Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci±

Data: 2009-06-09 15:53:42
Autor: Paweł
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci±
Witajcie,

Dzi¶ w biurze biura podróży Rainbowtours poinformawano mnie, że aby moje dziecko (14) lat mogło wyjachać z babci± (mam± żony, czyli ma inne nazwisko niż moje dziecko) do Włoch na wycieczkę autokarow±, to, cytuję:

"Nieletni musi zabrać ze sob± w podróż zgodę prawnych opiekunów wyrażon± w formie AKTU NOTARIALNEGO"

"Żeby jednak był honorowany, to przede wszystkim musi zostać zrozumiany, a to oznacza, że nie wystarczy zabrać go ze sob± - trzeba też mieć jego tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego."

Moje pytania:

- czy potwierdzenie zgody PO¦WIADCZONE notarialnie przez notariusza to to samo co AKT NOTARIALNY?

- czy notariusz będzie wiedział o co chodzi?

- czy s± jakie¶ stałe stawki za takie dokumenty (Wwa)?

- to nie pierwszy wyjazd dziecka z dziadkami, co to za nowy wymysł - nasz polski czy z Schengen?

- czy kto¶ z Was przerabiał ten temat?

Panienka w biurze nie potrafiła powiedzieć do czego ten dokument miałby służyć i ew. zgadza się na o¶wiadczenie że na nasz± odpowiedzialno¶ć go nie dostarczymy...

Pozdrawiam,

Paweł

Data: 2009-06-09 11:15:33
Autor: witek
Paweł wrote:
[...]

Nowa moda, ktora niedlugo stanie sie standardem.
Chodzi o to, żeby jedno z rodziców nie wywoziło dziecka z kraju bez zgody drugiego.
Zwykle nic sie nie dzieje, bo nie ma kto i kogo kontrolowac na trasie Polska Włochy.
Przy wycieczkach po za UE jakis straznik graniczny moglby sie zainteresowac kto i dlaczego wywozi dziecko po za granicę.
W przypadku 14 latka, zapewne jego wlasne wyjasnienie wystarczy.
Bardziej moga sie przyczepic  mniejszych dzieci.

Szczerze mówi±c to cieżko co¶ doradzić.
W 99.9% nic sie nie będzie działo.
W 0.1% jak sie ktos przyczepi to beda chcieli sie z wami skontaktowac i potwierdzic wyjazd dziecka, co moze opoznic wyjazd. Z tym ze na tej trasie to nie wiem gdzie by kontrolowali jakies dokumenty.

Na przyszlosc a jak macie czas to i na teraz zrobilbym takie pisemko i to od razu po angielsku, ze XYZ i ABC wyrazaja zgode na wyjazd dziecka po za granice kraju i podal numery telefonów do kontaktu.
Takie cus powinno byc potwierdzone notarialnie. Wystarczy wasze pisemko, a notariusz potwierdza podpisy.

Data: 2009-06-09 18:17:52
Autor: MD
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci±
Chodzi o to, żeby jedno z rodziców nie wywoziło dziecka z kraju bez zgody drugiego.

Bzdura. Zgoda drugiego rodzica nie jest do tego potrzebna. Nie siej mętów

MD

Data: 2009-06-09 11:25:21
Autor: witek
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babciÄ…
MD wrote:
Chodzi o to, Âżeby jedno z rodzicĂłw nie wywoziÂło dziecka z kraju bez zgody drugiego.

Bzdura. Zgoda drugiego rodzica nie jest do tego potrzebna. Nie siej mĂŞtĂłw

Przeciez napisalem, ze nowa moda, a nie nowe prawo.
W Polsce jeszcze nie, ale niedlugo bedzie.
Po za tym nie wypowiadalbym sie na twoim miejscu tak aktegorycznie jesli przekraczales granice wylacznie polska-czechy po piwo.

Data: 2009-06-09 18:37:08
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Po za tym nie wypowiadalbym sie na twoim miejscu tak aktegorycznie
jesli przekraczales granice wylacznie polska-czechy po piwo.

Nikt nigdy na zadnej cywilizowanej granicy nie wymagal i nie wymaga od
rodzica jadacego ze _swoim_ dzieckiem jakichs kwitow ze strony
drugiego rodzica.

Natomiast pytanie bylo o jazde bez zadnego z rodzicow (z osoba, ktora
nie jest opiekunem prawnym dziecka) i tutaj to juz nie wiem, jaka jest
prawidlowa odpowiedz. Chociaz o notarialnym poswiadczaniu zgody na
wyjazd na wycieczke szkolna tez nie slyszalem.

  MJ

Data: 2009-06-09 11:44:54
Autor: witek
Michal Jankowski wrote:
[...]

jesteĹ› pewien? bo ja na twoim miejscu nie bylbym taki pewny tego "nigdy"

[...]

wystarczy żeby dziecko miało paszport i na 99.9% pies z kulawą nogą się nie zaintersuje czy jedzie samo czy nie.

Data: 2009-06-09 18:51:31
Autor: Michal Jankowski
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci±
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

jeste¶ pewien? bo ja na twoim miejscu nie bylbym taki pewny tego "nigdy"

Wiesz, jakie rzeczy sa pewne na tym swiecie?

Ale nie znam takiego przypadku. Jak ktos zna, to niech sie zglosi i
opowie, gdzie i w jakich okolicznosciach...

  MJ

Data: 2009-06-09 13:20:38
Autor: witek
Michal Jankowski wrote:
[...]

Spróbuj wyjechać z dzieckiem z jednym rodzicem z USA.
Szczególnie wtedy kiedy dziecko jest obywatelem a rodzic nie, a szczególnie do meksyku i samochodem.
I możesz się zdziwić jak nie wyjedziesz. To znaczy możesz, ale sam.

Data: 2009-06-09 20:23:02
Autor: GrandFader Eise
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci±
I możesz się zdziwić jak nie wyjedziesz. To znaczy możesz, ale sam.

ROTFL.
Czlowieku znajdz se inn± rozrywkę, jak już niektórzy ci radzili i nie błaznuj

Eis

Data: 2009-06-09 13:59:10
Autor: witek
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babciÄ…
GrandFader Eise wrote:
I mo¿esz siê zdziwiæ jak nie wyjedziesz. To znaczy mo¿esz, ale sam.

ROTFL.
Czlowieku znajdz se inn± rozrywkê, jak ju¿ niektórzy ci radzili i nie b³aznuj

http://www.globalworksinc.com/2005_Permission_to_Travel_Form-To_Notarize.pdf

Chciałbyś jeszcze coś dopisać?

Data: 2009-06-09 21:16:04
Autor: GrandFader Eise
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci±

Chciałby¶ jeszcze co¶ dopisać?

O matko, ale nas załatwiłe¶, przecież to tam jest cytat z samego US Department....
Ale zaraz, zaraz..... Co on dokładnie mówi:
"... documentation on hand MAY facilitate entry or departure"
A więc may be yes or maybe not, a o Mexico nic a nic.

Z mojej strony EOT bo na tej wymianie pogl±dów trace

Eis

Data: 2009-06-09 14:49:25
Autor: witek
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babciÄ…
GrandFader Eise wrote:
Chcia³by¶ jeszcze co¶ dopisaæ?

O matko, ale nas za³atwi³e¶, przecie¿ to tam jest cytat z samego US Department....
Ale zaraz, zaraz..... Co on dokÂładnie mĂłwi:
"... documentation on hand MAY facilitate entry or departure"
A wiĂŞc may be yes or maybe not, a o Mexico nic a nic.

Z mojej strony EOT bo na tej wymianie pogl±dów trace

Eis

Co za ciele.
Najpierw twierdziłeś, że to w ogóle bzdura, teraz sie przyczepiłeś Meksyku.

masz wszystkie linki
http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=Notarized+travel+permission+letters+for+minors+traveling+without+their+parents
znajdziesz tam nie tylko meksyk, ale rowniez Kanade i inne kraje.

Data: 2009-06-09 18:42:51
Autor: MD
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci±
Przeciez napisalem, ze nowa moda, a nie nowe prawo.
W Polsce jeszcze nie, ale niedlugo bedzie

No to pisz na liste pl.soc.nowamoda a nie bredzisz tutaj

MD

Data: 2009-06-09 11:46:16
Autor: witek
MD wrote:
Przeciez napisalem, ze nowa moda, a nie nowe prawo.
W Polsce jeszcze nie, ale niedlugo bedzie

No to pisz na liste pl.soc.nowamoda a nie bredzisz tutaj

Jak chcesz wyladować frustracje znajdz sobie inny obiekt.

Data: 2009-06-09 18:57:05
Autor: MD
[...]

Prawidlowa jest: moze. Co wiecej dziecko moze nawet wyjechac samo za granice. Sam kiedys wysylalem samolotem 9-lata,  i jedyna formalnoscia bylo upowaznienie dla linii lotniczej zeby mogli sie zajac w czasie lotu.
Co do praktyki, to mam ciekawe doswiadczenie bo czesto jezdzilem po Europie i dalej (glównie USA i Azja) ze swoim dzieckiem, które w paszporcie ma wpisane nazwisko calkowicie rózne od mojego. W ciagu 10 lat i prawdopodobnie 30-40 wyjazdów przypominam se raz pytanie od pogranicznika w Malezji czy to moje dziecko. Oczywiscie w krajach gdzie wypelnia sie wszelkiego rodzaju Landing Card wpisuje sie delikwenta jako swoje dziecko, ale tego nikt nie weryfikuje, no bo jak?

MD

Data: 2009-06-09 17:38:23
Autor: MD
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci±
"Nieletni musi zabrać ze sob± w podróż zgodę prawnych opiekunów wyrażon± w formie AKTU NOTARIALNEGO"

Bzdura. NIeletniego każdy może wywieĽć za granicę je¶li ono ma pszport/dowód.

MD

Data: 2009-06-09 18:06:58
Autor: doslaw
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babciďż˝
MD pisze:
"Nieletni musi zabraæ ze sob± w podró¿ zgodê prawnych opiekunów wyra¿on± w formie AKTU NOTARIALNEGO"

Bzdura. NIeletniego ka¿dy mo¿e wywie¼æ za granicê je¶li ono ma pszport/dowód.

jezeli biuro podróży ustaliło sobie takie a nie inne wymagania (np. zabezpieczają swoje 4 litery na wszelakie możliwe sposoby), to można albo im sprostać, albo zagłosować portfelem i wybrać inne biuro

Data: 2009-06-10 15:11:42
Autor: Paweł
Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci±
Dziękuję za ciekaw± dyskusję i odpowiedzi.

Dzwoniłem do Ambasady Włoch gdzie otrzymałem 2 różne odpowiedzi od 2 różnych osób.

Raz, że trzeba mieć po¶wiadczone notarialnie pismo a raz, że nie trzeba...

No cóż... poszukam trzeciej opinii...

Pozdrawiam,

Paweł

Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci±