Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?

Data: 2013-08-22 07:53:00
Autor: zbirych
Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?
Witam,

Czy to normalne że żelowy aku YUASA pociągnął mi w Harleyu tylko 2 lata ?
Dodam, że był regularnie doładowywany zimą i przechowywany wraz z motocyklem w ciepłym garażu. Ostatnio moto postał na dworze 2 tyg i po bateryjce ...

Powiedzcie czy to normalne bo miałem wybór kupić tani aku za 200 pln i lepszy (!!!) za 429 pln, który miał wytrzymać 5 sezonów. Oczywiście wybrałem lepszy i tu niemiła niespodzianka.

Pozdrawiam,

ZbiR

Data: 2013-08-22 16:06:53
Autor: masti
Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?
Dnia pięknego Thu, 22 Aug 2013 07:53:00 -0700 osobnik zwany zbirych
napisał:

Witam,

Czy to normalne że żelowy aku YUASA pociągnął mi w Harleyu tylko 2 lata

generalnie nienormalne. Ale pytanie czy to problem z aku czy z elektryką. Bo może ci go rozładowuje albo niedoładowuje?

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-08-22 21:24:26
Autor: Kuczu
Akumulator YUASA Ĺźel - tylko 2 sezony ?
napisał:

[...]

Normalne. Akutalnie Yuasy powstaja w Chinach i 2 letnia zywotnosc to dla nich norma. Ja ostatnio do HD kupuje tylko polskie Sznajdery. Moze i nie sa najlepsze na swiecie ale za to kosztuja ok 200 pln i nie ma problemu z gwarancja. Ostatnio mi wymienili jeden bez najmniejszych problemow. Wlasnie YTX20L-BS czyli taki jak do wiekszosci HD.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-08-23 02:03:10
Autor: zbirych
W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 21:24:26 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:
> [...]

Normalne. Akutalnie Yuasy powstaja w Chinach i 2 letnia zywotnosc to dla nich norma. Ja ostatnio do HD kupuje tylko polskie Sznajdery. Moze i nie sa najlepsze na swiecie ale za to kosztuja ok 200 pln i nie ma problemu z gwarancja. Ostatnio mi wymienili jeden bez najmniejszych problemow. Wlasnie YTX20L-BS czyli taki jak do wiekszosci HD.

A jaka mają żywotność te Sznajdery ?

Data: 2013-08-23 02:06:48
Autor: zbirych

napisał:

> [...]

generalnie nienormalne. Ale pytanie czy to problem z aku czy z elektryką. Bo może ci go rozładowuje albo niedoładowuje?

Raczej podejżewam aku ale elektryki nie sprawdzałem. Wcześniejszy fabryczny aku u mnie wyciągnął 3 lata a jeszcze 3 był używany przez poprzedniego właściciela.

ZbiR

Data: 2013-08-22 17:14:31
Autor: J_K_K
W dniu 2013-08-22 16:53, zbirych@gmail.com pisze:
[...]

To na razie wynik na korzyść ogólnie polecanego Motobatt'a,
w technologii AGM ...
Osobiście wybrałem "żółtego", bo miał wyraźnie większą pojemność
od żelowych odpowiedników.
Aczkolwiek miałem kiedyś w 250-ce z rozrusznikiem akumulatorek 5 Ah,
chyba z UPS'a i 2 lata na pewno u mnie wytrzymał ;)

OT - właśnie padła mi samochodowa Varta Blue, po roku używania.
Prostownik procesorowy nie dał rady nawet ruszyć z ładowaniem,
w hurtowni akumulatorów podobno ożywili na jakiejś specjalistycznej ładowarce.

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-08-22 22:54:31
Autor: WIADRO
[...]

niestety prawda, yuasa kiedyś wytrzymała bez problemów 5 lat, koolejna yuasa wytrzymała 2,5 roku. teraz wkładam coś tam JMT i ten ostatni wytrzymał 2 lata ( co prawda prawie wyłacznie stał od czasu do czasu doładowany) ale 2 lata to jest max czasu jaki to coś wytrzyma. kupiłem znów JMT ze względu na marną jakość/cena co i tak wychodzi lepiej niz yuasta -tyle ze trzeba pamietać o wymianie

Data: 2013-08-23 02:01:46
Autor: zbirych
W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 22:54:31 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:
W dniu 2013-08-22 16:53, zbi...@gmail.com pisze:

> [...]

niestety prawda, yuasa kiedyś wytrzymała bez problemów 5 lat, koolejna yuasa wytrzymała 2,5 roku. teraz wkładam coś tam JMT i ten ostatni wytrzymał 2 lata ( co prawda prawie wyłacznie stał od czasu do czasu doładowany) ale 2 lata to jest max czasu jaki to coś wytrzyma. kupiłem znów JMT ze względu na marną jakość/cena co i tak wychodzi lepiej niz yuasta -tyle ze trzeba pamietać o wymianie

Czyli konkluzja jest taka, że nie warto kupować aku za 400 bo itak wytrzyma 2 lata?

Data: 2013-08-23 17:14:55
Autor: Grzybol
Użytkownik <zbirych@gmail.com> napisał w wiadomości
Czyli konkluzja jest taka, że nie warto kupować aku za 400 bo itak
wytrzyma 2 lata?

2 razy kupiłem na allegro za 45 zl najtansze aku. 1 wytrzymal 4 lata, sprzet sprzedalem, byc moze jeszcze ze 2 lata dzialal u nastepcy. 2 dzialal 3 lata bez najmniejszych problemow. Zero dbania o nie. Zadnego doladowywania w zimie itp. Na wiosne naladowanie ruskim prostownikiem i caly rok bez problemow. Wnioski sam sobie wyciagnij:-)

--
Grzybol

Data: 2013-08-24 00:17:29
Autor: Drzewo

Użytkownik "WIADRO" <wiadro@gmail.com> napisał w wiadomości news:kv5tqf$74d$1node1.news.atman.pl...
[...]

Bardzo wiele zależy od ładowania w motocyklu, Yuasa to świetne akumulatory ale jak moto nie ma dobrego ładowania to może być że wytrzyma 2 zamiast 5 lat.

--
Drzewo
http://www.moto-opinie.info/

Data: 2013-08-24 07:50:26
Autor: Kuczu
Akumulator YUASA �el - tylko 2 sezony ?
W dniu 2013-08-24 00:17, Drzewo pisze:

Bardzo wiele zale�y od �adowania w motocyklu, Yuasa to �wietne akumulatory
ale jak moto nie ma dobrego �adowania to mo�e by� �e wytrzyma 2 zamiast 5
lat.

ROTFL. A jakie to jest to swietne ladowanie ? Oswiecisz nas ?

Data: 2013-08-26 12:24:30
Autor: Jacot
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

[...]

To jest niewatpliwie lepsze ladowanie niz "zwykle ladowanie" ;)
Z niebieskimi granulkami.
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2013-08-26 21:08:55
Autor: Kuczu
W dniu 2013-08-26 12:24, Jacot pisze:
[...]

Opinie na moto-drzewo.info sa tak jakby podzielone. Znaczy nie ma zadnej na tak i zadnej na nie. Intrygujace, nieprawdaz Jacotu ?

Data: 2013-08-27 06:05:17
Autor: pk
Akumulator YUASA ?el - tylko 2 sezony ?
Po mojemu to ktoś człowiekowi wcisnął AMG jako żelowy, bo nie umiem znaleźć żelowej Yuasy. Tyle że AMG nie lubi mieć ciepło. A wszak już w pierwszych memuarach na ryżu spisanych piszą o tym jak harry przetwarza benzynę na ogrzewanie wora i hałas generując moc jako produkt uboczny spalania ;-) to przegrzane aku siadło po 2 latach. Lub ewentualnie tania ładowarka mogła też zabić to aku.
Ale może ja coś krzywo czytam, to można się przyjebywać, bez łez.

KJ

Data: 2013-08-27 21:15:30
Autor: Kuczu
W dniu 2013-08-27 15:05, pk@benefitit.pl pisze:
Po mojemu to ktoś człowiekowi wcisnął AMG jako żelowy, bo nie umiem znaleźć żelowej Yuasy. Tyle że AMG nie lubi mieć ciepło.

AMG w sensie Mercedes ? Bo jesli piszemy o akumulatorach to raczej AGM.

  A wszak juĹź w pierwszych memuarach na ryĹźu spisanych piszą o tym jak harry przetwarza benzynę na ogrzewanie wora i hałas generując moc jako produkt uboczny spalania ;-) to przegrzane aku siadło po 2 latach.
Lub ewentualnie tania ładowarka mogła też zabić to aku.

Leb Ci sie przegrzewa

Data: 2013-08-28 04:03:35
Autor: pk
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 21:15:30 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:
Bo jesli piszemy o akumulatorach to raczej AGM.

Ano, mnie sie te murzyny wszystkie myla.

Leb Ci sie przegrzewa
 lepiej łeb niż wora.

KJ

Data: 2013-08-27 16:15:11
Autor: Jacot
Akumulator YUASA ?el - tylko 2 sezony ?
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Opinie na moto-drzewo.info sa tak jakby podzielone. Znaczy nie ma zadnej na tak i zadnej na nie. Intrygujace, nieprawdaz Jacotu ?

A nie wiem, nie zagladam. W ogole nie uzywam serwisow "opiniowych" z
wyjatkiem na dyxum.com a i to z duzym przymruzeniem oka;)
Ze zbyt duza latwoscia podbilem kiedys pozycje jedengo urzadzenia, bo
jako sympatyka wnerwiala mnie  niewatpliwie zbyt niska pozycja;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2013-10-29 12:48:54
Autor: Adam Wysocki
Akumulator YUASA ?el - tylko 2 sezony ?
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

ROTFL. A jakie to jest to swietne ladowanie ? Oswiecisz nas ?

Chociażby prawidłowe napięcie ładowania zamiast przeładowywania akumulatora?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-10-30 14:15:01
Autor: Adam Wysocki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_kwasowo-o%C5%82owiowy#Akumulator_w_liczbach

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-10-30 20:15:55
Autor: Kuczu
W dniu 2013-10-30 15:15, Adam Wysocki pisze:
[...]

wow. A wlasnymi slowy ?

Data: 2013-10-31 10:21:33
Autor: Adam Wysocki
[...]

"Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,4 V"

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-08-24 13:21:16
Autor: James
Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?
zbirych wrote...
Czy to normalne że żelowy aku YUASA pociągnął mi w Harleyu tylko 2 lata ?

Pierwsza sprawa to czy układ elektryczny tego Harleya jest przewidziany do stosowania akumulatora żelowego?
Jeśli oryginalnie jest zwykły akumulator "mokry" to żelowy będzie działał dużo krócej - dwa lata to dobry wynik.
Jeśli oryginalnie jest żelowy, to jest to zły wynik. Warto dokładnie sprawdzić układ elektryczny, czy jest dobre ładowanie, czy nie jest np. uszkodzona dioda w prostowniku oraz czy nie ma upływności przy wyłączonej stacyjce. Zajęcie raczej dla elektryka.
Może się oczywiście trafić, że akumulator był wadliwy. Nowy, to nie znaczy 100% sprawny. Zawsze w produkcji może trafić się "error".

James

Data: 2013-08-24 21:23:54
Autor: J_K_K
W dniu 2013-08-24 13:21, James pisze:
Nowy, to nie
znaczy 100% sprawny. Zawsze w produkcji może trafić się "error".

"nowe jest, to się psuje" ;)

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-08-29 18:30:18
Autor: Viking
[...]

No to ja swoje 3 grosze a propo zelu...

Bo żelowy , a elektrolit uwieziony (tez potocznie nazywany żelowym)to niby to samo ,ale nie do końca. Te żelowe, (żelowe) są używane w teleinformatyce,(centale telefoniczne,serwerownie itp ) zabezpieczone przed wybuchem gazów,(napuchną ale nie wybuchną) przystosowane do pracy w systemie ładowania "buforowego" ale ich wadą jest to,że nie są przystosowane ( w sensie zabija im to żywotność) do wysokich prądów rozruchowych. (odpalanie tej Harjejki z rozrusznika, zakładam ze nie eksploatujesz Harjeki na lawecie??) Jeśli takowy miałeś na pokładzie to 2 lata to niezły wynik.
Jesli miałeś aku (przystosowany do auta/motocykla) czyli z elektrolitem uwiezionym (tzw. aku bezobsługowe) to 2 lata to słabo.
Dlatego ja tak jak Grzybol ,co 2-3 lata kupuje zwykły aku,ładuje ruskim prostownikiem i funguje 3-4 lata.

--
z Komsomolskim "Czuwaj" :)
Tomek

Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?