Akcje PGE

Data: 2009-10-23 20:46:45
Autor: Ewelina
Akcje PGE
Witam!

Właśnie zainteresowałam się akcjami PGE.
Wiem, że późno, ale mam nadzieję, że nie za późno.

Mam pieniądze w jednym z banków, więc nie potrzebuję kredytu.
Nie mam natomiast rachunku maklerskiego.

Bardzo proszę o radę w jakim biurze maklerskim można by
szybko załatwić założenie takiego rachunku. Chodzi mi
o biuro, w którym zarówno opłaty za prowadzenie rachunku
jak i za zlecenia nie będą zbyt wysokie.

Czy zapis na akcje PGE też załatwia się przez biuro maklerskie,
a jeśli nie to gdzie? Mieszkam w Warszawie.

Pozdrawiam
Ewelina

Data: 2009-10-23 20:58:14
Autor: MarekZ
Akcje PGE
Użytkownik "Ewelina" <e@welina.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbstr5$76o$1@atlantis.news.neostrada.pl...

Alior albo Bank Ochrony Środowiska

IMO nie ma sensu kupować tego PGE w IPO no ale to Twoja decyzja.

Data: 2009-10-23 21:06:29
Autor: Ewelina
Akcje PGE
Alior albo Bank Ochrony Środowiska

IMO nie ma sensu kupować tego PGE w IPO no ale to Twoja decyzja.

Dziękuję za odpowiedź.
Co to jest IPO?
Dlaczego nie mam sensu - proszę o krótkie uzasadnienie.

Pozdrawiam
Ewelina

Data: 2009-10-23 21:17:04
Autor: MarekZ
Akcje PGE
Użytkownik "Ewelina" <e@welina.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbsvfh$r4c$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Dziękuję za odpowiedź.
Co to jest IPO?
Dlaczego nie mam sensu - proszę o krótkie uzasadnienie.

IPO:
http://pl.wikipedia.org/wiki/IPO

Wysoka redukcja będzie. Są lepsze okazje na rynku i mniej chodzenia z tym a także mniej z tym niewiadomych. No ale rachunek tak czy inaczej założyć warto.

A moja opinia w najmniejszym stopniu nie posiada charakteru rekomendacji. :)

Data: 2009-10-24 06:50:46
Autor: Ewelina
Akcje PGE
[...]

Jak widać, jestem początkującą inwestorką. :-)
Byłabym więc wdzięczna za podpowiedzenie jakie mogą być te lepsze okazje
na rynku. Oczywiście nie będę tego traktowała jako rekomendację. :-)

Pozdrawiam
Ewelina

Data: 2009-10-24 11:04:15
Autor: MarekZ
Akcje PGE
Użytkownik "Ewelina" <e@welina.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbu1n2$gk2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Jak widać, jestem początkującą inwestorką. :-)
Byłabym więc wdzięczna za podpowiedzenie jakie mogą być te lepsze okazje
na rynku. Oczywiście nie będę tego traktowała jako rekomendację. :-)

Daj spokój, ja nie jestem naganiaczem. Płatne doradzanie także mnie nie interesuje. :)

Zresztą tak to się nie da, w zasadzie nie ma pewnych inwestycji, trzeba patrzeć i aktywnie reagować na to co się dzieje na rynku. O darmowe jedzonko trudno, bo inwestory sobie je z rączek nawzajem wyrywają. Ale tych okazji jest mnóstwo. Trzeba się samemu pouczyć, zapłacić troszkę frycowego. A potem bez wysiłku da się z tego dobrze żyć i mieć kompletnie w dupie państwowe emerytury itp. pierdoły.

Jedynie gdybyś chciała sobie stworzyć portfel "emerytalny" to łatwo jest coś doradzić. Wtedy PGE do niego na pewno wejdzie ale raczej nie na debiucie, poczekać na zjazd warto, może nawet i rok.

Data: 2009-10-24 12:37:29
Autor: Ra
Akcje PGE
Ewelina pisze:
[...]

jeżeli myślisz że ktoś będzie ci mówił co masz kupić żeby zarobić to nie zadziała, nawet jeżeli za to zapłacisz. Ogólnie początkujących inwestorom radzi kupno dużych płynnych spółek z wigu20, z tym że obecnie są niepewne czasy i chyba mało kto wierzy w jakieś większe wzrosty

Data: 2009-10-23 21:17:58
Autor: Robert Wicik
Akcje PGE
Użytkownik "Ewelina" <e@welina.com> napisał w wiadomości news:hbstr5$76o$1atlantis.news.neostrada.pl...
Bardzo proszę o radę w jakim biurze maklerskim można by
szybko załatwić założenie takiego rachunku. Chodzi mi
o biuro, w którym zarówno opłaty za prowadzenie rachunku
jak i za zlecenia nie będą zbyt wysokie.

bossa.pl w realu na Marszałkowskiej.

Czy zapis na akcje PGE też załatwia się przez biuro maklerskie,
a jeśli nie to gdzie? Mieszkam w Warszawie.

gdy już założysz rachunek, to zapis zrobisz z domu wcześniej przelewając kasę
masz czas do wtorku

Data: 2009-10-23 21:30:43
Autor: Ewelina
Akcje PGE
Dziękuję za odpowiedzi.

Wiem już, że chcąc inwestować (wielkie słowo :-) na giełdzie muszę założyć
wpierw rachunek maklerski.
Natomiast co do zaczynania od PGE mam pewne wątpliwości, a odpowiedź
MarkaZ jeszcze je zwiększyła.
Wydawało mi się, że ta zapowiadana  wysoka redukcja jest szczególnie
niekorzystna dla osób biorących na ten cel kredyt, bo im większa redukcja
tym większy musiałby być wzrost ceny akcji żeby całość się opłaciła.
Ale może i dla kogoś takiego jak ja, czyli bez potrzeby brania kredytu, taka
redukcja też jest niekorzystna?
Chętnie skorzystam z rad osób doświadczonych w inwestowaniu.
W szczególności prosiłabym o jakieś wskazówki odnośnie tych lepszych okazji
na rynku - przynajmniej co do zasady, bo jak rozumiem z tym IPO to nie jest
dobry pomysł.

Pozdrawiam
Ewelina

Data: 2009-10-23 21:46:17
Autor: george
Akcje PGE

"Ewelina" <e@welina.com> wrote in message news:hbt0dj$cse$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

odpal excela i policz jaki bedzie koszt kapitału przebywającego na nieoprocentowanym rachunku w BOS, Zuważ że tylko jego skromna 5% cześć rzeczywiscie "kupi" akcje. 95% kwoty zdeponowanej w BOS pracować nie bedzie w tym okresie wcale. Dolicz to tego prowizje maklerskie kupno / sprzedaż.

tak BTW. po co ci akcje PGE ? Kiedy chcesz je sprzedać ?

george

Data: 2009-10-23 22:04:36
Autor: Ewelina
Akcje PGE
Dziękuję za odpowiedź.

[...]
Sądziłam, że procedura jest taka, że wpłacam kwotę x, przy redukcji 95 %
otrzymuję akcje za 5% tej kwoty, a resztę mogę wyjąć z konta. Z tego co piszesz,
to wynika , że te 95 % od x zł cały czas pozostaje na koncie, nieoprocentowane.
Jeśli tak jest, to komu to się opłaca?

tak BTW. po co ci akcje PGE ? Kiedy chcesz je sprzedać ?
Nie zastanawiałam się kiedy bym je sprzedała. Pewnie wtedy gdy doszłabym
do wniosku, że osiągnęłam, wystarczający z mojego punktu widzenia, zysk.

Pozdrawiam
Ewelina.

Data: 2009-10-23 22:07:03
Autor: Ewelina
Akcje PGE
Dziękuję za odpowiedź.

Data: 2009-10-23 22:16:14
Autor: MarekZ
Akcje PGE
Użytkownik "Ewelina" <e@welina.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbt2i5$hnb$1@atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Resztę możesz wypłacić. Na rachunku musi to być tylko do momentu przydziału akcji. Przez te kilka dni zero odsetek.

Nie zastanawiałam się kiedy bym je sprzedała. Pewnie wtedy gdy doszłabym
do wniosku, że osiągnęłam, wystarczający z mojego punktu widzenia, zysk.

Czyli wtedy kiedy uznałabyś z przerażeniem, że możesz stracić prawie wszystko co zainwestowałaś... ;-)

Data: 2009-10-23 22:17:04
Autor: RobertS
Akcje PGE

[...]

kasa, za którą nie dostaniesz akcji zostanie zwrócona na konto i będziesz mogła z nią zrobić co tylko zechcesz, oczywiście do czasu zwrotu nie otrzymasz odsetek

czyli przelewasz kasę i zapisujesz się 27.10, ogłoszenie przydziału i wartości redukcji do 2.11, a 5.11 pierwsze notowanie czyli max. tydzień kasa nie będzie oprocentowana - to Twój koszt alternatywny, policz ile mogłabyś zarobić na lokacie w tym czasie

Nie zastanawiałam się kiedy bym je sprzedała. Pewnie wtedy gdy doszłabym
do wniosku, że osiągnęłam, wystarczający z mojego punktu widzenia, zysk.

i prawidłowo, jeżeli masz 100kzł i dostaniesz akcje np. za 5kzł to i tak będzie jedynie 5% Twoich aktywów, jeżeli zarobisz stracisz +/- 10% to nie będą to duże pieniądze (nie licz, że zyskasz jakieś kokosy), ale przynajmniej czegoś się nauczysz i na przyszłość będziesz wiedziała jak wygląda procedura zakupu akcji na IPO ;-)
taka wiedza ma większą wartość niż nawet kilkaset PLN zysku

RobertS

Data: 2009-10-23 22:18:01
Autor: george
Akcje PGE

"Ewelina" <e@welina.com> wrote in message news:hbt2i5$hnb$1atlantis.news.neostrada.pl...
Dziękuję za odpowiedź.

[...]

a) Jaki horyzont czasowy  ( tydzien, miesiac, rok) ?
b) Jaki % uznasz za "warty" realizacji / sprzedazy ?

jesli odpowiedź na a) to "tydzień" a na b) "zdecydowanie licze na conajmniej 30% zanim sprzedam"
polecam zapomnieć o PGE w IPO.

powyższej uwagi prosze nie traktowac jako rekomendacji.

george.

P.S. Zadanie

redukcja oferty indywidualnej: 95%,
oprocentowanie nie obarczone ryzykiem: 4.2%
czas inwestycji w IPO : 14 dni
prowizja maklerska : 0.7%
wzrost na pierwszej sesji ( sprzedaż ) : 10% wzgledem ceny emisyjnej: = 25,3 pln
podatek belki: 19%

policz zysk.

Data: 2009-10-23 22:52:50
Autor: RobertS
Akcje PGE

[...]

większosc lewarowców będzie chciała sprzedać akcje już na pierwszej sesji, ciekawe jaki będzie wtedy popyt?

[...]

inwestycja 100kzł
zapis na 4347 akcji, przyznane 217

czas inwestycji 7 dni (dlaczego aż 14?) czyli ok. 95kzł wróci po tym czasie, koszt alternatywny to 62 zł netto

prowizja maklerska (kupno) 217 x 23 x 0,35% = 17,50 zł
prowizja maklerska (sprzedaż) 217 x 25,3 (10% zysku) = 19,20 zł

łączne koszty 98,70 zł

zysk brutto 499 zł, netto ok. 404 zł po odliczeniu kosztów zostaje ok. 306 zł

RobertS

Data: 2009-10-23 23:38:49
Autor: Ewelina
Akcje PGE
imho warto się zapisać na PGE na IPO pod warunkiem, że nie korzysta się z lewaru
większosc lewarowców będzie chciała sprzedać akcje już na pierwszej sesji, ciekawe jaki będzie wtedy popyt?

Co to jest lewar/lewarowiec?

Pozdrawiam
Ewelina

Data: 2009-10-24 00:58:22
Autor: RobertS
Akcje PGE

[...]

ten kto korzysta z kredytu

RobertS

Data: 2009-10-24 11:14:03
Autor: Damian Niusy
Akcje PGE
Witam,

czas inwestycji 7 dni (dlaczego aż 14?)

Też interesuje mnie czas tej inwestycji, bo dawno nie brałem w udziału w
prywatyzacji i dopiero otwarłem rachunek maklerski i tam wyczytałem:

Przydział Akcji Oferowanych nastąpi najpóźniej w dniu 2 listopada 2009r.
Rozliczenie i zamknięcie oferty nastąpi najpóźniej w dniu 6 listopada 2009r.

Ewentualny zwrot środków pieniężnych na rachunkach inwestycyjnych nastąpi w
ciągu dwóch tygodni od dnia przydziału.

I martwi mnie te 2 tygodnie a w sumie razem to chyba aż 3 tygodnie od 26.09
kasa musi być w BM do 16.10
Czy rzeczywiście tyle to trwa 2 tygodnie czy jest to podane na wyrost.

Damian

Data: 2009-10-24 13:49:53
Autor: george
Akcje PGE

"Damian Niusy" <bezznaczenia@interia.pl> wrote in message news:hbuh4i$piu$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam,

[...]

niestety, moim skromnym zdaniem wbrew temu co mówia inni te 2 tygodnie należy liczyć minimum.
Kalendarz oferty, opóźnienia w realizacji dyspozycji przelewów zwrotnych z BM etc.

george

Data: 2009-10-24 14:07:23
Autor: Damian Niusy
Akcje PGE

[...]

Dzięki.

Czy w tych wszystkich analizach opłacalności kredytu brali pod uwagę odsetki które się dopiero spłaci jak kasa wróci. ?
Np. w mBanku odsetki od kredytu były by za  2-3 tygodnie a w bosiu 1-2 tygodnie.
Bo gdyby przyjęli że kasa wraca po 7 dniach (mało realne) to całe te analizy są do niczego.

Damian

Data: 2009-10-24 14:13:29
Autor: Ewelina
Akcje PGE
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Nie jestem blondynką, ani fizycznie, ani intelektualnie. :-)

jeżeli myślisz że ktoś będzie ci mówił co masz kupić
Oczywiście, że na to nie liczylam.
Chodziło mi o ogólne rady, wskazówki itp. I takie, przynajmniej częściowo,
w tych odpowiedziach się znalazły.

Najbardziej ucieszyła mnie ta uwaga MarkaZ:
[...]
Wiem, że muszę zdobyć doświadczenie, zrobić trochę błędw (oby nie za dużo),
ale wniosek ogólnie jest optymistyczny.
Cieszy mnie to, bo kiedyś słyszałam, że nie ma sensu by nie-fachowiec tym się
zajmował, że lepiej powierzyć wszystko specjalistom. A ja chcę to robić sama,
z wszystkimi konsekwencjami. Ale zdaję sobie sprawę, że droga jest długa.

Pozdrawiam
Ewelina.

Data: 2009-10-24 14:27:01
Autor: MarekZ
Akcje PGE
Użytkownik "Ewelina" <e@welina.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbur5p$nn6$1@atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Ci tzw. "fachowcy" i "specjaliści" to w zdecydowanej większości przypadków kupa śmiechu.

Podobno statystyki mówią, że 3/4 indywidualnych na giełdzie bankrutuje. Wprawdzie nie wiem jak te osoby są to w stanie zrobić ale nie mam tez powodów aby nie ufać tym statystykom. Więc niech Cię nie zwiodą początkowe sukcesy.

Ogólnie jak przejdziesz co najmniej półtora cyklu hossa-bessa to będziesz w temacie zorientowana. I daruj sobie też wszelkie rachunki typu "demo". Szkoda czasu. Graj prawdziwymi środkami. Powodzenia!

Data: 2009-10-24 14:31:33
Autor: Ewelina
Akcje PGE
[...]

Dziękuję i  pozdrawiam
Ewelina

Data: 2009-10-24 11:59:34
Autor: sqlwiel
Akcje PGE
Ewelina pisze:
Dziękuję za odpowiedź.

[...]

Rany boskie...
Jesteś blondynką?

Wrzuć w http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki hasło PGE i
poczytaj posty z ostatniego tygodnia.
Potem to samo w http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw

Inwestotwać na giełdzie można mając wolne 100kpln na 10 lat.
Spekulować na giełdzie można mając 10kpln, które możesz przegrać bez
żalu, trochę wolnego czasu i zapotrzebowanie na silne emocje. Przy czym
emocje są tutaj najsilniejszym, najbardziej znaczącym skutkiem tej zabawy.

Żadnej z tych rzeczy nie zaczyna się od wejścia w nagłaśnianąi
reklamowaną ofertę publiczną. To jak kupienie najnowszego reklamowanego
auta, "bo ładne".

Zaczyna się od nauczenia się podstaw. Dobrym miejscem jest dział
"edukacja" (czy jak on się tam nazywa) na stronie internetowej jakiegoś
biura maklerskiego. Polecam bossa.pl

--
Pzdr.         Sqlwiel.

Data: 2009-10-24 12:15:07
Autor: MarekZ
Akcje PGE
Użytkownik "sqlwiel" <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbujaj$5db$2@atlantis.news.neostrada.pl...

Rany boskie...
Jesteś blondynką?

A tobie o co właściwie chodzi? Nie wie to pyta. Grupy służą do zadawania pytań. Samo poczytanie może nie wystarczyć jak dla kogoś są to rzeczy nowe.

Potem to samo w http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw

I jeszcze polecasz jej ten bezwartościowy śmietnik... :>

Data: 2009-10-24 12:31:13
Autor: sqlwiel
Akcje PGE
MarekZ pisze:
[...]

Niemal na wszystkich forach i grupach piszą, aby poszukać odpowiedzi w istniejących postach, zanim napisze się posta z pytaniem. Akurat odpowiedzi na jej pytania są w wynikach wyszukiwania, które jej poleciłem.
To najbardziej oczywiste zapytania i najbardziej oczywiste miejsca do szukania odpowiedzi.

Potem to samo w http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw

I jeszcze polecasz jej ten bezwartościowy śmietnik... :>

Tak. Zrób to co polecam, a dokładniej, to dam Ci link do gotowego wyniku, bo widzę, że Ty też nie lubisz Google:

http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/search?q=PGE&start=0&scoring=d&

i podtrzymaj teraz swoją tezę, że to śmietnik.
Cały internet jest śmietnikiem, dlatego trzeba umieć szukać.

--
Pzdr.         SQLwiel.

Data: 2009-10-23 22:09:38
Autor: RobertS
Akcje PGE

[...]

do wtorku do godz. 12.00

imho warto się zapisać na PGE na IPO pod warunkiem, że nie korzysta się z lewaru, bo b.wysoka redukcja spowoduje, że raczej zbyt wielu akcji nie przydzielą, a prowizję zapłacić trzeba...

RobertS

Data: 2009-10-23 22:18:47
Autor: MarekZ
Akcje PGE
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbt2i3$26mu$1@opal.icpnet.pl...

imho warto się zapisać na PGE na IPO pod warunkiem, że nie korzysta się z lewaru, bo b.wysoka redukcja spowoduje, że raczej zbyt wielu akcji nie przydzielą, a prowizję zapłacić trzeba...

Angażując milion złotych w OPTYMISTYCZNYM wariancie zakupisz akcji za 50.000 zł. Jaki to ma sens?

A ja uważam, że redukcja będzie wyższa niż 95%, bo nakręcanie ludzi na kredyty w bankach idzie na maksa.

Data: 2009-10-23 22:44:03
Autor: RobertS
Akcje PGE
A ja uważam, że redukcja będzie wyższa niż 95%, bo nakręcanie ludzi na kredyty w bankach idzie na maksa.

Też tak myślę, ale dla mnie ta inwestycja ma również inny wymiar. Nawet jeżeli zarobię 100 zł angażując np. 100kzł to będzie to dla mnie miało sens. Zwykle przy takiej okazji piszę tekst nt. opłacalności danej inwestycji, najłatwiej mi się pisze na podstawie własnych doświadczeń ;-)

RobertS

Data: 2009-10-24 10:06:12
Autor: witrak()
Akcje PGE
On 2009-10-23 22:44, RobertS wrote:
[...]

Ciekawe byłoby zrobić kalkulator dla porównywania zależności kosztów inwestycji z lewarem (IPO) i bez lewara (na pierwszej sesji) w funkcji ceny na pierwszej sesji, z wykresikiem ?

:-)

witrak()

Data: 2009-10-24 12:38:11
Autor: MarekZ
Akcje PGE
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbt4ij$29hl$1@opal.icpnet.pl...

[...]

No tak, dla zabawy naturalnie można to zrobić...

Zakładając redukcję 95% (optymistycznie) i wzrost kursu na debiucie o 20% (bez nadmiernego optymizmu) w stosunku do emisji jest to równoważne złapaniu ruchu o około 1% do góry całością kapitału. Wiem, wiem, demagogia. Ale wrażenie robi, nie? ;)

Data: 2009-10-24 22:59:03
Autor: SDD
Akcje PGE

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:hbt4ij$29hl$1opal.icpnet.pl...

Też tak myślę, ale dla mnie ta inwestycja ma również inny wymiar. Nawet jeżeli zarobię 100 zł angażując np. 100kzł to będzie to dla mnie miało

Zeby majac 100 kPLN zarobic 100 PLN nie trzeba robic nic, oprocz wplacenia tego na tydzien na rachunek oprocentowany 5% w skali roku.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-25 09:39:58
Autor: RobertS
Akcje PGE

[...]

tak, ale potencjalny zysk może być znacznie większy, na lokacie 100 zł i koniec

RobertS

Data: 2009-10-25 13:47:36
Autor: Zbigniew Demidowicz
Akcje PGE
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a): ...
tak, ale potencjalny zysk może być znacznie większy, na lokacie 100 zł i koniec

Masz rację (formalnie). Dla innych ma ogromne znaczenie różnica między zyskami: "potencjalnym" a
"rzeczywistym" (v. "pewnym").

Data: 2009-10-28 08:25:14
Autor: Pete
Akcje PGE
W dniu 23.10.09 22:18, MarekZ pisze:
[...]

96,5%, i to po zwiększeniu puli akcji o 50% :)))

--
Pete

Data: 2009-10-28 19:06:32
Autor: RobertS
Akcje PGE

96,5%, i to po zwiększeniu puli akcji o 50% :)))

jakos nie jestem zaskoczony, teraz niech lewarowcy sobie policzą za ile muszą sprzedać, aby wyjść na 0 po zapłaceniu prowizji od kredytu...

RobertS

Akcje PGE