Akumulator do Multipla(Budzik;))

Data: 2017-05-22 01:37:06
Autor: Kris
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Szybkie pytanie bo nie mam jak sprawdzić:
Czy do multipli wejdzie aku o długości 27,8mm?
Nie mam w tej chwili możliwości sprawdzić a mierzyłem stary akumulator i miał ok 24cm
Tylko chyba jakiś słaby do 1,9jtd był bo to było 55Ah/480A
Większość sklepów do 1,9jtd zaleca akumulatory od 72Ah a te mają długość 27,8cm najczęściej.
Nie zerkałem jaka tam w multipli oryginalna podstawa jest i nie mam pewności czy 27,8cm wejdzie a zamówić chciałem Wolfa z Allegro

Data: 2017-05-22 16:51:02
Autor: Cavallino
W dniu 22-05-2017 o 10:37, Kris pisze:
Szybkie pytanie bo nie mam jak sprawdzić:
Czy do multipli wejdzie aku o długości 27,8mm?

3 centymetrowy akumulator na pewno wejdzie do każdego auta. ;-)

Data: 2017-05-22 08:40:11
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 16:51:03 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 22-05-2017 o 10:37, Kris pisze:
> Szybkie pytanie bo nie mam jak sprawdzić:
> Czy do multipli wejdzie aku o długości 27,8mm?

3 centymetrowy akumulator na pewno wejdzie do każdego auta. ;-)

Multipla to nie "każde auto";)
Ale racje masz.

Data: 2017-05-23 03:00:33
Autor: Budzik
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> [...]
> Czy do multipli wejdzie aku o długości 27,8mm?

3 centymetrowy akumulator na pewno wejdzie do każdego auta. ;-)

Postaram się zmierzyćwieczorem, tyle ze ja mam benzynę.
Mozesz tez tu zapytac: multiplaklub.pl
jak ci sie spieszy.

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2017-05-22 20:55:23
Autor: Zenek Kapelinder
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Tylko dobrze zmierz. Jeden zmierzyl sobie kutasa i mu 37 wyszlo. Od tamtej pory zawsze mierzy termometrem.

Data: 2017-05-23 09:00:55
Autor: Budzik
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Tylko dobrze zmierz. Jeden zmierzyl sobie kutasa i mu 37 wyszlo. Od
tamtej pory zawsze mierzy termometrem.
Pan kaze, sługa musi...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2017-05-23 01:24:51
Autor: Kris
W dniu wtorek, 23 maja 2017 05:00:35 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Postaram się zmierzyćwieczorem, tyle ze ja mam benzynę.
Mozesz tez tu zapytac: multiplaklub.pl
jak ci sie spieszy.

Dzięki
Dzisiaj rano miałem już auto dostępne i zbadałem temat
1,9jtd kupiony w 2013 chyba
był tam aku 55Ah, 480A- wg wszystkich katalogów trochę mały jak na 1,9jtd ale od 2013 roku u mnie działał a ile lat wczesniej tam był kto go wie.
Aku ten ma ok 24cm długości.
Wyjąłem go i okazało się że oryginalna podstawa akumulatora(ta metalowa) ma własnie ok 27,5cm
Ten mniejszy aku stał na takiej plastykowej nakładce z otworem w dnie i wężykiem do odprowadzania wody(?) która miała właśnie ok 24cm długości. Tak niby redukcja oryginalnych 27cm do 24cm. Dziwna sprawa, pierwszy raz się z tym spotkałem. Wygląda więc że 27cm się zmieści. Fakt faktem ze jakieś kable tam są i dość ciasno ale powinien wejść
Dzisiaj ma być kurier z nowym aku to się obaczy;)

Data: 2017-05-22 21:45:01
Autor: Jacek
Akumulator do Multipla(Budzik;))
W dniu 22.05.2017 o 10:37, Kris pisze:
Szybkie pytanie bo nie mam jak sprawdzić:
Czy do multipli wejdzie aku o długości 27,8mm?
27,8 mm i ponad 50 Ah, to jakiś rekord chińskiej miniaturyzacji ;-)
A nie możesz podjechać do pierwszego z brzegu sklepu, gdzie Ci przymierzą akumulator?
Ja też do niedawna myślałem, że najtaniej jest przez internet, ale jak mi padł nagle aku, to podjechałem pod pierwszy sklep motoryzacyjny, gdzie doradzili, przymierzyli, zmierzyli prąd ładowania, a za akumulator zapłaciłem tyle, co w sklepie internetowym (jeśli doliczyć 20 zł za kuriera).
Jacek

Data: 2017-05-23 01:15:47
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 21:45:02 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

> Czy do multipli wejdzie aku o długości 27,8mm?
27,8 mm i ponad 50 Ah, to jakiś rekord chińskiej miniaturyzacji ;-)

Zamieńmy mm na cm albo z podanych wymiarów przecinek usuńmy i będzie wszystko się zgadzać;)

[...]

Najtańszy aku w lokalnych sklepach to 310zł
W necie 208zł w tym wliczony kurier i odbiór starego akumulatora.
Różnica ok 50% jak widać

Data: 2017-05-23 10:49:44
Autor: t-1
W dniu 2017-05-23 o 10:15, Kris pisze:

Najtańszy aku w lokalnych sklepach to 310zł
W necie 208zł w tym wliczony kurier i odbiór starego akumulatora.
Różnica ok 50% jak widać

Żeby tylko nie był i lżejszy o 50%

Data: 2017-05-23 02:09:46
Autor: Kris
W dniu wtorek, 23 maja 2017 10:49:30 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
> [...]

> Najtańszy aku w lokalnych sklepach to 310zł
> W necie 208zł w tym wliczony kurier i odbiór starego akumulatora.

A te w sklepach lokalnych to myślisz że inne jak te z allegro?

Z nie tak dawnych dyskusji na tej grupie wynikło że nawet markowe drogie akumulatory padają po 2-3 latach wiec nie widzę sensu przepłacać. Akurat na tej grupie własnie kilka osób polecało akumulatory WOLF to i zakupiłem. Za ok 200zł jak wytrzyma 2-3 lata to aż nadto będzie;)

Data: 2017-05-23 16:37:54
Autor: sirapacz
Akumulator do Multipla(Budzik;))
A te w sklepach lokalnych to myślisz że inne jak te z allegro?

tak. Dziwnym trafem boshe silvery s5 z allegro zdychały błyskawicznie, a wzięty z tesco (bo tam rozkraczył się S5 - półroczny bodajże) za 200 czy 250pln wynalazek popindala po dziś dzień drugi rok bez zająknięcia.

[...]

W drugim zmieniłem wiekowe FIAMM (10 lat?) na nowy krzak z lokalnego sklepu i też śmiga jak złoto (aczkolwiek dopiero niecały rok więc jeszcze to za wiele nie świadczy o nim)

Data: 2017-05-23 08:28:45
Autor: Zenek Kapelinder
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Z tanimi marketowymi rzeczami w tym i akumulatorami jest tak. Siec zamawia ogromna ilosc akumulatorow. Od razu kupuja dla wszystkich sklepow. Dostaja super upust na wymiane na gwarancji, do Chin kazdego popsutego akumulatora wysylac nie beda. W momencie podpisania umowy producent czuje sie jak by pana Boga za nogi zlapal. Ale wie ze w umowie jest zapis ze jak wyprodukuje gowno to kary jakie zaplaci beda ogromne.

Data: 2017-05-23 17:46:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
[...]

A to akurat trudno powiedziec - niektorzy widza te cene, ten termin platnosci ... zgrzytaja, ale co robic - sprzedamy duza partie, lub nie sprzedamy.

No i producent chinski, czy krajowy/bliski zagraniczny ?
Sugerujesz chyba chinskiego ... dla niego to moze byc niewielka partia, za to po dobrej cenie :-)

Wiekszosc akumulatorow chyba jednak z blizszych okolic pochodzi.

Ale wie ze w umowie jest zapis ze jak wyprodukuje gowno to kary jakie zaplaci beda ogromne.

To tez trudno powiedziec. Moze tylko jest koszt pokrycia wymiany, moze w ogole limit - dostarczymy 10% wiecej akumulatorow na pokrycie gwarancji wlasnie.

A dodatkowo, jesli nie zrobil kompletnego bubla, to moze liczyc na to, ze nic nie zaplaci - 2 lata wytrzyma, a te co nie wytrzymaly, to sie zwali na klientow.
Teraz tak naprawde to sprzet musi pol roku wytrzymac - a mialo byc lepiej :-)

A jak chinski, to tym bardziej moze nie zaplacic.

J.

Data: 2017-05-23 10:15:51
Autor: Zenek Kapelinder
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Ostatnio zanioslem do marketu dwie ledowki. Jedna miala prawie dwa lata druga pol roku. Kase oddali bez slowa.

Data: 2017-05-23 19:53:27
Autor: J.F.
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
Ostatnio zanioslem do marketu dwie ledowki. Jedna miala prawie dwa lata druga pol roku. Kase oddali bez slowa.

Ja ostanio zanioslem, to bez slowa sie nie obylo, mimo ze odnosilem po 2 tygodniach.
Ale szybko babe zgasilem.

Z ledowkami o tyle dobrze, ze czesto gdzies tam z jest napisane - trwalosc 8 lat, czy 10 tys h.
I wtedy wykazanie, ze towar byl niezgodny z umowa wydaje sie banalnie proste (ha ha - czekam fachowej opinii Liwiusza :-)

Z innymi towarami juz nie jest tak dobrze, i po 6 miesiacach raczej zostaje gwarancja.

J.

Data: 2017-05-23 12:20:01
Autor: Zenek Kapelinder
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Z zalozenia gwarancja ma sluzyc ujawnieniu wad wyrobu. I nie ma nic wspolnego z zywotnoscia wyrobu. Dlatego w chujni kombinuja zeby odpowiedzialnosc producenta byla duzo dlusza niz gwarancja bo zauwazyli ze producenci w chuja graja i robia tak zeby popsulo sie zaraz po gwaracji. Akumulator, na innej grupie jest pisane. Typowa zywotnosc akumulatora to 6 lat i wiecej. I jak bezbolesnie przetrzyma gwarancje to minimum cztery lata powinien sluzyc.

Data: 2017-05-23 12:23:28
Autor: Zenek Kapelinder
Akumulator do Multipla(Budzik;))
To jest ten temat z akumulatorem. Moze nikt nie zauwazy. A jak zauwazy to przywilej wieku sie pomylic.

Data: 2017-05-23 20:00:45
Autor: Budzik
> [...]

przepłacać. Akurat na tej grupie własnie kilka osób polecało
akumulatory WOLF to i zakupiłem. Za ok 200zł jak wytrzyma 2-3 lata to

2.5 roku temu kupiłem aku AKCELa.
Auto od tego czasu przejchalo jakies 130kkm. Codziennie po 20-40 odpalan.
Wniosek - nasuwa sie sam :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2017-05-23 09:00:56
Autor: Budzik
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...

[...]

Dokładnie - aku nie opłaca sie kupowiać via net.

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

Data: 2017-05-23 02:11:50
Autor: Kris
W dniu wtorek, 23 maja 2017 11:00:56 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Dokładnie - aku nie opłaca sie kupowiać via net.
Rozwiń proszę.
Bo jak na razie jedyny problem jaki miałem to z wymiarami a to i sklepu dotyczy.
No chyba żebym pod sklepem demontował stary i wsadzał nowy. Nie uśmiecha  mi się jednak babrać w aucie pod drzwiami sklepu

Data: 2017-05-23 02:36:22
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 23 maja 2017 11:11:52 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

No chyba żebym pod sklepem demontował stary i wsadzał nowy.. Nie uśmiecha  mi się jednak babrać w aucie pod drzwiami sklepu

Bo za wage transportu zaplacisz tyle ze w sklepie ci wymienia. A nie dostaniesz kota w worku.

Poszukaj w okolicy sensownego punktu wymiany aku.
Oni ci tam wszystko zrobia. Sprawdza stary czy niezywy, sprzedadza nowy, nowy tez sprawdza czy dobry, gwarancje dadza, i aku wymienia. I nawet beda miec dw40 na śróby zardzewiałe.

Poszukaj punktu sprzedaży aku w okolicy.
Poznac go mozna po tym że ma milyjon aku na półkach w róznych wymiarach, kolorach i cenach.

Data: 2017-05-23 02:51:52
Autor: Kris
W dniu wtorek, 23 maja 2017 11:36:24 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

[...]

Za późno;)
Między godz 12-14 będzie kurier z nowym aku i zabierze od razu stary.
Ok 200zł za aku 74Ah, 750A z wysyłką i odbiorem starego to niewygórowana cena wg mnie. Firma od której kupiłem sprzedaje te akumulatory na allegro ponoć od 2009 roku, tylko w ostatnich 12 miesiącach ma ponad 1000 pozytywnych komentarzy

Poszukaj punktu sprzedaży aku w okolicy.
Poznac go mozna po tym że ma milyjon aku na półkach w róznych wymiarach, kolorach i cenach.

Nie ma u nas takiego?
4 sklepy z częściami samochodowymi w których na półce leżą tylko drogie "markowe" aku. Te tańsze na zamówienie i ok 50% drożej jak samemu w sieci kupiłem

Data: 2017-05-23 03:31:11
Autor: Zenek Kapelinder
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Pozytywne komentarze wynikaja z tego ze ludzie sa glupsi od akumulatorow. Pozytywny komentarz daja bo paczka przyszla. No zesz kurwa jego mac, laska jakas jak zaplacone i ze przyslali co kupione? Pozytywny za dostarczenie to jak by fajna laska dostarczala i robila loda. Za standardowe dostarczenie zaplaconego towaru nie nalezy sie zaden komentarz. A neutralny mozna wystawic rok po zakonczeniu gwarancji tego co sie kupilo i jeszcze dobrze dziala.

Data: 2017-05-23 14:18:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:803bfe86-e372-4e8e-b00c-eaf4e58392d3@googlegroups.com...
[...]

Czasem najwygodniej.
Odpalic z kabli, podjechac, wymienic, zostawic stary i po sprawie.

Tego babrania nie ma znow tak duzo, chyba ze passat. Albo renault.

J.

Data: 2017-05-23 05:35:37
Autor: Kris
W dniu wtorek, 23 maja 2017 14:18:50 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Czasem najwygodniej.
Odpalic z kabli, podjechac, wymienic, zostawic stary i po >sprawie. Tego babrania nie ma znow tak duzo, chyba ze passat. Albo renault.
Żona dzwoniła ze kurier był, nowy aku zostawił, stary zabrał, (sam zapakował do jakiegoś specjalnego pojemnika)więc chyba po sprawie
Wieczorem nowy zamontuję i mam nadzieję ze dwa lata pojeżdzić.
Jak szybciej padnie to reklamacja i tyle.
Nie ma się co rozczulać.
Gdyby nie dziwna sprawa z wtymiarami to by tematu nie było
Dzxiwi mnie jednak ciągle to że wszyscuy do 1,9 jtd zalecają aku min 72Ah/600A
A u mnie 55Ah/480A min 5 lat działał i nigdy w zimę nawet problemu z odpalaniem nie miałem. I tez jakiś "bezfirmowy"(chyba że qap to jakiś potentat w aku jest)
http://images.tinypic.pl/i/00903/sc8hnmd8miz3.jpg
W sumie jakbym teraz tez 55Ah kupił to koszt 175zł z przesyłką i odbiorem starego.
http://allegro.pl/akumulator-12v-55ah-p-510a-akumulatory-ca-ca-wolf-i5545021016.html
 Ciekawe czy taki WOLF też z 5 lat podziała

Data: 2017-05-23 05:42:23
Autor: Kris
W dniu wtorek, 23 maja 2017 14:35:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

A u mnie 55Ah/480A min 5 lat działał i nigdy w zimę nawet problemu z odpalaniem nie miałem. I tez jakiś "bezfirmowy"(chyba że qap to jakiś potentat w aku jest)
http://images.tinypic.pl/i/00903/sc8hnmd8miz3.jpg

Znalazłem
http://allegro.pl/akumulator-bateria-56ah-480a-qap-i6754385701.html
też tanizna. A te min 5 lata działał

Data: 2017-05-23 14:55:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eee4ec2a-b697-4ecf-9a8b-bbff023f077e@googlegroups.com...
[...]

A prawdziwa zime przezyles ?  Takie co najmniej -20 ?
Diesel ma troche wieksze wymagania na prad, ale prawde mowiac, to tez mi sie wydaje, ze mniejszy by wystarczyl.

No coz - mamy zagwozdke - byl za maly i dlatego tylko 5 lat wytrzymal, czy byl w sam raz i dlatego az 5 lat wytrzymal :-)

Bo zywotnosc przecietnego akumulatora ... tak od 3 do 10 lat :-)

Kiedys roznice w cenie nie byly duze, to na wszelki wypadek wstawialem wiekszy, teraz to sie  zastanawiam czy warto przeplacac :-)
Ale z tego co piszesz, to znow roznica w cenie nie jest duza.

Co do firmy - IMO, akumulator to na tyle stara technologia, ze kazda firma potrafi zrobic poprawny.
Tylko musi chciec :-)

J.

Data: 2017-05-23 07:21:33
Autor: Zenek Kapelinder
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Jak w masterze ( dizel 2,5 litra) akumulator mial cale 7Ah to przy zerze zapalil. Za dwa miesiace mial 5Ah i przy lekko dodatniej temperaturze  nie zapalil.

Data: 2017-05-23 20:00:45
Autor: Budzik
Akumulator do Multipla(Budzik;))
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Żona dzwoniła ze kurier był, nowy aku zostawił, stary zabrał, (sam
zapakował do jakiegoś specjalnego pojemnika)więc chyba po sprawie

Fajna sprawa.

--
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

Data: 2017-05-23 20:00:45
Autor: Budzik
[...]

To trzeba kupowac w miejscach gdzie ci zamontuja i jeszcze ładowanie sprawdza (tak, wiem, zadna filozofia, ale jednak)
A jak ostatnio kupowałem to róznice nie wychodziły wielkie.
Dodatkowo stary aku zostawiali, wiec trzeba było zapłacic kaucje a potem odyskac ja na złomowisku.

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,

Akumulator do Multipla(Budzik;))