Akcja przed kościołem: "Nie można ukrywać przestępstw seksualnych księży"

Data: 2011-09-18 18:53:35
Autor: Przemysław W
Akcja przed kościołem: "Nie można ukrywać przestępstw seksualnych księży"
- Nie można ukrywać przestępstw seksualnych popełnionych przez księży pedofilów, zachęcamy pokrzywdzonych i świadków do informowania organów ścigania - podkreślali w dziś Warszawie przedstawiciele amerykańskiej organizacji SNAP.

SNAP istnieje od 23 lat i zrzesza ponad 10 tys. ofiar molestowania przez księży. Organizacja żąda zbadania przez Międzynarodowy Trybunał Karny w Hadze roli papieża Benedykta XVI, watykańskiego sekretarza stanu z czasów Jana Pawła II kard. Angelo Sodano, obecnego sekretarza stanu kard. Tarcisia Bertone oraz szefa Kongregacji Nauki Wiary kard. Williama Levadę. Liderzy SNAP złożyli we wtorek powiadomienie o podejrzeniu popełnienia zbrodni przez watykańskich hierarchów.

Prezydent SNAP Barbara Blaine mówiła w niedzielę podczas konferencji prasowej w Warszawie, że jej organizacja przez 23 lata informowała wielu katolickich hierarchów o fakcie molestowania przez księży. - Biskupi uważali nas za swoich wrogów, zaprzeczali, że taki jest taki problem. Nie było odpowiedniej reakcji - podkreślała Blaine.

Według prezes SNAP, problem ten istnieje także w Polsce. - Biskupi otrzymują takie same instrukcje jak w innych krajach. Liczy się reputacja Kościoła, a nie ochrona dzieci - dodała Blaine, która jako dziecko została zgwałcona przez księdza.

Podczas konferencji amerykańscy przedstawiciele SNAP (w przeszłości molestowani przez księży) podkreślali, że biskupi, których o tym informowali, zapewniali ich, iż sprawcy gwałtów zostaną poddani terapii i odsunięci od pracy z dziećmi i młodzieżą. W zdecydowanej większości przypadków - mówili członkowie SNAP - okazywało się, że księża byli tylko przenoszeni w inne miejsca, a ich czyny ukrywane.

Warszawa znalazła się na europejskiej trasie SNAP. Przedstawiciele organizacji odwiedzają oni także Amsterdam, Brukselę, Berlin, Paryż, Wiedeń, Londyn, Dublin, Madryt. W Warszawie rozdawali ulotki przed kościołem św. Krzyża, zorganizowali także zamknięte spotkanie dla molestowanych przez księży.

Watykan wystąpił w czerwcu z bezprecedensową inicjatywą w ramach walki z pedofilią w Kościele. Ogłoszono, że na specjalną naradę na temat przeciwdziałania temu zjawisku wezwano biskupów, przełożonych zgromadzeń zakonnych oraz ekspertów z całego świata.

Obrady tego gremium z udziałem około 200 osób, wśród nich ordynariuszy diecezji z wielu krajów, odbędą się w lutym 2012 r. w Rzymie pod hasłem "Ku wyzdrowieniu i odnowie".

Z kolei w maju Watykan ogłosił okólnik ws. przypadków pedofilii w Kościele; na jego podstawie episkopaty mają opracować do końca maja 2012 r. wytyczne postępowania. W dokumencie wskazano, że biskup ma "obowiązek powiadomienia władz świeckich o domniemanym przestępstwie".

Okólnik, wydany przez Kongregację Nauki Wiary, potwierdził przyjętą z inicjatywy Benedykta XVI linię współpracy z wymiarem sprawiedliwości poszczególnych krajów.

W dokumencie stwierdzono: "Nadużycie seksualne osób niepełnoletnich nie jest tylko przestępstwem kanonicznym, lecz także przestępstwem ściganym przez prawodawstwo cywilne. Chociaż relacje z władzami cywilnymi nie są jednakowe w poszczególnych krajach, niemniej jednak ważna jest współpraca z nimi w zakresie własnych kompetencji".

W prawie kanonicznym - na mocy decyzji Jana Pawła II - nadużycie seksualne wobec niepełnoletniego, dokonane przez osobę duchowną zostało włączone do kategorii ciężkich przestępstw.

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/akcja-przed-kosciolem-nie-mozna-ukrywac-przestepst,1,4853462,wiadomosc.html

Czas rozliczyć kościół diabła jakby napisał abecak.

Przemek

--

Jarosław Kaczyński przeprosił na antenie TVP Info za swoją wypowiedź,
 jakoby posłowie PSL opowiedzieli się za legalizacją miękkich narkotyków.

Adam Hofman i Tomasz Poręba politycy PiS przyznają, że mówili nieprawdę twierdząc,
 iżPlatforma Obywatelska ma bądź to 'zerowy udział' w niektórych inwestycjach..

Data: 2011-09-18 18:58:06
Autor: abc
Akcja przed kościołem: "Nie można ukrywać przestępstw seksualnych księży"
Tym SNAPEM powinna się zając  Kampania Przeciw Homofobii z Biedroniem na czele.

Data: 2011-09-18 19:05:24
Autor: Przemysław W

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:j557vp$j7l$1speranza.aioe.org...
Tym SNAPEM powinna się zając  Kampania Przeciw Homofobii z Biedroniem na czele.

A zbokami w kieckach, prokurator.

Przemek

Data: 2011-09-18 19:06:20
Autor: abc
Akcja przed kościołem: "Nie można ukrywać przestępstw seksualnych księży"
Tym SNAPEM powinna się zając  Kampania Przeciw Homofobii z Biedroniem na czele.

A zbokami w kieckach, prokurator.

Jesteś homofobem?

Data: 2011-09-18 19:09:54
Autor: Przemysław W
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e762529$0$2494$65785112news.neostrada.pl...
Tym SNAPEM powinna się zając  Kampania Przeciw Homofobii z Biedroniem na czele.

A zbokami w kieckach, prokurator.

Jesteś homofobem?

Po co po raz enty zadajesz idiotyczne pytanie?

Przemek

Data: 2011-09-18 19:17:46
Autor: abc
Akcja przed kościołem: "Nie można ukrywać przestępstw seksualnych księży"
Jesteś homofobem?

Po co po raz enty zadajesz idiotyczne pytanie?

Dlaczego potępiasz homoseksualistów?

Data: 2011-09-18 19:22:26
Autor: Przemysław W
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e7627d6$0$2502$65785112news.neostrada.pl...
Jesteś homofobem?

Po co po raz enty zadajesz idiotyczne pytanie?

Dlaczego potępiasz homoseksualistów?

Ja nie potępiam homoseksualistów tylko pedofilów. Nie interesuje mnie co robi dwóch dorosłych facetów. No chyba, że jednym z nich jest katabas usiłujący mnie uczyć jak mam żyć.

Przemek

Data: 2011-09-18 19:23:59
Autor: abc
Akcja przed kościołem: "Nie można ukrywać przestępstw seksualnych księży"
Dlaczego potępiasz homoseksualistów?

Ja nie potępiam homoseksualistów tylko pedofilów.

Ale ci pedofile są przecież homoseksualistami.

Data: 2011-09-18 19:26:21
Autor: Przemysław W
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e76294b$0$3503$65785112news.neostrada.pl...
Dlaczego potępiasz homoseksualistów?

Ja nie potępiam homoseksualistów tylko pedofilów.

Ale ci pedofile są przecież homoseksualistami.

Jesteś idiotą czy tyko chcesz wywołać takie wrażenie?

Przemek

Data: 2011-09-18 19:38:34
Autor: abc
[...]

Nie jestem. Ci pedofile naprawdę są homoseksualistami, a ty jesteś
homofobem, który chce wywołać wrażenie, że jest postępakiem.

Akcja przed kościołem: "Nie można ukrywać przestępstw seksualnych księży"