej przejscie juz bez swiatel w dodatku nieoswietlone. Albo dluga trasa ze swiatlami i na calej ulicy tylko 1 przejscie bez swiatel. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2013-11-21 00:33:22 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
-- Ale tu raczej nalezaloby porownywac ilosc przejsc dla pieszych. I to tez nie byloby miarodajne.
dokladnie, liczy sie "jakosc" tych przejsc dla pieszych, odpowiednia infrastruktura, oswietlenie, oznakowanie i poziom bezpieczenstwa jest porownywalny do przejscia z ruchem regulowanym swiatlami P. |
|
Data: 2013-11-21 17:28:13 | |
Autor: J.F | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości
Powitanko, To teraz porównaj ilość km autostrad w PL i DE. :)Ale tu raczej nalezaloby porownywac ilosc przejsc dla pieszych. I to tez nie byloby miarodajne. Tylko jak to pisano - u nich mozesz caly kraj przejechac i zadnego przejscia nie przejezdzac. A u nas na krajowych drogach co chwila wioska i przejscie lub brak. Ale te wypadki to nie wiem - na krajowkach w wioskach, czy na ulicach w miastach mamy .. U nas sa wynalazki w stylu: przejscie dla pieszych/skrzyzowania z sygnalizacja swietlna, a 30m dalej przejscie juz bez swiatel w dodatku nieoswietlone. Albo dluga trasa ze swiatlami i na calej ulicy tylko 1 przejscie bez swiatel. Albo przejscie, ze stosownym znakiem, migajacym, oswietlone lampa ... ale nikomu sie nie chcialo zamontowac przycisku i swiatel, aby pieszy mogl przejsc bezpiecznie. A to juz nie sa takie duze koszta, skoro slupy jednak postawili. J. |
|
Data: 2013-11-21 18:44:07 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Thu, 21 Nov 2013, J.F wrote:
Albo przejscie, ze stosownym znakiem, migajacym, oswietlone lampa ... ale To wcale nie jest takie optymalne rozwiązanie. Blokuje nadmiernie ruch, bo trzeba stać póki jest czerwone, nawet jak po pieszym pył już dawno opadł. Ba, w skrajnym wypadku ("opóźnianie zielonego" dla pieszego) pieszego już dawno nie ma na horyzoncie, bo się wkurzył, przeszedł na czerwonym a potem nadjeżdżająca kolumna podziwia czerwone kółko. Kilka razy już się przyznawałem - na przejsciu (w okolicy) z przyciskiem często przechodzę na czerwowonym właśnie. Z powodu wyżej (akurat jest pusto, a jak wcisnę, to najpierw ja będę stał, a potem widoczna kolumna). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-11-20 17:58:52 | |
Autor: cef | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Użytkownik wrote:
do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco: Ja bym proponował zajrzeć do innych statystyk, ale ich nikt nie prowadzi. Jaki jest odsetek posiadających prawo jazdy wsród poszkodowanych na przejściach czy poszkodowanych pieszych ogolnie? |
|
Data: 2013-11-20 18:14:15 | |
Autor: sqlwiel | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 17:58, cef pisze:
Użytkownik wrote:Doszukiwałbym się przyczyn właśnie w nadopiekuńczości i nadregulacji. (Choć Niemcy pewno są dalej od nas pod tym względem.) Jak w sąsiednim wątku pisałem - "bezkolizyjne zielone" powoduje nawykową bezmyślność u kierowców, to podobnie przekonanie, że dobry pan minister pomyślał o wszystkim (albo, że "państwo powinno...") powoduje, że pieszy nie rozejrzy się przed wejściem na jezdnię. (Inne przykłady to Amber Gold itp.) A to elementarny przejaw instynktu samozachowawczego. Co-by nie nawymyślał minister, to nieobudowany człowiek o masie ~80kg ma bardzo mizerne szanse w zetknięciu z 1000kg stali o prędkości 15m/s. I prędkość zmniejszona do 12m/s niewiele tu zmieni. Może, gdyby przywrócić takie ozdoby na masce, jak miały Pabiedy, Jaguary i Rols-Royce trochę by to motłoch natchnęło? -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-20 22:12:35 | |
Autor: J.F. | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):
-- Człowiek z natury jest przekorny i na bodźce negatywne reaguje także przekornie. Możecie sobie wyobrazić, co u większości kierowców wywołuje ta reklama - "przyśpieszę, bo nikt nie będzie mi mówił, jak mam jeździć" No, ciekawe. Bo z jednej strony - u nich raczej autostrady krajowe nie prowadza przez wioski pelne przejsc, z drugiej - spora czesc naszych to chyba w miastach, gdzie niby 50 obowiazuje. Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj. Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ... albo te 10 mniej naprawde ratuje zycie. J. |
|
Data: 2013-11-20 16:00:25 | |
Autor: kogutek444 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu środa, 20 listopada 2013 22:12:35 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a): I te 10 mniej może uratować życie. Akcja powinna iść dwukierunkowo ze wskazaniem na kierunek " piesi" To oni mają mieć oczy nawet w dupie jak nie chcą popełnić pięknego samobójstwa wpadając pod samochód na pasach. Od jakiegoś czasu widzę zle nawyki wywołane przez publikatory. Nakładli ludziom o tym że przy przechodzeniu przez jezdnię są ważniejsi od samochodów. A to kłamstwo. Wczoraj zjeby dostałem od takiego palanta co na niego zatrąbiłem bo on z marszu bez patrzenia na jezdnię na przejściu wylazł. W lusterku widziałem jak się odgrażał i pokazywał że pasy są. Dlaczego nie ma programu w którym tłumaczą że jak jedzie samochód i idzie pieszy to dla środowiska lepiej żeby samochód przejechał pierwszy. Każde ruszenie to ileś paliwa w pizdu niepotrzebnie idzie. Ileś startych opon ileś pyłu z klocków. Niby na jednym zdarzeniu mało ale jak ilość zdarzeń idzie w miliony to się jakieś pierdyliony ton robią. Zamiast tego raczą mnie filmem z palantem co wylazł bez patrzenia i został trafiony. |
|
Data: 2013-11-20 23:44:08 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
-- Każde ruszenie to ileś paliwa w pizdu niepotrzebnie idzie. Ileś startych opon ileś pyłu z klocków. Niby na jednym zdarzeniu mało ale jak ilość zdarzeń idzie w miliony to się jakieś pierdyliony ton robią.
tak czekalem kiedy zostana uzyte pseudo-naukowe argumenty o oponach i klockach hamulcowych :-) to juz naprawde dno ... -- Zamiast tego raczą mnie filmem z palantem co wylazł bez patrzenia i został trafiony. jak wylazl na przejscie to ten co go trafil idzie do puszki, traci prawko a jego ubezpieczyciel steka bo musi bulic rente w xxxx ojro przez nastepne 30 lat (worst case) a jak wylazl poza przejsciem to po smierci jego rodzina placi kierujacemu za rozbita fure ... welcome in EU :-) P. |
|
Data: 2013-11-21 05:54:23 | |
Autor: kogutek444 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu czwartek, 21 listopada 2013 08:44:08 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Każde ruszenie to ileś paliwa w pizdu niepotrzebnie idzie. Ileś startych opon ileś pyłu z klocków. Niby na jednym zdarzeniu mało ale jak ilość zdarzeń idzie w miliony to się jakieś pierdyliony ton robią. Dokąd nie przedstawisz niepodważalnych dowodów że w czasie ruszania przybywa paliwa w zbiorniku a hamowanie powoduje zwiększenie grubości tego co hamuje w samochodzie oraz zwiększanie się wysokości bieżnika. To co napisalem nie jest pseudo naukowe tylko jest prawem. Możesz je obalić. Dokąd nie obalisz będzie prawem. To obalaj a ja w międzyczasie kopnę się do żabki po jakieś chrupki i dużą Pepsi. Życia Ci braknie żeby udowodnić że nie nie mam racji. |
|
Data: 2013-11-22 00:12:37 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
-- To co napisalem nie jest pseudo naukowe tylko jest prawem. Możesz je obalić. Dokąd nie obalisz będzie prawem.
juz niedlugo mam nadzieje, zegar tyka :-) -- To obalaj a ja w międzyczasie kopnę się do żabki po jakieś chrupki i dużą Pepsi. Życia Ci braknie żeby udowodnić że nie nie mam racji. pomylka, czas gra na Twoja niekorzysc, rzadowe gamonie juz wiedza ze ludzie patrza im na rece i cisnienie rosnie, rosnie coraz szybciej ... ps kaskaderzy sa szczupli i wysportowani wiec zalecam diet coke :-) P. |
|
Data: 2013-11-21 17:23:41 | |
Autor: J.F | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup
W dniu środa, 20 listopada 2013 22:12:35 UTC+1 użytkownik J.F. napisał: > do tej pory proporcje ukladaly sie nastepujaco: I te 10 mniej może uratować życie. Ze moze to nikt nie przeczy, tylko pytanie czy warto aby pol spoleczenstwa sie wloklo aby pare zyc uratowac. Z liczb powyzej wynikaloby jednak ze poprawa jest drastyczna. O ile to prawidlowe wnioski. Dlaczego nie ma programu w którym tłumaczą że jak jedzie samochód i idzie pieszy to dla środowiska lepiej żeby samochód przejechał pierwszy. Bo to takie niemodne. J. |
|
Data: 2013-11-21 00:20:41 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
-- No, ciekawe. Bo z jednej strony - u nich raczej autostrady krajowe nie prowadza przez wioski pelne przejsc, z drugiej - spora czesc naszych to chyba w miastach, gdzie niby 50 obowiazuje.
a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ? max. dozwolona predkosc to 70 km/h w normalnych warunkach (oznakowane przejscie, dobra widocznosc) widzisz go z kilkuset metrow ... zero okolicznosci lagodzacych czyli do puchy + sankcje finansowe -- Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj. Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ... dla nas strasznie malo, dla Niemcow za duzo ... jednoznaczne prawo w polaczeniu z sankcjami finansowymi daja taki efekt ... w ktoryms ADAC opisywali przypadek kierowcy, ktory walnal na przejsciu jakiegos menago, miesieczne koszta rehabilitacji i odszkodowanie za utracone dochody cos kolo 50k ojro, w sumie zamkneli sie ponizej 1 mln ojro, taka zabawa w DE jest bardzo kosztowna wiec malo kto sie na nia decyduje, za duze ryzyko ... -- albo te 10 mniej naprawde ratuje zycie. J. no raczej P. |
|
Data: 2013-11-21 12:03:19 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Thu, 21 Nov 2013, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ? Oślepieniem przez TIRmana, parkującego na poboczu na przykład. Z rzadka takie wypadki są możliwe (tyle, że z rzadka właśnie) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-11-21 12:33:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Hello Gotfryd,
Thursday, November 21, 2013, 12:03:19 PM, you wrote: a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ?Oślepieniem przez TIRmana, parkującego na poboczu na przykład. Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość trudno mi to idzie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-11-21 18:14:53 | |
Autor: Cavallino | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1535861791.20131121123302@pik-net.pl.invalid... Hello Gotfryd, Gierkówka. |
|
Data: 2013-11-21 18:22:00 | |
Autor: jerzu | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Thu, 21 Nov 2013 12:33:02 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Ty tak na poważnie? Chociażby DK7 na północ od Warszawy. Do Płońska. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-11-21 18:40:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Hello jerzu,
Thursday, November 21, 2013, 6:22:00 PM, you wrote: Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dośćTy tak na poważnie? Chociażby DK7 na północ od Warszawy. Do Płońska. Wiesz... Rzadko bywam na północ od Warszawy ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-11-21 19:18:29 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-21 18:22, jerzu pisze:
On Thu, 21 Nov 2013 12:33:02 +0100, RoMan Mandziejewicz A są takie bez świateł? |
|
Data: 2013-11-21 19:30:43 | |
Autor: jerzu | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Thu, 21 Nov 2013 19:18:29 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote: A są takie bez świateł? A nie ma? https://www.google.pl/maps/preview?hl=pl#!data=!1m8!1m3!1d3!2d20.767205!3d52.379489!2m2!1f175.05!2f86.27!4f75!2m7!1e1!2m2!1srFJep6ntQi3A6gZFtGw2Xg!2e0!5m2!1srFJep6ntQi3A6gZFtGw2Xg!2e0&fid=5 -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-11-21 19:45:59 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-21 19:30, jerzu pisze:
On Thu, 21 Nov 2013 19:18:29 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> Faktycznie, rzadkość co prawda, ale są. Do tego oznakowane itd. Teraz pytanie, czy na którymś z takich doszło do wypadku i ile ich miało miejsce np. w ostatnich 5 latach. |
|
Data: 2013-11-21 21:56:51 | |
Autor: jerzu | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Thu, 21 Nov 2013 19:45:59 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote: Teraz pytanie, czy na którymś z takich doszło do wypadku i ile ich Nie wiem. Wiem tylko, że w ramach poprawy (?) bezpieczeństwa, na odcinku od okolic Zakroczymia do Płońska, przed wszystkimi przejściami postawili ogranicznenia do 70 km/h, chyba zdecydowana większość jest z sygnalizacją świetlną. Kilka ładnych lat temu te ograniczenia zdjęto, cała trasa od S7 do Płońska było 100 km/h. Po co je przywrócono? Czyżby dochodziło tam do wypadków? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-11-21 17:39:43 | |
Autor: J.F | |
Akcja jedĹş 10 wolniej | |
UĹźytkownik napisaĹ w wiadomoĹci grup
-- No, ciekawe. Bo z jednej strony - u nich raczej autostrady krajowe nie prowadza przez wioski pelne przejsc, z drugiej - spora czesc naszych to chyba w miastach, gdzie niby 50 obowiazuje.a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ? max. dozwolona predkosc to 70 km/h w normalnych warunkach (oznakowane przejscie, dobra >widocznosc) widzisz go z kilkuset metrow ... zero okolicznosci lagodzacych czyli do puchy + sankcje finansowe Ale przeciez jak go widze z kilkuset metrow, to on zdazy przejsc :-) Jak widze z kilkudziesieciu to tez zwolnie. Czyli musialem nie widziec - czy to dlatego ze on wbiegl nagle, czy dlatego ze np wyprzedzalem/omijalem na przejsciu i inny pojazd zaslonil. -- Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj. Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ... Przeciez nie on placi, tylko jego ubezpieczenie. Wypadki chodza po ludziach, wiec ubezpieczenie obowiazkowe i wszyscy sa zadowoleni. Niemcy po miescie jezdza spokojnie, ale znow bez jakiegos widocznego wielkiego szacunku dla pieszych. Piesi tez sie rozgladaja przed wejsciem na jezdnie. Przepisy ponoc maja jak angielskie - pieszemu ktory chce przejsc trzeba ustapic, ale w praktyce jakos tego nie widzialem. Rzeklbym normalnie jezdza - troche wolniej niz u nas na niektorych ulicach, troche kulturalniej i czasem ktos pieszych przepusci, troche czesciej maja ruch gesty i powolny. -- albo te 10 mniej naprawde ratuje zycie. Hm, mimo ze sie w reklamie podniecaja, to mam watpliwosci. Co prawda te 50 na zachodzie wprowadzili ponoc wlasnie dlatego ze z badan wyszla ze to predkosc raczej bezpieczna. Ale zostac polamanym inwalida to tez nic przyjemnego. J. |
|
Data: 2013-11-22 01:36:48 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
-- Ale przeciez jak go widze z kilkuset metrow, to on zdazy przejsc :-)
jesli go widzisz to nie mozesz go potracic, jesli go potracisz -> patrz puszka itd -- Przeciez nie on placi, tylko jego ubezpieczenie. ubezpieczenie najpierw sprobuje sie wymigac, czyli podzielic wine: letnie opony w lecie, razace niedbalstwo czyli np 80/50, stan techniczny auta i juz jest 75/25 nawet jesli sie uda to czeka zwyzka/ rekalkulacja skladki i juz robi sie niefajnie. Dodatkowe "extrasy" to np MPU i juz jezdzisz rowerem :-) -- Piesi tez sie rozgladaja przed wejsciem na jezdnie. Przepisy ponoc maja jak angielskie - pieszemu ktory chce przejsc trzeba ustapic, ale w praktyce jakos tego nie widzialem. dyskusja na temat tego co widze z okna wydaje mi sie bezcelowa, zreszta liczby mowia same za siebie -- Rzeklbym normalnie jezdza - troche wolniej niz u nas na niektorych ulicach, troche kulturalniej i czasem ktos pieszych przepusci, troche czesciej maja ruch gesty i powolny. -- Ale zostac polamanym inwalida to tez nic przyjemnego. J. tego najbardziej boja sie ubezpieczalnie bo jest najbardziej kosztowne, wydatki w przypadku dlugiej rehabilitacji ida w dziesiatki tysiecy euro wiec ubezpieczalnia bedzie wychodzic ze skory zeby przypisac choc czesc winy kierowcy, walnac pieszego na pasach to chyba najglupsza rzecz jaka mozna zrobic ... P. |
|
Data: 2013-11-21 12:06:40 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Wed, 20 Nov 2013, J.F. wrote:
Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ... Nie mają regulacji zachęcającej co naruszania pierwszeństwa. Jak z góry wiadomo "kto ma stanąć" to nie ma wątpliwości, to samo dotyczy dyskusji o linii zatrzymania na parkingach przed marketami. Tak samo prowokują do (niesłusznego) myślenia "przecież on ma obowiązek stanąć". pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-11-21 18:15:40 | |
Autor: Cavallino | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1311211203311.2416@quad... On Wed, 20 Nov 2013, J.F. wrote: My też mamy takowe regulacje. Tylko że kto inny ma stanąć. |
|
Data: 2013-11-21 18:38:03 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Thu, 21 Nov 2013, Cavallino wrote:
My też mamy takowe regulacje. Nie, nie "takowe", ta regulacja nie odbiera pierwszeństwa. Dokładnie tak jak linia zatrzymania, stosowana na parkingu bez wsparcia A-7. Tylko że kto inny ma stanąć. Jak nie stanie to ma pierwszeństwo i tyle. Trupowi dokładają mandat (trzeba umorzyć), a kierowca w końcu doszkala się co tam w PoRD napisali DLA NIEGO a nie dla innych. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-11-21 19:15:34 | |
Autor: Cavallino | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1311211835520.1008@quad... On Thu, 21 Nov 2013, Cavallino wrote: Ale pozwala łatwo ustalić winę za wypadek. To wystarczy. Dokładnie tak jak linia zatrzymania, stosowana na parkingu Zero analogii.
Jak nie stanie to on jest winny wypadku i tyle. I możesz sobie tupać nóżkami ile chcesz. |
|
Data: 2013-11-20 07:53:28 | |
Autor: sqlwiel | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze:
ps. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...Bo to chodziło o to, żeby "szwagry" zarobili na tym spocie. Tak się wydaje nasze pieniądze. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-20 09:38:11 | |
Autor: Chris | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
sqlwiel" <"nick nabazgrał(a):
W dniu 2013-11-20 02:11, Chris pisze: O ile wiem to była kasa z Unii promująca bezpieczeństwo na drogach i musieli ją jakoś wydać. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2013-11-20 03:14:38 | |
Autor: kogutek444 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu środa, 20 listopada 2013 09:38:11 UTC+1 użytkownik Chris napisał:
sqlwiel" <"nick nabazgrał(a): Ale mogli ją wydać lepiej niż wydali. Kosztowało by dokładnie tyle samo. |
|
Data: 2013-11-20 18:05:54 | |
Autor: mappl | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Ale mogli ją wydać lepiej niż wydali. Kosztowało by dokładnie tyle samo. ale nie wydali |
|
Data: 2013-11-20 09:43:38 | |
Autor: sqlwiel | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 09:38, Chris pisze:
sqlwiel" <"nick nabazgrał(a): A "kasa z Unii" to niby skąd się bierze? Przecież ładujemy do tego wora! (A "netto" - to szkody dla gospodarki i społeczeństwa wynikające ze stosowania unijnych nakazów są dużo większe, niż komukolwiek się wydaje) Tak zwykle kończy "kasa z Unii" :) Mogliby wydać na oświetlenie dróg, na udoskonalenie sterowania światłami (np uzupełnienie o czujniki/liczniki pojazdów), ale pewno wytyczne były takie, żeby kasa wpadła w czarną dziurę i nikt (poza osobami dedykowanymi) nic z niej nie miał. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-20 10:04:51 | |
Autor: Chris | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
sqlwiel" <"nick nabazgrał(a):
W dniu 2013-11-20 09:38, Chris pisze: Więcej bierzemy niż ładujemy więc nie do końca się z tobą zgodzę. (A "netto" - to szkody dla gospodarki i społeczeństwa wynikające ze stosowania unijnych nakazów są dużo większe, niż komukolwiek się wydaje) W 80% usdaje się ja kakoś wydać. Mogliby wydać na oświetlenie dróg, na udoskonalenie sterowania światłami (np uzupełnienie o czujniki/liczniki pojazdów), ale pewno wytyczne były takie, żeby kasa wpadła w czarną dziurę i nikt (poza osobami dedykowanymi) nic z niej nie miał. Tamta kasa jest inna :) każda kasa z unii ma konkrretny cel więc jak dostaniesz na żarówrki to już kloszy nie wymienisz :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2013-11-20 14:20:56 | |
Autor: SW3 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 20.11.2013 o 10:04 Chris <chris@spam.pl> pisze:
Więcej bierzemy niż ładujemy No i co z tego, że bierzemy jak bardzo często bierzemy na coś co jest kompletnie niepotrzebne lub wręcz szkodliwe? Ale tak to juz jest przy dyskusjach o kasie z unii. Gdy mowa o składce to zawsze jest argument "ale więcej dostajemy" ale gdy dotacje idą na jakieś głupoty to "nie ma co żałować bo przecież to kasa z unii (nie nasza)" :( -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2013-11-20 21:05:49 | |
Autor: m4rkiz | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
"Chris" <chris@spam.pl> wrote in message news:l6htvk$n3a$1node2.news.atman.pl...
Więcej bierzemy niż ładujemy więc nie do końca się z tobą zgodzę.A "kasa z Unii" to niby skąd się bierze? Przecież ładujemy do tego wora!O ile wiem to była kasa z Unii promująca bezpieczeństwo na drogach ips. u mnie w firmie nie ma osoby której by nie wqr.. ta akcja ...Bo to chodziło o to, żeby "szwagry" zarobili na tym spocie. Tak się dopoki tak sie dzieje to dobrze byloby ja sensownie zainwestowac zamiast przepieprzyc na byle co a juz za chwile za limity co2 w oparciu o rok 2005 bedziemy bulili tyle ze nie tylko bedziemy na minusie ale tez w glebokiej dupie na wiele lat -- http://db.org.pl/ |
|
Data: 2013-11-20 21:47:32 | |
Autor: jerzu | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Wed, 20 Nov 2013 10:04:51 +0100, "Chris" <chris@spam.pl> wrote:
Więcej bierzemy niż ładujemy Po czym oddajemy Unii nazad, kupując np. takie Inspiro dla warszawskiego metra :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-11-20 21:49:04 | |
Autor: jerzu | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Wed, 20 Nov 2013 09:38:11 +0100, "Chris" <chris@spam.pl> wrote:
O ile wiem to była kasa z Unii promująca bezpieczeństwo na drogach i musieli ją jakoś wydać. To dali zarobić Pasiecznemu, co to teraz występuje w roli biegłego sądowego. Nie chciałbym aby on jakieś opinie wydawał w mojej sprawie, gdyby mi się coś (puk, puk) wydarzyło. Na 100% winny, niezależnie od okoliczności. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-11-20 07:56:51 | |
Autor: Marcin N | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 01:16, kogutek444@gmail.com pisze:
Wkurwia mnie. Tu identyczna kampania reklamowa brytyjska sprzed 4 lat: http://www.youtube.com/watch?v=5Z23CzSONiU&list=TL1k_Nq0hnR2_7XtE7JKxNzENZG4gQsiPP http://www.youtube.com/watch?v=r-rCf3ScrCA&feature=c4-overview-vl&list=PL7E845FE7742AE9EF Najzabawniejsze, że mówią w niej, żeby zwolnić z 65 do 60 km/h - bo to ratuje życie. W takiej kampanii liczby są podawane dowolnie - w zależności od polityki. Może za 5 lat będą identyczne reklamy każące zwolnić z 45 do 30. -- MN |
|
Data: 2013-11-20 08:17:43 | |
Autor: sqlwiel | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 07:56, Marcin N pisze:
W takiej kampanii liczby są podawane dowolnie - w zależności od Ciekawie się zacznie, jak będą namawiać do zwolnienia z 10km/h do zera :) Zmierzam do wykazania, że merytoryczna wartość takiego przekazu jest *ŻADNA* -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-20 08:30:02 | |
Autor: pwz | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 08:17, sqlwiel pisze:
(...) Zmierzam do wykazania, że merytoryczna wartość takiego przekazu jest A kto mówi, że ma być jakakolwiek wartość merytoryczna? To jest _reklama_ - nie musi być mądra, ważne żeby mówić na ten temat i wywoływać emocje. pwz |
|
Data: 2013-11-20 19:13:50 | |
Autor: Cavallino | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:528c6218$0$2188$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2013-11-20 07:56, Marcin N pisze: Nieprawda. Jest, negatywna, bo psuje mózgi pieszym. Sugerując winę kierowcy, w przypadku pokazywania zdarzenia, gdzie ewidentnie winny jest pieszy. |
|
Data: 2013-11-20 12:48:37 | |
Autor: J.F | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
Tu identyczna kampania reklamowa brytyjska sprzed 4 lat: No no, grafika komputerowa juz byla na wysokim poziomie :-) Najzabawniejsze, że mówią w niej, żeby zwolnić z 65 do 60 km/h - bo to ratuje życie. Brytyjczycy juz jezdza w km/h ? I wolno u nich 60 ? W takiej kampanii liczby są podawane dowolnie - w zależności od polityki. Może za 5 lat będą identyczne reklamy każące zwolnić z 45 do 30. No ba, juz w wielu miejscach postawili znaki 40. J. |
|
Data: 2013-11-20 12:55:05 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Hello J.F,
Wednesday, November 20, 2013, 12:48:37 PM, you wrote: Tu identyczna kampania reklamowa brytyjska sprzed 4 lat:No no, grafika komputerowa juz byla na wysokim poziomie :-) Australijczycy... W takiej kampanii liczby są podawane dowolnie - w zależności od polityki. Może za 5 lat będą identyczne reklamy każące zwolnić z 45 do 30.No ba, juz w wielu miejscach postawili znaki 40. Bez sensu :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-11-20 14:03:27 | |
Autor: J.F | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello J.F, Tu identyczna kampania reklamowa brytyjska sprzed 4 lat:No no, grafika komputerowa juz byla na wysokim poziomie :-) Australijczycy... No tak, zapomnialem. Zasmierdziala mi ta Victoria Kanada, ale patrze kierownica po prawej ... Ale pytanie pozostaje - u nich wolno 60 ? J. |
|
Data: 2013-11-20 08:16:14 | |
Autor: Jacek | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 01:16, kogutek444@gmail.com pisze:
Wkurwia mnie. Idzie pizdek po czterech piwach z tytką przed ryjem.Bo obywatel-podatnik, który więcej czasu spędzi w aucie jeżdżąc wolniej mniej będzie miał czasu na myślenie w domu, a myślenie obywateli jest zagrożeniem dla waaadzy. Jacek |
|
Data: 2013-11-20 10:00:35 | |
Autor: Budzik | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Osobnik posiadający mail kogutek444@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Wkurwia mnie. Idzie pizdek po czterech piwach z tytką przed ryjem. Czekam na reklamę: kierowca jechał za wolno, czym wymuszał zeby wyprzedzały go inne samochody. To spowodowało potrącenie pieszego podczas manewru wyprzedzania. Kierowco, jedz 20km/h szybciej - to ratuje zycie! -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton |
|
Data: 2013-11-20 13:21:54 | |
Autor: Marcin N | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 01:16, kogutek444@gmail.com pisze:
Wkurwia mnie. Ta reklama to pikuś. Przynajmniej widać próbę pozytywnego wpływu na zachowania kierowców. Co jednak powiedzieć o reklamie, w której Tym przykręca kaloryfer? Tam to od pierwszego wejrzenia widać typowy skok na kasę. Kto dziś marnuje pieniądze w trakcie ogrzewania? Ludzie oszczędzają na wszystkim jak mogą. Takie czasy... -- MN |
|
Data: 2013-11-20 15:34:53 | |
Autor: anacron | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 20.11.2013 01:16, kogutek444@gmail.com pisze:
Wkurwia mnie. Nie tylko Ciebie, ale były pieniądze i trzeba było je wydać. Tak to działa. Co do tych 50 i 60, zauważ, że auto nie ma ABS a kierowca dupa (zblokowane koła). W takiej sytuacji ja bym minął tego pieszego a nie uderzał w niego. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-11-20 15:44:24 | |
Autor: masti | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Dnia piÄknego Wed, 20 Nov 2013 15:34:53 +0100 osobnik zwany anacron
napisaĹ: W dniu 20.11.2013 01:16, kogutek444@gmail.com pisze: jak juĹź analizowaÄ to gĹupie video to przede wszystkim jest pusta droga i pieszego widaÄ z daleka. WiÄc to w ogĂłle nie mogĹo siÄ zdarzyÄ. zwĹaszcza, Ĺźe kierowca zaczÄ Ĺ hamowaÄ na dĹugo przed tym jak pieszy wszedĹ na jezdniÄ. Z ktĂłrej strony nie spojrzeÄ to bez sensu. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-20 21:44:01 | |
Autor: jerzu | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On Wed, 20 Nov 2013 15:44:24 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:
kierowca zaczął hamować na długo przed tym jak pieszy wszedł na jezdnię Otóż to. W końcu ktoś zauważył, że kierowca hamował, jak pieszy z zakupami popierdalał po chodniku :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-11-20 21:37:55 | |
Autor: masti | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Dnia piÄknego Wed, 20 Nov 2013 21:44:01 +0100 osobnik zwany jerzu napisaĹ:
On Wed, 20 Nov 2013 15:44:24 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote: do tego by zwolniÄ z 50kmh do 5kmh potrzeba kilka razy wiÄcej czasu niĹź z 60 do 46 :) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-21 07:45:06 | |
Autor: Marcin N | |
Akcja jedĹş 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 22:37, masti pisze:
Dnia piÄknego Wed, 20 Nov 2013 21:44:01 +0100 osobnik zwany jerzu napisaĹ: Nie o czas tu idzie a o drogÄ. Wszystko policzone i pokazane prawidĹowo - ĹÄ cznie z tym upadkiem z trzeciego piÄtra. Jak widaÄ - wielu chojrakĂłw z tej grupy teĹź jest targetem tej reklamy. Bardzo dobrze, Ĺźe ona powstaĹa. CaĹa kampania tego typu TAC Victoria - jest Ĺwietna (wyszukajcie sobie filmy na jutubie). Dobrze, Ĺźe na niej siÄ wzorujemy. -- MN |
|
Data: 2013-11-21 05:48:25 | |
Autor: kogutek444 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu czwartek, 21 listopada 2013 07:45:06 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
W dniu 2013-11-20 22:37, masti pisze: Nikt tutaj nie twierdzi że źle że powstała. Co najwyżej były głosy że na pewno za dużo kosztowała i ktoś przytulil część kasy za damski chuj. Zastrzeżenia są co do tego czy coś wniesie. A ona utrwala złe nawyki. Przeanalizuj film. Jedzie samochód idzie człowiek. Samochód hamuje nie widać co się dzieje z człowiekiem. Pokazuje się człowiek jak dostaje strzała. na tym ujęciu widać że na sekundę przed wypadkiem spojrzał w swoją prawą stronę. Przedtem nie patrzył. Typowa święta krowa co ją nauczyli wchodzić bez sprawdzenia na jezdnię. Inny wątek z tego filmu. Pokazany wskaźnik szybkości. Pokazuje równo 60. W każdym samochodzie jaki miałem wskaźnik szybkości zawyżał. Z duzą dozą prawdopodobieństwa mogę stwierdzić że jak wskaźnik szybkości w samochodzie pokazuje 60 to rzeczywista prędkość będzie pomiędzy 52 a 56. W tym momencie wszystkie wyliczenia z filmu idą się pierdolić. Przesłanie takiej akcji powinno być inne. Skierowane do pieszych. Żeby nie zachowywali się jak aktor z filmu bo to zły wzorzec. Że mają upewnić się czy wejściem na jezdnię nie spowodują zagrożenia dla siebie i innych. Że w takiej sytuacji jak na filmie jeśli w samochodzie będzie wideo rejestrator to winnym wtargnięcia i wypadku będzie zawsze pieszy. I jak uda mu się przeżyć a nie będzie miał ubezpieczenia to z własnej kasy będzie musiał zapłacić za naprawę samochodu. W filmie powinien być również apel do kierowców. Nie żeby zawsze zwalniali ale żeby uważali. Przejścia zawsze są oznakowane. Że jak widzą niezdecydowanych ludzi na przejściu to żeby jeszcze bardziej uważali. Żeby sie nie bali używania sygnału dźwiękowego. naturalnym odruche kierowcy w sytuacji jak na filmie jest trąbienie. On widział że pizdek mu wlizie . Mógł zapobiec wypadkowi bez ostrego hamowania. Wystaczyło zatrąbić i pizdek by się cofnął. |
|
Data: 2013-11-21 15:21:40 | |
Autor: Jan45 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-21 14:48, kogutek444@gmail.com pisze:
> (...) mają upewnić się czy wejściem na jezdnię nie spowodują zagrożenia dla siebie i innych. (...) > W filmie powinien być również apel do kierowców. Nie żeby zawsze zwalniali ale żeby uważali. > Przejścia zawsze są oznakowane. Że jak widzą niezdecydowanych ludzi na przejściu to żeby jeszcze bardziej uważali. > Żeby sie nie bali używania sygnału dźwiękowego. naturalnym odruche kierowcy w sytuacji jak na filmie jest trąbienie. > On widział że pizdek mu wlizie . Mógł zapobiec wypadkowi bez ostrego hamowania. Wystaczyło zatrąbić i pizdek by się cofnął. > Są dwie sprawy. Pierwsza to narodowa tradycja ochrony świętych krów. Czyli podpitych. Jak wypił, to widać musiał. A że życie jest brutalne, trzeba pożałować podpitego i potraktować wyrozumiale. Druga sprawa to kierowcy i ich brak atencji wobec znaków, tych na jezdni przede wszystkim. Być może to jest taka zaszłość, która wynikła z braków umysłowych i finansowych u organizatorów ruchu na drogach. Czyli z tego, że znaki bywały stawiane jako asekuracja urzędnika, a nie jako podpowiedź dla kierowcy. A że można mieć kłopoty mimo rozsądnej jazdy, każdy wie. Kiedyś sobie jechałem, maluchem jeszcze, ale załadowanym na dachu, przez miasto. Jadę ja sobie z maksymalną dopuszczalną prędkością, wtedy to było 60 km/godz., i widzę, jak na przejście dla pieszych, jakieś 200 metrów przede mną wchodzi dziarskim krokiem pieszy płci męskiej. Idzie równo i widzę, że przy mojej prędkości nie muszę zwalniać, żeby przeszedł przed tym, zanim ja tam dojadę. I nagle ów pieszy sobie stanął i się zachwiał. Po czym zaczął na środku jezdni coś sprawdzać w kieszeniach. Wtedy byłem już za blisko na normalne hamowanie. Przycisnąłem hamulec z całej siły i stanąłem jakieś dwa metry od pieszego. Odwrócił się, spojrzał na mnie i pogroził palcem. Po czym chwiejnym krokiem zszedł mi z drogi. Niby nic się nie stało, ale musiałem poprawić ładunek na dachu, bo mi się trochę poluzował. Gdybym zamocował słabiej, mógłby ten pieszy oberwać jakąś konserwą z plecaka, na przykład. Dziś oceniam, że postępowałem prawidłowo. Podświadomie wyczułem pijaczka i jechałem ostrożniej niżbym musiał w przypadku trzeźwego piechura. Jan |
|
Data: 2013-11-21 08:01:56 | |
Autor: kogutek444 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Moje przypuszczenie graniczy z pewnością ze przy ustawianiu znaków pod uwagę bierze się przepisy w których jest ściśle określone co gdzie i kiedy ma być oznakowane. Urzędnicy nie ustawiają znaków zajmuje się tym jakiś organ wykonawczy u inżyniera miasta wsi gminy. Urzędnik co najwyżej zleca ustawienie jak jest nowa droga albo przebudowana stara. Po zakończeniu prac wpina w segregator informację że praca została wykonana. Niby jakiś instytucja zajmująca się znakami ma ścisłe powiązania z urzędnikami, ale coś mi się widzi że na powiązaniach się kończy. Dostają nazwę ulicy z urzędu, na pewno jakąś opinię od policji i straży miejskiej. Dopasowują to do przepisów i robią.
|
|
Data: 2013-11-21 18:47:51 | |
Autor: Jan45 | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
On 2013-11-21 17:01, kogutek444@gmail.com wrote:
Moje przypuszczenie graniczy z pewnością ze przy ustawianiu znaków pod uwagę bierze się przepisy w których jest ściśle określone co gdzie i kiedy ma być oznakowane.(...) Czyli to zawsze jest tak samo. Tak samo, jak się stało z kolejami polskimi, kiedy je sprywatyzowano. Kiedy stanowiły jedną całość, jakoś to jeszcze działało. Teraz przewozami zajmuje się kilka firm. Może nawet kilkanaście. Dzielą rynek między siebie, a odpowiedzialność ulega rozmyciu. Nikt już nie jest odpowiedzialny za całość, a suma odpowiedzialności tych wszystkich zajmujących się przewozmi po torach nie daje w wyniku jedności. Tylko mniej. Jeden odpowiada za tory, drugi za budynek dworca, trzeci, czwarty i piąty za same pociągi różnych firm, szósty za kasy, siódmy za perony, ósmy za przejścia podziemne. I pewnie jeszcze inne firmy się tym zajmują. Zanim sobie ustalą, co do kogo należy i kto za co odpowiada, pasażerowie pojadą autobusami. Zwłaszcza że od co najmniej 10 lat główne szlaki kolejowe są w remoncie. Którego końca nie widać. Ale na drogach nie ma alternatywy. Jest jedna i nie ma innej. To jest sytuacja komfortowa dla urzędników, bo zawsze mają wytłumaczenie na gorączkowe działania, czyli na swoje niedoróbki. Tu też nie ma kogoś odpowiedzialnego za całość dróg. Dlatego też wytworzyła się atmosfera do negocjacji, i to permanentnej, wszytkich ze wszystkimi. Ostatnio na pewnym szkoleniu prawnik z dużym doświadczeniem dzielił się ze słuchaczami swoimi frustracjami. Ponoć usłyszał, jak to angieska królowa się chwaliła, że któregoś roku podpisała aż siedem nowych ustaw. A skąd frustracja? Ano stąd, że u nas tyle ustaw powstaje co miesiąc lub nawet częściej... Jan |
|
Data: 2013-11-25 15:17:13 | |
Autor: masti | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
Dnia piÄknego Thu, 21 Nov 2013 07:45:06 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisaĹ: W dniu 2013-11-20 22:37, masti pisze: pokaĹź obliczenia. Bo jestem ciekaw jak Ci wyjdzie ta droga. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-25 17:37:39 | |
Autor: DoQ | |
Akcja jedź 10 wolniej | |
W dniu 2013-11-20 01:16, kogutek444@gmail.com pisze:
Wkurwia mnie. Idzie pizdek po czterech piwach z tytką przed ryjem. I nagle zostaje rozjechany, Ok, jak zwolnię z 200 do 190 to będzie wystarczająco bezpiecznie ?:) |