Akumulator awaryjny

Data: 2010-03-08 11:54:32
Autor: Adax
Akumulator awaryjny
Witam! Komórki z GPS pożerają trochę energii... Czy znacie temat dodatkowego, pleckaowego akumulatorka, który doładowałby komórkę podczas np. chodzenia po górach :) Pozdr!

Data: 2010-03-08 12:35:35
Autor: J.F.
Akumulator awaryjny
Użytkownik "Adax" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl>
Witam! Komórki z GPS pożerają trochę energii... Czy znacie temat dodatkowego,
pleckaowego akumulatorka, który doładowałby komórkę podczas np. chodzenia po
górach :) Pozdr!

No coz, kiedys dawno kupilem taki GPS bluetooth i sobie chwale - on wytrzymuje ponad 12h, telefon tez ponad 12h
[z wlaczonym Trekbuddym ale wygaszonym ekranem].

a na allegro takie cuda maja
http://www.allegro.pl/item936622532_ladowarka_awaryjna_do_telefonow_bateria_kolory.html

Tylko prawde mowiac wolalbym cos na 2 lub wiecej paluszkow NiMH.

J.

Data: 2010-03-08 12:44:59
Autor: orcio
Akumulator awaryjny
Adax pisze:
Witam! Komórki z GPS pożerają trochę energii... Czy znacie temat dodatkowego, pleckaowego akumulatorka, który doładowałby komórkę podczas np. chodzenia po górach :) Pozdr!

Na Allegro jest dużo rożnych są większe i mniejsze
http://www.allegro.pl/item942611440_mobilna_bateria_sloneczna_solar_panel_bateria.html

orcio

Data: 2010-03-08 13:33:42
Autor: J.F.
Akumulator awaryjny
Użytkownik "orcio" <orcio@NOSPAMinteria.pl> napisał
Na Allegro jest dużo rożnych są większe i mniejsze
http://www.allegro.pl/item942611440_mobilna_bateria_sloneczna_solar_panel_bateria.html

Z tym ze badzmy realistami - akurat to ma rozmiar ogniwa jakies 15cm^2, wiec w idealnych warunkach da okolo 150mW,
czyli powiedzmy 5V, 30mA.

Ledwo starczy na podtrzymanie telefonu, ale musi byc jeszcze piekne slonce bez zadnej chmurki, prostopadle ustawione.

A wieksze .. szybko sie zuzyje w turystyce :-(

A mialy byc takie fajne ogniwa paliwowe na metanol ...

J.

Data: 2010-03-08 14:41:19
Autor: orcio
Akumulator awaryjny
J.F. pisze:
[...]

Nie korzystałem osobiście ale pierwsze moje skojarzenie z chodzeniem po górach to brak prądu w schronisku albo obstawienie wszystkich dostępnych gniazdek ładowarkami. Jeżeli w tego typu urządzeniach jest możliwość zasilenia z sieci to można to mieć przez cały dzień na plecaku a dodatkowo podładować jak będzie miejsce w schronisku

A wieksze .. szybko sie zuzyje w turystyce :-(

A mialy byc takie fajne ogniwa paliwowe na metanol ...

tylko wtedy zamiast chodzić z bateriami chodziłoby sie z menażkami z metanolem a to aż korci żeby łyknąć ;) a serio to najlepiej żeby energia była generowana ze źródła którego nie trzeba nosić ze sobą czyli słońce, ciepło człowieka, prądnica pobierająca energię z trzęsienia urządzeniem:
http://nt.interia.pl/telekomunikacja/wiadomosci/news/koniec-z-ladowaniem-komorek,1448989

orcio

Data: 2010-03-09 16:18:50
Autor: J.F.
Akumulator awaryjny
Użytkownik "orcio" <orcio@NOSPAMinteria.pl> napisał w wiadomości news:hn2vel$djq$1nemesis.news.neostrada.pl...
J.F. pisze:
[...]

Owszem. Ale drugie skojarzenie jest takie ze przy chodzeniu raczej nie mozna zapewnic idealnego ustawienia ogniwa slonecznego, pogoda moze byc pochmurna,
itp.

Jeseli w tego typu urządzeniach jest możliwość zasilenia z sieci to można to mieć przez cały dzień na plecaku a dodatkowo podładować jak będzie miejsce w schronisku

Ale akurat w tej nie ma, albo zapomnieli opisac.

Czyli szukamy czegos z wieksza bateria sloneczna, z wiekszym akumulatorem w srodku, z mozliwoscia doladowania z sieci ...
http://www.allegro.pl/item938963009_ladowarka_sloneczna_solar_telefon_mp3_mp4_hurt.html
http://www.allegro.pl/item950001078_ladowarka_sloneczna_gsm_gps_foto_mp3_gwarancja_2l.html

A i tak wolalbym cos z paluszkami R6 w srodku.

[...]

Owszem, tylko jak pisalem - pochmurne dni sie zdarzaja, trzeba niezla plachte ogniw nosic zeby bylo uzyteczne.

Tymczasem przecietna bateryjka ma okolo 11kJ energii, czyli tyle co pol grama metanolu [lub etanolu].
Mala buteleczka 100ml starczylaby na tydzien przy 10% sprawnosci, a przy 50% to juz w ogole nie ma co mowic o paliwie, byle kroplomierza nie zgubic :-)

ciepło człowieka, prądnica pobierająca energię z trzęsienia urządzeniem:
http://nt.interia.pl/telekomunikacja/wiadomosci/news/koniec-z-ladowaniem-komorek,1448989

Pomysly znane, tylko czlowiekowi nie zawsze za cieplo jest, sprawnosc przy takich temperaturach jest minimalna, piezoelementy w butach dlugo nie wytrzymuja, a pradnice w plecaku .. mecza czlowieka :-)

z bardziej realnych pomyslow, to calkiem niezly generatorek termoelektryczny widzialem, spora diode zasilal z jednej swieczki.
Co prawda sprawnosc tego z gory zniecheca :-)

J.

Data: 2010-03-08 14:46:05
Autor: Piotr M
Akumulator awaryjny
Dnia 08-03-2010 o 13:33:42 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Z tym ze badzmy realistami

A to jak już jest taka potrzeba, to nie lepiej kupić sobie ze dwie  zapasowe baterie, choćby najtańsze za 20-30zł?
Jak bawić się takimi gadżetami.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-03-08 15:46:31
Autor: Adax
Akumulator awaryjny
(...)
A to jak już jest taka potrzeba, to nie lepiej kupić sobie ze dwie
zapasowe baterie, choćby najtańsze za 20-30zł?
Jak bawić się takimi gadżetami.

Dzięki! Znacie baterię do Nokii 5530, która wytrzyma b. długo? Pozdr

Data: 2010-03-09 15:46:13
Autor: J.F.
Akumulator awaryjny
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał
Dnia 08-03-2010  J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Z tym ze badzmy realistami

A to jak już jest taka potrzeba, to nie lepiej kupić sobie ze dwie zapasowe baterie, choćby najtańsze za 20-30zł?
Jak bawić się takimi gadżetami.

Mozna rozwazyc, ale trzy baterie starcza na 3 dni, nosic trzeba trzy ladowarki, albo wstawac w srodku nocy i zmieniac.
A paluszki mozna miec do aparatu, latarki, kupic w kiosku ..

J.

Data: 2010-03-09 16:15:55
Autor: Piotr M
Akumulator awaryjny
Dnia 09-03-2010 o 15:46:13 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Mozna rozwazyc, ale trzy baterie starcza na 3 dni,

Z paluszkami (akumulatorkami) będzie lepiej?

nosic trzeba trzy ladowarki, albo wstawac w srodku nocy i zmieniac.
A paluszki mozna miec do aparatu, latarki, kupic w kiosku ..

I tak samo trzeba nosić, no bo jak? Jeden dzień komórka ale już nie  aparat, drugi dzień komórka ale już nie latarka?

W sumie to idealna by była taka ładowarka do baterii komórkowych (na 3szt)  np za 20zł i te 3 dodatkowe baterie komórkowe po 20zł/szt.
I cześć.

Data: 2010-03-10 15:54:36
Autor: J.F.
Akumulator awaryjny
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w
[...]

Wieksza elastycznosc przy tej samej wadze/koszcie.
Nie udalo sie naladowac w nocy ? To wylaczamy GPS i oszczednie z aparatem.
Zmrok nas dopadl ? Wstawiamy ostatnie dobre do latarki.
Noge zlamalismy ? Z latarki do komorki i po gopr dzwonimy.

Doszlismy do schroniska ? Jak zabraklo gniazdka, to moze baterie da sie dokupic.

W sumie to idealna by była taka ładowarka do baterii komórkowych (na 3szt)  np za 20zł i te 3 dodatkowe baterie komórkowe po 20zł/szt. I cześć.

Tylko ze komorka ma jeden typ, gps drugi, latarka trzeci, aparat czwarty, sluzbowa komorka piaty :-)

J.

Data: 2010-03-10 21:08:53
Autor: Piotr M
Akumulator awaryjny
Dnia 10-03-2010 o 15:54:36 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Tylko ze komorka ma jeden typ, gps drugi, latarka trzeci, aparat  czwarty, sluzbowa komorka piaty

Ogólnie przyznam Ci we wszystkim rację.
A wiesz co pomyślałem jeszcze, że zaawansowani amatorzy wędrówek górskich  pewnie maja wypróbowane swoje optymalne rozwiązania. Może też zapytać.

Data: 2010-03-10 22:13:42
Autor: Valdi
Akumulator awaryjny
"Piotr M" news:op.u9dbk3s213q3bqpiotr-asus

A wiesz co pomyślałem jeszcze, że zaawansowani amatorzy wędrówek górskich
pewnie maja wypróbowane swoje optymalne rozwiązania. Może też zapytać.

Ze swojej strony polecam ten gadżet :)
Kilka razy dość znacznie ułatwiał życie.
http://www.eneloop.info/products/mobile-boosters.html

Data: 2010-03-12 13:29:37
Autor: J.F.
Akumulator awaryjny
[...]

Chodza od 30 lat i potrafia sie obejsc bez komorki, GPSa i tylko blony do aparatu maja w wiekszym zapasie ? :-)

Tak po prawdzie to GPS w Tatrach by mi sie raz przydal ..

J.

Data: 2010-03-08 18:50:50
Autor: Piotrek
Akumulator awaryjny
Ponieważ mam Nokię N82 w kaburze i nie chce mi się jej za każdym razem
wypakowywać i wpakowywać celem wymiany akumulatora, a przy filmowaniu
bateria siada po 2 godzinach, kupiłem ładowarkę na paluszki Energizer
Energi To Go, o takie coś:
http://www.energizer.com/products/energi-to-go/Pages/ipod-cell-phone-charger.aspx
sprawuje się nieźle, trzeba tylko zamówić z odpowiednią końcówką bo
sprzedają różne w zależności od telefonu. Komplet 2 baterii alkalicznych
wystarcza na jedno pełne ładowanie, które trwa około 3 godzin. Baterie
manganowe się nie sprawdziły bo nie dały rady. Z uwagi na duże zużycie
baterii przeze mnie kupiłem 2 akumulatorki Philips 2700 mAH każdy i ledwo
ledwo dają radę naładować aku 1050 mAh telefonu choć nie wiem czemu a na
dodatek musiałem rozłożyć tą ładowarkę na czynniki pierwsze bo w środku ma
ona plastik zabezpieczajacy przed odwróceniem polaryzacji, ale był on zbyt
gruby i przód akumulatora nie dochodził bo za gruby był dzióbek plusa, a co
za tym idzie trzeba było go wyciąć. Jeszcze zastanawiałem się nad czymś
takim: http://www.velleman.eu/distributor/products/view/?id=377166 idzie to
kupić w Polsce ale wolę jednak tą pierwszą ładowarkę bo paluszki R6 można
kupić wszędzie, a ładowarka kosztuje 20 zł

Data: 2010-03-08 20:51:33
Autor: Adax
Akumulator awaryjny
(...)
kupiłem ładowarkę na paluszki Energizer
Energi To Go, o takie coś:
http://www.energizer.com/products/energi-to-go/Pages/ipod-cell-phone-charger.aspx

No wreszcie jakaś konkretne rozwiązanie, dzięki! Mam podobną łdowarkę energizera, ale raczej nie pracuje jako rozładowywanie.. :)  Ale fajnie wiedzieć, jeszce raz dzięki!

Data: 2010-03-08 21:45:47
Autor: AL
Akumulator awaryjny
Adax pisze:
(...)
[...]

mam zrobione samodzielnie - koszt sumaryczny ok 5pln
- koszyk na 4 akumulatorki (znajdziesz w sklepie elektronicznym) + kabelek zakonczony gniazdem USB.
Zestaw moze malo estetyczny - ale funkcjonalny.

Wiekszosc urzadzen, ktore mam (telefon, palmtop, gps) ma mozliwosc ladowania via USB (tak tez te urzadzenia laduje z samochodu - przejsciowka zapalniczkowa 12v zakonczona wtykiem usb), wiec mam 1 kabelek usb do ladowania wszystkich urzadzen.
Jedynie do telefonu (e51) musialem dorobic sobie nowa koncowke, gdyz e51 nie ma mozliwosci ladowania via usb.  Wiec mam 2 kabelki w zestawie podroznym.

To rozwiazanie sprawdza mi sie od paru lat - 4 aku 2700mAh spokojnie wystarczaja na naladowanie telefonu + gps i jeszcze do konca nie sa wyczerpane (w sytuacji awaryjnej w kiosku zawsze mozna dokupic paluszki lub gdy czlek przewidujacy - zabrac ze soba zapasowy zestaw akumulatorkow)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-03-09 02:00:30
Autor: Janeo
Akumulator awaryjny
On 8 Mar, 20:51, "Adax" <AdaxT...@op.pl> wrote:
>http://www.energizer.com/products/energi-to-go/Pages/ipod-cell-phone-...
No wreszcie jaka konkretne rozwi zanie, dzi ki!
Wcale nie, ta ładowarka http://www.allegro.pl/item936622532_ladowarka_awaryjna_do_telefonow_bateria_kolory.html
różni się od tych Energizer tylko tym, że ma 1 szt. AA, a kosztuje
bardzo tanio (8 zł).
Ilościowo musisz wziąć tyle samo baterii do kieszeni (2x2 albo 4x1).
Z mojego doświadczenia rozwiązanie za 8 zł jest najlepsze szczególnie
dla tych, co mają większą ilość (co najmniej 4 szt.) akumulatorków AA
w domu. Ładujesz kilka sztuk do pełna, wkładasz do kieszeni i w drogę.
Na pełne naładowanie baterii telefonu w trakcie pracy wystarczy 4-
krotna wymiana akumulatorka w ładowarce (AA NiMH 2800 mAh).
Pozdr. - J

Data: 2010-03-09 16:28:34
Autor: J.F.
Akumulator awaryjny
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał
> [...]
różni się od tych Energizer tylko tym, że ma 1 szt. AA, a kosztuje

Tylko dwa niuanse:
-jako elektronikowi wydaje mi sie ze ma kiepska sprawnosc pracujac na niskim napieciu,
-czy dwie wystarcza na tygodniowy wyjazd, czy lepiej od razu kupic trzy ? O awaryjnosci mowie.

Tak jak tu kolega radzil - koszyk na 4 paluszki, gniazdo USB.

J.

Akumulator awaryjny