Akumulator awaryjny

Data: 2010-03-08 18:50:50
Autor: Piotrek
Akumulator awaryjny
Ponieważ mam Nokię N82 w kaburze i nie chce mi się jej za każdym razem
wypakowywać i wpakowywać celem wymiany akumulatora, a przy filmowaniu
bateria siada po 2 godzinach, kupiłem ładowarkę na paluszki Energizer
Energi To Go, o takie coś:
http://www.energizer.com/products/energi-to-go/Pages/ipod-cell-phone-charger.aspx
sprawuje się nieźle, trzeba tylko zamówić z odpowiednią końcówką bo
sprzedają różne w zależności od telefonu. Komplet 2 baterii alkalicznych
wystarcza na jedno pełne ładowanie, które trwa około 3 godzin. Baterie
manganowe się nie sprawdziły bo nie dały rady. Z uwagi na duże zużycie
baterii przeze mnie kupiłem 2 akumulatorki Philips 2700 mAH każdy i ledwo
ledwo dają radę naładować aku 1050 mAh telefonu choć nie wiem czemu a na
dodatek musiałem rozłożyć tą ładowarkę na czynniki pierwsze bo w środku ma
ona plastik zabezpieczajacy przed odwróceniem polaryzacji, ale był on zbyt
gruby i przód akumulatora nie dochodził bo za gruby był dzióbek plusa, a co
za tym idzie trzeba było go wyciąć. Jeszcze zastanawiałem się nad czymś
takim: http://www.velleman.eu/distributor/products/view/?id=377166 idzie to
kupić w Polsce ale wolę jednak tą pierwszą ładowarkę bo paluszki R6 można
kupić wszędzie, a ładowarka kosztuje 20 zł

Data: 2010-03-08 20:51:33
Autor: Adax
Akumulator awaryjny
(...)
kupiłem ładowarkę na paluszki Energizer
Energi To Go, o takie coś:
http://www.energizer.com/products/energi-to-go/Pages/ipod-cell-phone-charger.aspx

No wreszcie jakaś konkretne rozwiązanie, dzięki! Mam podobną łdowarkę energizera, ale raczej nie pracuje jako rozładowywanie.. :)  Ale fajnie wiedzieć, jeszce raz dzięki!

Data: 2010-03-08 21:45:47
Autor: AL
Akumulator awaryjny
Adax pisze:
(...)
[...]

mam zrobione samodzielnie - koszt sumaryczny ok 5pln
- koszyk na 4 akumulatorki (znajdziesz w sklepie elektronicznym) + kabelek zakonczony gniazdem USB.
Zestaw moze malo estetyczny - ale funkcjonalny.

Wiekszosc urzadzen, ktore mam (telefon, palmtop, gps) ma mozliwosc ladowania via USB (tak tez te urzadzenia laduje z samochodu - przejsciowka zapalniczkowa 12v zakonczona wtykiem usb), wiec mam 1 kabelek usb do ladowania wszystkich urzadzen.
Jedynie do telefonu (e51) musialem dorobic sobie nowa koncowke, gdyz e51 nie ma mozliwosci ladowania via usb.  Wiec mam 2 kabelki w zestawie podroznym.

To rozwiazanie sprawdza mi sie od paru lat - 4 aku 2700mAh spokojnie wystarczaja na naladowanie telefonu + gps i jeszcze do konca nie sa wyczerpane (w sytuacji awaryjnej w kiosku zawsze mozna dokupic paluszki lub gdy czlek przewidujacy - zabrac ze soba zapasowy zestaw akumulatorkow)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-03-09 02:00:30
Autor: Janeo
Akumulator awaryjny
On 8 Mar, 20:51, "Adax" <AdaxT...@op.pl> wrote:
>http://www.energizer.com/products/energi-to-go/Pages/ipod-cell-phone-...
No wreszcie jaka konkretne rozwi zanie, dzi ki!
Wcale nie, ta ładowarka http://www.allegro.pl/item936622532_ladowarka_awaryjna_do_telefonow_bateria_kolory.html
różni się od tych Energizer tylko tym, że ma 1 szt. AA, a kosztuje
bardzo tanio (8 zł).
Ilościowo musisz wziąć tyle samo baterii do kieszeni (2x2 albo 4x1).
Z mojego doświadczenia rozwiązanie za 8 zł jest najlepsze szczególnie
dla tych, co mają większą ilość (co najmniej 4 szt.) akumulatorków AA
w domu. Ładujesz kilka sztuk do pełna, wkładasz do kieszeni i w drogę.
Na pełne naładowanie baterii telefonu w trakcie pracy wystarczy 4-
krotna wymiana akumulatorka w ładowarce (AA NiMH 2800 mAh).
Pozdr. - J

Data: 2010-03-09 16:28:34
Autor: J.F.
Akumulator awaryjny
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał
> [...]
różni się od tych Energizer tylko tym, że ma 1 szt. AA, a kosztuje

Tylko dwa niuanse:
-jako elektronikowi wydaje mi sie ze ma kiepska sprawnosc pracujac na niskim napieciu,
-czy dwie wystarcza na tygodniowy wyjazd, czy lepiej od razu kupic trzy ? O awaryjnosci mowie.

Tak jak tu kolega radzil - koszyk na 4 paluszki, gniazdo USB.

J.

Akumulator awaryjny