Akumlator w samochodzie

Data: 2014-01-04 11:17:11
Autor: sqlwiel
Akumlator w samochodzie
Przyczyn może być więcej.
Podjedź do autoelektryka, niech sprawdzi ładowanie. To jest "moment", odpowiedni przyrząd często mają też sklepikarze sprzedający akumulatory.
Zaciski akumulatora - czy są czyste i natłuszczone. Jeśli masz woltomierz (byle-miernik uniwersalny), to możesz zmierzyć, czy przy pracującym silniku jest jakieś napięcie (choćby ułamki wolta) między samym wyprowadzeniem akumulatora (ten gruby "sztyft"), a zaciśniętą na nim klemą. Powinno być zero.
Plus to, co pisali inni.
Ew. zareklamować akumulator. Powinni go naładować i sprawdzić, czy po naładowaniu daje pełny prąd i czy jako-tako trzyma pojemność.
Jeśli wszystko jest OK, a auto stoi w garażu, to możesz (wskazane jest) doładowywać. Jeśli stale, to byle-jakim zasilaczem 14V, choćby najsłabszym do ładowania czegoś-tam, o ile nie obawiasz się pożaru. Wystarczy kilkaset mA. Wskazane jest wyprowadzić sobie w aucie odpowiednie gniazdko, bo "zapalniczka" jest zazwyczaj odłączana przy wyjętym kluczyku. Nieźle też spisuje się zasilacz do laptopa na 14V. Daje 2.5 a i czasem 3A i na lekko-zdechłym aku wystarczy poładować kwadrans, żeby odpalić.

Te 50km/tydz może być za mało, jeśli oznacza codziennie 2x 4km z wystudzeniem auta w międzyczasie, a auto lubi sobie podjarać prądu.

W dniu 2014-01-04 10:12, suryga@gmail.com pisze:
W wakacje po pięciu latach kupiłem kolejny NOWY akumulator.
Nie najtańszy nie najdroższy - parametry zgodne z poprzednim.
Akurat się złożyło że przez ostatni kilka miesiący jak zrobię 50 km na tydzień do tego po mieście to jest dużo.
I auto nie zapaliło dzisiaj.
Kontrolki się zaświeciły i zgasły jak chciałem zapalić.
Silnik 1.4 benzyna.
A zimy jeszcze nie ma.
A ponieważ w najbliższym czasie zapowiada się że będę pokonywał takie dystanse.
Co robić?
Kupić nowy akumulator (na co wzrócić uwagę)?
Kupić ładowarkę do akumulatora?
Inne propozycje? (zawsze zostają mi nogi tylko że muszę jeździć do przedszkola- zima)
btw
tryb jazdy odbił sie też na spalaniu
Jak zrobiło się zimno to na baku zrobiłem 400 km. Podczas gdy najlepszy wynik jaki miałem to pond 600 km

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-11 14:16:20
Autor: cef
Akumlator w samochodzie
sqlwiel" <"nick wrote:

Przyczyn może być więcej.
Podjedź do autoelektryka

I jeszcze więcej.
Ostatnio jesienią  miałem klasyczne objawy padu akumulatora,
albo jakiegos problemu z rozrusznikiem.
Po przekręceniu kluczyka wszystko przygasało, nawęt nie jeknał
rozrusznik. Doładowałem akumulator i dalej to samo.
Czyli teoretycznie coś w rozruszniku albo jakiś kabel do masy itp.
Odpaliłem na zaciąg bez problemu (nic nie zakaszlało itp)
 i podstawiłem auto na warsztat.
A tam okazało się, że akumulator jest OK,
rozrusznik i szczotki OK, kable i instalacja OK,
a problem tkwi w stacyjce. Jak się przekręca powolutku,
to wszystko działa i odpala, a jak się przekręca kluczyk energicznie,
to się robi zwarcie. (nissan micra)

Data: 2014-01-17 16:05:50
Autor: Jakub Witkowski
Akumlator w samochodzie
W dniu 2014-01-11 14:16, cef pisze:

a problem tkwi w stacyjce. Jak się przekręca powolutku,
to wszystko działa i odpala, a jak się przekręca kluczyk energicznie,
to się robi zwarcie. (nissan micra)

Miałem to samo 2 lata temu, i też w nissanie, możliwe że podobna stacyjka.
Nie było to zwarcie, tylko wręcz przeciwnie, rozwarcie. Pociągnięcie energiczne kluczykiem
do samego końca dawało taki sam efekt jak wyłączenie stacyjki (wszystko gaśnie).

Po rozkręceniu i podszlifowaniu styków w nierozbieralnej i nieserwisowalnej stacyjce, działa do dziś.

Akumlator w samochodzie