Akior Sync i moje boje

Data: 2013-08-26 16:58:06
Autor: sTav
Akior Sync i moje boje
W lipcu pytałem na tej grupie o banki prowadz±ce konta wspólne bez opłat.
M.in. wskazano mi Alior Sync.

Na stronie zachęcaj±co: otwarcie konta w 5 minut.
Wypełniam stosowne rubryczki na kolejnych stronach i ZONK! - na stronie przelewów wymaganych do otwarcia konta nie ma Banku Pocztowego, (mimo że ten sam bank jest wymieniony w tzw. przelewach natychmiastowych).
Nie da się zrobić przelewu, więc cała procedura utyka w tym punkcie.
Trudno.
Próbuję voice-chat, ale działa tylko w jedn± stronę, (tzn. ja słyszę ¶wietnie ale mnie nie slysz±). Żadne zmiany ustawień nie działaj±, nawet ręczne dopisanie video-oddzial.sync.pl do flashplayera. Używam wprawdzie SrwareIron (chromium) z Adobe a Chrome ma jaki¶ wewnętrzny flash, ale zmiana przegl±darki na IE9 wymieniony na li¶cie obsługiwanych przegl±darek, daje taki sam efekt: - Ja słyszę, mnie nie słysz±.
Trudno.
Dzwonię na infolinię, okazuje się że kiedy¶ zakładałem lokatę w Sync'u i w zwi±zku z tym jestem klientem ich banku oraz mam już nadany ID Klienta, a co za tym idzie system mnie zweryfikował negatywnie, bo nieprawidłowo odpowiedziałem na które¶ pytanie weryfikuj±ce i nic z tym nie można zrobić, trzeba zadzwonić ponownie, od pocz±tku podać wszystkie dane, ponownie przej¶ć weryfikację.
Dzwonię ponownie, tym razem przechodzę weryfikację i otrzymuję zapewnienie że ID Klienta nadany niegdy¶ przy zakładaniu lokaty (już dawno zakończonej) zostanie mi przesłany kurierem w postaci odpisu umowy lokaty gdzie będzie ów nieznany mi numer ID.

Mija tydzień, - kurier nie dotarł.
Dzwonię na infolinię, referuję sprawę, dowiaduję się że bank ma 14 dni (roboczych?)
na załatwienie i tym razem prze¶l± mi ID listem poleconym "z po¶wiadczeniem odbioru" - poczt±.
Po kolejnych 18 dniach ponieważ nie dostałem listu, a także nie ma (i nie było) żadnego awizo w skrzynce, dzwonię do banku z informacj± że nie otrzymałem żadnej korespondencji. Znowu jestem zmuszony do dwukrotnego przechodzenia weryfikacji, w końcu konsultant sporz±dza jaki¶ protokół i zapada cisza która trwa do dnia dzisiejszego.

Podsumowanie:
Posiadam konto (wspólne) w Alior Sync, do którego nie mogę się zalogować z powodu braku identyfikatora nadanego niegdy¶ przy zakładaniu lokaty.
Alior Sync przy zakładaniu lokaty nie widzi przeszkód w wysłaniu ID e-mailem,
(prawdopodobnie odbywa się to przy "potwierdzeniu założenia lokaty"), natomiast odmawia wysłania tegoż ID e-mailem, a przesyłki kurierskie i pocztowe nie doręczone (!) ignoruje.

Tak to wygl±da "otwieranie konta w 5 minut" w Alior Sync.

Dodam tylko że wspólposiadacz konta otrzymał swój ID kurierem w przeci±gu jednego lub dwu dni, (st±d znam numer założonego konta, bo SMS potwierdzaj±cy założenie konta składał się tylko z liczby (sumy) kontrolnej i ostatnich czterech cyfr).

Może przeczyta to kto¶ z Sync'a, bo ja już nie mam ochoty kopać się z koniem, wysłuchiwać muzyczki, spowiadać się po raz n-ty przed konsultantem itd.
Konto oczywi¶cie w tej sytuacji nie jest używane (saldo=0) i nie będzie.

Data: 2013-08-26 15:28:51
Autor: xbartx
Akior Sync i moje boje
Dnia Mon, 26 Aug 2013 16:58:06 +0200, sTav napisał(a):

W lipcu pytałem na tej grupie o banki prowadzące konta wspólne bez
opłat.
M.in. wskazano mi Alior Sync.

Ja bym raczej omijał ten półbank z daleka. O ile jakoś Ci się uda założyć i będziesz to traktował jako darmowe konto do darmowych wypłat to jeszcze jakoś ujdzie i można się przemęczyć. Jednak jeżeli coś więc to odradzam a już jak trzeba będzie reklamację złożyć to nie życzę nikomu ;)

Data: 2013-08-26 17:42:01
Autor: MarekZ
Akior Sync i moje boje
UĹĽytkownik "xbartx"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kvfs7j$vdb$1@node2.news.atman.pl...

I ja zdecydowanie odradzam ten bank w jego obecnej kondycji. To jest bank-fejsozabawka.

Mnie np. dziś zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy. Do BRE. Rachunek obciążyli z samego rana, po czym słuch o pięciu tysiącach zaginął. W Blue Media słusznie odsyłają mnie do Synca. W Syncu próbują mnie odsyłać do Blue Medii i ogólnie widać (na czacie próbowali nawet sugerować, że nie mam składać reklamacji w Syncu), że nie mają pojęcia co się wydarzyło. Tak jakby to było trudne do ustalenia. A co gdyby to było moje ostatnie pięć tysięcy?

Podejście do klienta rodem z wiadomej szatni. Mam ID Blue Media, mam numer referencyjny Synca, a oni dalej sobie nie radzą. Wcięło i już. Tak myślę, że ten przelew mi już dziś nie dotrze. Tak się zastanawiam czego by się tu domagać i w jakim świetle przedstawić tę sprawę w mailu do KNF-u. Na 99% nie przelali środków na rachunek Blue Media, wiadomo jednak, że się do tego nie przyznają przede mną.

A wieczorem puszczÄ™ jeszcze jeden przelew jednorazowy, 16% a w najgorszym razie 13% rocznie to nie tak Ĺşle. :)

Data: 2013-08-26 18:37:14
Autor: sTav
Akior Sync i moje boje
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:kvft0a$rgu$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

:))))

Dzięki wszystkim za ostrzeżenie, - zatem odpuszczam.
A jakby ktoś mógł polecić jakiś inny "0-opłat" i bez karty bank na konto wspólne, to się polecam.

Data: 2013-08-26 19:04:07
Autor: Grzexs
Akior Sync i moje boje
A jakby ktoś mógł polecić jakiś inny "0-opłat" i bez karty bank na konto
wspĂłlne, to siÄ™ polecam.

Zobacz co oferuje jakiś bardziej lub mniej lokalny Bank Spółdzielczy.
--
Grzexs

Data: 2013-08-27 07:56:03
Autor: Miroo
Akior Sync i moje boje
W dniu 2013-08-26 18:37, sTav pisze:
Dzięki wszystkim za ostrzeżenie, - zatem odpuszczam.
A jakby ktoś mógł polecić jakiś inny "0-opłat" i bez karty bank na konto
wspĂłlne, to siÄ™ polecam.

Osobiście nie korzystałem (jeszcze), ale przymierzam się z polecenia kolegi do założenia konta DBNet w Deutsche Bank. O ile dobrze przejrzałem TOiP to bez karty konto jest darmowe. Za kartę 5 zł/mies (lub 1 zł przy płatnościach 200zł w miesiącu kalendarzowym). Konto zakłada się przez internet i na pierwszej zakładce jest wybór czy indywidualne, czy wspólne - dalej jeszcze nie dotarłem :)
Jeśli coś przegapiłem to proszę o korektę.
Jeśli są jakieś haczyki lub wady tego konta to byłbym wdzięczny za info.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-27 22:14:15
Autor: Grzexs
Akior Sync i moje boje
[...]

Wada to jest taka, że kiedyś wystarczyło zrobić 1 transakcję kartą by była za free. A wada jest taka, że przelewy między własnymi kontami chodzą w godzinach pracy banku.
--
Grzexs

Data: 2013-08-28 10:01:09
Autor: Miroo
Akior Sync i moje boje
W dniu 2013-08-27 22:14, Grzexs pisze:
Osobiście nie korzystałem (jeszcze), ale przymierzam się z polecenia
kolegi do zaĹ‚oĹĽenia konta DBNet w Deutsche Bank. O ile dobrze  [...]

A wada jest taka, że przelewy między własnymi kontami
chodzÄ… w godzinach pracy banku.

Fakt, może być bolesne, jak się o tym zapomni.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-27 01:11:07
Autor: Marek
Akior Sync i moje boje
On Mon, 26 Aug 2013 17:42:01 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:
[...]

Trzeba było robić normalny przelew a nie pseudo przelew przez pośrednika płatności....

--
Marek

Data: 2013-08-27 01:36:53
Autor: swiechrafa
Akior Sync i moje boje
W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2013 17:42:01 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:
Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kvfs7j$vdb$1@node2.news.atman.pl...

I ja zdecydowanie odradzam ten bank w jego obecnej kondycji. To jest bank-fejsozabawka.

Mnie np. dzi¶ zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy. Do BRE. Rachunek obci±żyli z samego rana, po czym słuch o pięciu tysi±cach zagin±ł. W Blue Media słusznie odsyłaj± mnie do Synca. W Syncu próbuj± mnie odsyłać do Blue Medii i ogólnie widać (na czacie próbowali nawet sugerować, że nie mam składać reklamacji w Syncu), że nie maj± pojęcia co się wydarzyło. Tak jakby to było trudne do ustalenia. A co gdyby to było moje ostatnie pięć tysięcy?

Podej¶cie do klienta rodem z wiadomej szatni. Mam ID Blue Media, mam numer referencyjny Synca, a oni dalej sobie nie radz±. Wcięło i już. Tak my¶lę, że ten przelew mi już dzi¶ nie dotrze. Tak się zastanawiam czego by się tu domagać i w jakim ¶wietle przedstawić tę sprawę w mailu do KNF-u. Na 99% nie przelali ¶rodków na rachunek Blue Media, wiadomo jednak, że się do tego nie przyznaj± przede mn±.

A wieczorem puszczę jeszcze jeden przelew jednorazowy, 16% a w najgorszym razie 13% rocznie to nie tak Ľle. :)

Witam.
Mam konto w Synku i mnie na szczę¶cie nie spotkały takie przygody, ale
wczoraj powinien przej¶ć przelew mBank-Meritum i nie przeszedł.

Przelew był zrobiony przed południem.

Pozdrawiam,
R.

Data: 2013-08-27 05:39:19
Autor: xbartx
Akior Sync i moje boje
Dnia Mon, 26 Aug 2013 17:42:01 +0200, MarekZ napisał(a):

I ja zdecydowanie odradzam ten bank w jego obecnej kondycji. To jest
bank-fejsozabawka.

Mnie np. dziś zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy. (...)

Hmmm myślałem, że chociaż taką prostą rzecz jak wykonanie przelewu* mają ogarniętą a i tu się myliłem. Najgorsze, że u taty Aliora poziom obsługi jest identyczny, bo to chyba w zasadzie mniej więcej ta sama ekipa - znaczy tak samo szkolona i prowadzona. A te ich mityczne 30 dni roboczych na reklamację kładzie już wszystko na łopatki.

* OgĂłlnie ich www i naklikanie siÄ™ przy wykonaniu prostego przelewu to jakaĹ› istna katorga.

Data: 2013-08-27 10:24:12
Autor: MarekZ
Akior Sync i moje boje
UĹĽytkownik "xbartx"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kvhe26$gpe$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Teraz sprawdziłem i środków nadal nie ma. Nie ma także śladu odpowiedzi na złożoną reklamację. Nie radzą sobie kompletnie. Zobaczymy jak będzie wieczorem. :)

Nie przelali środków na rachunek Blue Media i nie są w stanie tego zdiagnozować w ciągu 23 godzin od momentu wystąpienia problemu.

Data: 2013-08-28 19:12:23
Autor: MarekZ
Akior Sync i moje boje
UĹĽytkownik "MarekZ"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kvft0a$rgu$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Dalszy ciąg tej historii był następujący. Do końca dnia zero reakcji na reklamację. Następnego dnia zero reakcji na reklamację. Dziś po południu znienacka uznanie rachunku źródłowego kwotą przelewu. Nadal zero odpowiedzi na reklamację. Gdybym się nie zalogował, nie wiedziałbym. I to jest podstawowy problem Aliora. Przecież gdybym ja zgubił komuś 5k, do tego w taki sposób, że ten ktoś mógłby sądzić, że mu je próbuję podpierdolić, to bym od razu dzwonił z informacją, gdyby tylko sprawa się wyjaśniła. Ale ten bank ma to najwyraźniej w dupie.

No cóż przed chwilą złożyłem kolejną reklamację, dotyczącą uznania rachunku odsetkami od tej kwoty za dwa dni w wysokości 16% rocznie, z zastrzeżeniem, że niekoniecznie są to wszystkie moje oczekiwania związane z zaistniałą sytuacją. No to czekamy 30 dni normalnych czy tam roboczych na reakcję tego pseudobanku. Korespondencja z KNF i prawdopodobnie z Panią Arbiter i tak ich nie ominie.

Oczywiście środki od razu poszły na kolejny przelew natychmiastowy. Tym razem dotarł, a w sumie może to i szkoda...

Z całego serca wszystkim Grupowiczom odradzam ten bank jako coś w rodzaju głównego banku.

Data: 2013-09-24 10:09:45
Autor: MarekZ
Akior Sync i moje boje
UĹĽytkownik "MarekZ"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kvlb1o$914$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Po dwudziestu siedmiu dniach rozstrzygania reklamacji Alior uznał mi rachunek kwotą odsetek (wg stopy 16% rocznie) za dni opóźnienia realizacji przelewu natychmiastowego.

Data: 2013-09-24 03:11:59
Autor: Glaukon
Akior Sync i moje boje

Po dwudziestu siedmiu dniach rozstrzygania reklamacji Alior uznał mi  rachunek kwot± odsetek (wg stopy 16% rocznie) za dni opóĽnienia realizacji przelewu natychmiastowego.

mam pytanie offtopic, czy banki sa zobowiazane odpowiedziec w ciagu miesiaca? Pisze znajomym reklamacje do Getinu i czesto z getinu odpisuja "to jest bardzo powazna sprawa, nie wyrobimy sie w miesiac, sorry". Ale nawet tego druczku nie wysylaja w miesiac, tylko np. po dwoch miesiacach. Czy to jest w porzadku, ja sie pytam, i gdzie skarzyc, jesli nie.

Moze oni wszystkim wysylaja taki druczek. Mozna w taki prosty sposob uzyskac brak ograniczen czasowych dla rozpatrzenia reklamacji?

Data: 2013-09-24 12:36:41
Autor: J.F
Akior Sync i moje boje
Użytkownik "Glaukon"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Banki to nie wiem, ale urzedy kiedys tak mialy. Zasadniczo miesiac, ale w przypadkach trudnych mozna przedluzyc.

CA mi ostatnio zareagowal w pare dni.

J.

Data: 2013-09-24 12:47:07
Autor: MarekZ
Akior Sync i moje boje
Użytkownik "Glaukon"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:59196a37-5495-4fc1-887c-46cfccc610a7@googlegroups.com...

[...]

Nie istnieje ogólny przepis, który zobowi±zywałby banki do rozpatrywania reklamacji w ci±gu 30 dni.

W kwestii ogólnej to skargę wysyłasz trzydziestego pierwszego dnia do KNF. Wystarczy mail.

Natomiast co do kwestii szczegółowej, czyli konkretnej reklamacji, to w przypadku braku odpowiedzi w ci±gu 30 dni, możesz skierować to do Arbitra Bankowego, przy czym tu już niestety forma pisemna oraz jest to płatne (taniej i szybciej niż w s±dzie powszechnym). Wprawdzie statystyki arbitrażu s± do¶ć słabe, dużo sporów jest przegrywanych przez klientów, ale trudno stwierdzić, co to oznacza, bo np. ja nie przegrałem żadnego sporu przed Arbitrem. Niestety Arbiter nie jest nadmiernie skłonny orzekać o utraconych korzy¶ciach, a nawet o zwrocie poniesionych kosztów poza opłata arbitrażow±.

Tak że KNF je¶li tylko chcesz ich zdyscyplinować (potem ewentualnie arbitraż przed s±dem polubownym przy KNF je¶li to jaka¶ poważna sprawa, poza kompetencjami arbitrażu bankowego), a Arbiter Bankowy je¶li faktycznie ponosisz jak±¶ szkodę (do 8k) albo próbuj± oszukać. A naprawdę niejednokrotnie próbuj±.

Data: 2013-08-28 19:26:52
Autor: T.F.
Akior Sync i moje boje
Użytkownik "sTav" ...

Może przeczyta to kto¶ z Sync'a, bo ja już nie mam ochoty kopać się z koniem

Twardziel jestes.
Ja odpuscilbym wczesniej.

Konto oczywi¶cie w tej sytuacji nie jest używane (saldo=0) i nie będzie.

I oczywiscie musisz je zamknac jak najszybciej.

--
T.F.

Akior Sync i moje boje