Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?

Data: 2011-04-14 15:15:09
Autor: radekp@konto.pl
Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?
Osoba prowadząca DG chce zaktualizować nr rachunku w US.
Składa więc NIP-1 lub 3 (w każdym bądź razie NIP właściwy dla DG).

Przychodzi odpowiedź, że od 01.02 zmieniły się przepisy i aktualizacja nr
rachunku musi być na EDG + EDG-cośtam.

Faktycznie tak jest i teraz trzeba aż takiej papierkologii?

Data: 2011-04-14 14:40:04
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-04-14, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
Osoba prowadząca DG chce zaktualizować nr rachunku w US.
Składa więc NIP-1 lub 3 (w każdym bądź razie NIP właściwy dla DG).

Ani to, ani to.

Przychodzi odpowiedź, że od 01.02 zmieniły się przepisy i aktualizacja nr
rachunku musi być na EDG + EDG-cośtam.
Faktycznie tak jest i teraz trzeba aż takiej papierkologii?

Faktycznie tak jest. Mamy Jedno Okienko! Składasz wszystkie papiery do Urzędu Miasta/Urzędu Gminy, oni to wyślą do US. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-14 15:44:00
Autor: radekp@konto.pl
Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?
14 Apr 2011 15:40:04 +0100, w <slrniqdu97.cma.proteus@pl-test.org>, Wojciech
Bancer <proteus@post.pl> napisał(-a):

> [...]

Faktycznie tak jest. Mamy Jedno Okienko! Składasz wszystkie papiery do Urzędu Miasta/Urzędu Gminy, oni to wyślą do US. :)

Ach, no to rzeczywiście ułatwienie :).

Czyli NIP-x (ten dla osób prow. DG) przestaje ogólnie funkcjonować?

Data: 2011-04-14 14:45:39
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-04-14, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

[...]

[...]

NIP-3 jest dla osób *NIE* prowadzących działalności gospodarczej.
NIP-2 dla osób prawnych
NIP-1 jest dla osób prowadzących działalność gospodarczą *nie będących przedsiębiorcami* :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-14 15:51:21
Autor: elephanto
Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?

NIP-2 dla osĂłb prawnych

lub jednostki organizacyjnej niemajacej osobowosci prawnej

--
Adam

Data: 2011-04-14 15:53:18
Autor: radekp@konto.pl
Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?
14 Apr 2011 15:45:39 +0100, w <slrniqdujm.cma.proteus@pl-test.org>, Wojciech
Bancer <proteus@post.pl> napisał(-a):

NIP-1 jest dla osób prowadzących działalność gospodarczą *nie będących przedsiębiorcami* :)

Cóż oznacza to *nie będących przedsiębiorcami*? Dla mnie jest to sprzeczne :).

Dla mnie NIP-1 był dla osób fizycznych prow. DG bez osobowości prawnej.

Data: 2011-04-14 15:29:24
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-04-14, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

http://fer.org.pl/pity/druki/nip_1__06.04.pdf
Przeczytaj fragment "składający".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-14 16:44:24
Autor: radekp@konto.pl
Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?
14 Apr 2011 16:29:24 +0100, w <slrniqe15n.cs8.proteus@pl-test.org>, Wojciech

On 2011-04-14, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
> [...]
>
> Cóż oznacza to *nie będących przedsiębiorcami*? Dla mnie jest to sprzeczne :).

OK, ale ja pytam kto to taki ten przedsiębiorca? :)

Wg ustawy o DG przedsiębiorca to osoba fizyczna [...] wykonująca we własnym
imieniu działalność gospodarczą (oraz osoby prawne itp.).

Ja jednak widzę sprzeczność:
- wg ustawy osoba fizyczna wykonująca DG we własnym imieniu - to przedsiębiorca
- uprawnienia do składaniu NIP-1: osoba fizyczna prowadząca DG niebędąca
przedsiębiorcą

Jaki jest zbiór osób fizycznych prowadzących DG uprawionionych składania NIP-1?
:)

Data: 2011-04-14 17:10:54
Autor: elephanto
W dniu 14-04-2011 16:44, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Niepusty.
Komornik, biegly sadowy, rolnik ryczaltowy.

--
Adam

Data: 2011-04-14 19:24:48
Autor: radekp@konto.pl
Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?
Thu, 14 Apr 2011 17:10:54 +0200, w
<4da70e7c$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>, elephanto
<elephanto@cut.it.gmail.com> napisał(-a):

> [...]
> :)

Niepusty.
Komornik, biegly sadowy, rolnik ryczaltowy.

Rzeczywiście - pozostaje wąski ten przedział.
Dzięki.

Data: 2011-04-14 23:04:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 14 Apr 2011, radekp@konto.pl wrote:

OK, ale ja pytam kto to taki ten przedsiębiorca? :)

Wg ustawy o DG przedsiębiorca to osoba fizyczna [...] wykonująca we własnym
imieniu działalność gospodarczą (oraz osoby prawne itp.).

  Ale to nie działa w drugą stronę!
  Każdy śledź jest rybą, ale nie każda ryba jest śledziem :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-15 08:28:40
Autor: Maddy
W dniu 14-04-2011 15:53, radekp@konto.pl pisze:

Dla mnie NIP-1 był dla osób fizycznych prow. DG bez osobowości prawnej.

Osoba fizyczna ma zawsze osobowość prawną, niejako z racji istnienia.

NIP-1 był dla osób fizycznych prowadzących działalność jednoosobowo i na własne nazwisko.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-23 16:09:15
Autor: THX
Aktualizacja numeru rachunku, a NIP - zmiana przepisow?
Tak przy okazji:
Czy obowiązkowi zgłoszenia podlega tylko rachunek główny, czy ewentualnie także wszystkie rachunki dodatkowe, pomocnicze, subkonta, lokaty (wszystko o innych numerach, ale w tym samym banku)?
THX

-- -- -

Osoba prowadzaca DG chce zaktualizowac nr rachunku w US.

Data: 2011-04-26 14:30:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 23 Apr 2011,  THX wrote:

[...]

  Tak sobie myślę, że z technicznego p. widzenia subkonta odpadają.
  Wyobraź sobie dostawcę energii czy firmę telekomunikacyjną która dla
każdego z miliona odbiorców ma osobne subkonto :)
  Przyznam że literalnie przepisu nie kojarzę a szukać mi się nie chce.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-01 13:14:41
Autor: ąćęłń
Aktualizacja numeru rachunku, a NIP - zmiana przepisow?
No wiesz, "dajcie US podatnika, a już oni mu dop...... " ;-)

BTW właśnie czytam wezwanie o "aktualizacji w ciągu 7 dni", i w dodatku "przedstawienia kopii umowy rachunku". a od lat główny nr jest ten sam, doszedł jedynie jakiś oszczędnościowy.

Mają prawo żądać kopii umowy prowadzenia rachunku?

Co do Twojej odpowiedzi:
No tak, zwykle nawet każda najmniejsza lokata dostaje swój normalny pełny nr w formacie bankowym.
Tylko weź idź i kop się z koniem :-(

PS. Jakbyś jednak "literalnie znalazł" to daj znać ;-))

-- -- -

Data: 2011-05-04 12:04:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 1 May 2011,  ąćęłń wrote:

Mają prawo żądać kopii umowy prowadzenia rachunku?

  Nie pamiętam szczegółów, ale po aferach z "podstawionymi" numerami
rachunków do zwrotu VAT coś zmieniali z przepisach, więc być może
mają.

pzdr, Gotfryd

Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?