Data: 2014-01-23 11:42:01 | |
Autor: J.F | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
Uytkownik "Zabist" napisa w wiadomoci grup
Jakie 2 tygodnie nie uruchamiaem silnika. Definitywny to niekoniecznie i podladowac bym sprobowal. Ostatnia taka proba skonczyla definitywnym padem akumulatora dopiero pol roku pozniej ... ale tez z zaskoczenia. Taka sytuacja moze sie zdarzyc z kilku powodow: -akumulator ma duze samorozladowanie i sie w ciagu tygodnia rozladowuje sam, -samochod bierze duzo pradu na parkingu, moze lampka byla wlaczona czy radio, a akumulator juz ma polowe pojemnosci i na dwa tygodnie nie starcza, -ladowania nie ma, lub slabe, i sie w czasie jazd rozladowuje, a ten parking go dobil. Da si jako sprawdzi czy akumulator pad ze staroci czy to co innego? Data produkcji? Druga strona medalu jest taka ze akumulator po paru latach na pewno padnie, i jak ma ich wiele, to go mozna bez zalu wyrzucic i pr-stwo ze to z jego winy rosnie. Przy czym tak 5 lat bym tu stawial jako granice decyzji ... Ale poprawnosc ladowania warto sprawdzic. ps. Jak wczeniej rzadko jedziem (przerwy po 2-3 tygodnie) to te silnik nie startowa ale po podpiciu pod inny akumulator wszystko ruszao. A to mu na pewno nie pomoglo. Akumulator olowiowy sie zuzywa przy glebokim rozladowaniu. Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszcze warto podladowac, no i napiecie ladowania sprawdzic. J. |
|
Data: 2014-01-23 13:37:18 | |
Autor: Zabist | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszcze
warto podladowac, no i napiecie ladowania sprawdzic.OK, wezme na noc i podaduj. A jak sprawdzi napicie adowania? |
|
Data: 2014-01-23 12:43:06 | |
Autor: AZ | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
On 2014-01-23, Zabist <besioc@wp.pl> wrote:
Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszczeOdpalasz samochod, woltomierz do klem i mierzysz, warto tez zmierzyc przy wlaczonym wyposazeniu typu dmuchawa, swiatla, radio. Ladowanie to zaczyna sie od 13.9V, maks to 14,5V. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-23 13:04:52 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Thu, 23 Jan 2014 12:43:06 +0000, AZ wrote:
Odpalasz samochod, woltomierz do klem i mierzysz, warto tez zmierzyc Czyli przy 13,5V nie ładuje? Tomek |
|
Data: 2014-01-23 13:37:38 | |
Autor: AZ | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Jezeli przy naladowanym akumulatorze jest 13,5V to nie bardzo...Odpalasz samochod, woltomierz do klem i mierzysz, warto tez zmierzyc -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-23 14:08:53 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Thu, 23 Jan 2014 13:37:38 +0000, AZ wrote:
Jezeli przy naladowanym akumulatorze jest 13,5V to nie bardzo... To bardzo ciekawe co piszesz, bo mnie na elektrotechnice uczono, że w pełni naładowana cela akumulatora ołowiowo-kwasowego ma napięcie spoczynku 2,105V. Daje to maksymalne napięcie spoczynku w pełni naładowanego akumulatora samochodowego na poziomie 12,63V. Wszystko powyżej tych 12,63V oznacza ładowanie akumulatora. Szybkość tego ładowania to zupełnie inna kwestia. Tomek |
|
Data: 2014-01-23 14:20:33 | |
Autor: AZ | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Tak jak pisalem, teorytyzowac sobie mozna dowolny czas. Tu jest grupa samochodowa i samochody nie sa teorytycznym tworem tylko istnieja. Do prawidlowego funkcjonowania przyjmuje sie, ze powinno byc przynajmniejJezeli przy naladowanym akumulatorze jest 13,5V to nie bardzo... 13,8-13,9V. No chyba, ze Ty samochod odpalasz rano i gasisz w nocy, to pewnie takie ladowanie Ci wystarczy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-23 14:24:06 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Thu, 23 Jan 2014 14:20:33 +0000, AZ wrote:
Tak jak pisalem, teorytyzowac sobie mozna dowolny czas. Tu jest grupa Nie wiesz nic na temat tego jak autor tematu użytkuje samochód, a jednoznacznie stwierdziłeś mu - że ładowanie zaczyna się od 13,9V. To jest po prostu nie prawda i ani teoria ani praktyka nie ma tu nic do rzeczy. Zaraz okaże się, że gość zmierzy sobie na biegu jałowym 13,7V i będzie szukał problemów (z ładowaniem) tam gdzie ich niema. Tak kończy się Twoja rada kolego. Tomek |
|
Data: 2014-01-23 14:30:58 | |
Autor: AZ | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
No teraz to sobie zarty robisz, w pierwszym poscie bylo napisane o odpalaniu po 2-3 tygodniach z kabli. Czyli swiadczy (prawdopodobnie)Tak jak pisalem, teorytyzowac sobie mozna dowolny czas. Tu jest grupa juz o slabym akumulatorze wiec nalezaloby poszukac powodow tej slabosci. A tymbardziej nalezaloby to sprawdzic kupujac nowy akumulator raz, zeby go szybko nie zajechac a dwa, ze czesto dostajesz gwarancje po sprawdzeniu ladowania i zawsze mozesz sie pospierac ze 13,2V Ci wystarcza bo raz na dwa tygodnie odpalasz samochod na 10 godzin. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-23 16:21:21 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Thu, 23 Jan 2014 14:30:58 +0000, AZ wrote:
No teraz to sobie zarty robisz, w pierwszym poscie bylo napisane o W pierwszym poście było napisane, że autor po dwóch tygodniach nie mógł uruchomić samochodu. Po czym wytargał akumulator z samochodu i podłączył go kablami do innego auta, którego silnik również nie zapalił. Tyle informacji z tego postu. No i teraz powiedz mi, z czego wnioskujesz problem z ładowaniem? Hę? Akumulator mógł umrzeć śmiercią naturalną, szczególnie jak był już wiekowy. Mógł się także rozładować, bo autor zostawił włączone radio albo światła. Powodów może być wiele, z czego spora cześć nie musi być nawet związana z ładowaniem. A tymbardziej nalezaloby to sprawdzic kupujac nowy akumulator raz, zeby Zgadzam się, że ładowanie warto sprawdzić. Przy czym rada na poziomie "jeśli nie masz 13.9V na klemach to masz problem", jest delikatnie mówiąc błędna. Po pierwsze należało by zapytać, w jakich warunkach. Jeśli pomiar jest robiony przy silniku pracującym na luzie, to nie ma problemu - może sobie być nawet dużo mniej. Alternatory tak mają, że przy niskich obrotach wydatek energetyczny jest mniejszy. Trzeba przegazować silnik i wtedy mierzyć. Rozumiesz do czego zmierzam? <13.9V to nie koniecznie problem z ładowaniem, a to zasugerowałeś autorowi. Tomek |
|
Data: 2014-01-23 17:49:36 | |
Autor: AZ | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
On Thu, 23 Jan 2014 14:30:58 +0000, AZ wrote:Calosc: -- -- -- Jakieś 2 tygodnie nie uruchamiałem silnika. Dzisiejsza próba zakończyła się niczym. Podpiąłem kablami akumulator do innego auta i też silnik nie ruszył. Czy to definitywny koniec akumulatora czy podpięcie pod prostownik coś da? Da się jakoś sprawdzić czy akumulator padł ze starości czy to coś innego? Data produkcji? ps. Jak wcześniej rzadko jeździłem (przerwy po 2-3 tygodnie) to też silnik nie startował ale po podpięciu pod inny akumulator wszystko ruszało. -- -- -- Moze niefortunnie to napisal ale IMO nie wyciagal akumulatora zeby uruchamiac z niego inny samochod tylko podpial sie do innego samochodu kablami ale uruchomic sie nie dalo. Nie wnioskuje problemu z ladowaniem, autor zapytal o to jak je sprawdzic to mu powiedzialem jakie sa parametry prawidlowo dzialajacego ladowania. Tyle i tylko tyle, reszte wymysliles Ty. Nigdzie tak nie napisalem, napisalem ze powinno byc od 13.9. Nic nie sugerowalem, napisalem mu ile powinno byc przy prawidlowo dzialajacym ladowaniu. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-23 20:11:14 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Thu, 23 Jan 2014 17:49:36 +0000, AZ wrote:
Moze niefortunnie to napisal ale IMO nie wyciagal akumulatora zeby Dla mnie "podpiłem akumulator kablami do innego auta" brzmi dość jednoznacznie - ale może autor nam wyjaśni o co mu chodziło? :) Nigdzie tak nie napisalem, napisalem ze powinno byc od 13.9. Napisałeś: Ladowanie to zaczyna sie od 13.9V - stąd moje pytanie, czy przy 13.5V nie ładuje? Nic nie sugerowalem, napisalem mu ile powinno byc przy prawidlowo Patrz wyżej. Tomek |
|
Data: 2014-01-24 03:06:00 | |
Autor: John Kołalsky | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> Moze niefortunnie to napisal ale IMO nie wyciagal akumulatora zeby Dla mnie też: niczego nie wyjmował tylko kabla użył. |
|
Data: 2014-01-23 14:11:03 | |
Autor: Ukaniu | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lbr41k$1kt$4dont-email.me... Czyli przy 13,5V nie ładuje? Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach jazdy. Przy niższej temepraturze raczej nigdy. Im napięcie bliższe 14,5 tym dojście do pełnego naładowania szybsze. Im niższa temepratura tym napięcie powinno być wyższe. Przyjmuje się dla pracy cyklicznej zwykle 14,5 V dla 25 stopni -18 mV/stopień C (-3 mV na cele). Czuli napięcie pracy cyklicznej może wynosić przy temperaturze akumulatora -15 nawet 15,2 V. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2014-01-23 13:28:12 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Thu, 23 Jan 2014 14:11:03 +0100, Ukaniu wrote:
Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości Czyli ładuje? Przy niższej temepraturze raczej nigdy. Ale nadal by ładował, prawda? Tomek |
|
Data: 2014-01-23 13:42:23 | |
Autor: AZ | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
No i bedziesz sobie tak teorytyzowal? Do codziennej jazdy i uzytkowania samochodu 13,5V to bieda, jezdzic mozna ale nalezaloby doladowywac co jakis czas aku jezeli chcemy na nim dluzej pojezdzic. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-23 14:06:29 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Thu, 23 Jan 2014 13:42:23 +0000, AZ wrote:
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote: Wszystko zależy od tego, jak użytkujesz samochód. Niektórym te 13.5V wystarczy, ba nawet 13.2V w niektórych przypadkach wystarczy. Tomek |
|
Data: 2014-01-23 14:22:44 | |
Autor: AZ | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Ale pamietasz jeszcze pytanie autora czy juz calkiem poszedles w maliny? Odpalanie raz na 2-3 tygodnie samochodu i ladowanie 13,5V nie ma prawa dobrze funkcjonowac. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-23 14:25:15 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Thu, 23 Jan 2014 14:22:44 +0000, AZ wrote:
Ale pamietasz jeszcze pytanie autora czy juz calkiem poszedles w maliny? Niby dlaczego nie? Jeśli raz na 2-3 tygodnie jedzie nim w trasę 400km, to nie widzę problemów z prawidłowym funkcjonowaniem tego samochodu. Tomek |
|
Data: 2014-01-29 18:57:21 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Wed, 29 Jan 2014 19:15:35 +0100, jerzu wrote:
On Thu, 23 Jan 2014 14:22:44 +0000 (UTC), AZ <artur.zabronski@gmail.com> To dość ciekawe co piszesz, bo moja prywatna ma na luzie 14,1 a delikatnie przegazowana do 2k rpm dobija spokojnie do 14,3V; wręcz czasami widzę w trybie diagnostycznym 14,4V Tomek |
|
Data: 2014-01-29 20:01:00 | |
Autor: jerzu | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Wed, 29 Jan 2014 18:57:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
<kaszel@lexx.eu.org> wrote: To do ciekawe co piszesz, bo moja prywatna ma na luzie 14,1 a delikatnie przegazowana do 2k rpm dobija spokojnie do 14,3V; wrcz czasami widz w trybie diagnostycznym 14,4V Te mnie to ciekawio i dlatego sprawdzaem. Tu pierwszy, lepszy wtek - http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/123186-niskie-napiecie-ladowania-czy-jeszcze-ok/ -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-29 19:19:30 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Wed, 29 Jan 2014 20:01:00 +0100, jerzu wrote:
Też mnie to ciekawiło i dlatego sprawdzałem.ladowania-czy-jeszcze-ok/ Trudno mi się wypowiadać o innych egzemplarzach, tak na szybko pod ręką mam tylko tą swoją - a tam ładowanie jest jak podałem. Tinej |
|
Data: 2014-01-29 19:15:35 | |
Autor: jerzu | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Thu, 23 Jan 2014 14:22:44 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote: Odpalanie raz na 2-3 tygodnie samochodu i ladowanie 13,5V nie ma prawa OIDP to w Oplach napicie adowanie to 13,8-14,1V. Nawet firmow Vectr C na serwis z tym emy pchneli, i wrci z opisem TTTM :) Pogooglaem na forum Opli i faktycznie, czsto jest to 13,8V. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-23 14:40:00 | |
Autor: Ukaniu | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lbr5dc$1kt$5dont-email.me... On Thu, 23 Jan 2014 14:11:03 +0100, Ukaniu wrote: Coś tam naładuje ale czy np 40% ładunku przez godzie jazy to jest dobrze? Przy niższej temepraturze raczej nigdy. Jeśli przepływ jakiegoś prądu do akumulatora nazwać ładowaniem to by ładował. Choć przy najbardziej siarczystym mrozie już raczej tylko nie rozładowywał. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2014-01-23 17:34:18 | |
Autor: J.F | |
Akumulator? Padł czy coś jeszcze? | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
On Thu, 23 Jan 2014 14:11:03 +0100, Ukaniu wrote: Czyli ładuje?Czyli przy 13,5V nie ładuje?Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach Na tyle slabo, ze moze nie uzupelnic strat przy niesprzyjajacej jezdzie. A wiec nie laduje :-) Nie bez powodu produceni ustawiaja gdzies miedzy 13.8 a 14.5V. J. |
|
Data: 2014-01-23 09:58:26 | |
Autor: kogutek444 | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 17:34:18 UTC+1 uytkownik J.F napisa:
Uytkownik "Tomasz Stiller" napisa w wiadomoci Powodem ustawiania takiego napicia jest przeduenie ywotnoci akumulatora. Przy 14,5V akumulator nie jest nigdy naadowany w stu procentach. Ale nie ma gazowania. Akumulatory rozruchowe maj delikatne pyty i gazowanie je zabija. |
|
Data: 2014-01-23 16:43:32 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
On Thu, 23 Jan 2014 17:34:18 +0100, J.F wrote:
Na tyle slabo, ze moze nie uzupelnic strat przy niesprzyjajacej jezdzie. Ładuje, tylko może nie naładować - jak sam napisałeś przy niesprzyjającej jeździe. Przy sprzyjającej jeździe naładuje. Zatem jakie z tego wnioski w odniesieniu do pierwszego posta autora? Tomek |
|
Data: 2014-01-24 23:52:27 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
Dnia Thu, 23 Jan 2014 16:43:32 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa(a):
On Thu, 23 Jan 2014 17:34:18 +0100, J.F wrote: Ze wstawia naladowany akumulator, a po paru krotkich jazdach juz nie zapala. I wtedy wyciagamy wniosek ze 13.5V nie laduje :-) J. |
|
Data: 2014-01-23 17:39:19 | |
Autor: J.F | |
Akumulator? Pad czy co jeszcze? | |
Uytkownik "Zabist" napisa w wiadomoci
Podsumowujac - rozejrzyj sie za akumulatorem. Ale ten moze jeszcze Woltomierz podlaczyc do akumulatora, zapalic swiatla, wlaczyc ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawe, wcisnac troche gaz, tak powiedzmy do 1500rpm - jak jest miedzy 13.8 a 14.5V to jest dobrze. Jak na jalowych obrotach jest w tym przedziale - to juz jest swietnie. J. |