Akumulator? Padł czy coś jeszcze?

Data: 2014-01-23 18:28:29
Autor: Jacek
Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
W dniu 2014-01-23 11:13, Zabist pisze:
Jakieś 2 tygodnie nie uruchamiałem silnika.
Dzisiejsza próba zakończyła się niczym. Podpiąłem kablami akumulator do
innego auta i też silnik nie ruszył.
Czy to definitywny koniec akumulatora czy podpięcie pod prostownik coś da?
Da się jakoś sprawdzić czy akumulator padł ze starości czy to coś
innego? Data produkcji?
Nie piszesz nic o wieku akumulatora. Jak ma poniżej 3-4 lata to jeszcze powinien spokojnie pojeździć, jak starszy to różnie. Co do kabli, to raczej nie wierz w to, co Chińczyk pisze na opakowaniu, że 300 A - równie dobrze może napisać 30000 A i będzie taka sama prawda. Chińczycy wszystko mają mniejsze. Kablami takimi możesz za to podładować padnięty akumulator- podłączasz, zapalasz silnik "dawcy" czekasz 10 minut i gotowe. Na razie naładuj do objawów gazowania i powinno byc ok.
Ponadto współczesne auta maja dość duży pobór prądu po wyłączeniu. Takie 20 mA może skutecznie rozładować akumulator w tydzień.
Jacek

Data: 2014-01-23 10:00:07
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 18:28:29 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]

Ponadto współczesne auta maja dość duży pobór prądu po wyłączeniu. Takie 20 mA może skutecznie rozładować akumulator w tydzień.

Nie lubisz go że mu radzisz żeby do gazowania ładował?

Data: 2014-01-23 20:56:35
Autor: Jacek
W dniu 2014-01-23 19:00, kogutek444@gmail.com pisze:
Nie lubisz go że mu radzisz żeby do gazowania ładował?
Dlaczego? Jeżeli nie będzie od chwili rozpoczęcia gazowania trzymał za długo pod ładowaniem, to tylko naładuje aku do 100% i tyle. Samo gazowanie OIDP to tylko zwykła elektroliza wody jest, a więc żadnych strasznych skutków nie powoduje
JAcek

Akumulator? Padł czy coś jeszcze?