Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Akior Sync i moje boje

Akior Sync i moje boje

Data: 2013-08-26 15:28:51
Autor: xbartx
Akior Sync i moje boje
Dnia Mon, 26 Aug 2013 16:58:06 +0200, sTav napisał(a):

W lipcu pytałem na tej grupie o banki prowadzące konta wspólne bez
opłat.
M.in. wskazano mi Alior Sync.

Ja bym raczej omijał ten półbank z daleka. O ile jakoś Ci się uda założyć i będziesz to traktował jako darmowe konto do darmowych wypłat to jeszcze jakoś ujdzie i można się przemęczyć. Jednak jeżeli coś więc to odradzam a już jak trzeba będzie reklamację złożyć to nie życzę nikomu ;)

Data: 2013-08-26 17:42:01
Autor: MarekZ
Akior Sync i moje boje
Użytkownik "xbartx"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kvfs7j$vdb$1@node2.news.atman.pl...

I ja zdecydowanie odradzam ten bank w jego obecnej kondycji. To jest bank-fejsozabawka.

Mnie np. dziś zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy. Do BRE. Rachunek obciążyli z samego rana, po czym słuch o pięciu tysiącach zaginął. W Blue Media słusznie odsyłają mnie do Synca. W Syncu próbują mnie odsyłać do Blue Medii i ogólnie widać (na czacie próbowali nawet sugerować, że nie mam składać reklamacji w Syncu), że nie mają pojęcia co się wydarzyło. Tak jakby to było trudne do ustalenia. A co gdyby to było moje ostatnie pięć tysięcy?

Podejście do klienta rodem z wiadomej szatni. Mam ID Blue Media, mam numer referencyjny Synca, a oni dalej sobie nie radzą. Wcięło i już. Tak myślę, że ten przelew mi już dziś nie dotrze. Tak się zastanawiam czego by się tu domagać i w jakim świetle przedstawić tę sprawę w mailu do KNF-u. Na 99% nie przelali środków na rachunek Blue Media, wiadomo jednak, że się do tego nie przyznają przede mną.

A wieczorem puszczę jeszcze jeden przelew jednorazowy, 16% a w najgorszym razie 13% rocznie to nie tak źle. :)

Data: 2013-08-26 18:37:14
Autor: sTav
Akior Sync i moje boje
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:kvft0a$rgu$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
Użytkownik "xbartx"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kvfs7j$vdb$1@node2.news.atman.pl...

I ja zdecydowanie odradzam ten bank w jego obecnej kondycji. To jest bank-fejsozabawka.

Mnie np. dziś zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy.
A wieczorem puszczę jeszcze jeden przelew jednorazowy, 16% a w najgorszym razie 13% rocznie to nie tak źle. :)
:))))

Dzięki wszystkim za ostrzeżenie, - zatem odpuszczam.
A jakby ktoś mógł polecić jakiś inny "0-opłat" i bez karty bank na konto wspólne, to się polecam.
--

Data: 2013-08-26 19:04:07
Autor: Grzexs
Akior Sync i moje boje
A jakby ktoś mógł polecić jakiś inny "0-opłat" i bez karty bank na konto
wspólne, to się polecam.

Zobacz co oferuje jakiś bardziej lub mniej lokalny Bank Spółdzielczy.
--
Grzexs

Data: 2013-08-27 07:56:03
Autor: Miroo
Akior Sync i moje boje
W dniu 2013-08-26 18:37, sTav pisze:
Dzięki wszystkim za ostrzeżenie, - zatem odpuszczam.
A jakby ktoś mógł polecić jakiś inny "0-opłat" i bez karty bank na konto
wspólne, to się polecam.

Osobiście nie korzystałem (jeszcze), ale przymierzam się z polecenia kolegi do założenia konta DBNet w Deutsche Bank. O ile dobrze przejrzałem TOiP to bez karty konto jest darmowe. Za kartę 5 zł/mies (lub 1 zł przy płatnościach 200zł w miesiącu kalendarzowym). Konto zakłada się przez internet i na pierwszej zakładce jest wybór czy indywidualne, czy wspólne - dalej jeszcze nie dotarłem :)
Jeśli coś przegapiłem to proszę o korektę.
Jeśli są jakieś haczyki lub wady tego konta to byłbym wdzięczny za info.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-27 22:14:15
Autor: Grzexs
Akior Sync i moje boje
Osobiście nie korzystałem (jeszcze), ale przymierzam się z polecenia
kolegi do założenia konta DBNet w Deutsche Bank. O ile dobrze
przejrzałem TOiP to bez karty konto jest darmowe. Za kartę 5 zł/mies
(lub 1 zł przy płatnościach 200zł w miesiącu kalendarzowym). Konto
zakłada się przez internet i na pierwszej zakładce jest wybór czy
indywidualne, czy wspólne - dalej jeszcze nie dotarłem :)
Jeśli coś przegapiłem to proszę o korektę.
Jeśli są jakieś haczyki lub wady tego konta to byłbym wdzięczny za info.

Wada to jest taka, że kiedyś wystarczyło zrobić 1 transakcję kartą by była za free. A wada jest taka, że przelewy między własnymi kontami chodzą w godzinach pracy banku.
--
Grzexs

Data: 2013-08-28 10:01:09
Autor: Miroo
Akior Sync i moje boje
W dniu 2013-08-27 22:14, Grzexs pisze:
Osobiście nie korzystałem (jeszcze), ale przymierzam się z polecenia
kolegi do zaÅ‚ożenia konta DBNet w Deutsche Bank. O ile dobrze  [...]

A wada jest taka, że przelewy między własnymi kontami
chodzÄ… w godzinach pracy banku.

Fakt, może być bolesne, jak się o tym zapomni.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-27 01:11:07
Autor: Marek
Akior Sync i moje boje
On Mon, 26 Aug 2013 17:42:01 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:
Mnie np. dziś zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy. Do BRE.
Rachunek
obciążyli z samego rana, po czym słuch o pięciu tysiącach zaginął.
W Blue
Media słusznie odsyłają mnie do Synca. W Syncu próbują mnie odsyłać
do Blue

Trzeba było robić normalny przelew a nie pseudo przelew przez pośrednika płatności....

--
Marek

Data: 2013-08-27 01:36:53
Autor: swiechrafa
Akior Sync i moje boje
W dniu poniedzia³ek, 26 sierpnia 2013 17:42:01 UTC+2 u¿ytkownik MarekZ napisa³:
U¿ytkownik "xbartx"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kvfs7j$vdb$1@node2.news.atman.pl...



I ja zdecydowanie odradzam ten bank w jego obecnej kondycji. To jest bank-fejsozabawka.



Mnie np. dzi¶ zgubili 5000 z³. Przelew jednorazowy. Do BRE. Rachunek obci±¿yli z samego rana, po czym s³uch o piêciu tysi±cach zagin±³. W Blue Media s³usznie odsy³aj± mnie do Synca. W Syncu próbuj± mnie odsy³aæ do Blue Medii i ogólnie widaæ (na czacie próbowali nawet sugerowaæ, ¿e nie mam sk³adaæ reklamacji w Syncu), ¿e nie maj± pojêcia co siê wydarzy³o. Tak jakby to by³o trudne do ustalenia. A co gdyby to by³o moje ostatnie piêæ tysiêcy?



Podej¶cie do klienta rodem z wiadomej szatni. Mam ID Blue Media, mam numer referencyjny Synca, a oni dalej sobie nie radz±. Wciê³o i ju¿. Tak my¶lê, ¿e ten przelew mi ju¿ dzi¶ nie dotrze. Tak siê zastanawiam czego by siê tu domagaæ i w jakim ¶wietle przedstawiæ tê sprawê w mailu do KNF-u. Na 99% nie przelali ¶rodków na rachunek Blue Media, wiadomo jednak, ¿e siê do tego nie przyznaj± przede mn±.



A wieczorem puszczê jeszcze jeden przelew jednorazowy, 16% a w najgorszym razie 13% rocznie to nie tak ¼le. :)


Witam.
Mam konto w Synku i mnie na szczê¶cie nie spotka³y takie przygody, ale
wczoraj powinien przej¶æ przelew mBank-Meritum i nie przeszed³.

Przelew by³ zrobiony przed po³udniem.

Pozdrawiam,
R.

Data: 2013-08-27 05:39:19
Autor: xbartx
Akior Sync i moje boje
Dnia Mon, 26 Aug 2013 17:42:01 +0200, MarekZ napisał(a):

I ja zdecydowanie odradzam ten bank w jego obecnej kondycji. To jest
bank-fejsozabawka.

Mnie np. dziś zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy. (...)

Hmmm myślałem, że chociaż taką prostą rzecz jak wykonanie przelewu* mają ogarniętą a i tu się myliłem. Najgorsze, że u taty Aliora poziom obsługi jest identyczny, bo to chyba w zasadzie mniej więcej ta sama ekipa - znaczy tak samo szkolona i prowadzona. A te ich mityczne 30 dni roboczych na reklamację kładzie już wszystko na łopatki.


* Ogólnie ich www i naklikanie się przy wykonaniu prostego przelewu to jakaś istna katorga.

Data: 2013-08-27 10:24:12
Autor: MarekZ
Akior Sync i moje boje
Użytkownik "xbartx"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kvhe26$gpe$1@node2.news.atman.pl...

Hmmm myślałem, że chociaż taką prostą rzecz jak wykonanie przelewu* mają
ogarniętą a i tu się myliłem. Najgorsze, że u taty Aliora poziom obsługi
jest identyczny, bo to chyba w zasadzie mniej więcej ta sama ekipa -
znaczy tak samo szkolona i prowadzona. A te ich mityczne 30 dni roboczych
na reklamację kładzie już wszystko na łopatki.

Teraz sprawdziłem i środków nadal nie ma. Nie ma także śladu odpowiedzi na złożoną reklamację. Nie radzą sobie kompletnie. Zobaczymy jak będzie wieczorem. :)

Nie przelali środków na rachunek Blue Media i nie są w stanie tego zdiagnozować w ciągu 23 godzin od momentu wystąpienia problemu.

Data: 2013-08-28 19:12:23
Autor: MarekZ
Akior Sync i moje boje
Użytkownik "MarekZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kvft0a$rgu$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...

Mnie np. dziś zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy. Do BRE. Rachunek obciążyli z samego rana, po czym słuch o pięciu tysiącach zaginął. W Blue Media słusznie odsyłają mnie do Synca. W Syncu próbują mnie odsyłać do Blue Medii i ogólnie widać (na czacie próbowali nawet sugerować, że nie mam składać reklamacji w Syncu), że nie mają pojęcia co się wydarzyło. Tak jakby to było trudne do ustalenia. A co gdyby to było moje ostatnie pięć tysięcy?

Podejście do klienta rodem z wiadomej szatni. Mam ID Blue Media, mam numer referencyjny Synca, a oni dalej sobie nie radzą. Wcięło i już. Tak myślę, że ten przelew mi już dziś nie dotrze. Tak się zastanawiam czego by się tu domagać i w jakim świetle przedstawić tę sprawę w mailu do KNF-u. Na 99% nie przelali środków na rachunek Blue Media, wiadomo jednak, że się do tego nie przyznają przede mną.

Dalszy ciąg tej historii był następujący. Do końca dnia zero reakcji na reklamację. Następnego dnia zero reakcji na reklamację. Dziś po południu znienacka uznanie rachunku źródłowego kwotą przelewu. Nadal zero odpowiedzi na reklamację. Gdybym się nie zalogował, nie wiedziałbym. I to jest podstawowy problem Aliora. Przecież gdybym ja zgubił komuś 5k, do tego w taki sposób, że ten ktoś mógłby sądzić, że mu je próbuję podpierdolić, to bym od razu dzwonił z informacją, gdyby tylko sprawa się wyjaśniła. Ale ten bank ma to najwyraźniej w dupie.

No cóż przed chwilą złożyłem kolejną reklamację, dotyczącą uznania rachunku odsetkami od tej kwoty za dwa dni w wysokości 16% rocznie, z zastrzeżeniem, że niekoniecznie są to wszystkie moje oczekiwania związane z zaistniałą sytuacją. No to czekamy 30 dni normalnych czy tam roboczych na reakcję tego pseudobanku. Korespondencja z KNF i prawdopodobnie z Panią Arbiter i tak ich nie ominie.

Oczywiście środki od razu poszły na kolejny przelew natychmiastowy. Tym razem dotarł, a w sumie może to i szkoda...

Z całego serca wszystkim Grupowiczom odradzam ten bank jako coś w rodzaju głównego banku.

Data: 2013-09-24 10:09:45
Autor: MarekZ
Akior Sync i moje boje
Użytkownik "MarekZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kvlb1o$914$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...

No cóż przed chwilą złożyłem kolejną reklamację, dotyczącą uznania rachunku odsetkami od tej kwoty za dwa dni w wysokości 16% rocznie, z zastrzeżeniem, że niekoniecznie są to wszystkie moje oczekiwania związane z zaistniałą sytuacją. No to czekamy 30 dni normalnych czy tam roboczych na reakcję tego pseudobanku. Korespondencja z KNF i prawdopodobnie z Panią Arbiter i tak ich nie ominie.

Z całego serca wszystkim Grupowiczom odradzam ten bank jako coś w rodzaju głównego banku.

Po dwudziestu siedmiu dniach rozstrzygania reklamacji Alior uznał mi rachunek kwotą odsetek (wg stopy 16% rocznie) za dni opóźnienia realizacji przelewu natychmiastowego.

Data: 2013-09-24 03:11:59
Autor: Glaukon
Akior Sync i moje boje

Po dwudziestu siedmiu dniach rozstrzygania reklamacji Alior uzna³ mi  rachunek kwot± odsetek (wg stopy 16% rocznie) za dni opó¼nienia realizacji przelewu natychmiastowego.

mam pytanie offtopic, czy banki sa zobowiazane odpowiedziec w ciagu miesiaca? Pisze znajomym reklamacje do Getinu i czesto z getinu odpisuja "to jest bardzo powazna sprawa, nie wyrobimy sie w miesiac, sorry". Ale nawet tego druczku nie wysylaja w miesiac, tylko np. po dwoch miesiacach. Czy to jest w porzadku, ja sie pytam, i gdzie skarzyc, jesli nie.

Moze oni wszystkim wysylaja taki druczek. Mozna w taki prosty sposob uzyskac brak ograniczen czasowych dla rozpatrzenia reklamacji?

Data: 2013-09-24 12:36:41
Autor: J.F
Akior Sync i moje boje
U¿ytkownik "Glaukon"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
mam pytanie offtopic, czy banki sa zobowiazane odpowiedziec w ciagu miesiaca? Pisze znajomym reklamacje do Getinu i czesto z getinu odpisuja "to jest bardzo powazna sprawa, nie wyrobimy sie w >miesiac, sorry". Ale nawet tego druczku nie wysylaja w miesiac, tylko np. po dwoch miesiacach. Czy to jest w porzadku, ja sie pytam, i gdzie skarzyc, jesli nie.

Banki to nie wiem, ale urzedy kiedys tak mialy. Zasadniczo miesiac, ale w przypadkach trudnych mozna przedluzyc.

CA mi ostatnio zareagowal w pare dni.

J.

Data: 2013-09-24 12:47:07
Autor: MarekZ
Akior Sync i moje boje
U¿ytkownik "Glaukon"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:59196a37-5495-4fc1-887c-46cfccc610a7@googlegroups.com...

mam pytanie offtopic, czy banki sa zobowiazane odpowiedziec w ciagu miesiaca? Pisze znajomym reklamacje do Getinu i czesto z getinu odpisuja "to jest bardzo powazna sprawa,
nie wyrobimy sie w miesiac, sorry". Ale nawet tego druczku nie wysylaja w miesiac, tylko np. po dwoch miesiacach. Czy to jest w porzadku, ja sie pytam, i gdzie skarzyc, jesli nie.

Moze oni wszystkim wysylaja taki druczek. Mozna w taki prosty sposob uzyskac brak ograniczen czasowych dla rozpatrzenia reklamacji?

Nie istnieje ogólny przepis, który zobowi±zywa³by banki do rozpatrywania reklamacji w ci±gu 30 dni.

W kwestii ogólnej to skargê wysy³asz trzydziestego pierwszego dnia do KNF. Wystarczy mail.

Natomiast co do kwestii szczegó³owej, czyli konkretnej reklamacji, to w przypadku braku odpowiedzi w ci±gu 30 dni, mo¿esz skierowaæ to do Arbitra Bankowego, przy czym tu ju¿ niestety forma pisemna oraz jest to p³atne (taniej i szybciej ni¿ w s±dzie powszechnym). Wprawdzie statystyki arbitra¿u s± do¶æ s³abe, du¿o sporów jest przegrywanych przez klientów, ale trudno stwierdziæ, co to oznacza, bo np. ja nie przegra³em ¿adnego sporu przed Arbitrem. Niestety Arbiter nie jest nadmiernie sk³onny orzekaæ o utraconych korzy¶ciach, a nawet o zwrocie poniesionych kosztów poza op³ata arbitra¿ow±.

Tak ¿e KNF je¶li tylko chcesz ich zdyscyplinowaæ (potem ewentualnie arbitra¿ przed s±dem polubownym przy KNF je¶li to jaka¶ powa¿na sprawa, poza kompetencjami arbitra¿u bankowego), a Arbiter Bankowy je¶li faktycznie ponosisz jak±¶ szkodê (do 8k) albo próbuj± oszukaæ. A naprawdê niejednokrotnie próbuj±.

Akior Sync i moje boje

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona