Aktualna wysokość kultury bankowosci w Alior

Data: 2009-06-01 13:04:59
Autor: Tomasz Pająk
Aktualna wysokość kultury bankowosci w Alior
Witam szanowną Grupę,
W związku z zamachem Fortisa na E-pakiet muszę szybko,  choć z bólem serca się zeń wynosić. Wśród
rozważanych opcji jest m.in Alior. Mając na uwadze ich liczne potknięcia z
wyższą kulturą bankowości, chciałbym od klientów tego banku dowiedzieć się
jak obecnie kształtuje się poziom obsługi tamże. Mam  m.in. na myśli
takie ficzyrsy jak:
- lokata nocna - czy środki prawidłowo spływają każdego dnia
- obsługa przez www - czy są problemy z wychodzeniem / docieraniem / księgowaniem przelewów, czy zdarzają się (jak często) awarie / inne nieczynności systemu
- debetówka - czy zdarzają się  problemy z autoryzacją przy płatnościach tudzież wypłatach gotówki ?
- czy korespondencję z bankiem można efektywnie "uprawiać" przez www (tak jak mam w Fortisie) czy też wszystko co wykracza poza udzielenie ogólnej informacji trzeba załatwiać osobiście w oddziale?

Będę wdzięczny za wszelkie opinie.
Pozdrawiam

Tomasz Pająk

Data: 2009-06-01 05:11:00
Autor: macka
On 1 Cze, 13:04, "Tomasz Pająk" <tpa...@energotest.gliwice.pl> wrote:
Witam szanowną Grupę,
W związku z zamachem Fortisa na E-pakiet muszę szybko,  choć z bólem serca
się zeń wynosić. Wśród

To zamiast bolu serca proponuje

Promocja Pakietu Złotego
Do 31 lipca 2009 wybierz Pakiet Złoty a do końca 2009 roku nie
zapłacisz ani złotówki za prowadzenie rachunku. Teraz nie wymagamy od
Ciebie posiadania żadnych produktów kredytowych czy oszczędnościowo-
inwestycyjnych, ani deklarowania żadnej kwoty miesięcznych wpływów. Za
Pakiet Złoty uznawane jest posiadanie łącznie: rachunku bankowego,
karty debetowej, Centrum Telefoniczne, Pl@net. Dodatkowo dla
wszystkich, którzy w ramach promocji wybiorą Pakiet Złoty mamy
specjalną ofertę naszej lokaty "Extra Zysk" i promocyjne warunki na
wydanie i użytkowanie kart kredytowych!
http://www.fortisbank.com.pl/ind/701.htm
+ karta Gold, ktora jest wydawana gratis gdy masz lokaty na co
najmniej 20 tys.
Wtedy zyskujesz wyzsza funkcjonalnosc (np. overnight) + nizszy koszt
(1 pln za karte). Co bedzie w przyszlym roku to sie okaze :).

MK

Data: 2009-06-01 14:28:03
Autor: S.T.
Aktualna wysokość kultury bankowosci w Alior
+ karta Gold, ktora jest wydawana gratis gdy masz lokaty na co
najmniej 20 tys.

Mógłbyś wskazać miejsce, w którym jest ta oferta?

Data: 2009-06-01 15:09:34
Autor: MK
"S.T." <nocny_mWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:6069.0000017a.4a23c953newsgate.onet.pl...
+ karta Gold, ktora jest wydawana gratis gdy masz lokaty na co
najmniej 20 tys.

Mógłbyś wskazać miejsce, w którym jest ta oferta?

Oooops... nie zauwazylem, ze wlasnie sie skonczyla... http://www.fortisbank.com.pl/ind/5734.htm

MK

Data: 2009-06-01 15:25:58
Autor: Tomasz Pająk
[...]

No fakt, jest to jakieś wyjście ale raz że tymczasowe a dwa (ponieważ promocja na KK Gold się właśnie skończyła) wypłaty z bankomatów kosztują i to niemało (za wyjątkiem Ewronet i Dominet). Jedynym argumentem dla mnie za pozostaniem tam oprócz poziomu obsługi jest w tej chwili lokata Po Prostu. Dalej: nie wiadomo czy w powyższej promocji nie ma haczyków np umowa terminowa min 2 lata. Generalnie nie lubię kombinowania i dlatego wolałem prosty układ: 8 PLN co miesiąc i niczym się wiecej nie przejmować. Ale skoro zdecydowali się na ostateczne rozwiązanie kwestii "pospólstwa" to muszę się dostosować do polityki banku zabrac te troche kilozłociszczy ukłonić się i wyjść.
pzdr

tpajak

Data: 2009-06-01 17:14:25
Autor: blad
Aktualna wysokość kultury bankowosci w Alior
Użytkownik "Tomasz Pająk"
(...)
[...]

ja się chyba zdecyduję na połączenie Toyoty z Aliorem (oba już mam)

Za najlepsze wyjscie uznaję teraz Nordea Spektrum z tokenem,
którego też już się dorobiłem po roku opłat (12 * 20zl), ale tam mamy
wspolny rachunek z żoną i nie chcę jej robić zamieszania na jej gównym r-ku
*** blad ***

Data: 2009-06-01 18:53:18
Autor: MK
"Tomasz Pająk" <tpajak@energotest.gliwice.pl> wrote in message news:h00ktc$15d$1inews.gazeta.pl...

No fakt, jest to jakieś wyjście ale raz że tymczasowe a dwa (ponieważ promocja na KK Gold się właśnie skończyła) wypłaty z bankomatów kosztują i to niemało (za wyjątkiem Ewronet i Dominet).

Jak ja bralem sobie karte to nie bylo promocji za 0pln, ale nigdy mnie nie obciazyli oplata. Moze to zalezy od oddzialu, wiec proponuje zapytac. Jak pytalem przez Planet o mozliwosc wydania karty bezplatnie to zawsze mowili, ze nie ma takiej mozliwosci...

[...]

Ja zmieniam pakiet na Zloty, jak nie beda chcieli przedluzyc mi karty bez oplaty to sobie otworze konto Nordea Spektrum, a Fortis pozostanie tylko do transakcji bezgotowkowych.

MK

Data: 2009-06-02 06:11:02
Autor: macka
[...]

I stalem sie posiadaczem pakietu zlotego :). Cala operacja, razem
pokonaniem trasy miedzy samochodem a oddzialem w obie strony, zajela 7
minut. Fortis mnie strasznie rozpiescil i nie wiem jak sobie z tym
poradza kolejne banki ;).

MK

Data: 2009-06-02 16:22:47
Autor: Konrad\(o\)
Aktualna wysokosc kultury bankowosci w Alior
Uzytkownik <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:2d4557bf-255a-4e3c-a8a5-719079449db9z9g2000yqi.googlegroups.com...

[...]

w zlotym nie ma podwyzek, jak w e-pakiecie?
bo patrzylem tylko na podwyzki dla e-pakietu, i ... uciekam z fortis banku.

Data: 2009-06-02 16:38:49
Autor: blad
Aktualna wysokosc kultury bankowosci w Alior
Użytkownik "Konrad(o)"
[...]

jest podwyzka w stosunku do e-pakietu, bo pewnie placi 15 zl/mies.
A wyplaty z bankomatow są darmowe tylko dla posiadaczy karty gold,
wiec tez ją trzeba wyrobić
*** blad ***

Data: 2009-06-02 08:32:27
Autor: macka
On 2 Cze, 16:38, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

jest podwyzka w stosunku do e-pakietu, bo pewnie placi 15 zl/mies.
A wyplaty z bankomatow są darmowe tylko dla posiadaczy karty gold,
wiec tez ją trzeba wyrobić

Dla osob, ktore zmienia pakiet na zloty do kocat roku prowadzenie
gratis, czy 7x7 masz zaoszczedzone. Pisza tez o promocyjnym wydaniu
karty gold, ale bez szczegolow, nie sprawdzalem tego, bo golda juz
mam. W nowej TOiP jest takze informacja o tym, ze oplata za
prowadzenie rachunku otwartego po fuzji jest negocjowalna, wiec moze
tez byc 0. Ja zdecydowalem sie na zmiane pakietu zeby zobaczyc czy za
moment Nordea nie zmieni TOiP. Generalnie z Fortisa chce korzystac az
do momentu kiedy bede musial placic wiecej niz za ePakiet.

MK

Data: 2009-06-03 11:30:14
Autor: blad
Aktualna wysokosc kultury bankowosci w Alior
Użytkownik <macka@interia.pl>
[...]

OK - też tego spobuję, w koncu nic mi to nie zaszkodzi :-)
*** blad ***

Data: 2009-06-03 15:09:39
Autor: Tomasz Pajak
[...]

Czy móglbys zatem rzucic nieco swiatla co oznacza ponizsze zdanie ze strony banku:
"(...) Dodatkowo dla wszystkich, którzy w ramach promocji wybiora Pakiet Zloty mamy specjalna oferte naszej lokaty "Extra Zysk" (...)"
Jakis lepszy % daja ?

pzdr
tpajak

Data: 2009-06-03 22:40:49
Autor: MK
"Tomasz Pajak" <tpajak@energotest.gliwice.pl> wrote in message news:h05sms$kpg$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zadalem pytanie za posrednictwem poczty wewnetrznej. Dam znac jak dostane odpowiedz.

MK

Data: 2009-06-08 18:51:15
Autor: MK
"MK" <macka@interia.pl> wrote in message news:h06n4l$jha$1news.wp.pl...
[...]

KK VG pierwszy rok bez oplaty, a lokata powyzej 100tys na 12 m-cy 7%. Jak widac KK, czyli i bezplatne bankomaty mozna miec bez problemu.

MK

Data: 2009-06-01 13:54:37
Autor: Końrad\(o\)
Użytkownik "Tomasz Pająk" <tpajak@energotest.gliwice.pl> napisał w wiadomości news:h00cl2$nbf$1inews.gazeta.pl...

W związku z zamachem Fortisa na E-pakiet muszę szybko,  choć z bólem serca się zeń wynosić.

co się stało z fortisowskim e-pakietem, bo ja u siebie nie zuważyłem żadnej zmiany?

przyjdzie list z zapowiedzią podwyżki z drogiego konta za 7+1 na jeszcze droższe?

Data: 2009-06-01 05:12:33
Autor: macka
On 1 Cze, 13:54, "Końrad\(o\)" <najswi...@op.pl> wrote:

przyjdzie list z zapowiedzią podwyżki z drogiego konta za 7+1 na jeszcze
droższe?

od 15-tego oplata za przelewy przez Pl@net i wyplaty gotowki poza
euronetem i 'wlasnymi'.

MK

Data: 2009-06-01 13:58:35
Autor: Brzezi
pon, 01 cze 2009 o 13:04 GMT, Tomasz Pająk napisał(a):

[...]

to kiedy lokata zostaje pobierana to jest da mnie niezidentyfikowane :)
bo w okolicach 12 i po  w nocy zawsze kasa jeszcze jest na koncie, ale rano
ZAWSZE na pewno jest juz spowrotem :)

- obsługa przez www - czy są problemy z wychodzeniem / docieraniem / księgowaniem przelewów, czy zdarzają się (jak często) awarie / inne nieczynności systemu

nieczynnosci systemu sa robione cyklicznie w piatki, wiekszosc piatkow, ale
sa to zaplanowane modernizacje sytemu

ogolnie nie stwierdzilem zadnych anomali, jedyny minus, to ze sa tylko dwie
sesje przychodzace :(, ostatni o 15 :(

- debetówka - czy zdarzają się  problemy z autoryzacją przy płatnościach tudzież wypłatach gotówki ?

nigdy nie placilem jeszcze ta debetowka, do tego mam KK, kilka razy zdazylo
mi sie miec problem przy bankomacie, ale to z powodu zapomnianego pinu :)

- czy korespondencję z bankiem można efektywnie "uprawiać" przez www (tak jak mam w Fortisie) czy też wszystko co wykracza poza udzielenie ogólnej informacji trzeba załatwiać osobiście w oddziale?

Na wyslanie zgloszenie ze strony banku, odpowiadaja w ciagu dnia/2 dni.
Najlepiej miec swojego bankiera w jakims konkretnym oddziale banku, wtedy
mozna z nim wiekszosc spraw zalatwic mailowo/telefonicznie

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-06-01 17:06:12
Autor: Mithos
Tomasz Pająk pisze:
- lokata nocna - czy środki prawidłowo spływają każdego dnia

Tak.

- obsługa przez www - czy są problemy z wychodzeniem / docieraniem / księgowaniem przelewów, czy zdarzają się (jak często) awarie / inne nieczynności systemu

Awarii nie stwierdziłem. Co do www to widziałem lepsze (ale i gorsze).

- debetówka - czy zdarzają się  problemy z autoryzacją przy płatnościach tudzież wypłatach gotówki ?

Nigdy nie płaciłem debetówką. Natomiast wypłacałem gotówkę póki co kilkanaście razy i zawsze było OK (testowane w bardzo wielu, różnych bankomatach).

- czy korespondencję z bankiem można efektywnie "uprawiać" przez www (tak jak mam w Fortisie) czy też wszystko co wykracza poza udzielenie ogólnej informacji trzeba załatwiać osobiście w oddziale?

A to nie wiem. Ja korespondowałem kiedyś chwilę mailowo :)

--
Mithos

Data: 2009-06-01 19:32:43
Autor: xbartx
Aktualna wysokość kultury bankowosci w Alior
On Mon, 1 Jun 2009 13:04:59 +0200
"Tomasz Pająk" <tpajak@energotest.gliwice.pl> wrote:

Mam  m.in. na myśli takie ficzyrsy jak:
- lokata nocna - czy środki prawidłowo spływają każdego dnia

Działa ok. Na początku było z raz albo dwa razy, że lokata nie wróciła,
albo odsetki się nie naliczyły, ale wtedy ostro kombinowali z systemem.
Środki znikają około 1 w nocy i wracają jakoś przed 7.

- obsługa przez www - czy są problemy z wychodzeniem / docieraniem / księgowaniem przelewów, czy zdarzają się (jak często) awarie / inne nieczynności systemu

System działa poprawnie. Dupowato jest z 3 sesją KIRu, bo księgują
następnego dnia rano - tylko na ich stronie nic nie pisze, że
następnego dnia roboczego. W maksymalnie skarajnym przypadku czyli jak czwartek/piątek święto to wysyłając 3 sesją pieniądze do Aliora w środę
będziesz mógł nimi dysponować dopiero w poniedziałek rano :/
Generalnie Alior znalazł dobry myk na lokatę O/N z tym księgowaniem 3
sesji.

- debetĂłwka - czy zdarzają się  problemy z autoryzacją przy
płatnościach tudzież wypłatach gotówki ?

Jest to karta maestro. Stare bankomaty BGĹť, bankomaty Eurobanku i nowe
bankomaty Polbanku ich nie łykają. Tutaj lepiej spisuje się Nordea.

- czy korespondencję z bankiem można efektywnie "uprawiać" przez www
(tak jak mam w Fortisie) czy teĹź wszystko co wykracza poza udzielenie
ogólnej informacji trzeba załatwiać osobiście w oddziale?

Można telefonować, ale dużo rzeczy jeszcze oddział albo w ogóle ich nie
można załatwić jeszcze ;) Po bliższym kontakcie z bankierką można się
przez maila dogadywać.

Xenocide

Data: 2009-06-01 12:30:38
Autor: BK
On 1 Cze, 19:32, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
 Dupowato jest z 3 sesją KIRu, bo księgują
następnego dnia rano - tylko na ich stronie nic nie pisze, że
następnego dnia roboczego.

z www.aliorbank.pl

 Bank realizuje przelewy poprzez KIR (Krajową Izbę Rozliczeniową)
zgodnie z tzw. sesjami Elixir. Wpływ na godzinę realizacji zlecenia
(przelewu) ma zarówno bank, z którego wykonywany jest przelew, jak i
bank, który go przyjmuje.

W Alior Banku, aby przelew został wysłany na I sesję KIR należy go
zlecić do godz. 8:50, na II sesję do godz. 12:50, a na III sesję do
godz. 15:20. Godziny przyjmowania tych przelewów w innych bankach mogą
być zróżnicowane. Przyjmowanie przelewów w Alior Banku odbywa się
zawsze w następujących godzinach:

    * I sesja KIR - do godz. 11:15;
    * II sesja KIR - do godz. 15:30;
    * III sesja KIR - w dniu następnym rano.

:):):)

Zeby nie bylo, ze nie pisza :)

Data: 2009-06-01 23:40:50
Autor: xbartx
Aktualna wysokość kultury bankowosci w Alior
On Mon, 1 Jun 2009 12:30:38 -0700 (PDT)
BK <bkapuscinski@gmail.com> wrote:

    * III sesja KIR - w dniu następnym rano.

Zeby nie bylo, ze nie pisza :)

Przeczytaj jeszcze raz, tudzież dwa, co napisałem.

Xenocide

Data: 2009-06-01 19:38:11
Autor: Mithos
xbartx pisze:
[...]

Z Multibanku nawet jak wyślę przelew o 5 rano to w Alior jest dopiero next day.

--
Mithos

Data: 2009-06-01 20:20:33
Autor: Jacek Midura
Mithos pisze:
xbartx pisze:
[...]

Ale jak dziś wysłałem z mBanku o 9:50 to o 15:20 w Aliorze już był. Ciekawe skąd taka różnica między 'multi' a 'm'. No chyba że kwota gra tu rolę - moja nie przekraczała 4 cyfr.

--
Jacek Midura

Data: 2009-06-02 00:34:42
Autor: MarekZ
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:loidf6xjt.ln2m.krakow.pl...

Ale jak dziś wysłałem z mBanku o 9:50 to o 15:20 w Aliorze już był. Ciekawe skąd taka różnica między 'multi' a 'm'. No chyba że kwota gra tu rolę - moja nie przekraczała 4 cyfr.

Teoretycznie nie ma prawa być różnicy pomiędzy m a Multi.

Z moich doświadczeń, zarówno z m jak i z Multi do Aliora dochodzi prawidłowo w rytm sesji Elixir, bez poślizgów.

Data: 2009-06-01 19:54:24
Autor: Piona
Tomasz Pająk pisze:
Witam szanowną Grupę,
W związku z zamachem Fortisa na E-pakiet muszę szybko,  choć z bólem serca się zeń wynosić. Wśród
rozważanych opcji jest m.in Alior.

Ja ostatnio zauwazyłem ciekawą "przypadłość" aliora :
Mianowicie przelew z aliora do lukas banku szedł ... 4 godziny ???
Nie wiem skąd taka prędkość...
piona

--
http://piona.fm.interia.pl
..>> moja strona <<..

Data: 2009-06-01 11:12:53
Autor: szczurwa
On 1 Cze, 19:54, Piona <em...@wsygnaturce.pl> wrote:

Ja ostatnio zauwazyłem ciekawą "przypadłość" aliora :
Mianowicie przelew z aliora do lukas banku szedł ... 4 godziny ???
Nie wiem skąd taka prędkość...

Z kolei ja zauważyłem, że transakcje debetówką w euronetach
zlokalizowanych w Multibanku pojawiają się w Aliorze niemal
natychmiast. Inne potrafią spływac kilka dni.

Data: 2009-06-01 23:43:04
Autor: xbartx
Aktualna wysokość kultury bankowosci w Alior
On Mon, 1 Jun 2009 11:12:53 -0700 (PDT)
szczurwa <szczurwa@gmail.com> wrote:

Z kolei ja zauważyłem, że transakcje debetówką w euronetach
zlokalizowanych w Multibanku pojawiają się w Aliorze niemal
natychmiast. Inne potrafią spływac kilka dni.

To nie chodzi o lokalizację bankomatu, tylko o jego soft. Jeżeli
bankomat pozwala Ci zmienić PIN do karty, to można powiedzieć, że jest
aliorowy i transakcje z niego masz księgowaną, używając grupowej
nomenklatury, "onlajnowo".

Xenocide

Data: 2009-06-01 14:51:15
Autor: szczurwa
On 1 Cze, 23:43, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

[...]

Nie wiedziałem. W każdym razie byłem tym faktem cholernie zaskoczony.
Ale skoro euronety Multi są Aliorowe, to niech i tak będzie. Dzięki za
info !

Data: 2009-06-02 15:40:59
Autor: Sebcio
Tomasz Pająk pisze:

- lokata nocna - czy środki prawidłowo spływają każdego dnia

Tak. Jak śpię, pieniądze jeszcze są na koncie. Jak wstaję, pieniądze już są na koncie :)

- obsługa przez www - czy są problemy z wychodzeniem / docieraniem / księgowaniem przelewów, czy zdarzają się (jak często) awarie / inne nieczynności systemu

Jak na razie nie zauważyłem problemów ale i też nie siedzę w serwisie transakcyjnym za często.

- debetówka - czy zdarzają się  problemy z autoryzacją przy płatnościach tudzież wypłatach gotówki ?

Nie doświadczyłem ani razu. Ponoć niektóre bankomaty mają mieć problemy, ale ja mając bezpłatne wypłaty ze wszystkich, zdążyłem przetestować różne i w żadnym nie spotkała mnie niespodzianka. Ponoć też w niektórych krajach Europy karta Maestro jest częściej akceptowana niż Visa. Jednego i drugiego nie potwierdzam, bo to zasłyszane tylko.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Aktualna wysokość kultury bankowosci w Alior