Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)

Data: 2013-08-29 21:31:50
Autor: jr
Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)
Oto pewien sposób na sensowne podratowanie bud¿etu - opodatkowaæ cukier na podobnych zasadach, jak tytoñ i alkohol. Nale¿a³oby jednak namówiæ do tego pomys³u pozosta³e kraje UE, no i pilnowaæ granicy na Wschodzie (przy okazji za³atwi³oby sie bimbrowników)
Amerykañscy uczeni proponuj± takie w³asnie rozwi±zania, jako ¿e do szli do wniosku, ¿e cukier jest równie szkodliwy jak alkohol. Wiecej tu:
http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/specjalisci-zaproponowali-aby-opodatkowac-cukier-tak-papierosy
http://niewiarygodne.pl/kat,1031991,title,Cukier-nalezy-opodatkowac-podobnie-jak-alkohol-i-tyton,wid,14221551,wiadomosc.html?smgajticaid=61136c

Data: 2013-08-29 21:44:27
Autor: xantiros
W dniu 2013-08-29 21:31, jr pisze:
[...]

prosciej jest wprowadziæ VAT 27%, wtedy nawet PiS nie bêdzie protestowaæ

Data: 2013-08-29 12:58:35
Autor: leming.show
Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)
prosciej jest wprowadziæ VAT 27%, wtedy nawet PiS nie bêdzie protestowaæ

A dlaczego podajesz skrajnosc? Podaj becikowe na ukrainie.

Data: 2013-08-29 20:51:08
Autor: Budzik
Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)
Osobnik posiadaj±cy mail leming.show@gmail.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

prosciej jest wprowadziæ VAT 27%, wtedy nawet PiS nie bêdzie protestowaæ

A dlaczego podajesz skrajnosc? Podaj becikowe na ukrainie.

Podaje akurat tyle, bo PIS chce u nas Wegry zrobiæ...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-08-29 23:13:52
Autor: Towarzysz Gnój
Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:29082013.514C05C2budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail leming.show@gmail.com napisa³(a) w poprzednim odcinku
co nastêpuje:

| Podaje akurat tyle, bo PIS chce u nas Wegry zrobiæ...

Nu nie k³óæta siê Obywatele! kurica nie ptica, kaczor nie Orban, to i gdzie nam do Wêgier? Bu u-ha-ha!

Data: 2013-08-29 22:10:12
Autor: Towarzysz Gnój
Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)

U¿ytkownik <leming.show@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52e98435-6ead-4cc3-916e-be5833841667googlegroups.com...
prosciej jest wprowadziæ VAT 27%, wtedy nawet PiS nie bêdzie protestowaæ

A dlaczego podajesz skrajnosc? Podaj becikowe na ukrainie.

Wy obywatelu jak zwykle nie na temat...

Data: 2013-08-29 22:04:35
Autor: jr
Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)

U¿ytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:kvo8as$3js$1node2.news.atman.pl...

| prosciej jest wprowadziæ VAT 27%, wtedy nawet PiS nie bêdzie protestowaæ

Co tam 27%...
Wiesz ile kosztuje masowa produkcja litra spirytusu? Parê z³otych. Dodaj do tego jeszcze jakie¶ inne drobne koszta, reszta to akcyza.
Cukier te¿ nie jest produktem naturalnym - produkuje sie go w fabryce. Powinien byæ po trzy dychy za kilo. Mniej bêdzie rent inwalidzkich w przysz³o¶ci, mniejsze nak³ady na lecznictwo.

Data: 2013-08-29 23:31:33
Autor: xantiros
W dniu 2013-08-29 22:04, jr pisze:

> [...]

byæ po trzy dychy za kilo. Mniej bêdzie rent inwalidzkich w przysz³o¶ci,

Ale VAT jest wydajniejszy podatkowo, p³acisz go od wszystkiego prawie. W sumie co im by sta³o na przeszkodzie zrobiæ to co proponujesz + VAT :D

Data: 2013-08-30 00:25:56
Autor: Towarzysz Gnój
Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)

U¿ytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:kvoejn$8df$1node1.news.atman.pl...

| > |

| Ale VAT jest wydajniejszy podatkowo

By³a  mowa o cukrze,  a o czym wy tu pierdolicie Obywatelu? Chcecie udowodniæ wy¿szo¶æ watu w cukrze, czy w cukrowej wacie ?

Data: 2013-08-30 09:09:46
Autor: xantiros
W dniu 2013-08-30 00:25, Towarzysz Gnój pisze:

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/specjalisci-zaproponowali-aby-opodatkowac-cukier-tak-papierosy

> [...]
Powinien

| Ale VAT jest wydajniejszy podatkowo

ByÅ‚a  mowa o cukrze,  a o czym wy tu pierdolicie Obywatelu? Chcecie udowodnić
wyższość watu w cukrze, czy w cukrowej wacie ?

Misiu, zanim zaczniesz pierdolić porównaj sobie kołku ile wpływu do budżetu jest z akcyzy a ile z VAT-u a potem się dopierdalaj.

Rok 2013,
Na 266 mld planowanych dochodów podatkowych budżetu państwa składają się:

     podatek VAT – 126,4 mld
     akcyza – 64,5 mld
     podatek PIT – 42,9 mld
     podatek CIT – 29,6 mld
     podatek od wydobycia niektórych kopalin – 2 mld

Data: 2013-08-30 11:20:55
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:kvpgft$900$1node1.news.atman.pl...
> [...]
| > | > |

> [...]
|
| Rok 2013,
| Na 266 mld planowanych dochodów podatkowych budżetu państwa składają się:

I te sto dwadzieścia miliardów idzie z samych fajek i gorzały?
Buuuuu-ha-ha!

Data: 2013-08-30 11:45:05
Autor: xantiros
W dniu 2013-08-30 11:20, Towarzysz Gnój pisze:

> [...]
|
|     podatek VAT – 126,4 mld

I te sto dwadzieścia miliardów idzie z samych fajek i gorzały?

no co ty, przecież sama akcyza idzie z samych fajek i gorzały, prawda ?

Data: 2013-08-30 12:48:44
Autor: Towarzysz Gnój
Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)

| > |

| no co ty, przecież sama akcyza idzie z samych fajek i gorzały, prawda ?

Niech idzie z tego połowa, ile masz z VAT-u?

Data: 2013-08-30 13:10:27
Autor: xantiros
W dniu 2013-08-30 12:48, Towarzysz Gnój pisze:

| > |

| no co ty, przecież sama akcyza idzie z samych fajek i gorzały, prawda ?

Niech idzie z tego połowa, ile masz z VAT-u?

Przytocz jakieś liczby a nie z fusów wróżysz. Ja też mogę napisać ze VAT to połowa zysku z fajek i gorzały.

Data: 2013-08-30 13:39:41
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:kvpuj6$o2o$1node1.news.atman.pl...

| > | > |

| > |
| > |

| Przytocz jakieś liczby a nie z fusów wróżysz.

Wystarczy przyjrzeć się proporcjom. Produkcja litra spirytusu kosztuje kilka złotych, więc VAT z tego będzie groszowy. Oczywiście są jeszcze trunki wysokogatunkowe, ale ich udział w rynku nie jest wielki.

 Ja też mogÄ™ napisać ze VAT
| to połowa zysku z fajek i gorzały.

i połowa polskich obrotów pochodzi z tych artykułów?

Data: 2013-08-30 15:14:08
Autor: xantiros
W dniu 2013-08-30 13:39, Towarzysz Gnój pisze:

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości

siÄ™:
| > | > |

| > |
> [...]

złotych, więc VAT z tego będzie groszowy. Oczywiście są jeszcze trunki
wysokogatunkowe, ale ich udział w rynku nie jest wielki.

misiu, VAT jest naliczany od ceny netto, a cenna netto zawiera wszystko inne czyli: koszt wytworzenia, marża + akcyza. Czyli jak podniesiesz samą akcyzę automatycznie też rośnie VAT.

  Ja też mogÄ™ napisać ze VAT
| to połowa zysku z fajek i gorzały.

i połowa polskich obrotów pochodzi z tych artykułów?

przytocz jakieÅ› dane, na razie to tylko spekulujesz.

Data: 2013-08-30 19:51:44
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:kvq5r3$u8e$1node2.news.atman.pl...
> [...]
| > | > | > |

| > | > |
> [...]
| inne czyli: koszt wytworzenia, marża + akcyza. Czyli jak podniesiesz
| samą akcyzę automatycznie też rośnie VAT.

Zgadza siÄ™.

| > |

| przytocz jakieÅ› dane, na razie to tylko spekulujesz.

Ty przytoczyłeś dane, z których wynika, że przychód z akcyzy (który pochodzi z zaledwie kilku produktów) jest równy połowie globalnego przychodu z VAT. Bierze się to stąd, ze akcyza może sięgać kilkuset procent pierwotnej ceny, czego nie można powiedzieć o VAT.

Data: 2013-08-30 20:02:18
Autor: xantiros
W dniu 2013-08-30 19:51, Towarzysz Gnój pisze:

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości

| > | > | > |

| > | > |
?
| > | > |

> [...]

się to stąd, ze akcyza może sięgać kilkuset procent pierwotnej ceny, czego nie

Sprawdziłem, używki to około 40-45% dochodu z akcyzy.

http://podatki.gazetaprawna.pl/galerie/706971,duze-zdjecie,1,panstwo-traci-na-akcyzie-na-paliwo-to-efekt-spadku-sprzedazy-oficjalnej-bo-w-szarej-strefie-kwitnie.html

Ale i tak będę obstawał przy tym ze VAT jest wydajniejszy podatkowo.

Data: 2013-08-30 20:41:33
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:kvqmnd$fhb$1node2.news.atman.pl...
> [...]
| > | > | > | > |

| > | > | > |
| > | > | > |

> [...]
|

| Ale i tak będę obstawał przy tym ze VAT jest wydajniejszy podatkowo.

Trudniej go ominąć?

Data: 2013-08-31 09:01:16
Autor: xantiros
W dniu 2013-08-30 20:41, Towarzysz Gnój pisze:

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości

| > | > | > | > |

| > | > | > |
| > | > | > |

> [...]
|

| Ale i tak będę obstawał przy tym ze VAT jest wydajniejszy podatkowo.

Zwrotu akcyzy nie ma, VAT są, można kombinować ale nie dotyczy to konsumenta końcowego. Ale też jest druga strona medalu, wzrost akcyzy = wzrost szarej strefy, popatrz w linku który podałem, gdzie pokazane jest jak podwyżka akcyzy odniosła odwrotny skutek.

Data: 2013-08-29 22:08:53
Autor: Andrzej Zbierzchowski
[...]

Tak jest. I Aspartam zamiast. W ilo¶ciach hurtowych. Przy okazji zrobi siê BARDZO dobrze koncernom chemicznym. A w d³u¿szej perspktywie mo¿e uda siê te¿ rozwi±zaæ problem energetyczny jak ludzie zaczn± ¿wieciæ po nocach...

Data: 2013-08-29 23:00:04
Autor: jr
Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)

U¿ytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <andrzejzb@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kvo9or$m1v$1news.vectranet.pl...
[...]

No có¿... Chyba masz racjê. Gdyby gorza³a by³a po 5 z³otych, ludzie nie piliby dykty..

Data: 2013-08-30 09:16:54
Autor: A. Filip
Akcyza na cukier/marychę (czyli propozycje dla ministra finansów)
"jr" <bezadresu@jr.pl> pisze:
[...]

Na rozwiązania ogólno-euro-kołchozowe trzeba by za długo czekać.

AFAIR w Urugwaju wprowadzili monopol państwa na marychę,
sądzisz że państwo będzie do tego dokładać? :-)

http://www.theguardian.com/world/2013/aug/03/uruguay-cannabis-law
http://www.theguardian.com/world/2012/oct/23/jose-mujica-uruguay-legalise-cannabis
  Uruguay plans to legalise marijuana under state monopoly

--
A. Filip
DiabeÅ‚ to malowaÅ‚.   -- PrzysÅ‚owie biaÅ‚oruskie

Data: 2013-08-30 11:39:01
Autor: jr

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:5i9xcgzv8fd8u5.huge.strangled.net...

| Na rozwiązania ogólno-euro-kołchozowe trzeba by za długo czekać.
|
| AFAIR w Urugwaju wprowadzili monopol państwa na marychę,
| sądzisz że państwo będzie do tego dokładać? :-)

Po to się wprowadza monopol, żeby dokładać?

Akcyza na cukier (czyli propozycja dla ministra finansów)