Akumulator Varta

Data: 2017-01-10 19:07:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Akumulator Varta

"Jacek" o4rm43$veg$1@node1.news.atman.pl

Niedawno narzekałem tu na dwa akumulatory Varty, która padły po 4 latach.

IMO póki nie ma wewnątrz zwarć czy złamań -- można odzyskać akumulator za
pomocą ładowania bardzo małym (ze 2 A dla akumulatora o pojemności 80 Ah) prądem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-01-11 17:16:32
Autor: J.F.
Akumulator Varta
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o538b8$ib6$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Teoretycznie tak (ladowanie odsiarczajace).
W praktyce to raczej szkoda czasu na takie zabawy - zniszczenia w wyniku przypadkowego rozlania kwasu zmniejsza oszczednosci, a przyszlosc niepewna, bo masa moze szybko opasc z plyt.

No i Jacek raczej nie pisal o akumulatorze stojacym miesiacami bez ladowania, wiec to nie ten przypadek.

J.

Akumulator Varta