Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Akumulator? Pad czy co jeszcze?

Akumulator? Pad czy co jeszcze?

Data: 2014-01-23 11:42:01
Autor: J.F
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
Uytkownik "Zabist"  napisa w wiadomoci grup
Jakie 2 tygodnie nie uruchamiaem silnika.
Dzisiejsza prba zakoczya si niczym. Podpiem kablami akumulator do innego auta i te silnik nie ruszy.
Czy to definitywny koniec akumulatora czy podpicie pod prostownik co da?

Definitywny to niekoniecznie i podladowac bym sprobowal.
Ostatnia taka proba skonczyla definitywnym padem akumulatora dopiero pol roku pozniej ... ale tez z zaskoczenia.

Taka sytuacja moze sie zdarzyc z kilku powodow:
-akumulator ma duze samorozladowanie i sie w ciagu tygodnia rozladowuje sam,
-samochod bierze duzo pradu na parkingu, moze lampka byla wlaczona czy radio,
   a akumulator juz ma polowe pojemnosci i na dwa tygodnie nie starcza,
-ladowania nie ma, lub slabe, i sie w czasie jazd  rozladowuje, a ten parking go dobil.

Da si jako sprawdzi czy akumulator pad ze staroci czy to co innego? Data produkcji?

Druga strona medalu jest taka ze akumulator po paru latach na pewno padnie, i jak ma ich wiele, to go mozna bez zalu wyrzucic i pr-stwo ze to z jego winy rosnie.
Przy czym tak 5 lat bym tu stawial jako granice decyzji ...

Ale poprawnosc ladowania warto sprawdzic.

ps. Jak wczeniej rzadko jedziem (przerwy po 2-3 tygodnie) to te silnik nie startowa ale po podpiciu pod inny akumulator wszystko ruszao.

A to mu na pewno nie pomoglo. Akumulator olowiowy sie zuzywa przy glebokim rozladowaniu.

Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszcze warto podladowac, no i napiecie ladowania sprawdzic.

J.

Data: 2014-01-23 13:37:18
Autor: Zabist
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
 Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszcze
warto podladowac, no i napiecie ladowania sprawdzic.

 OK, wezme na noc i podaduj.
A jak sprawdzi napicie adowania?

Data: 2014-01-23 12:43:06
Autor: AZ
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
On 2014-01-23, Zabist <besioc@wp.pl> wrote:
 Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszcze
warto podladowac, no i napiecie ladowania sprawdzic.

 OK, wezme na noc i podładuję.
A jak sprawdzić napięcie ładowania?
Odpalasz samochod, woltomierz do klem i mierzysz, warto tez zmierzyc przy
wlaczonym wyposazeniu typu dmuchawa, swiatla, radio. Ladowanie to zaczyna
sie od 13.9V, maks to 14,5V.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-23 13:04:52
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 12:43:06 +0000, AZ wrote:

Odpalasz samochod, woltomierz do klem i mierzysz, warto tez zmierzyc
przy wlaczonym wyposazeniu typu dmuchawa, swiatla, radio. Ladowanie to
zaczyna sie od 13.9V, maks to 14,5V.

Czyli przy 13,5V nie ładuje?

Tomek

Data: 2014-01-23 13:37:38
Autor: AZ
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Odpalasz samochod, woltomierz do klem i mierzysz, warto tez zmierzyc
przy wlaczonym wyposazeniu typu dmuchawa, swiatla, radio. Ladowanie to
zaczyna sie od 13.9V, maks to 14,5V.

Czyli przy 13,5V nie ładuje?

Jezeli przy naladowanym akumulatorze jest 13,5V to nie bardzo...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-23 14:08:53
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 13:37:38 +0000, AZ wrote:

Jezeli przy naladowanym akumulatorze jest 13,5V to nie bardzo...

To bardzo ciekawe co piszesz, bo mnie na elektrotechnice uczono, że w pełni naładowana cela akumulatora ołowiowo-kwasowego ma napięcie spoczynku 2,105V. Daje to maksymalne napięcie spoczynku w pełni naładowanego akumulatora samochodowego na poziomie 12,63V.

Wszystko powyżej tych 12,63V oznacza ładowanie akumulatora. Szybkość tego ładowania to zupełnie inna kwestia. Tomek

Data: 2014-01-23 14:20:33
Autor: AZ
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Jezeli przy naladowanym akumulatorze jest 13,5V to nie bardzo...

To bardzo ciekawe co piszesz, bo mnie na elektrotechnice uczono, że w pełni naładowana cela akumulatora ołowiowo-kwasowego ma napięcie spoczynku 2,105V. Daje to maksymalne napięcie spoczynku w pełni naładowanego akumulatora samochodowego na poziomie 12,63V.

Wszystko powyżej tych 12,63V oznacza ładowanie akumulatora. Szybkość tego ładowania to zupełnie inna kwestia.
Tak jak pisalem, teorytyzowac sobie mozna dowolny czas. Tu jest grupa samochodowa i samochody nie sa teorytycznym tworem tylko istnieja. Do prawidlowego funkcjonowania przyjmuje sie, ze powinno byc przynajmniej
13,8-13,9V. No chyba, ze Ty samochod odpalasz rano i gasisz w nocy,
to pewnie takie ladowanie Ci wystarczy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-23 14:24:06
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 14:20:33 +0000, AZ wrote:
Tak jak pisalem, teorytyzowac sobie mozna dowolny czas. Tu jest grupa
samochodowa i samochody nie sa teorytycznym tworem tylko istnieja. Do
prawidlowego funkcjonowania przyjmuje sie, ze powinno byc przynajmniej
13,8-13,9V. No chyba, ze Ty samochod odpalasz rano i gasisz w nocy, to
pewnie takie ladowanie Ci wystarczy.

Nie wiesz nic na temat tego jak autor tematu użytkuje samochód, a jednoznacznie stwierdziłeś mu - że ładowanie zaczyna się od 13,9V. To jest po prostu nie prawda i ani teoria ani praktyka nie ma tu nic do rzeczy.

Zaraz okaże się, że gość zmierzy sobie na biegu jałowym 13,7V i będzie szukał problemów (z ładowaniem) tam gdzie ich niema. Tak kończy się Twoja rada kolego.

Tomek

Data: 2014-01-23 14:30:58
Autor: AZ
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Tak jak pisalem, teorytyzowac sobie mozna dowolny czas. Tu jest grupa
samochodowa i samochody nie sa teorytycznym tworem tylko istnieja. Do
prawidlowego funkcjonowania przyjmuje sie, ze powinno byc przynajmniej
13,8-13,9V. No chyba, ze Ty samochod odpalasz rano i gasisz w nocy, to
pewnie takie ladowanie Ci wystarczy.

Nie wiesz nic na temat tego jak autor tematu użytkuje samochód, a jednoznacznie stwierdziłeś mu - że ładowanie zaczyna się od 13,9V. To jest po prostu nie prawda i ani teoria ani praktyka nie ma tu nic do rzeczy.

No teraz to sobie zarty robisz, w pierwszym poscie bylo napisane o odpalaniu po 2-3 tygodniach z kabli. Czyli swiadczy (prawdopodobnie)
juz o slabym akumulatorze wiec nalezaloby poszukac powodow tej slabosci.
A tymbardziej nalezaloby to sprawdzic kupujac nowy akumulator raz, zeby
go szybko nie zajechac a dwa, ze czesto dostajesz gwarancje po sprawdzeniu ladowania i zawsze mozesz sie pospierac ze 13,2V Ci wystarcza bo raz na dwa tygodnie odpalasz samochod na 10 godzin.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-23 16:21:21
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 14:30:58 +0000, AZ wrote:

No teraz to sobie zarty robisz, w pierwszym poscie bylo napisane o
odpalaniu po 2-3 tygodniach z kabli. Czyli swiadczy (prawdopodobnie)
juz o slabym akumulatorze wiec nalezaloby poszukac powodow tej slabosci.

W pierwszym poście było napisane, że autor po dwóch tygodniach nie mógł uruchomić samochodu. Po czym wytargał akumulator z samochodu i podłączył go kablami do innego auta, którego silnik również nie zapalił. Tyle informacji z tego postu.

No i teraz powiedz mi, z czego wnioskujesz problem z ładowaniem? Hę? Akumulator mógł umrzeć śmiercią naturalną, szczególnie jak był już wiekowy. Mógł się także rozładować, bo autor zostawił włączone radio albo światła. Powodów może być wiele, z czego spora cześć nie musi być nawet związana z ładowaniem.
A tymbardziej nalezaloby to sprawdzic kupujac nowy akumulator raz, zeby
go szybko nie zajechac a dwa, ze czesto dostajesz gwarancje po
sprawdzeniu ladowania i zawsze mozesz sie pospierac ze 13,2V Ci
wystarcza bo raz na dwa tygodnie odpalasz samochod na 10 godzin.

Zgadzam się, że ładowanie warto sprawdzić. Przy czym rada na poziomie "jeśli nie masz 13.9V na klemach to masz problem", jest delikatnie mówiąc błędna. Po pierwsze należało by zapytać, w jakich warunkach. Jeśli pomiar jest robiony przy silniku pracującym na luzie, to nie ma problemu - może sobie być nawet dużo mniej. Alternatory tak mają, że przy niskich obrotach wydatek energetyczny jest mniejszy. Trzeba przegazować silnik i wtedy mierzyć. Rozumiesz do czego zmierzam? <13.9V to nie koniecznie problem z ładowaniem, a to zasugerowałeś autorowi. Tomek

Data: 2014-01-23 17:49:36
Autor: AZ
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
On Thu, 23 Jan 2014 14:30:58 +0000, AZ wrote:

No teraz to sobie zarty robisz, w pierwszym poscie bylo napisane o
odpalaniu po 2-3 tygodniach z kabli. Czyli swiadczy (prawdopodobnie)
juz o slabym akumulatorze wiec nalezaloby poszukac powodow tej slabosci.

W pierwszym poście było napisane, że autor po dwóch tygodniach nie mógł uruchomić samochodu. Po czym wytargał akumulator z samochodu i podłączył go kablami do innego auta, którego silnik również nie zapalił. Tyle informacji z tego postu.

No i teraz powiedz mi, z czego wnioskujesz problem z ładowaniem? Hę? Akumulator mógł umrzeć śmiercią naturalną, szczególnie jak był już wiekowy. Mógł się także rozładować, bo autor zostawił włączone radio albo światła. Powodów może być wiele, z czego spora cześć nie musi być nawet związana z ładowaniem.
Calosc:
-- -- --
Jakieś 2 tygodnie nie uruchamiałem silnika. Dzisiejsza próba zakończyła się niczym. Podpiąłem kablami akumulator do innego auta i też silnik nie ruszył. Czy to definitywny koniec akumulatora czy podpięcie pod prostownik coś da? Da się jakoś sprawdzić czy akumulator padł ze starości czy to coś innego? Data produkcji? ps. Jak wcześniej rzadko jeździłem (przerwy po 2-3 tygodnie) to też silnik nie startował ale po podpięciu pod inny akumulator wszystko ruszało. -- -- --

Moze niefortunnie to napisal ale IMO nie wyciagal akumulatora zeby uruchamiac
z niego inny samochod tylko podpial sie do innego samochodu kablami ale
uruchomic sie nie dalo.

Nie wnioskuje problemu z ladowaniem, autor zapytal o to jak je sprawdzic
to mu powiedzialem jakie sa parametry prawidlowo dzialajacego ladowania.
Tyle i tylko tyle, reszte wymysliles Ty.

A tymbardziej nalezaloby to sprawdzic kupujac nowy akumulator raz, zeby
go szybko nie zajechac a dwa, ze czesto dostajesz gwarancje po
sprawdzeniu ladowania i zawsze mozesz sie pospierac ze 13,2V Ci
wystarcza bo raz na dwa tygodnie odpalasz samochod na 10 godzin.

Zgadzam się, że ładowanie warto sprawdzić. Przy czym rada na poziomie "jeśli nie masz 13.9V na klemach to masz problem", jest delikatnie mówiąc błędna.
Nigdzie tak nie napisalem, napisalem ze powinno byc od 13.9.

Po pierwsze należało by zapytać, w jakich warunkach. Jeśli pomiar jest robiony przy silniku pracującym na luzie, to nie ma problemu - może sobie być nawet dużo mniej. Alternatory tak mają, że przy niskich obrotach wydatek energetyczny jest mniejszy. Trzeba przegazować silnik i wtedy mierzyć. Rozumiesz do czego zmierzam? <13.9V to nie koniecznie problem z ładowaniem, a to zasugerowałeś autorowi.
Nic nie sugerowalem, napisalem mu ile powinno byc przy prawidlowo
dzialajacym ladowaniu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-23 20:11:14
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 17:49:36 +0000, AZ wrote:
Moze niefortunnie to napisal ale IMO nie wyciagal akumulatora zeby
uruchamiac z niego inny samochod tylko podpial sie do innego samochodu
kablami ale uruchomic sie nie dalo.

Dla mnie "podpiłem akumulator kablami do innego auta" brzmi dość jednoznacznie - ale może autor nam wyjaśni o co mu chodziło? :)

Nigdzie tak nie napisalem, napisalem ze powinno byc od 13.9.

Napisałeś: Ladowanie to zaczyna sie od 13.9V - stąd moje pytanie, czy przy 13.5V nie ładuje?

Nic nie sugerowalem, napisalem mu ile powinno byc przy prawidlowo
dzialajacym ladowaniu.

Patrz wyżej. Tomek

Data: 2014-01-24 03:06:00
Autor: John Kołalsky
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org>

Moze niefortunnie to napisal ale IMO nie wyciagal akumulatora zeby
uruchamiac z niego inny samochod tylko podpial sie do innego samochodu
kablami ale uruchomic sie nie dalo.

Dla mnie "podpiłem akumulator kablami do innego auta" brzmi dość
jednoznacznie - ale może autor nam wyjaśni o co mu chodziło? :)

Dla mnie też: niczego nie wyjmował tylko kabla użył.

Data: 2014-01-23 14:11:03
Autor: Ukaniu
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lbr41k$1kt$4dont-email.me...
Czyli przy 13,5V nie ładuje?

Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach jazdy.
Przy niższej temepraturze raczej nigdy.
Im napięcie bliższe 14,5 tym dojście do pełnego naładowania szybsze.
Im niższa temepratura tym napięcie powinno być wyższe.
Przyjmuje się dla pracy cyklicznej zwykle 14,5 V dla 25 stopni -18 mV/stopień C (-3 mV na cele).
Czuli napięcie pracy cyklicznej może wynosić przy temperaturze akumulatora -15 nawet 15,2 V.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2014-01-23 13:28:12
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 14:11:03 +0100, Ukaniu wrote:

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości
news:lbr41k$1kt$4dont-email.me...
Czyli przy 13,5V nie ładuje?

Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach
jazdy.

Czyli ładuje?

Przy niższej temepraturze raczej nigdy.

Ale nadal by ładował, prawda?

Tomek

Data: 2014-01-23 13:42:23
Autor: AZ
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach
jazdy.

Czyli ładuje?

Przy niższej temepraturze raczej nigdy.

Ale nadal by ładował, prawda?

No i bedziesz sobie tak teorytyzowal? Do codziennej jazdy i uzytkowania
samochodu 13,5V to bieda, jezdzic mozna ale nalezaloby doladowywac co jakis
czas aku jezeli chcemy na nim dluzej pojezdzic.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-23 14:06:29
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 13:42:23 +0000, AZ wrote:

On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach
jazdy.

Czyli ładuje?

Przy niższej temepraturze raczej nigdy.

Ale nadal by ładował, prawda?

No i bedziesz sobie tak teorytyzowal? Do codziennej jazdy i uzytkowania
samochodu 13,5V to bieda, jezdzic mozna ale nalezaloby doladowywac co
jakis czas aku jezeli chcemy na nim dluzej pojezdzic.

Wszystko zależy od tego, jak użytkujesz samochód. Niektórym te 13.5V wystarczy, ba nawet 13.2V w niektórych przypadkach wystarczy.

Tomek

Data: 2014-01-23 14:22:44
Autor: AZ
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

No i bedziesz sobie tak teorytyzowal? Do codziennej jazdy i uzytkowania
samochodu 13,5V to bieda, jezdzic mozna ale nalezaloby doladowywac co
jakis czas aku jezeli chcemy na nim dluzej pojezdzic.

Wszystko zależy od tego, jak użytkujesz samochód. Niektórym te 13.5V wystarczy, ba nawet 13.2V w niektórych przypadkach wystarczy.

Ale pamietasz jeszcze pytanie autora czy juz calkiem poszedles w maliny?
Odpalanie raz na 2-3 tygodnie samochodu i ladowanie 13,5V nie ma prawa
dobrze funkcjonowac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-23 14:25:15
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 14:22:44 +0000, AZ wrote:

Ale pamietasz jeszcze pytanie autora czy juz calkiem poszedles w maliny?
Odpalanie raz na 2-3 tygodnie samochodu i ladowanie 13,5V nie ma prawa
dobrze funkcjonowac.

Niby dlaczego nie? Jeśli raz na 2-3 tygodnie jedzie nim w trasę 400km, to nie widzę problemów z prawidłowym funkcjonowaniem tego samochodu. Tomek

Data: 2014-01-29 18:57:21
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Wed, 29 Jan 2014 19:15:35 +0100, jerzu wrote:

On Thu, 23 Jan 2014 14:22:44 +0000 (UTC), AZ <artur.zabronski@gmail.com>
wrote:

Odpalanie raz na 2-3 tygodnie samochodu i ladowanie 13,5V nie ma prawa
dobrze funkcjonowac.

OIDP to w Oplach napięcie ładowanie to 13,8-14,1V. Nawet firmową Vectrę
C na serwis z tym żeśmy pchneli, i wrócił z opisem TTTM :)
Pogooglałem na forum Opli i faktycznie, często jest to 13,8V.

To dość ciekawe co piszesz, bo moja prywatna ma na luzie 14,1 a delikatnie przegazowana do 2k rpm dobija spokojnie do 14,3V; wręcz czasami widzę w trybie diagnostycznym 14,4V

Tomek

Data: 2014-01-29 20:01:00
Autor: jerzu
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Wed, 29 Jan 2014 18:57:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
<kaszel@lexx.eu.org> wrote:

To do ciekawe co piszesz, bo moja prywatna ma na luzie 14,1 a delikatnie przegazowana do 2k rpm dobija spokojnie do 14,3V; wrcz czasami widz w trybie diagnostycznym 14,4V

Te mnie to ciekawio i dlatego sprawdzaem.
Tu pierwszy, lepszy wtek -
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/123186-niskie-napiecie-ladowania-czy-jeszcze-ok/


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-29 19:19:30
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Wed, 29 Jan 2014 20:01:00 +0100, jerzu wrote:

Też mnie to ciekawiło i dlatego sprawdzałem.
Tu pierwszy, lepszy wątek -
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/123186-niskie-napiecie-
ladowania-czy-jeszcze-ok/

Trudno mi się wypowiadać o innych egzemplarzach, tak na szybko pod ręką mam tylko tą swoją - a tam ładowanie jest jak podałem. Tinej

Data: 2014-01-29 19:15:35
Autor: jerzu
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 14:22:44 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Odpalanie raz na 2-3 tygodnie samochodu i ladowanie 13,5V nie ma prawa
dobrze funkcjonowac.

OIDP to w Oplach napicie adowanie to 13,8-14,1V. Nawet firmow
Vectr C na serwis z tym emy pchneli, i wrci z opisem TTTM :)
Pogooglaem na forum Opli i faktycznie, czsto jest to 13,8V.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-23 14:40:00
Autor: Ukaniu
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lbr5dc$1kt$5dont-email.me...
On Thu, 23 Jan 2014 14:11:03 +0100, Ukaniu wrote:

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości
news:lbr41k$1kt$4dont-email.me...
Czyli przy 13,5V nie ładuje?

Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach
jazdy.

Czyli ładuje?

Coś tam naładuje ale czy np 40% ładunku przez godzie jazy to jest dobrze?

Przy niższej temepraturze raczej nigdy.

Ale nadal by ładował, prawda?

Jeśli przepływ jakiegoś prądu do akumulatora nazwać ładowaniem to by ładował.
Choć przy najbardziej siarczystym mrozie już raczej tylko nie rozładowywał.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2014-01-23 17:34:18
Autor: J.F
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Użytkownik "Tomasz Stiller"  napisał w wiadomości
On Thu, 23 Jan 2014 14:11:03 +0100, Ukaniu wrote:
Czyli przy 13,5V nie ładuje?
Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach
jazdy.
Czyli ładuje?

Na tyle slabo, ze moze nie uzupelnic strat przy niesprzyjajacej jezdzie.
A wiec nie laduje :-)

Nie bez powodu produceni ustawiaja gdzies miedzy 13.8 a 14.5V.

J.

Data: 2014-01-23 09:58:26
Autor: kogutek444
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 17:34:18 UTC+1 uytkownik J.F napisa:
Uytkownik "Tomasz Stiller"  napisa w wiadomoci

On Thu, 23 Jan 2014 14:11:03 +0100, Ukaniu wrote:

>>> Czyli przy 13,5V nie aduje?

>> Pewnie w lato przy takim napiciu by naadowa po kilkunastu >> godzinach

>> jazdy.

>Czyli aduje?



Na tyle slabo, ze moze nie uzupelnic strat przy niesprzyjajacej jezdzie.

A wiec nie laduje :-)



Nie bez powodu produceni ustawiaja gdzies miedzy 13.8 a 14.5V.



J.

Powodem ustawiania takiego napicia jest przeduenie ywotnoci akumulatora. Przy 14,5V akumulator nie jest nigdy naadowany w stu procentach. Ale nie ma gazowania. Akumulatory rozruchowe maj delikatne pyty i gazowanie je zabija.

Data: 2014-01-23 16:43:32
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 17:34:18 +0100, J.F wrote:

Na tyle slabo, ze moze nie uzupelnic strat przy niesprzyjajacej jezdzie.
A wiec nie laduje

Ładuje, tylko może nie naładować - jak sam napisałeś przy niesprzyjającej jeździe. Przy sprzyjającej jeździe naładuje. Zatem jakie z tego wnioski w odniesieniu do pierwszego posta autora? Tomek

Data: 2014-01-24 23:52:27
Autor: J.F.
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
Dnia Thu, 23 Jan 2014 16:43:32 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa(a):
On Thu, 23 Jan 2014 17:34:18 +0100, J.F wrote:
Na tyle slabo, ze moze nie uzupelnic strat przy niesprzyjajacej jezdzie.
A wiec nie laduje

aduje, tylko moe nie naadowa - jak sam napisae przy niesprzyjajcej jedzie. Przy sprzyjajcej jedzie naaduje. Zatem jakie z tego wnioski w odniesieniu do pierwszego posta autora?

Ze wstawia naladowany akumulator, a po paru krotkich jazdach juz nie
zapala. I wtedy wyciagamy wniosek ze 13.5V nie laduje :-)

J.

Data: 2014-01-23 17:39:19
Autor: J.F
Akumulator? Pad czy co jeszcze?
Uytkownik "Zabist"  napisa w wiadomoci
Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszcze
warto podladowac, no i napiecie ladowania sprawdzic.

OK, wezme na noc i podaduj.
A jak sprawdzi napicie adowania?

Woltomierz podlaczyc do akumulatora, zapalic swiatla, wlaczyc ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawe, wcisnac troche gaz, tak powiedzmy do 1500rpm - jak jest miedzy 13.8 a 14.5V to jest dobrze.

Jak na jalowych obrotach jest w tym przedziale - to juz jest swietnie.

J.

Akumulator? Pad czy co jeszcze?

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona