Aktualizacja biosu pod nowy procesor

Data: 2012-11-10 09:32:28
Autor: Rafał
Aktualizacja biosu pod nowy procesor
Jakiś czas temu kupiłem płytę główną Asus P8P67 LE i zamierzam
do niego dokupić od razu procesor Ivy Bridge.
Z tego co wiem płyta ma stary bios i jeśli zamierzam założyć
wspomniany procesor to muszę zaktualizować  bios.

Czy można to zrobić na nowym procesorze, czy trzeba na chwilę
zakombinować stary (Sandy Bridge) by na tym podnieść bios.

Data: 2012-11-10 09:18:59
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 10 Nov 2012 09:32:28 +0100, Rafał napisał(a):

Czy można to zrobić na nowym procesorze,

Jesli tylko płyta z nim wystartuje. Czasem się zdarza że płyta pracuje z
nowszym prockiem a jedynie niewłaściwie go rozpoznaje.
--
Jacek

Data: 2012-11-10 10:03:08
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Aktualizacja biosu pod nowy procesor
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Rafał naskrobał(a):

Czy można to zrobić na nowym procesorze, czy trzeba na chwilę
zakombinować stary (Sandy Bridge) by na tym podnieść bios.

No raczej BIOS ci musi ruszyć, bo kto ci obsłuży stację dyskietek?
--
....:::WISKOLER:::...

Stirlitz otrzymał telegram: "Jeśli nie zapłacicie za energię
elektryczną, wyłączymy wam radiostację".

Data: 2012-11-10 11:13:10
Autor: maX

Użytkownik "Rafał" <bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:509E111C.8F13A1F5NOSPAM.gazeta.pl...

Z tego co wiem płyta ma stary bios

A jesteś pewien? Na pudełku od płyty (może nawet na samej płycie) powinna być wpisana fabryczna wersja firmware.

Czy można to zrobić na nowym procesorze, czy trzeba na chwilę
zakombinować stary (Sandy Bridge) by na tym podnieść bios.

Możesz sprawdzić czy płyta wystartuje na IB. Co prawda to że wystartuje nie znaczy że będzie działać stabilnie (więc nowy bios może się źle wgrać), więc testowo uruchom pod dosem jakąś np. starą gierkę. Jeśli dosowa gra będzie działać dobrze to i flasher biosu będzie.

Data: 2012-11-10 11:42:27
Autor: dato
Aktualizacja biosu pod nowy procesor
W dniu 2012-11-10 09:32, Rafał pisze:
Asus P8P67 LE

masz tam UEFI BIOS, po co gdybać ? wgraj najnowszy bios do tej płyty i po sprawie

Data: 2012-11-10 11:53:39
Autor: Rafał
dato wrote:

W dniu 2012-11-10 09:32, Rafał pisze:
> Asus P8P67 LE

masz tam UEFI BIOS, po co gdybać ? wgraj najnowszy bios do tej płyty i
po sprawie

no tak, ale żeby wgrać bios trza mieć jakić procesor, ja pytam czy mogę
załozyć procesor który teorytecznie na starym biosie chodził nie będzie.

Płyta na pewno ma stary bios, ponieważ kupowana była w czasie,
kiedy nowy bios jeszcze nie wyszedł.

Data: 2012-11-10 12:07:37
Autor: dato
Aktualizacja biosu pod nowy procesor

Płyta na pewno ma stary bios, ponieważ kupowana była w czasie,
kiedy nowy bios jeszcze nie wyszedł.

no to jest tak jak napisali: może wstać i działać a może i nie

Data: 2012-11-10 14:42:20
Autor: Rafał

dato wrote:

> Płyta na pewno ma stary bios, ponieważ kupowana była w czasie,
> kiedy nowy bios jeszcze nie wyszedł.

no to jest tak jak napisali: może wstać i działać a może i nie

Czyli nie wiem nic....

Może inaczej - otóż na tej płycie jest kość na podstawce z napisem MXCI
czy to jest bios?
czy mozna tą kość wyciągnąć, wrzucić do innej płyty tego samego typu,
na której jest stary procesor i wtedy podciagnąć bios?

Ze starymi płytami takie numery przechodziły, ale nie wiem jak z tymi
nowymi

Data: 2012-11-10 15:44:34
Autor: Q
Aktualizacja biosu pod nowy procesor
Ze starymi płytami takie numery przechodziły, ale nie wiem jak z tymi
nowymi

Olej takie numery - po prostu wsadz procesor - powinno odpalic,
ew. moze prawidlowo nie rozpoznac procesora, ale to nie tragedia.

Aktualizacja biosu pod nowy procesor