Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?

Data: 2013-08-22 22:54:31
Autor: WIADRO
Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?
W dniu 2013-08-22 16:53, zbirych@gmail.com pisze:
Witam,

Czy to normalne że żelowy aku YUASA poci±gn±ł mi w Harleyu tylko 2 lata ?
Dodam, że był regularnie doładowywany zim± i przechowywany wraz z motocyklem w ciepłym garażu. Ostatnio moto postał na dworze 2 tyg i po bateryjce ...

Powiedzcie czy to normalne bo miałem wybór kupić tani aku za 200 pln i lepszy (!!!) za 429 pln, który miał wytrzymać 5 sezonów. Oczywi¶cie wybrałem lepszy i tu niemiła niespodzianka.

niestety prawda, yuasa kiedy¶ wytrzymała bez problemów 5 lat, koolejna yuasa wytrzymała 2,5 roku. teraz wkładam co¶ tam JMT i ten ostatni wytrzymał 2 lata ( co prawda prawie wyłacznie stał od czasu do czasu doładowany) ale 2 lata to jest max czasu jaki to co¶ wytrzyma. kupiłem znów JMT ze względu na marn± jako¶ć/cena co i tak wychodzi lepiej niz yuasta -tyle ze trzeba pamietać o wymianie

Data: 2013-08-23 02:01:46
Autor: zbirych
W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 22:54:31 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:
W dniu 2013-08-22 16:53, zbi...@gmail.com pisze:

> [...]

niestety prawda, yuasa kiedy¶ wytrzymała bez problemów 5 lat, koolejna yuasa wytrzymała 2,5 roku. teraz wkładam co¶ tam JMT i ten ostatni wytrzymał 2 lata ( co prawda prawie wyłacznie stał od czasu do czasu doładowany) ale 2 lata to jest max czasu jaki to co¶ wytrzyma. kupiłem znów JMT ze względu na marn± jako¶ć/cena co i tak wychodzi lepiej niz yuasta -tyle ze trzeba pamietać o wymianie

Czyli konkluzja jest taka, że nie warto kupować aku za 400 bo itak wytrzyma 2 lata?

Data: 2013-08-23 17:14:55
Autor: Grzybol
Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?
Użytkownik <zbirych@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci
Czyli konkluzja jest taka, że nie warto kupować aku za 400 bo itak
wytrzyma 2 lata?

2 razy kupiłem na allegro za 45 zl najtansze aku. 1 wytrzymal 4 lata, sprzet sprzedalem, byc moze jeszcze ze 2 lata dzialal u nastepcy. 2 dzialal 3 lata bez najmniejszych problemow. Zero dbania o nie. Zadnego doladowywania w zimie itp. Na wiosne naladowanie ruskim prostownikiem i caly rok bez problemow. Wnioski sam sobie wyciagnij:-)

--
Grzybol

Data: 2013-08-24 00:17:29
Autor: Drzewo
Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?

Użytkownik "WIADRO" <wiadro@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:kv5tqf$74d$1node1.news.atman.pl...
[...]

Bardzo wiele zależy od ładowania w motocyklu, Yuasa to ¶wietne akumulatory ale jak moto nie ma dobrego ładowania to może być że wytrzyma 2 zamiast 5 lat.

--
Drzewo
http://www.moto-opinie.info/

Data: 2013-08-24 07:50:26
Autor: Kuczu
Akumulator YUASA �el - tylko 2 sezony ?
W dniu 2013-08-24 00:17, Drzewo pisze:

Bardzo wiele zale�y od �adowania w motocyklu, Yuasa to �wietne akumulatory
ale jak moto nie ma dobrego �adowania to mo�e by� �e wytrzyma 2 zamiast 5
lat.

ROTFL. A jakie to jest to swietne ladowanie ? Oswiecisz nas ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-08-26 12:24:30
Autor: Jacot
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

[...]

To jest niewatpliwie lepsze ladowanie niz "zwykle ladowanie" ;)
Z niebieskimi granulkami.
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2013-08-26 21:08:55
Autor: Kuczu
W dniu 2013-08-26 12:24, Jacot pisze:
[...]

Opinie na moto-drzewo.info sa tak jakby podzielone. Znaczy nie ma zadnej na tak i zadnej na nie. Intrygujace, nieprawdaz Jacotu ?

Data: 2013-08-27 06:05:17
Autor: pk
Akumulator YUASA ?el - tylko 2 sezony ?
Po mojemu to kto¶ człowiekowi wcisn±ł AMG jako żelowy, bo nie umiem znaleĽć żelowej Yuasy. Tyle że AMG nie lubi mieć ciepło. A wszak już w pierwszych memuarach na ryżu spisanych pisz± o tym jak harry przetwarza benzynę na ogrzewanie wora i hałas generuj±c moc jako produkt uboczny spalania ;-) to przegrzane aku siadło po 2 latach. Lub ewentualnie tania ładowarka mogła też zabić to aku.
Ale może ja co¶ krzywo czytam, to można się przyjebywać, bez łez.

KJ

Data: 2013-08-27 21:15:30
Autor: Kuczu
Akumulator YUASA ?el - tylko 2 sezony ?
W dniu 2013-08-27 15:05, pk@benefitit.pl pisze:
Po mojemu to ktoś człowiekowi wcisnął AMG jako żelowy, bo nie umiem znaleźć żelowej Yuasy. Tyle że AMG nie lubi mieć ciepło.

AMG w sensie Mercedes ? Bo jesli piszemy o akumulatorach to raczej AGM.

  A wszak juĹĽ w pierwszych memuarach na ryĹĽu spisanych piszÄ… o tym jak harry przetwarza benzynÄ™ na ogrzewanie wora i haĹ‚as generujÄ…c moc jako produkt uboczny spalania ;-) to przegrzane aku siadĹ‚o po 2 latach.
Lub ewentualnie tania ładowarka mogła też zabić to aku.

Leb Ci sie przegrzewa

Data: 2013-08-28 04:03:35
Autor: pk
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 21:15:30 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:
Bo jesli piszemy o akumulatorach to raczej AGM.

Ano, mnie sie te murzyny wszystkie myla.

Leb Ci sie przegrzewa
 lepiej łeb niż wora.

KJ

Data: 2013-08-27 16:15:11
Autor: Jacot
Akumulator YUASA ?el - tylko 2 sezony ?
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Opinie na moto-drzewo.info sa tak jakby podzielone. Znaczy nie ma zadnej na tak i zadnej na nie. Intrygujace, nieprawdaz Jacotu ?

A nie wiem, nie zagladam. W ogole nie uzywam serwisow "opiniowych" z
wyjatkiem na dyxum.com a i to z duzym przymruzeniem oka;)
Ze zbyt duza latwoscia podbilem kiedys pozycje jedengo urzadzenia, bo
jako sympatyka wnerwiala mnie  niewatpliwie zbyt niska pozycja;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2013-10-29 12:48:54
Autor: Adam Wysocki
Akumulator YUASA ?el - tylko 2 sezony ?
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

ROTFL. A jakie to jest to swietne ladowanie ? Oswiecisz nas ?

Chociażby prawidłowe napięcie ładowania zamiast przeładowywania akumulatora?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-10-30 14:15:01
Autor: Adam Wysocki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_kwasowo-o%C5%82owiowy#Akumulator_w_liczbach

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-10-30 20:15:55
Autor: Kuczu
W dniu 2013-10-30 15:15, Adam Wysocki pisze:
[...]

wow. A wlasnymi slowy ?

Data: 2013-10-31 10:21:33
Autor: Adam Wysocki
[...]

"Napięcie przeładowania - występuj±ce w trakcie wydzielania wodoru > 14,4 V"

http://motogof.tumblr.com/

Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?