Aktualizacja Androida bez baterii.

Data: 2015-01-12 15:38:56
Autor: J.F.
Aktualizacja Androida bez baterii.
Użytkownik "marsel"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Wpadł mi w ręce tablet ASUS Eee Pad, przez ostatni rok w ogóle nie używany, no i stało się tak, że zdechła w nim bateria, na ładowarce działa OK. Problem jest w tym, że jest tam jakaś stara wersja Androida i tablet przy każdej możliwej okazji wyświetla komunikat, że chce się aktualizować ale żeby to zrobić bateria musi mieć przynajmniej 15% naładowania a u mnie ma zero i więcej nie będzie.
Jest jakiś sposób żeby przeprowadzić na nim aktualizację przy zerowym naładowaniu?

a) pozyczyc baterie,
b) kupic, skoro i tak chcesz uzywac,
c) podlaczyc zasilacz zamiast baterii,
d) wylaczyc powiadomienia o aktualizacji ...

J.

Data: 2015-01-12 22:52:54
Autor: marsel
Aktualizacja Androida bez baterii.
J.F. pisze:> Użytkownik "marsel"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup

> a) pozyczyc baterie,
Pomijając, że to to ma wbudowaną baterię, to nie znam w okolicy nikogo kto by miał to "cudo" żeby baterię pożyczyć.
> b) kupic, skoro i tak chcesz uzywac,
Szkoda mi pieniędzy. Bateria nie taka tania i łatwo dostępna a mi wystarcza, że działa na ładowarce. Przenośnego mam innego tableta.
> c) podlaczyc zasilacz zamiast baterii,
Zasilacz jest cały czas podłączony i tablet na nim działa, nie pozwala jednak zrobić aktualizacji, przypieprza się, że bateria musi mieć minimum 15%.
> d) wylaczyc powiadomienia o aktualizacji ...
Jest to jakieś wyjście, niemniej jednak chciałbym przeprowadzić tą aktualizację.

Data: 2015-01-12 23:30:35
Autor: Tomek
Aktualizacja Androida bez baterii.
Użytkownik "marsel"  napisaÅ‚:

używany, no i stało się tak, że zdechła w nim bateria

Próbowałeś ją wymontować i pobudzić do życia?

Data: 2015-01-13 00:46:51
Autor: marsel
Aktualizacja Androida bez baterii.
Tomek pisze:
Użytkownik "marsel"  napisaÅ‚:

używany, no i stało się tak, że zdechła w nim bateria

Próbowałeś ją wymontować i pobudzić do życia?
No nie, nie chciałem rozkręcać tego tabletu bo boje się, że go już nie poskładam do kupy. W chwili obecnej dupowato ale jednak działa.
Duże szanse są na pobudzenie takiego akumulatora?
Z najnowszych danych wynika, że tablet przez jakieś 2 lata leżakował bez żadnego ładowania.

Data: 2015-01-13 15:22:15
Autor: Tomek
Aktualizacja Androida bez baterii.
Użytkownik "marsel"  napisaÅ‚:

Duże szanse są na pobudzenie takiego akumulatora?

To jedyna szansa przecież.

Data: 2015-01-13 10:12:17
Autor: J.F.
Aktualizacja Androida bez baterii.
Dnia Mon, 12 Jan 2015 22:52:54 +0100, marsel napisa³(a):
J.F. pisze:> U¿ytkownik "marsel"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
 > c) podlaczyc zasilacz zamiast baterii,
Zasilacz jest ca³y czas pod³±czony i tablet na nim dzia³a, nie pozwala jednak zrobiæ aktualizacji, przypieprza siê, ¿e bateria musi mieæ minimum 15%.

Zamiast. Zasilacz laboratoryjny, ustawic 4.2V, podlaczyc krokodylkami
do zaciskow baterii, sa baterie mozna dla bezpieczenstwa wyjac.

J.

Data: 2015-01-14 09:49:10
Autor: marsel
W dniu 13.01.2015 o 10:12, J.F. pisze:
> [...]

Zamiast. Zasilacz laboratoryjny, ustawic 4.2V, podlaczyc krokodylkami
do zaciskow baterii, sa baterie mozna dla bezpieczenstwa wyjac.

Jak my¶lisz ile osób posiada zasilacze laboratoryjne?
Napisa³em na t± grupê bo chodzi³o mi o rozwi±zanie soft³erowe a nie har³erowe. My¶la³em, ¿e jest mo¿e jaka¶ ukryta opcja w Androidzie lub magiczny program, który oleje bateriê przy aktualizacji.

Data: 2015-01-14 10:50:32
Autor: MichaelData®
Aktualizacja Androida bez baterii.
marsel wydumał(a) w news:54b62d7f$0$12100$65785112news.neostrada.pl :
Dnia Mon, 12 Jan 2015 22:52:54 +0100, marsel napisał(a):
> [...]
Zamiast. Zasilacz laboratoryjny, ustawic 4.2V, podlaczyc krokodylkami
do zaciskow baterii, sa baterie mozna dla bezpieczenstwa wyjac.
Jak myślisz ile osób posiada zasilacze laboratoryjne?

Pewnie mało ale zakup zwykłych baterii np r14 3 szt/4,5V i połączenie ich to chyba potrafisz?

Napisałem na tą grupę bo chodziło mi o rozwiązanie softłerowe a nie harłerowe. Myślałem, że jest może jakaś ukryta opcja w Androidzie lub magiczny program, który oleje baterię przy aktualizacji.

LOL

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\

Data: 2015-01-14 11:34:56
Autor: marsel
W dniu 14.01.2015 o 10:50, MichaelData® pisze:
Pewnie mało ale zakup zwykłych baterii np r14 3 szt/4,5V i połączenie
ich to chyba potrafisz?
Potrafić potrafię ale żeby cokolwiek dał zasilacz czy stos baterii, to tablet trzeba rozebrać a właśnie tego chcę uniknąć.

[...]

Żaden LOL, potrafisz wyjaśnić dlaczego bateria w 15% naładowana pozwala zaktualizować system ale podłączona ładowarka już nie?
Dodam, że jak producent boi się, że w czasie aktualizacji może zabraknąć energii i wszystko się może posypać, to jestem w stanie to zrozumieć i wziąć ryzyko na siebie, ostatecznie podłączyć ładowarkę pod UPSa.

Data: 2015-01-14 12:14:29
Autor: MichaelData®
Aktualizacja Androida bez baterii.
marsel wydumał(a) w news:54b64649$0$13615$65785112news.neostrada.pl :
[...]

Bo producent nie ma egocentrycznych zapedów jak użytkownik. Producent zakłada że bateria ma być sprawna podczas aktualizacji i naładowana. Producentowi "nie chce się" naprawiać (przykładowo) 1mln tabletów, bo podczas trwania gwarancji, nie zabezpieczył programowo przed "taką sztuczką" a uzytkownik "nie zauwazył" ze ma wyładowaną baterię i nagle zabrakło energii. Niesprawność baterii zliczana jest do usterki a w tym przypadku aktualizacja jest niemożliwa. Podobnie jak w/g przepisow jazda samochodem bez gasnicy, czy jesli sie czepiasz, bez sprawnego hamulca "nożnego" ale z działającym "recznym" :)
--
Michael________â„¢

Data: 2015-01-14 18:43:35
Autor: Marek
On Wed, 14 Jan 2015 09:49:10 +0100, marsel <marcin@pl> wrote:
[...]

Tak, możesz flashować zewnÄ™trznie ale potrzeba do tego specjalistycznych narzÄ™dzi, analogia z tym  zasilaczem. Na prawdÄ™ w warunkach domowych najproÅ›ciej bÄ™dzie podpiąć jakÄ…Å› bateriÄ™.

--
Marek

Aktualizacja Androida bez baterii.