Aklimatyzacja - pytanie

Data: 2010-05-25 12:57:28
Autor: Jar
Aklimatyzacja - pytanie
Za około 3 tygodnie planuję wejść na 5600m. Start z poziomu 1500m, na
którym mieszkam od paru miesięcy. Trasa zaplanowana na 3 dni, ostatni
nocleg przed szczytem na 4200m.

Przed wyruszeniem mam możliwość wejścia lub wjechania kolejką na
pobliski szczyt 3900m i spędzenia tam nocy, w celu aklimatyzacji. Czy
coś takiego ma sens? Czy pomoże mi to w czymkolwiek, jeśli spędzę tam
jedną noc np. tydzień przed właściwą wyprawą?

Dodam, że dotychczas najwyżej wszedłem na 4200m (z poziomu 200m, w dwa
dni). Nigdy nie miałem problemów z wysokością, poza ogólnym zmęczeniem
i przyspieszonym oddechem. Jednak próba wdrapania się na 5600m jest
chyba dość sporym skokiem

 Bywa różnie. Ja np. z doświadczenia wiem, że wysokość znosze źle -2 x próbowałem na 5000m i nie udało mi sie, bo byłem najwolniej aklimatyzujacym się z grupy. Sądząc po twoich rezultatach, powinno byc lepiej. Moim zdaniem, pomysł wejscia aklimatyzacyjnego ma sens, ale raczej bezposrednio przed, a nie na tydzien przed wyruszeniem w te wyższe góry, chyba,że  w tych niższych będziesz kilka dni. Na te 3900 wszedłbym, a jeśli już wjechać, to zejść troche niżej do spania i w ogóle w okolicach tych 3000m pokręcić się te kilka dni. Wtedy jakiś ślad zostanie.
Pozdrawiam
-J.

--

Aklimatyzacja - pytanie