Akumulator? Padł czy co¶ jeszcze?

Data: 2014-01-23 20:17:27
Autor: Tomasz Stiller
Akumulator? Padł czy co¶ jeszcze?
On Thu, 23 Jan 2014 20:56:35 +0100, Jacek wrote:

Dlaczego? Jeżeli nie będzie od chwili rozpoczęcia gazowania trzymał za
długo pod ładowaniem, to tylko naładuje aku do 100% i tyle. Samo
gazowanie OIDP to tylko zwykła elektroliza wody jest, a więc żadnych
strasznych skutkĂłw nie powoduje

Powoduje parowanie wody, której w akumulatorach bezobsługowych nie można uzupełnić - co w konsekwencji prowadzi do powolnej śmierci aku.

Tomek

Data: 2014-01-23 12:54:58
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 21:17:27 UTC+1 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
> [...]

> długo pod ładowaniem, to tylko naładuje aku do 100% i tyle. Samo

> gazowanie OIDP to tylko zwykła elektroliza wody jest, a więc żadnych

Powoduje parowanie wody, której w akumulatorach bezobsługowych nie można uzupełnić - co w konsekwencji prowadzi do powolnej ¶mierci aku.

Tomek

Nie o parowanie wody chodzi. Bo je¶li już to woda nie paruje tylko rozkłada się na tlen i wodór i te dwa gazy uchodz± do atmosfery. Pisałem kiedy¶ co się dzieje z akumulatorem rozruchowym jak zaczyna gazować. Gazowanie zabija akumulator rozruchowy bardzo szybko.

Akumulator? Padł czy co¶ jeszcze?