Akt własności najszybsza droga

Data: 2009-04-10 09:03:50
Autor: Zibi
Akt własności najszybsza droga
Witam ,

Po śmierci ojca zostało mieszkanie i działka, sąd orzekł,
że teraz należy to wszystko do 3 osób: mnie, siostry i matki.
Wolą ojca było aby to należało do mnie (słowna) tylko nie zdążyliśmy
prawnie tego załatwić (nagła śmierć). Siostra i matka są gotowe oddać mi
ich części. Proszę o informację jak należy się za to zabrać aby
nie generować zbędnych kosztów, czy konieczna jest wizyta u notariusza ?

dziękuję i pozdrawiam
zibi

Data: 2009-04-10 09:10:29
Autor: spp
Zibi pisze:

[...]

Albo w sądzie - nie ma innej drogi.
Szkoda że przy pierwszej wizycie w sądzie nie załatwiliście tej sprawy.

--
spp

Data: 2009-04-10 09:11:13
Autor: Johnson
spp pisze:

Szkoda że przy pierwszej wizycie w sądzie nie załatwiliście tej sprawy.

A niby jak?

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-04-10 09:17:04
Autor: spp
Johnson pisze:
spp pisze:

Szkoda że przy pierwszej wizycie w sądzie nie załatwiliście tej sprawy.

A niby jak?

Dział spadku i darowizna swoich udziałów.

--
spp

Data: 2009-04-10 09:19:59
Autor: Johnson
spp pisze:
:

Szkoda że przy pierwszej wizycie w sądzie nie załatwiliście tej sprawy.

A niby jak?

Dział spadku i darowizna swoich udziałów.

Działu spadku się nie robi przy stwierdzeniu nabycia spadku. A on pisał o takim postępowaniu. A darowizny to już w ogóle w sądzie się nie robi.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-04-10 09:40:34
Autor: spp
Johnson pisze:

Dział spadku i darowizna swoich udziałów.

Działu spadku się nie robi przy stwierdzeniu nabycia spadku. A on pisał o takim postępowaniu. A darowizny to już w ogóle w sądzie się nie robi.

Niby tak, ale wystarczyło wystąpić o dział spadku. :)
Teraz notariusz i sprawa zamknięta.

--
spp

Data: 2009-04-10 10:04:46
Autor: mecenas
Zibi pisze:
[...]

Wniosek do sądu o dział spadku. Na zgodny wniosek sąd nie robi trudności i kosztuje to tylko 300 zł. Notariusz bierze od wartości.
Pozdrawiam

Data: 2009-04-10 10:55:13
Autor: Johnson
mecenas pisze:

Wniosek do sądu o dział spadku. Na zgodny wniosek sąd nie robi trudności i kosztuje to tylko 300 zł.

Wniosek o wezwanie do próby ugodowej w sprawie działu spadku kosztuje 40 zł. Jeszcze taniej.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Akt własności najszybsza droga