Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?

Data: 2011-04-27 01:12:27
Autor: Jan Bartnik
Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?
Przychodzi odpowiedź, że od 01.02 zmieniły się przepisy i aktualizacja nr
rachunku musi być na EDG + EDG-cośtam.
Faktycznie tak jest i teraz trzeba aż takiej papierkologii?

Faktycznie tak jest. Mamy Jedno Okienko! Składasz wszystkie papiery do Urzędu Miasta/Urzędu Gminy, oni to wyślą do US. :)

Jestem teraz z tym na bieżąco i załamuję ręce... EDG-RB (RB - rachunek bankowy) jako załącznik do EDG. Oba składamy do US przez Urząd Gminy, przy czym pani z US trzykrotnie udzieliła mi odpowiedzi, że do niej mam to złożyć.

Przez to cudowne "jedno okienko" jest więcej papierów i jeżdżenia niż tradycyjnie... i jeszcze sami nie do końca wiedzą jak sobie z tym poradzić, czego dowodem jest ów EDG-RB.

Data: 2011-04-28 08:41:21
Autor: fart
[...]

W urzędzie gminy składasz zmiany dotyczące JEDYNIE danych znajdujących się we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej

Jeśli chcesz aby zmiana o rachunku bankowym została przyjęta przez JEDNO (głupie) OKIENKO, to w wykazie działalności wpisujesz dodatkową działalność, najlepiej budowa statków kosmicznych i rakiet dalekiego zasięgu, i jest podstawa, do złożenia EDG-1 wraz załącznikiem EDG-RB.
To jest jedyna droga zgodna z prawem.

Jeśli chcesz poinformować urząd skarbowy o zmianie rachunku, dokonujesz tego nawet na kawałku papieru toaletowego, bo nie ma w urzędzie odpowiednich druków. Nie ma prawa nakazać urząd skarbowy stosowania do zmiany w urzędzie skarbowym druku z innego ministerstwa lub organizacji aspołecznej.

Rzecz dotyczy OFPDG.

Pozdrawiam
fart

Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?