Data: 2014-01-04 01:12:00 | |
Autor: suryga | |
Akumlator w samochodzie | |
W wakacje po pięciu latach kupiłem kolejny NOWY akumulator. Nie najtańszy nie najdroższy - parametry zgodne z poprzednim.
Akurat się złożyło że przez ostatni kilka miesiący jak zrobię 50 km na tydzień do tego po mieście to jest dużo. I auto nie zapaliło dzisiaj. Kontrolki się zaświeciły i zgasły jak chciałem zapalić. Silnik 1.4 benzyna. A zimy jeszcze nie ma. A ponieważ w najbliższym czasie zapowiada się że będę pokonywał takie dystanse. Co robić? Kupić nowy akumulator (na co wzrócić uwagę)? Kupić ładowarkę do akumulatora? Inne propozycje? (zawsze zostają mi nogi tylko że muszę jeździć do przedszkola- zima) btw tryb jazdy odbił sie też na spalaniu Jak zrobiło się zimno to na baku zrobiłem 400 km. Podczas gdy najlepszy wynik jaki miałem to pond 600 km |
|
Data: 2014-01-04 10:31:01 | |
Autor: Cavallino | |
Akumlator w samochodzie | |
Użytkownik <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cd82d20-2394-47b5-a85c-b6cb3dd4453e@googlegroups.com... W wakacje po pięciu latach kupiłem kolejny NOWY akumulator. Sprawdzić auto na początek, bo może ładowanie kiepskie i/lub zużycie na postoju zbyt duże. Jeśli będzie ok, to kupić miernik naładowania i w razie potrzeby doładowywać aku w razie potrzeby. Jeśli jeździsz nawet te 50 km/tydzień, to aku nowy powinien wytrzymać więcej niż kilka miesięcy, więc IMO coś jest nie tak z autem. |
|
Data: 2014-01-11 14:30:23 | |
Autor: SJS | |
Akumlator w samochodzie | |
W dniu 2014-01-04 10:31, Cavallino pisze:
Niezupełnie Ostatnie czasy to wielokrotne albo przejścia przez zero temperatur albo oscylacja wokoło zera a to jest dla akumulatorów po prostu zabójcze Trzeba raz w tygodniu po prostu doładowywać jak się mało jeździe Włączasz alarm - niech pobiera 150 mA 10 godzin to 1,5Ah mniej w akumulatorze 200 godzin i masz 30 Ah mniej a na dodatek pojemność akumulatora tez spada -- sjs -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-01-11 08:29:30 | |
Autor: WS | |
Akumlator w samochodzie | |
W dniu sobota, 11 stycznia 2014 14:30:23 UTC+1 użytkownik SJS napisał:
W��czasz alarm - niech pobiera 150 mA to znaczy, ze jest zepsuty lub zle zamontowany ;), to tak ~10x za duzo... WS |
|
Data: 2014-01-11 16:07:55 | |
Autor: AZ | |
Akumlator w samochodzie | |
On 2014-01-11, SJS <siudalski@plusnet.pl> wrote:
Bo poniewaz? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-11 17:04:46 | |
Autor: Cavallino | |
Akumlator w samochodzie | |
Użytkownik "SJS" <siudalski@plusnet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:larh1i$ccj$1@node1.news.atman.pl... W dniu 2014-01-04 10:31, Cavallino pisze: Nie mylisz aby akumulatorów z drogami? Co ma wspólnego przejście przez zero na zewnątrz samochodu z żywotnością akumulatora? Sądzisz, że zamarza i odmarza na przemian? LOL !!!! |
|
Data: 2014-01-11 19:05:22 | |
Autor: SJS | |
Akumlator w samochodzie | |
W dniu 2014-01-11 17:04, Cavallino pisze:
Poczytaj o akumulatorach a jak ci się nie chce to popytaj znajomych w jakich okolicznościach najczęściej wysiadają akumulatory -- sjs -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-01-11 18:09:36 | |
Autor: AZ | |
Akumlator w samochodzie | |
On 2014-01-11, SJS <siudalski@plusnet.pl> wrote:
Konkretny, konkrety. Akumulatory wysiadaja przy duzych mrozach, przy mniejszych tylko jezeli sa rozladowane - po prostu zamarzaja. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-11 18:36:17 | |
Autor: masti | |
Akumlator w samochodzie | |
Dnia piÄknego Sat, 11 Jan 2014 19:05:22 +0100 osobnik zwany SJS napisaĹ:
Poczytaj o akumulatorach a teraz sprawdĹş jaka jest temperatura zamarzania kwasu akumultorowego. Wczesniej moĹźesz sprawdziÄ jakÄ temperaturÄ ma roztwĂłr w akumulatorze przy chwilowym zerze stopni na zewnÄ trz. Podstawy fizyki sie kĹaniajÄ -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-01-11 19:54:55 | |
Autor: Cavallino | |
Akumlator w samochodzie | |
Użytkownik "SJS" <siudalski@plusnet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Poczytaj o akumulatorachOstatnie czasy to wielokrotne albo przejścia przez zero temperatur Czyli nie wiesz? a jak ci się nie chce to popytaj znajomych w jakich okolicznościach najczęściej wysiadają akumulatory Wiem w jakich wysiadają mi. Albo od niejeżdżenia, albo ze starości, albo z powodu awarii. Przejście przez zero nie ma tu żadnego znaczenia. |
|
Data: 2014-01-11 23:19:43 | |
Autor: Lolko | |
Akumulator w samochodzie | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:las41s$nq$1node1.news.atman.pl...
Ale on używa skali Fahrenheita, czyli temperatura jest około - 18 stC. |
|
Data: 2014-01-04 10:56:04 | |
Autor: PiteR | |
Akumlator w samochodzie | |
na ** p.m.s ** suryga@gmail.com pisze tak:
Co robić? Zmierz napięcia rano 12.6v i kiedy silnik pracuje 14v, zmierz też pobór prądu na postoju kiedy wszystko jest wyłaczone, drzwi zamknięte, odczekane 15 minut. -- Piter |
|
Data: 2014-01-04 11:17:11 | |
Autor: sqlwiel | |
Akumlator w samochodzie | |
Przyczyn może być więcej.
Podjedź do autoelektryka, niech sprawdzi ładowanie. To jest "moment", odpowiedni przyrząd często mają też sklepikarze sprzedający akumulatory. Zaciski akumulatora - czy są czyste i natłuszczone. Jeśli masz woltomierz (byle-miernik uniwersalny), to możesz zmierzyć, czy przy pracującym silniku jest jakieś napięcie (choćby ułamki wolta) między samym wyprowadzeniem akumulatora (ten gruby "sztyft"), a zaciśniętą na nim klemą. Powinno być zero. Plus to, co pisali inni. Ew. zareklamować akumulator. Powinni go naładować i sprawdzić, czy po naładowaniu daje pełny prąd i czy jako-tako trzyma pojemność. Jeśli wszystko jest OK, a auto stoi w garażu, to możesz (wskazane jest) doładowywać. Jeśli stale, to byle-jakim zasilaczem 14V, choćby najsłabszym do ładowania czegoś-tam, o ile nie obawiasz się pożaru. Wystarczy kilkaset mA. Wskazane jest wyprowadzić sobie w aucie odpowiednie gniazdko, bo "zapalniczka" jest zazwyczaj odłączana przy wyjętym kluczyku. Nieźle też spisuje się zasilacz do laptopa na 14V. Daje 2.5 a i czasem 3A i na lekko-zdechłym aku wystarczy poładować kwadrans, żeby odpalić. Te 50km/tydz może być za mało, jeśli oznacza codziennie 2x 4km z wystudzeniem auta w międzyczasie, a auto lubi sobie podjarać prądu. W dniu 2014-01-04 10:12, suryga@gmail.com pisze: W wakacje po pięciu latach kupiłem kolejny NOWY akumulator. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-01-11 14:16:20 | |
Autor: cef | |
Akumlator w samochodzie | |
sqlwiel" <"nick wrote:
Przyczyn może być więcej. I jeszcze więcej. Ostatnio jesienią miałem klasyczne objawy padu akumulatora, albo jakiegos problemu z rozrusznikiem. Po przekręceniu kluczyka wszystko przygasało, nawęt nie jeknał rozrusznik. Doładowałem akumulator i dalej to samo. Czyli teoretycznie coś w rozruszniku albo jakiś kabel do masy itp. Odpaliłem na zaciąg bez problemu (nic nie zakaszlało itp) i podstawiłem auto na warsztat. A tam okazało się, że akumulator jest OK, rozrusznik i szczotki OK, kable i instalacja OK, a problem tkwi w stacyjce. Jak się przekręca powolutku, to wszystko działa i odpala, a jak się przekręca kluczyk energicznie, to się robi zwarcie. (nissan micra) |
|
Data: 2014-01-17 16:05:50 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Akumlator w samochodzie | |
W dniu 2014-01-11 14:16, cef pisze:
a problem tkwi w stacyjce. Jak się przekręca powolutku, Miałem to samo 2 lata temu, i też w nissanie, możliwe że podobna stacyjka. Nie było to zwarcie, tylko wręcz przeciwnie, rozwarcie. Pociągnięcie energiczne kluczykiem do samego końca dawało taki sam efekt jak wyłączenie stacyjki (wszystko gaśnie). Po rozkręceniu i podszlifowaniu styków w nierozbieralnej i nieserwisowalnej stacyjce, działa do dziś. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2014-01-04 12:15:18 | |
Autor: John Kołalsky | |
Akumlator w samochodzie | |
Użytkownik <suryga@gmail.com> W wakacje po pięciu latach kupiłem kolejny NOWY akumulator. Nie najtańszy nie najdroższy - parametry zgodne z poprzednim. Akurat się złożyło że przez ostatni kilka miesiący jak zrobię 50 km na tydzień do tego po mieście to jest dużo. I auto nie zapaliło dzisiaj. Kontrolki się zaświeciły i zgasły jak chciałem zapalić. Silnik 1.4 benzyna. A zimy jeszcze nie ma. -- A jeździłeś przez ostatnie dni ? Samochód pobiera prąd i jak nie jeździ to nie ma co podładować akumulatora. |
|
Data: 2014-01-04 12:38:02 | |
Autor: Trybun | |
Akumlator w samochodzie | |
W dniu 2014-01-04 10:12, suryga@gmail.com pisze:
W wakacje po pięciu latach kupiłem kolejny NOWY akumulator. Wygląda że wina akumulatora. Jest prawie nowy, a więc mimo tego że mógłby być niedoładowany to choć trochę powinien zakręcić rozrusznikiem. Możliwe jest też jakieś zwarcie w instalacji elektrycznej która rozładowało całkowicie baterię. Czyli - najlepszym wyjściem jest wizyta u dobrego autoelektryka. |
|
Data: 2014-01-04 13:37:53 | |
Autor: J.F. | |
Akumlator w samochodzie | |
Dnia Sat, 4 Jan 2014 01:12:00 -0800 (PST), suryga@gmail.com
W wakacje po pięciu latach kupiłem kolejny NOWY akumulator. Nie najtańszy nie najdroższy - parametry zgodne z poprzednim. 50 km po miescie powinno wystarczyc. To w koncu ze 2h ladowania. No chyba ze w odcinkach po 1 km i przerwa na stygniecie silnika. I auto nie zapaliło dzisiaj. Najpierw sprawdzic ladowanie. No i prad na postoju - moze alarm, moze radio ... Kupić ładowarkę do akumulatora? Masz garaz czy mozliwosc ladowania ? Bo moze sloneczna? Slonca w zimie malo, ale w sprawnym samochodzie niewiele brakuje. J. |
|
Data: 2014-01-08 16:19:46 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Akumlator w samochodzie | |
W dniu 04.01.2014 10:12, suryga@gmail.com pisze:
Kontrolki się zaświeciły i zgasły jak chciałem zapalić. Ostatnio tata przerabiał - zużyte szczotki rozrusznika. -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2014-01-08 08:29:35 | |
Autor: kogutek444 | |
Akumlator w samochodzie | |
W dniu środa, 8 stycznia 2014 16:19:46 UTC+1 użytkownik Grzegorz Tomczyk napisał:
W dniu 04.01.2014 10:12, suryga@gmail.com pisze: Coś w pobliżu. Szczotki zrobione są ze spieku miedziano grafitowego. W czasie pracy szczotka się zużywa. Pył z zużytej szczotki odkłada się w okolicach szczotek bo tam ma najbliżej. Pył przewodzi prąd i potrafi zrobić zwarcie do masy. Wyciągałem z rozruszników czasami taki pył w formie zbliżonej do małych kuleczek. Zużyte szczotki to brak reakcji rozrusznika a nie gaśnięcie kontrolek przy próbie odpalenia silnika. |
|
Data: 2014-01-11 13:22:10 | |
Autor: Lolko | |
Akumlator w samochodzie | |
Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <sq5irz@NOSPAM.mail.ats.pl> napisał w wiadomości news:lajqal$879$1news.vectranet.pl... W dniu 04.01.2014 10:12, suryga@gmail.com pisze: A na co przerobił te szczotki ? |
|
Data: 2014-01-11 13:31:13 | |
Autor: orcos | |
Akumlator w samochodzie | |
W dniu 2014-01-11 13:22, Lolko pisze:
Na złoto. Alchemicy wszystko na złoto przerabiają. -- ....|_OR|... ....|COS|... |
|