Akumulator olowiowy ile max. obciazenie

Data: 2011-04-27 09:31:52
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Akumulator olowiowy ile max. obciazenie
Witam serdecznie.

 Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich warunkach?
W siłowniach telekomunikacyjnych, które obsługuję, 92Ah-owe AGM-y pracuj±
nominalnie z pr±dem 100A całymi godzinami. Bez żadnego chłodzenia.
My¶lę, że i mniejsze pojemno¶ci dadz± radę zwłaszcza je¶li nie musi to być
gwarantowane zasilanie wg. norm, z zapasem.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2011-04-27 09:45:49
Autor: Tornad
> [...]

My¶lę, że i mniejsze pojemno¶ci dadz± radę zwłaszcza je¶li nie musi to być

gwarantowane zasilanie wg. norm, z zapasem.

 Super wiadomosc dla mnie. Bardzo dziekuje. Przybliz prosze tylko co to je, czy z czym sie to je, ten AGM.:) Pzdr.
Tornad

Data: 2011-04-27 08:03:55
Autor: masti
Akumulator olowiowy ile max. obciazenie
Dnia pięknego Wed, 27 Apr 2011 09:45:49 +0200 osobnik zwany Tornad
wystukał:

Witam serdecznie.

>  Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich
>  warunkach?

W siłowniach telekomunikacyjnych, które obsługuję, 92Ah-owe AGM-y
pracujÄ…

nominalnie z prądem 100A całymi godzinami. Bez żadnego chłodzenia.

Myślę, że i mniejsze pojemności dadzą radę zwłaszcza jeśli nie musi to

ĹĽelĂłwki
http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_%C5%BCelowy

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-04-27 09:46:36
Autor: AZ
On 2011-04-27, masti <gone@to.hell> wrote:

ĹĽelĂłwki
http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_%C5%BCelowy

Nie mylic AGM z zelowka. AGM ma konstrukcje zwyklego akumulatora z tym
ze elektrolit jest uwiezionych w matach szklanych przez co akumulator
nosi miano bezobslugowego (w sensie kontrolowania/dolewania
elektrolitu).

--
Artur

Data: 2011-04-27 11:17:28
Autor: Tornad
> [...]

wystukał:

> Super wiadomosc dla mnie. Bardzo dziekuje. Przybliz prosze tylko co to

żelówki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_%C5%BCelowy

mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci?

Dzieki, znalazlem,  tysiac zl. sztuka. Mozebyc.

 Dla Wszystkich ciekawych odpowiedz "na co mi to".

 Ja "chwilowo", od 20 lat siedze w Hameryce, ktora oprocz wszystkich disasterow slynie z najwiekszej ilosci tornad.
Siedzac kiedys za kominem (taka mialem robote). sp...m z dachu bo szlo cos w rodzaju tornada. Na szczescie przeszlo bokiem. Tylko galaz przebila mi szybe w aucie stojacym w cieniu drzew.  Wiec wymyslilem tornadochron.
I do tego celu mi ten solenoid jest potrzebny.
 Oczywiscie nie jest to zrozumiale wprost, bo o tym w szkolach nie ucza, wiec najpierw ogladnalem kilkadziesiat tornad i przeczytalem kilkadzisiat artykulow z tym zwiazanych i twierdze, ze tornado jest forma wyladowania elektrycznego zachodzacego miedzy dodatnio naladowana chmura burzowa a ziemia, w ktorym czastki zjonizowanej pary wodnej (ladunki odatnie) lzejsze od powietrza, poruszaja sie w kierunku powierzchni ziemi pod wplywem gradientu pola elektrycznego. I tu nowosc, ktora tez sam zauwazylem, mianowicie to, ze te czastki poruszaja sie przeciez w Ziemskim Polu Magnetycznym (ZMP). A wiadomo, Lorentz na te okolicznosc  sformulowal prosty wzor, ze jak czastka naladowana elektrycznie porusza sie w polu magnetycznym to dziala na nie sila Lorentza prostopadla do kierunku jej ruchu i do pola magnetycznego. Na polkuli polnocnej zatem ruch czastki bedzie odchylany patrzac z gory w lewo a na poludniowej w prawo, co jest zgodne z obserwacjaminie tylko tornad ale rowniez tych poteznych wirow atmosferycznych znanych pod nazwami huragan, cyklon i tajfun.
 Poniewaz linie sil ZMP sa nachylone do powierzchni ziemi pod pewnym katem, ruch czastki jest srubowy.
 Przyjmujac powyzsza hipoteze za poprawna, bede probowal lokalnie odwrocic kierunek ZMP, tworzac nad chronionym obszarem polkule pola magnetycznego skierowanego odwrotnie do ziemskiego; licze na to, ze tornado sie nad nim rozproszy a o ile nie to przynajmniej obszar ten ominie bokiem.
To co napisalem; solenoid bedzie jednostka 50 kW dla najslabszych tornad w skali Fujita 1. Dla wiekszych 2, 3 i 4 ilosc takich jednostek nalezy proporcjonalnie zwiekszyc. Solenoid bedzie zbudowany jako zakopany plytko pod ziemia, jego cewka wlaczana recznie lub automatycznie do baterii akumulatorow, bo nadchodzace tornado swoim zwyczajem wczesniej wylacza prad. A generatory spalinowe bywaja zawodne.
 I do tego mi sa potrzebne akumulatory dajace te minimum 100 A jako zasilanie tego tornadochronu. Wbrew pozorom odwrocenie ZMP w tylko kole 100 metrowym wymaga duzych mocy.
 Koszt takiej instalacji (jednostki) bedzie taki sobie, szacuje na okolo 50 tys. dolarow. I licze na to, ze jakis "oszolom" z kasa sie na to zalapie. Hipotetyczny klient, majacy rezydencje warta milion, chyba tych paredziesiat patykow czy nawet wiecej nie pozaluje.

 Ufam, ze chociaz w czesci zaspokoilem ciekawosc Szanownych Grupowiczow.

Pzdr.
Tornad

Data: 2011-04-27 10:50:55
Autor: Massai
Tornad wrote:

> [...]

pary wodnej (ladunki odatnie) lzejsze od powietrza, poruszaja sie w
kierunku powierzchni ziemi pod wplywem gradientu pola elektrycznego.

Obawiam się że ten czynnik ma znikomy wpływ (o ile w ogóle) na
tworzenie się tornada.
Gdyby było tak jak wykoncypowałe¶, znacznie prostszym rozwi±zaniem
byłby wysoki i solidny piorunochron - bum i rozładować chmurę...

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-27 09:59:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-04-27 09:31, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam serdecznie.

  Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich warunkach?
W siłowniach telekomunikacyjnych, które obsługuję, 92Ah-owe AGM-y pracują
[...]

OT: Seba, zrób coś z tym, że większość twoich postów pokazuje się potrójnie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Akumulator olowiowy ile max. obciazenie