Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm

Data: 2021-01-09 15:44:24
Autor: Jacek Maciejewski
Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm
Dnia Sat, 09 Jan 2021 13:05:29 +0100, WAM napisał(a):

Czy autor podejmie się jeszcze aktualizacji zestawienia
http://telefix.ugu.pl/banki.htm czy na zawsze zaniechał?

Na głównej stronie (link u dołu tabelki) jest adres mailowy do autora.
Zapytaj i nam donieś.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-01-09 23:54:58
Autor: Grzexs
[...]

Nie wiedziałem, że ktoś to jeszcze czyta. Czasu nie mam za bardzo, ale skoro jest takie zapotrzebowanie, to może coś zaktualizuję.

--
Grzexs

Data: 2021-01-10 13:11:43
Autor: WAM
Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm
On Sat, 9 Jan 2021 23:54:58 +0100, Grzexs
<grzexs@wazny-skladnik-powietrza.pl> wrote:

http://telefix.ugu.pl/banki.htm czy na zawsze zaniechał?
Nie wiedziałem, że ktoś to jeszcze czyta. Czasu nie mam za bardzo, ale skoro jest takie zapotrzebowanie, to może coś zaktualizuję.
Czyta, ma w ulubionych. Kiedyś gdy widziałem brak aktualizacji to
cierpliwie czekałem... Ale teraz by się przydało, nadszedł czas wyboru
bo w Pekao (ex Idea) być nie chcę :)

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2021-01-12 02:22:03
Autor: Dawid Rutkowski
niedziela, 10 stycznia 2021 o 13:11:46 UTC+1 WAM napisał(a):

cierpliwie czekałem... Ale teraz by się przydało, nadszedł czas wyboru bo w Pekao (ex Idea) być nie chcę :)

O, to miałeś tylko ideę? Jeśli tak, to podziwu godny optymizm ;>
Swoją drogą jestem ciekawy, jak długo żubr utrzyma ST oraz ofertę idei - ja mam tam jeszcze konto 3*0 ze śp. lion's,
ale to backup drugiego a może nawet i trzeciego rzutu.
Może jedno co dobre z przejęcia idei przez żubra to to, że może łatwiej będzie zamknąć konto - tzn. w żubrze udawało mi się zamknąć, w idei nie próbowałem (długo też się broniłem przed stycznością z klonami, ale lion's mnie skusił - póki co warto było, jedyny bank, który zaprosił mnie na kolacyjki, i to smaczne ;).
Ale z tym zamykaniem poczekam chyba aż w pełni to skonsolidują - chyba że wcześniej pogorszą warunki.

Co do wyboru mogę napisać, co mam i znam i czemu warto się przyjrzeć:
a) 3*0 (prowadzenie, debetówka, bankomaty) - obecnie tylko nest (getoutu nie biorę pod uwagę) - ale to jednak popierdółka jest
b) 3*0 z ograniczeniami:
- citi - 4 wypłaty z bankomatu darmowe na miesiąc, ogólnie działa, dla mnie nieco wkurzający ST
- kantor aliora - 1 wypłata z bankomatu na miesiąc - uwaga, brak możliwości założenia konta wspólnego - dodatkowy plus - wielowalutowa debetówka (ale opłacalna tylko wtedy, gdy płacimy z konta euro)
c) bezpłatne prowadzenie, warunek dla debetówki, nie wszystkie bankomaty:
- bnp paribas - wymagany 1 pyk/mc debetówką, bankomaty tylko planet cash - no i to jednak francuski bank, jako rezerwa jednak działa, bankomaty blikiem - nie wiem
d) wymagany wpływ, mały warunek dla debetówki:
- mille - wpływ 1k, 1 pyk/mc debetówką lub blikiem (nawet jak nie masz debetówki to musisz blikiem), wszystkie bankomaty darmowe debetówką i blikiem, ST trochę wkurzający ale działa
- santander - wpływ 500, (chyba) 1 pyk debetówką, bankomaty debetówką nie pamiętam, ale może tylko santander, blikiem darmowe wszystkie, darmowe przelewy expresowe.
e) prowadzenie darmowe, warunek kwotowy dla debetówki:
- inteligo - ciekawe, ile jeszcze pociągnie :( debetówką bankomaty nie wiem, blikiem tylko PKO i santander
- mBąk - głupie warunki bankomatów debetówką, blikiem darmowe

Więc jak zawsze pytanie, czy komuś zależy na debetówce.
W mille i santander pojawiają się oferty na klik dla kredytówek, nawet dla DG.
W mille kredytówka darmowa za 5 pyk/mc, dodatkowa też 5 pyk/mc, karty z ubezpieczeniami lub moneybackiem.
W santander kredytówka darmowa za 10 pyk/mc, wliczają się też transakcje kartami dodatkowymi, karty z ubezpieczeniami lub moneybackiem.
W bnp też coś się pojawia, ale nie testowałem, bo i warunki gorsze.

Sam używam jako główne santander, bez debetówki - aha, santander pozwala na robienie czeków blik w ST chyba jako jedyny. Mam tam też 5 kredytówek ;>
mille ma żona dla debetówki do wszystkich bankomatów.
citi jako backup i dla debetówki do wszystkich bankomatów.
mbąk jako drugi backup (ale to dlatego, że mam darmowe konto) do bankomatów.
bnp i inteligo jako backupy kont, leżą puste.
kantor aliora - waluty. Ale do walut i tak do kompletu jeszcze N26 się przydaje.

Data: 2021-01-12 13:46:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:260631a0-29dd-4bf9-a6bf-513cd7ecfce0n@googlegroups.com...
[...]

W BFG ? Raczej uzasadniony.

Swoją drogą jestem ciekawy, jak długo żubr utrzyma ST oraz ofertę idei - ja mam tam jeszcze konto 3*0 ze śp. lion's,
ale to backup drugiego a może nawet i trzeciego rzutu.

W jakim sensie oferte?
Pierwsze oferty zlikwidowal 6/7 stycznia - 6 stycznia jeszcze byly jakies fajne lokaty, 7-go juz nie.
Ha, a trzeba bylo zalozyc 6-go - bo wplacic mozna pozniej.

Natomiast istniejace rachunki i ich warunki ... no coz, z jednej strony moga miec parcie, aby wszystkich zmigrowac "do siebie",  z drugiej ... moze nie warto wymuszac ...

J.

Data: 2021-01-14 22:28:41
Autor: WAM
Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm
On Tue, 12 Jan 2021 02:22:03 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> wrote:

O, to miałeś tylko ideę? Jeśli tak, to podziwu godny optymizm ;>
Ideeę traktowałem jako główny dla PLN osobisty+lokaty+dg (bez
specjalnych wymagań, zaawansowanych funkcji, bez karty, rachunek dg
mam tylko z powodu białej listy vat). Pozostałe co mam to takie
dopełniacze funkcjonalne a gdzieś rachunek dg muszę otworzyć.

W aktywnych dopełniaczach mam aliorkantor (więc w zasadzie nie
potrzebuje debetówki, gotówkę wypłacam 1-2 x w roku i kantorowa
wystarczy), kk w citi, no i do EUR mam n26 "od Ciebie" ;)

Oprócz tego niedawno zamknąłem bgżoptima (nie zaakceptowałem zmian
regulaminu) a z loginów (nieużywanych) mam jeszcze getin i neobank ;)
Jakby przysłali jakieś zmiany regulaminów to chętnie ich nie
zaakceptuję a tak to nie ruszam.

Robię porządki skoro rząd wymusza ;)

Rozważam ING ale tam mam rachunek spółki kapitałowej (tam z kolei mam
większe wymagania funkcjonalne) i zastanawiam się czy warto wszystkie
PLN w jedną skarpetę... znaczy bank. Kilka lat temu chciałem do ING
ale wtedy nie dało się otworzyć rachunku os.fiz. lub dg (mimo bycia
klientem w segmencie biznesowym) bez wizyty osobistej a mi się tam iść
nie chciało i nawet mój opiekun biznesowy nie pomógł. Dobry covid
zmienił to na plus, można przez kuriera załatwić.

Jeszcze patrzę na: Santander, mbank (byłem prawie od początku przez
wiele lat ale później ST i jego ograniczenia mnie wygoniły i niesmak
pozostał). Więc może Santander... choć w BZWBK już byłem i to kilka
razy w różnym czasie i zastosowaniach (rachunek, kk, spółka
kapitałowa) ;) Ale złych doświadczeń z BZWBK nie było.

BNP Paribas odpada bo rachunek dg jest bezpłatny gdy ma średnie saldo
3k lub wpływ 20k a dla mnie to tylko przejściowy portfel i nie
utrzymuje salda>0 na rachunku dg. Santander, mbank i ing wymagają
tylko przelewu do zus (a ING alternatywnie wpływu 2k). Zresztą dopiero
co wyszedłem z BGŻ Optima BNP Paribas.

- mille - wpływ 1k, 1 pyk/mc debetówką lub blikiem (nawet jak nie masz debetówki to musisz blikiem), wszystkie bankomaty darmowe debetówką i blikiem, ST trochę wkurzający ale działa
No i te obowiązki mnie odsuwają od mille ;)

- santander - wpływ 500, (chyba) 1 pyk debetówką, bankomaty debetówką nie pamiętam, ale może tylko santander, blikiem darmowe wszystkie, darmowe przelewy expresowe.
Nie zauwazylem obowiazku wplywu w santander (moze nie doczytalem). A
moze ten wplyw byc wewnetrzny z rachunku dg?

W mille i santander pojawiają się oferty na klik dla kredytówek, nawet dla DG.
Przydatna informacja.

WAM

Data: 2021-01-15 06:40:34
Autor: Dawid Rutkowski
Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm
Hmm, jak jeszcze potrzebujesz konto dla 1-os. DG w tym samym banku, to sprawa się komplikuje.
Nawet jeśli nie wymagasz debetówki ;)

Santander od grudnia mocno pogorszył warunki kont fizolskich. "Konto jakie chcę", czyli ROR obecnie w ofercie, wymaga dla bezpłatności (chyba) i wpływu i machania debetówką - pozamykałem.
Dobrze, że póki co dla kont przejętych z db wprowadzili tylko wymóg wpływu.
W TOiP nie ma nic o wymaganiu "wpływu zewnętrznego" (a np. w mille jest), więc może to być nawet wpływ z własnego KO, albo między RORami (jak ma się np. indywidualny oraz wspólny z żoną) - konsultowałem to nawet na infolinii i pani się ze mną zgodziła - a w razie, jakby nie zadziałało, to od razu poradziła składać reklamację ;) - ale nie testowałem w praktyce, robię ping-pongi z milkiem oraz z citkiem..

mBąk wciąż gimbazi z ST, choć w moim subiektywnym uczuciu inne banki bywają jeszcze gorsze.
Np. citek - gdyby nie ST, to bym radził, ale tak to musisz sam ocenić - i jeszcze sprawdzić, jakie tam są warunki dla DG, kiedyś był dobry pakiet priority z kontem firmowym, ale ostatnio priority też popsuli - mnie póki co na rok zwolnili z opłat po groźbie zamknięcia, ale to marna zabawa. Ale "nowe citi konto" póki co ofertę ma dobrą, zobaczymy, czy popsują.
Jak masz KK w citku to ROR fizolski założysz przez telefon (do oddziału nie ma co chodzić, sprawdzałem - dokumenty muszą iść do centrali do zatwierdzenia i trzeba przyjść kolejny raz za 2h - jakbym nie przeżył to bym nie uwierzył, choć np. w VW banku też z teściową chyba ze 2h spędziliśmy na zakładaniu konta - a na kuriera z VW banku czekałem tydzień... - a taką oranżadę w salonie telefonii komórkowej można było założyć od ręki - oczywiście jeśli trafiło się na "konsultanta", który potrafił to robić). Ale czy dla DG też będzie tak łatwo to nie wiem.

Jak nie potrzebujesz debetówki do bankomatów to mille traci na atrakcyjności - tym bardziej że też coraz bardziej pogłupiają ST.

Hmm, w sumie wychodzi na to, że praktycznie nie ma czego polecać.
Jak się tak przyglądam, to z aktualnej oferty mamy tylko milka konto 360 (z warunkami), inteligo (tu się nic nie zmienia dla fizoli, dla DG wiadomo - pogorszyli), IKA i N26. Cała reszta to RORy wycofane z oferty i/lub specjalne warunki (na czas ograniczony).

Data: 2021-01-15 18:05:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cb3222f5-3c2b-4925-b710-a86aa14f876en@googlegroups.com...

Santander od grudnia mocno pogorszył warunki kont fizolskich. "Konto jakie chcę", czyli ROR obecnie w ofercie, wymaga dla bezpłatności (chyba) i wpływu i machania debetówką - pozamykałem.

Chciales miec konto bez karty ?

Bo z tego co widze, to teraz wystarczy raz zaplacic debetowka, czyli chyba postep, bo kiedys bylo 5 razy.

A zamiast karty moze byc blik.

Dobrze, że póki co dla kont przejętych z db wprowadzili tylko wymóg wpływu.

Dziwne troche ... zapomnieli ?
Czy juz im tam UOKiK kare nalozyl za naduzywanie pozycji ?

[...]

Jak juz masz kilka kont, to chyba nie problem, a wrecz koniecznosc ...

mBąk wciąż gimbazi z ST, choć w moim subiektywnym uczuciu inne banki bywają jeszcze gorsze.

Oprocz wad ta ich ST ma jeszcze zalezy :-)

Hmm, w sumie wychodzi na to, że praktycznie nie ma czego polecać.

Czyli tylko czekac az ruszy "program polecen" ? :-)

J.

Data: 2021-01-16 12:45:38
Autor: Alf/red/
Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm
mBąk wciąż gimbazi z ST, choć w moim subiektywnym uczuciu inne banki bywają jeszcze gorsze.

Widziałem niedawno ST Banku Pocztowego.
mBank i Millennium są świetne! Elastyczne! Nowoczesne! Z fajerwerkami!
Drugi od końca jest BOŚ.
Ktoś ma wrażenia ze spółdzielczych? Miałem tam z 10 lat temu...

--
Alf/red/

Data: 2021-01-16 06:10:21
Autor: Dawid Rutkowski
sobota, 16 stycznia 2021 o 12:45:41 UTC+1 Alf/red/ napisał(a):
W dniu 15.01.2021 o 15:40, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
Widziałem niedawno ST Banku Pocztowego. mBank i Millennium są świetne! Elastyczne! Nowoczesne! Z fajerwerkami! Drugi od końca jest BOŚ. Ktoś ma wrażenia ze spółdzielczych? Miałem tam z 10 lat temu...

Hmm, BOŚia nie miałem, ale jak sobie oglądałem stronę logowania to wyglądała identycznie (oczywiście z dokładnością do dominujących kolorów innych niż biel) jak ta "nowego" ST śp. db.
W db długo tego ST nie poużywałem - santander ma jednak lepszy (czytaj "starszy", choć tu też niestety "polepszają i ulepszają", niech ich kaczka kopnie).

Ciekawą sprawą jest to, że apki są zwykle o wiele szybsze i bardziej ergonomiczne. Na małym ekranie trudniej popsuć?

Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm