Akcja jedź 10 wolniej

Data: 2013-11-20 15:34:53
Autor: anacron
Akcja jedź 10 wolniej
W dniu 20.11.2013 01:16, kogutek444@gmail.com pisze:
Wkurwia mnie.

Nie tylko Ciebie, ale były pieniądze i trzeba było je wydać. Tak to
działa. Co do tych 50 i 60, zauważ, że auto nie ma ABS a kierowca dupa
(zblokowane koła). W takiej sytuacji ja bym minął tego pieszego a nie
uderzał w niego.

--
anacron

Data: 2013-11-20 15:44:24
Autor: masti
Akcja jedź 10 wolniej
Dnia pięknego Wed, 20 Nov 2013 15:34:53 +0100 osobnik zwany anacron
napisał:

[...]

jak juĹź analizować to głupie video to przede wszystkim jest pusta droga i pieszego widać z daleka. Więc to  w ogĂłle nie mogło się zdarzyć. zwłaszcza, Ĺźe kierowca zaczął hamować na długo przed tym jak pieszy wszedł na jezdnię. Z ktĂłrej strony nie spojrzeć to bez sensu.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-20 21:44:01
Autor: jerzu
Akcja jedź 10 wolniej
On Wed, 20 Nov 2013 15:44:24 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

kierowca zaczął hamować na długo przed tym jak pieszy wszedł na jezdnię

Otóż to. W końcu ktoś zauważył, że kierowca hamował, jak pieszy z
zakupami popierdalał po chodniku :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-11-20 21:37:55
Autor: masti
Akcja jedź 10 wolniej
Dnia pięknego Wed, 20 Nov 2013 21:44:01 +0100 osobnik zwany jerzu napisał:

[...]

do tego by zwolnić z 50kmh do 5kmh potrzeba kilka razy więcej czasu niż z 60 do 46 :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-21 07:45:06
Autor: Marcin N
Akcja jedĹş 10 wolniej
W dniu 2013-11-20 22:37, masti pisze:
[...]

Nie o czas tu idzie a o drogę. Wszystko policzone i pokazane prawidłowo - łącznie z tym upadkiem z trzeciego piętra. Jak widać - wielu chojraków z tej grupy też jest targetem tej reklamy.

Bardzo dobrze, że ona powstała. Cała kampania tego typu TAC Victoria - jest świetna (wyszukajcie sobie filmy na jutubie). Dobrze, że na niej się wzorujemy.

--
MN

Data: 2013-11-21 05:48:25
Autor: kogutek444
Akcja jedź 10 wolniej
W dniu czwartek, 21 listopada 2013 07:45:06 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]

Bardzo dobrze, że ona powstała. Cała kampania tego typu TAC Victoria - jest świetna (wyszukajcie sobie filmy na jutubie). Dobrze, że na niej się wzorujemy.

Nikt tutaj nie twierdzi że źle że powstała. Co najwyżej były głosy że na pewno za dużo kosztowała i ktoś przytulil część kasy za damski chuj. Zastrzeżenia są co do tego czy coś wniesie. A ona utrwala złe nawyki. Przeanalizuj film. Jedzie samochód idzie człowiek. Samochód hamuje nie widać co się dzieje z człowiekiem. Pokazuje się  człowiek jak dostaje strzała. na tym ujęciu widać że na sekundę przed wypadkiem spojrzał w swoją prawą stronę. Przedtem nie patrzył. Typowa święta krowa co ją nauczyli wchodzić bez sprawdzenia na jezdnię. Inny wątek z tego filmu. Pokazany wskaźnik szybkości. Pokazuje równo 60. W każdym samochodzie jaki miałem wskaźnik szybkości zawyżał. Z duzą dozą prawdopodobieństwa mogę stwierdzić że jak wskaźnik szybkości w samochodzie pokazuje 60 to rzeczywista prędkość będzie pomiędzy 52 a 56. W tym momencie wszystkie wyliczenia z filmu idą się pierdolić. Przesłanie takiej akcji powinno być inne. Skierowane do pieszych. Żeby nie zachowywali się jak aktor z filmu bo to zły wzorzec. Że mają upewnić się czy wejściem na jezdnię nie spowodują zagrożenia dla siebie i innych. Że w takiej sytuacji jak na filmie jeśli w samochodzie będzie wideo rejestrator to winnym wtargnięcia i wypadku będzie zawsze pieszy. I jak uda mu się przeżyć a nie będzie miał ubezpieczenia to z własnej kasy będzie musiał zapłacić za naprawę samochodu. W filmie powinien być również apel do kierowców. Nie żeby zawsze zwalniali ale żeby uważali. Przejścia zawsze są oznakowane. Że jak widzą niezdecydowanych ludzi na przejściu to żeby jeszcze bardziej uważali. Żeby sie nie bali używania sygnału dźwiękowego. naturalnym odruche kierowcy w sytuacji jak na filmie jest trąbienie. On widział że pizdek mu wlizie . Mógł zapobiec wypadkowi bez ostrego hamowania. Wystaczyło zatrąbić i pizdek by się cofnął.

Data: 2013-11-21 15:21:40
Autor: Jan45
Akcja jedź 10 wolniej
W dniu 2013-11-21 14:48, kogutek444@gmail.com pisze:

>  (...) mają upewnić się czy wejściem na jezdnię nie spowodują zagrożenia dla siebie i innych.
(...)
> [...]

> On widział że pizdek mu wlizie . Mógł zapobiec wypadkowi bez ostrego hamowania. Wystaczyło zatrąbić i pizdek by się cofnął.

Są dwie sprawy. Pierwsza to narodowa tradycja ochrony świętych
krów. Czyli podpitych. Jak wypił, to widać musiał. A że życie
jest brutalne, trzeba pożałować podpitego i potraktować
wyrozumiale.

Druga sprawa to kierowcy i ich brak atencji wobec znaków, tych
na jezdni przede wszystkim. Być może to jest taka zaszłość,
która wynikła z braków umysłowych i finansowych u organizatorów
ruchu na drogach. Czyli z tego, że znaki bywały stawiane
jako asekuracja urzędnika, a nie jako podpowiedź dla kierowcy.

A że można mieć kłopoty mimo rozsądnej jazdy, każdy wie.
Kiedyś sobie jechałem, maluchem jeszcze, ale załadowanym
na dachu, przez miasto. Jadę ja sobie z maksymalną dopuszczalną
prędkością, wtedy to było 60 km/godz., i widzę, jak na przejście
dla pieszych, jakieś 200 metrów przede mną wchodzi dziarskim
krokiem pieszy płci męskiej. Idzie równo i widzę, że przy mojej
prędkości nie muszę zwalniać, żeby przeszedł przed tym, zanim
ja tam dojadę. I nagle ów pieszy sobie stanął i się zachwiał.
Po czym zaczął na środku jezdni coś sprawdzać w kieszeniach.
Wtedy byłem już za blisko na normalne hamowanie. Przycisnąłem
hamulec z całej siły i stanąłem jakieś dwa metry od pieszego.
Odwrócił się, spojrzał na mnie i pogroził palcem. Po czym
chwiejnym krokiem zszedł mi z drogi. Niby nic się nie stało,
ale musiałem poprawić ładunek na dachu, bo mi się trochę
poluzował. Gdybym zamocował słabiej, mógłby ten pieszy
oberwać jakąś konserwą z plecaka, na przykład.

Dziś oceniam, że postępowałem prawidłowo. Podświadomie
wyczułem pijaczka i jechałem ostrożniej niżbym musiał
w przypadku trzeźwego piechura.

Jan

Data: 2013-11-21 08:01:56
Autor: kogutek444
Akcja jedź 10 wolniej
Moje przypuszczenie graniczy z pewnością ze przy ustawianiu znaków pod uwagę bierze się przepisy w których jest ściśle określone co gdzie i kiedy ma być oznakowane. Urzędnicy nie ustawiają znaków zajmuje się tym jakiś organ wykonawczy u inżyniera miasta wsi gminy. Urzędnik co najwyżej zleca ustawienie jak jest nowa droga albo przebudowana stara. Po zakończeniu prac wpina w segregator informację że praca została wykonana. Niby jakiś instytucja zajmująca się znakami ma ścisłe powiązania z urzędnikami, ale coś mi się widzi że na powiązaniach się kończy. Dostają nazwę ulicy z urzędu, na pewno jakąś opinię od policji i straży miejskiej. Dopasowują to do przepisów i robią.

Data: 2013-11-21 18:47:51
Autor: Jan45
Akcja jedź 10 wolniej
On 2013-11-21 17:01, kogutek444@gmail.com wrote:
Moje przypuszczenie graniczy z pewnością ze przy ustawianiu znaków pod uwagę bierze się przepisy w których jest ściśle określone co gdzie i kiedy ma być oznakowane.
(...)

Czyli to zawsze jest tak samo. Tak samo, jak się stało
z kolejami polskimi, kiedy je sprywatyzowano. Kiedy
stanowiły jedną całość, jakoś to jeszcze działało.
Teraz przewozami zajmuje się kilka firm. Może nawet
kilkanaście. Dzielą rynek między siebie, a odpowiedzialność
ulega rozmyciu. Nikt już nie jest odpowiedzialny za całość,
a suma odpowiedzialności tych wszystkich zajmujących się
przewozmi po torach nie daje w wyniku jedności. Tylko
mniej. Jeden odpowiada za tory, drugi za budynek dworca, trzeci,
czwarty i piąty za same pociągi różnych firm, szósty za kasy,
siódmy za perony, ósmy za przejścia podziemne. I pewnie
jeszcze inne firmy się tym zajmują. Zanim sobie ustalą,
co do kogo należy i kto za co odpowiada, pasażerowie pojadą
autobusami. Zwłaszcza że od co najmniej 10 lat główne
szlaki kolejowe są w remoncie. Którego końca nie widać.

Ale na drogach nie ma alternatywy. Jest jedna i nie ma
innej. To jest sytuacja komfortowa dla urzędników, bo
zawsze mają wytłumaczenie na gorączkowe działania, czyli
na swoje niedoróbki. Tu też nie ma kogoś odpowiedzialnego
za całość dróg.

Dlatego też wytworzyła się atmosfera do negocjacji, i to
permanentnej, wszytkich ze wszystkimi. Ostatnio na pewnym
szkoleniu prawnik z dużym doświadczeniem dzielił się
ze słuchaczami swoimi frustracjami. Ponoć usłyszał, jak
to angieska królowa się chwaliła, że któregoś roku
podpisała aż siedem nowych ustaw. A skąd frustracja?
Ano stąd, że u nas tyle ustaw powstaje co miesiąc lub nawet
częściej...

Jan

Data: 2013-11-25 15:17:13
Autor: masti
Akcja jedź 10 wolniej

napisał:

[...]

pokaĹź obliczenia. Bo jestem ciekaw jak Ci wyjdzie ta droga.

mst <at> gazeta <.> pl

Akcja jedź 10 wolniej