Akcyza na auto z UK

Data: 2019-12-08 16:08:48
Autor: t-1
Akcyza na auto z UK
W dniu 2019-12-07 o 22:38, K pisze:
Witam,
Od pol roku nie ma chetnych na moje Signum, ktorego uzywalem w UK. Wpadlem na pomysl, ze oddam je za darmo bratu, ktory mieszka w PL. Jak wyglada oplata akcyzy przy darowiznie lub przy mieniu przesiedlenczym w przypadku gdy nadal mieszkam w UK, a brat w PL?
pozdrawiam.

akcyza zależy od silnika i wartości samochodu.
Dla pojemności mniejszej od 2 litrów jest 3,1% wartości.
Powyżej 2l wynosi 18,6%.
Jak stary samochód ma na dodatek kierownicę z prawej to wartość jest groszowa np. 1000zł.
Bratu można dać darowiznę bez podatku do wartości 9637zł.
Dla samochodu wartego 1000zł. Akcyza max. 186zł.
Więc co tu kombinować?

Data: 2019-12-09 13:40:37
Autor: K
Akcyza na auto z UK
On 08/12/2019 15:08, t-1 wrote:
[...]

Wartosc groszowa, pojenosc 2.2(Direct), ale brat byl dzis w US i mu powiedzieli, ze nie maja w katalogu Vauxhalla, ze jest Opel i jest wg. nich warty 15k pln.

Data: 2019-12-09 15:26:17
Autor: Michał Jankowski
Akcyza na auto z UK
W dniu 08.12.2019 o 16:08, t-1 pisze:

Bratu można dać darowiznę bez podatku do wartości 9637zł.

Bratu można dać bez podatku darowiznę w dowolnej wartości, tylko powyżej tej kwoty trzeba to zgłosić w urzędzie.

   MJ

Data: 2019-12-09 22:52:12
Autor: JDX
Akcyza na auto z UK
On 2019-12-09 15:26, Michał Jankowski wrote:
[...]

No właśnie, też mi się tak wydawało. I dotyczy to zdaje się tzw. I
stopnia pokrewieństwa, czyli darowizny rodzice <-> dzieci i pomiędzy
rodzeństwem nie podlegają opodatkowaniu, trzeba tylko je zgłosić do US
przy poważniejszych kwotach.

Akcyza na auto z UK