Data: 2010-09-01 23:16:56 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Akumulator | |
Witam!
Mam w samochodzie trzyletni akumulator, niestety ostatnio rozładowałem go do zera (nie ważne dlaczego, ale wylądował na parę dni z zapaloną co najmniej jedną żarówką) Do tego stopnia, że przestał działać zegarek na desce rozdzielczej, po przekręceniu kluczyka nawet nie mignął lampkami. Napięcia niestety nie miałem czym zmierzyć. Dalsze losy były takie: odpaliłem samochód z kabli, wróciłem do domu (jakieś 4h jazdy). Po wyłączeniu ponownie niechętnie ale zapalił, zostawiłem gada na noc, według miernika stracił 0,02V przez noc. Następnego dnia podłączyłem do prostownika na 24h z prądem ograniczonym do 5A, rano zameldował że ciągnie już tylko 3A. Od tego czasu odpala tak żwawo jak przed rozładowaniem. Teraz pytania: już kupować nowy? Poczekać aż będzie miał problemy? Odłożyć zakupy maksymalnie do pierwszych przymrozków? Zdechnie nagle czy będzie powoli tracił pojemność? Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski PS aku to bosch, 74Ah, prąd rozruchowy to chyba 750A. |
|
Data: 2010-09-02 00:02:31 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator | |
On Wed, 01 Sep 2010 23:16:56 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
Teraz pytania: już kupować nowy? Poczekać aż będzie miał problemy? Czekac. Odłożyć zakupy maksymalnie do pierwszych przymrozków? obstawiam ze nabierze samorozladowania. J. |
|
Data: 2010-09-01 22:46:36 | |
Autor: Wmak | |
Akumulator | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
obstawiam ze nabierze samorozladowania. J.A ja obstawiam, że jeśli krótko stał rozładowany to niewiele mu to zaszkodziło. Wmak -- |
|
Data: 2010-09-02 07:26:04 | |
Autor: Seba | |
Akumulator | |
Dnia Wed, 1 Sep 2010 22:46:36 +0000 (UTC), Wmak napisał(a):
A ja obstawiam, że jeśli krótko stał rozładowany to niewiele mu to zaszkodziło. U mnie swego czasu Bosch w wersji Silver po pierwszym lekkim (wyjazd wakacyjny, auto zostało na parkingu z włączonym alarmem - nie rozładowal się do zera, z oporem ale dał radę odpalić auto) rozładowaniu umarł w zastraszająco krotkim czasie. Także IMO Krzysiek zacznij odkadać fundusze na nowy aku. Tyle, że oczywiście poczekaj do pierwszych oznak zgonu tego - być może akurat się uda. -- Pozdrawiam, Sebastian S. |
|
Data: 2010-09-02 09:14:26 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator | |
Użytkownik " Wmak" <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): Owszem, ale koniec bedzie niestety wlasnie taki - kiedy tam po dluzszym postoju auto nie zapali. Wymieniac teraz, wymieniac wtedy, czy wtedy doladowac i czekac dalej ? :-) J. |
|
Data: 2010-09-02 10:48:26 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Akumulator | |
On 2010-09-01, Wmak <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
obstawiam ze nabierze samorozladowania. Zostawiłem go w poniedziałek rano, w piątek rano stwierdziłem brak prądu. W którym momencie się rozładował - nie wiem. W zimie (przed wymianą wtryskiwaczy) dawał radę kręcić kilkadziesiąt sekund, więc trochę tej pojemności jeszcze miał. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-09-02 10:58:39 | |
Autor: paranoix | |
Akumulator | |
W dniu 2010-09-01 23:16, Krzysiek Kielczewski pisze:
Kupić (lub włożyć do bagażnika jeśli już kupione) kable rozruchowe i jeździć dopóki działa :) |
|
Data: 2010-09-02 17:43:10 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator | |
Użytkownik "paranoix" <paranoix83@o2.pl> napisał
Kupić (lub włożyć do bagażnika jeśli już kupione) kable rozruchowe i jeździć dopóki działa :) Najpierw trzeba je zrobic, lub poszukac naprawde dobrych. Bo te co sa w sklepach to sie nie nadaja do awaryjnego uruchomienia pojazdu :-) J. |
|
Data: 2010-09-02 18:12:19 | |
Autor: J_K_K | |
Akumulator | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5ogl8$d64$1news.onet.pl...
Bo te co sa w sklepach to sie nie nadaja do awaryjnego uruchomienia pojazdu :-)Votum separatum. Ostatniej zimy koleżance zdechło przy ~-20 wiekowe Ka, kupiliśmy w Tesco kable 400A za ~25 PLN i odpaliło :-) Gdzieś w maju żona użyczała prądu swojej koleżance tymi samymi i też odpaliło :-) Pzdr JKK |
|
Data: 2010-09-02 21:50:55 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator | |
On Thu, 2 Sep 2010 18:12:19 +0200, J_K_K wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Widze ze musimy przeprowadzic komisyjne uruchomienia, moge podrzucic zepsuty akumulator :-) Albo Tesco sprowadzilo jakies dobre kable :-) J. |
|
Data: 2010-09-02 20:54:18 | |
Autor: Waldek Godel | |
Akumulator | |
Dnia Thu, 02 Sep 2010 21:50:55 +0200, J.F. napisał(a):
Albo Tesco sprowadzilo jakies dobre kable :-) Może ma po prostu lepszy łącznik. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-09-02 22:04:14 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator | |
On Thu, 2 Sep 2010 20:54:18 +0100, Waldek Godel wrote:
Dnia Thu, 02 Sep 2010 21:50:55 +0200, J.F. napisał(a): A co lacznik pomoze na za duzy opor ? :-) J. |
|
Data: 2010-09-02 21:06:50 | |
Autor: Waldek Godel | |
Akumulator | |
Dnia Thu, 02 Sep 2010 22:04:14 +0200, J.F. napisał(a):
Może ma po prostu lepszy łącznik. czasem mniejszy opór do wiedzy łącznika pozwala sobie radzić z większym oporem na kablu. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-09-02 22:31:36 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Akumulator | |
On 2010-09-02, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Bo te co sa w sklepach to sie nie nadaja do awaryjnego uruchomienia pojazdu :-)Votum separatum. 3/4 sukcesu to czas pomiędzy podłączeniem kabli a próbą odpalenia oraz niepełne wyładowanie padniętego akumulatora. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-09-02 23:27:17 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator | |
On Thu, 02 Sep 2010 22:31:36 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2010-09-02, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: I jak dlugo zamierzasz trzymac uczynnego kierowce ? 16mm kw kabla to 99% sukcesu :-) Byc moze nawet 10mm kw wystarczy. J. |
|
Data: 2010-09-03 08:16:59 | |
Autor: Seba | |
Akumulator | |
Dnia Thu, 02 Sep 2010 23:27:17 +0200, J.F. napisał(a):
16mm kw kabla to 99% sukcesu :-) Takie sobie zrobiłem - tyle, że się okazało iż są troszeczkę mało poręczne (wykazują się małą elastycznością - szczególnie w warunkach zimowych) :) -- Pozdrawiam, Sebastian S. |
|
Data: 2010-09-03 12:07:34 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Akumulator | |
On 2010-09-02, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Widze ze musimy przeprowadzic komisyjne uruchomienia, moge podrzucic Przewód to pół biedy, w każdym sklepie kupię. Na razie nie wiem jak wykombinować dobre mocowanie do klem. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-09-03 13:23:25 | |
Autor: J_K_K | |
Akumulator | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrni81i70.fvb.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-09-02, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:Na razie nie wiem jak wykombinować dobre mocowanie do klem. ?? Duże, solidne zaciski metalowe - ze sklepu, albo od tych kabli za 25 PLN :-) (nie-plastkiowe). Tylko po co niszczyć, skoro działają ;-) ? Pzdr JKK |
|
Data: 2010-09-03 15:17:52 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Akumulator | |
On 2010-09-03, J_K_K <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote:
Na razie nie wiem jak Wiem, tylko jakoś nie mogę upolować przypadkiem, a specjalnie nie chce mi się szukać :) albo od tych kabli za 25 PLN :-) Na razie nie działają bo ich nie mam, farta miałem bo w pobliżu był zakład naprawiający duże silniki z zestawem 2x120Ah i kabelkami *co najmniej 16mm2 :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-09-03 19:58:45 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator | |
On Fri, 03 Sep 2010 12:07:34 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2010-09-02, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: porzadna koncowka typu "oczko", odwiedzic energetykow, srubka, nakretka, podkladki. Albo zacisnac byle jak kombinerkami, a i tak bedzie dzialac :-) J. |
|
Data: 2010-09-02 23:39:39 | |
Autor: J_K_K | |
Akumulator | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cuvv76l6aog2t0dscksqur9o4o5jhr2pnp4ax.com...
Jak by co to niby te same, aczkolwiek w innym opakowaniu ;-) wożę stale w bagażniku :-) Pzdr JKK |
|
Data: 2010-09-02 20:18:32 | |
Autor: Maksymilian Dutka | |
Akumulator | |
W dniu 2010-09-02 17:43, J.F. pisze:
Użytkownik "paranoix" <paranoix83@o2.pl> napisał Dlaczego? Mam takie za 20-30zł, i już 2x ktoś brał nimi odemnie prąd. Jakoś solidnie nie wyglądają, ale dają radę. -- Pozdrawiam Maksymilian Dutka |
|
Data: 2010-09-02 11:17:00 | |
Autor: yabba | |
Akumulator | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrni7tgm9.2eg.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
Witam! Kilka razy doprowadziłem w zimie akumulator do całkowitego rozładowania - stał rozładowany na mrozie po kilka dni. Po roku jeszcze kręcił, ale coraz słabiej i zdecydowałem się na wymianę na nowy. Akumulator był marki Baner lub Sznajder, około 45 Ah. Na Twoim miejscu ja bym używał go normalnie i przy pierwszych oznakach niedomagania kupił nowy. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2010-09-02 11:27:38 | |
Autor: Grejon | |
Akumulator | |
W dniu 2010-09-01 23:16, Krzysiek Kielczewski pisze:
Teraz pytania: już kupować nowy? Poczekać aż będzie miał problemy? Jak mi kiedyś zdechł akumulator to zaczął się proces jego powolnej degradacji, w końcu po 2 latach musiałem go wymienić, a padł w tym czasie jeszcze ze 3 razy (głównie dlatego że autem nie jeździłem przez tydzień). Zapewne do zimy przejeździsz o ile będziesz dbał żeby żadnych światełek w aucie nie zostawiać włączonych. W zimie może być różnie. Jeśli masz garaż albo mieszkasz na parterze to uda ci się podładować akumulator nawet nie wyjmując go z samochodu. :) |