Data: 2009-12-02 10:26:48 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Akumulator - jaki? | |
BQB pisze:
130mA), to muszę go zmienić. Technologia produkcji akumulatorów znana jest od lat, to może wybrać jakiś najtańszy chiński z marketu? Ale jakość akumulatorów obecnie jest jakby słabsza niż 10 lat temu. Pewnie przez oszczędności, jak wszędzie. Licz na 2-4 lata pracy... Zastanawiam się też nad Centra Futura, ze względu na assistance (ktoś Dużo słyszało się narzekań na awaryjność futury. Ponoć jest wymajagąca jesli idzie o napięcie ładowania - nie lubi zbyt wysokiego, nawet niewiele powyżej 14.5V potrafi ją szybko wykończyć. A klasyczny aku lepiej to znosi, choć się trochę wygazuje i dolać wody trzeba. Jeśli masz instalację bez zarzutu, to może i warto: CaCa = małe samorozładowanie, niewielkie zapotrzebowanie na wodę... 50% więcej, to coś nie bardzo jest opłacalne. Skłaniałbym się bardziej do obsługowego, bo byłbym w stanie kontrolować stan samodzielnie, bądź Jeśli nie jesteś techniczną ofermą, to czemu nie. Ja też kupiłem zwykły "obsługowy". Raz na pół roku zajrzę i jest ok. Poza tym, patrzeć bardziej na pojemność, czy na prąd rozruchu? IMHO prąd rozruchu, dopiero potem pojemność. Ostatni aku jaki wymieniałem miał już tylko 8Ah pojemności realnej, ale działał wciąż bardzo dobrze, bo miał nadal duży prąd rozruchu. Wymieniłem go wyłącznie dla uniknięcia ryzyka, bo np. zostawienie na noc lampki wnętrza równało się brakowi prądu rano. wymiary są takie same co mojego 45Ah. Czytałem gdzieś opinie, że im większy prąd rozruchu z małej pojemności, tym mniej trwały. Doradzicie coś? Może i coś w tym jest, ale chyba najbardziej istotny jest stan silnika. Jeśli odpala w 1-2s w zimie, to nawet mały aku zużyje się wielokrotnie mniej niż wielki ale chechłany rozrusznikiem pół minuty. Poza momentem rozruchu dużych prądów nie ma, więc i wpływu na trwałość nie powinno być. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-12-02 11:55:08 | |
Autor: Agent | |
Akumulator - jaki? | |
Poza momentem
rozruchu dużych prądów nie ma, więc i wpływu na trwałość nie powinno być.Hmm, zeleży od silnika. W dieslach masz świce żarowe które dogrewają przez jakiś czas, do tego świece w układzie chłodzenia ( u mnie 3 o łącznej mocy 750 W). Jakby do tego właczyć ogrewanie tylnej szyby, lusterek, swiatła i jak ktoś ma podgrzewanie foteli lub przedniej szyby to robi się mała elektrownia. |
|
Data: 2009-12-02 14:10:49 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Akumulator - jaki? | |
|
|
Data: 2009-12-04 07:44:56 | |
Autor: Agent | |
Akumulator - jaki? | |
|
|
Data: 2009-12-04 10:06:55 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Akumulator - jaki? | |
|
|